„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywa finansowa Różnice i uproszczenia systemowe we wdrażaniu funduszy strukturalnych Departament Audytu Wewnętrznego i Certyfikacji ul.
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ERM II Exchange Rate Mechanism. ERM II jest systemem łączącym waluty krajowe państw UE oraz euro, działającym na zasadzie stałych, ale dostosowywanych.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym za okres od 1 lipca 2012 r. do 30 czerwca 2013 r. Departament Wdrażania Regionalnego Programu.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Departament Rozwoju Regionalnego. Zakres tematyczny informacji: -Spotkanie Roczne z przedstawicielami KE w Regionie, -Komitet Monitorujący, - Postęp w.
Dirow.pl Perspektywa rozwoju obszaru z uwzględnieniem funduszy unijnych na lata Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Dolnoodrzańska Inicjatywa.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Rafał Szmytke ROLA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ WE WDRAŻANIU FUNDUSZY STRUKTURALNYCH Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Fundusze unijne od podstaw II
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zapis prezentacji:

„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju regionalnego i turystyki Konferencja roczna POWT RCz-Polska 15 listopada 2010 roku, Ołomuniec

Współpraca transgraniczna realizowana i rozwijana jest we wszystkich okresach programowych UE (od CBC Phare – 1999 r. po przygotowanie nowego okresu programowania 2014+) Współpraca transgraniczna realizowana i rozwijana jest we wszystkich okresach programowych UE (od CBC Phare – 1999 r. po przygotowanie nowego okresu programowania 2014+) Struktury wdrażające współpracy transgranicznej we wszystkich okresach charakteryzują się dużym stopniem stabilności i ciągłości Struktury wdrażające współpracy transgranicznej we wszystkich okresach charakteryzują się dużym stopniem stabilności i ciągłości W przeciwieństwie do wielu innych realizowanych PO, tu zapewniony jest transfer doświadczeń stanowiący przesłanki dla pomyślnego wdrażania w kolejnych okresach W przeciwieństwie do wielu innych realizowanych PO, tu zapewniony jest transfer doświadczeń stanowiący przesłanki dla pomyślnego wdrażania w kolejnych okresach Wspólnym staraniem powinno być maksymalne wykorzystanie tego potencjału również w przyszłości Wspólnym staraniem powinno być maksymalne wykorzystanie tego potencjału również w przyszłości I.Rozwój współpracy struktur wdrażających

Pierwszy okres realizacji CBC – większy stopień centralizacji wdrażania Pierwszy okres realizacji CBC – większy stopień centralizacji wdrażania Główna odpowiedzialność MF, w ramach MRR RCz natomiast instytucja tzw. Programme authorizing officer Główna odpowiedzialność MF, w ramach MRR RCz natomiast instytucja tzw. Programme authorizing officer Włączenie euroregionów – zarządzanie Funduszem Małych Projektów Włączenie euroregionów – zarządzanie Funduszem Małych Projektów Włączenie regionów w szczególności do struktur wybierających projekty Włączenie regionów w szczególności do struktur wybierających projekty II.Zabezpieczenie instytucjonalne - CBC Phare

Odpowiedzialność państwa członkowskiego za zarządzanie (decyzją KE oddelegowano na RCz, rząd oddelegował na MRR RCz) Odpowiedzialność państwa członkowskiego za zarządzanie (decyzją KE oddelegowano na RCz, rząd oddelegował na MRR RCz) Uzgadnianie programów w ramach grupy Task force, znacząca reprezentacja aktorów wszystkich szczebli Uzgadnianie programów w ramach grupy Task force, znacząca reprezentacja aktorów wszystkich szczebli Szerokie zaangażowanie i kompetencje regionów we wszystkich fazach programu (jego przygotowanie i realizacja, wybór projektów itd.) Szerokie zaangażowanie i kompetencje regionów we wszystkich fazach programu (jego przygotowanie i realizacja, wybór projektów itd.) Regiony (kraje/województwa i euroregiony) strukturą decyzyjną programu poprzez udział w Komitecie Monitorującym Regiony (kraje/województwa i euroregiony) strukturą decyzyjną programu poprzez udział w Komitecie Monitorującym Euroregiony w ramach działalności zdecentralizowanej zarządzały FMP Euroregiony w ramach działalności zdecentralizowanej zarządzały FMP Zgodnie z właściwymi rozporządzeniami na szczeblu centralnym pozostają w szczególności funkcje zarządzania i kontroli (odpowiedzialność państwa członkowskiego za środki programu) Zgodnie z właściwymi rozporządzeniami na szczeblu centralnym pozostają w szczególności funkcje zarządzania i kontroli (odpowiedzialność państwa członkowskiego za środki programu) III.Okres programowania

Przygotowanie programu ponownie na zasadzie partnerstwa w ramach grupy Task force (jej prace kierowane przez przedstawicieli obu państw członkowskich) Przygotowanie programu ponownie na zasadzie partnerstwa w ramach grupy Task force (jej prace kierowane przez przedstawicieli obu państw członkowskich) Struktura wdrażająca pozostaje w zasadzie zachowana Struktura wdrażająca pozostaje w zasadzie zachowana Pomimo odmiennego stanowiska KE udało się wynegocjować zachowanie istotnych kompetencji na szczeblu regionalnym (w szczególności udział w ocenie i wyborze projektów) Pomimo odmiennego stanowiska KE udało się wynegocjować zachowanie istotnych kompetencji na szczeblu regionalnym (w szczególności udział w ocenie i wyborze projektów) Nadal pozostawiono i wzmocniono partnerstwo szczebla centralnego i regionalnego Nadal pozostawiono i wzmocniono partnerstwo szczebla centralnego i regionalnego Zarządzanie Funduszu Małych Projektów pozostaje w gestii euroregionów Zarządzanie Funduszu Małych Projektów pozostaje w gestii euroregionów IV. Obecny okres programowania ( )

Stabilność (w stosunku do innych PO niska skala zmian, zarówno na poziomie elementów struktury wdrażającej, jak i personelu zaangażowanych instytucji) Stabilność (w stosunku do innych PO niska skala zmian, zarówno na poziomie elementów struktury wdrażającej, jak i personelu zaangażowanych instytucji) Ciągłość (zachowanie podziału ról i kompetencji) Ciągłość (zachowanie podziału ról i kompetencji) Wysoki stopień decentralizacji (włączenie regionów we wszystkie fazy programu i kilka poziomów wdrażania, decentralizacja zarządzania FMP) Wysoki stopień decentralizacji (włączenie regionów we wszystkie fazy programu i kilka poziomów wdrażania, decentralizacja zarządzania FMP) Mocne partnerstwo szczebla centralnego i regionalnego Mocne partnerstwo szczebla centralnego i regionalnego Znaczące i zrównoważone włączenie wszystkich szczebli administracji publicznej (centralnego, regionalnego, lokalnego) Znaczące i zrównoważone włączenie wszystkich szczebli administracji publicznej (centralnego, regionalnego, lokalnego) V.Wspólne cechy struktury wdrażającej programu i jej rozwoju w różnych okresach

Jednoznacznie z sukcesem realizowany program we wszystkich okresach, pomiar przy pomocy obiektywnych wskaźników: Jednoznacznie z sukcesem realizowany program we wszystkich okresach, pomiar przy pomocy obiektywnych wskaźników: Liczba pomyślnie zrealizowanych projektówLiczba pomyślnie zrealizowanych projektów Wyjątkowe zainteresowanie wnioskodawców we wszystkich okresach realizacjiWyjątkowe zainteresowanie wnioskodawców we wszystkich okresach realizacji Efektywne wykorzystanie środków i mała ilość nieprawidłowościEfektywne wykorzystanie środków i mała ilość nieprawidłowości Funkcjonalne zasady wdrażaniaFunkcjonalne zasady wdrażania W poprzednim okresie programowania INTERREG IIIA jeden w pierwszych a nawet pierwszy PO w Czechach, dla którego KE zatwierdziła raport końcowy W poprzednim okresie programowania INTERREG IIIA jeden w pierwszych a nawet pierwszy PO w Czechach, dla którego KE zatwierdziła raport końcowy W tym okresie programowania, zdaniem przedstawicieli KE, program czesko-polski uważany jest za jeden z najlepiej funkcjonujących programów CBC w UE, między innymi również pod kątem efektywności i szybkości wykorzystywania środków programu W tym okresie programowania, zdaniem przedstawicieli KE, program czesko-polski uważany jest za jeden z najlepiej funkcjonujących programów CBC w UE, między innymi również pod kątem efektywności i szybkości wykorzystywania środków programu VI.Efekty współpracy i partnerstwa instytucji struktury wdrażającej

Główne punkty wyjścia: Główne punkty wyjścia: Podstawowe uzgodnienia państw członkowskich nt. struktur zarządzającychPodstawowe uzgodnienia państw członkowskich nt. struktur zarządzających Stanowiska państw członkowskich oraz zalecenia KE: „ewolucja a nie rewolucja“, czyli stopniowy rozwój oparty na doświadczeniach wynikających z obecnego wdrażaniaStanowiska państw członkowskich oraz zalecenia KE: „ewolucja a nie rewolucja“, czyli stopniowy rozwój oparty na doświadczeniach wynikających z obecnego wdrażania Po czeskiej stronie konieczne uwzględnienie Programowej deklaracji rządu w kwestii realizacji Funduszy Strukturalnych w RCzPo czeskiej stronie konieczne uwzględnienie Programowej deklaracji rządu w kwestii realizacji Funduszy Strukturalnych w RCz Wnioski z 5. raportu spójnościWnioski z 5. raportu spójności Podsumowując przewiduje się budowanie na bazie obecnych doświadczeń – ciągłość w określeniu programów i ich struktur wdrażających, dalsze pogłębienie współpracy instytucji Podsumowując przewiduje się budowanie na bazie obecnych doświadczeń – ciągłość w określeniu programów i ich struktur wdrażających, dalsze pogłębienie współpracy instytucji VII. Wdrażanie kolejnego okresu programowania

Struktura wdrażająca będzie budowana w oparciu o uzgodnienia uczestniczących państw członkowskich, we współpracy z innymi partnerami a później w czasie procesu przygotowania i uzgadniania programu będzie doprecyzowana Struktura wdrażająca będzie budowana w oparciu o uzgodnienia uczestniczących państw członkowskich, we współpracy z innymi partnerami a później w czasie procesu przygotowania i uzgadniania programu będzie doprecyzowana Po czeskiej stronie będą ważne również stanowiska struktur koordynacyjnych: Po czeskiej stronie będą ważne również stanowiska struktur koordynacyjnych: MF (odpowiedzialność państwa członkowskiego za środki programu)MF (odpowiedzialność państwa członkowskiego za środki programu) NOK (Instytucja krajowa ds. koordynacji) (odpowiedzialność za realizację deklaracji programowej rządu RCz w zakresie funduszy strukturalnych)NOK (Instytucja krajowa ds. koordynacji) (odpowiedzialność za realizację deklaracji programowej rządu RCz w zakresie funduszy strukturalnych) VIII. Budowa struktury wdrażającej okresu

Nadal istotne zaangażowanie regionów we wszystkich fazach przygotowania i realizacji programu (członkostwo w grupie Task Force, w procesie wdrażania, udział w procesie oceny i wyboru projektów, członkostwo w KM itp.) Nadal istotne zaangażowanie regionów we wszystkich fazach przygotowania i realizacji programu (członkostwo w grupie Task Force, w procesie wdrażania, udział w procesie oceny i wyboru projektów, członkostwo w KM itp.) Zapewnienie funkcji zarządzających i kontrolnych na poziomie państw członkowskich Zapewnienie funkcji zarządzających i kontrolnych na poziomie państw członkowskich Nadal planowana jest decentralizacja zarządzania na poziomie Funduszu Małych Projektów) Nadal planowana jest decentralizacja zarządzania na poziomie Funduszu Małych Projektów) Istotnym elementem realizacji programu mogą być w kolejnym okresie nowo tworzone EUWT Istotnym elementem realizacji programu mogą być w kolejnym okresie nowo tworzone EUWT Jeżeli uda się w efektywny sposób rozpocząć ich funkcjonowanie, mogą być bardzo poważnymi wnioskodawcami projektów i beneficjentami dofinansowania, tak samo mogą być instytucjami zarządzającymi FMP uczestnicząc bezpośrednio w realizacji programu Jeżeli uda się w efektywny sposób rozpocząć ich funkcjonowanie, mogą być bardzo poważnymi wnioskodawcami projektów i beneficjentami dofinansowania, tak samo mogą być instytucjami zarządzającymi FMP uczestnicząc bezpośrednio w realizacji programu MRR RCz wspiera tworzenie EUWT na granicy czeski-polskiej jako efektywnego instrumentu ułatwiającego współpracę partnerów MRR RCz wspiera tworzenie EUWT na granicy czeski-polskiej jako efektywnego instrumentu ułatwiającego współpracę partnerów IX. Przewidywane główne elementy struktury wdrażającej okresu 2014+

Dziękuję za uwagę Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju regionalnego i turystyki