UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Advertisements

1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Zasady polityki regionalnej UE
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Portal EURES – baza „Życie i praca”
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Europejska Inicjatywa Surowcowa
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Sierpień 2013
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Stan implementacji aktów prawa UE do krajowego porządku prawnego
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Informacja na temat dokumentów programowych i pakietu legislacyjnego polityki rybołówstwa w Polsce oraz UE na lata
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
RYNEK ENERGII ELEKTRYCZNEJ W POLSCE - stan na 31 marca 2010 r. Raport TOE Katowice, r. Marek Kulesa dyrektor biura TOE.
1V Konferencja Ewaluacyjna - Warszawa 23/10/2009 Rola ewaluacji ex-post perspektywa EBI Werner Schmidt – Ewaluacja Działań
projekt Krajowego Programu Rozwiązywania Problemu Bezdomności .
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Strategia Lizbońska – główne priorytety i wyzwania
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
PRZYSZŁOŚĆ ZAKRESU CZĘSTOTLIWOŚCI 470 – 790 MHz
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Regionalny Program Operacyjny
Wsparcie dla rozwoju technologii
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
1 Trzeci Program działań Unii w dziedzinie zdrowia czerwca 2015 r. partnerstwo"
Warunki wstępne (ex ante) dla RPO WKP Toruń, 18 sierpnia 2015 r.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Agnieszka Mróz Jolanta Różańska
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Strategia Komunikacji polityki spójności na lata Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO Lublin, 25 czerwca 2015 r.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Stan wypełnienia warunkowości ex ante dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 22 stycznia 2016.
Jaka jest przyszłość reguł konkurencji w umowach handlowych Wspólnoty Europejskiej? Simon J. Evenett
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zalecenia Komisji Europejskiej w ramach rocznego przeglądu RPO dla Woj. Warmińsko-Mazurskiego Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Warunki wstępne (ex ante) stan
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zapis prezentacji:

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka wykorzystania widma radiowego w Unii Europejskiej

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [2] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Przyszłościowa polityka wykorzystania widma radiowego w Unii Europejskiej Drugie sprawozdanie roczne. Komunikat Komisji do Rady i Parlamentu Europejskiego COM(2005) 411 Cel polityki widma w UE - wspieranie prawdziwego jednolitego rynku usług i sprzętu radiowego poprzez: obniżenie bariery dostępu do widma poprawienie efektywności wykorzystania widma wspieranie innowacji, większą elastyczność dla użytkowników i większy wybór dla konsumentów usuwanie sztucznych ograniczeń w powstawaniu konwergencji, szczególnie pomiędzy usługami radiodyfuzji i łączności ruchomej.

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [3] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Stan polityki wykorzystania widma radiowego na szczeblu UE (1) Uznanie przez Państwa Członkowskie znaczenia wspólnej polityki UE Zgoda co do potrzeby podejścia długofalowego w oparciu o politykę (Konkluzje Rady 15530/04 oraz 1553/04 z dnia r)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [4] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Stan polityki wykorzystania widma radiowego na szczeblu UE (2) Przejście od fazy organizacji do pierwszych konkretnych rezultatów: dyskusje polityczne wysokiego szczebla na temat rynków widma (COM(2005) 400) oraz przejścia na telewizję cyfrową (COM(2005) 204) przyjęcie pierwszych środków (stosownych decyzji) wspierających dostęp obywateli do innowacyjnych technologii i rozwijające rynek wewnętrzny UE przedstawienie przez KWE wytycznych dotyczących wspomagania interesów UE w negocjacjach międzynarodowych rozważenie przez KWE sposobów poprawienia dostępności informacji dotyczących widma

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [5] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Wkład polityki wykorzystania widma w realizację celów Strategii Lizbońskiej Decyzje z obszaru zarządzania częstotliwościami mają kluczowe znaczenie dla: rozwoju sektorów (np. cyfrowy system komórkowy GSM w sektorze łączności ruchomej) łagodzenia negatywnych skutków polityk krajowych odczuwanych przez sektor (np. w rozwoju następnej generacji łączności ruchomej 3G) rozwoju bardziej efektywnych usług (np. tworzenie bezprzewodowych biur, domów i szkół, bezpieczniejszego transportu, i.t.d.)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [6] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Działania w kierunku spójnej polityki UE w dziedzinie wykorzystania widma Wspólna polityka i podejście regulacyjne w dostępie do widma Nowe podejście w zarządzaniu widmem – dwa główne modele: rynki widma wykorzystanie bezlicencyjne (model „commons”) Zrównoważone podejście w całej UE uwzględnienie wszystkich modeli inne nowe podejścia np. typu „overlay” (radio kognitywne) lub „underlay” (UWB)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [7] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Zarys kluczowych przyszłych inicjatyw (1) Określenie wspólnych, jasnych i elastycznych zasad Wdrażanie elastyczności wykorzystania widma wprowadzenie rynków widma w UE do 2010 r przejście z analogowych na cyfrowe systemy nadawania naziemnego wspólne podejście do widma dla wszystkich platform bezprzewodowych dostarczających usługi łączności elektronicznej rozszerzenie wykorzystania bezlicencyjnego widma (model „commons”) rozwój technologii efektywnych z punktu widzenia wykorzystania widma

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [8] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Zarys kluczowych przyszłych inicjatyw(2) Pomoc w rozwijaniu wspólnej bazy technologicznej UE obszarach: rozpowszechnianie dostępu szerokopasmowego produkty ultraszerokopasmowe (UWB) urządzenia krótkiego zasięgu technologie umożliwiające niezależne życie i służące zdrowiu obywateli inteligentny samochód

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [9] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Zarys kluczowych przyszłych inicjatyw (3) Optymalizacja skutków działań UE ocena oddziaływania regulacji weryfikacja zasadności środków harmonizacji wdrażanie w poszczególnych krajach Wspieranie interesów UE w negocjacjach międzynarodowych przygotowanie do Regionalnej Konferencji Radiokomunikacyjnej (RRC-06) przygotowanie do Światowej Konferencji Radiokomunikacji (WRC-07) Tworzenie struktury instytucjonalnej polityki wykorzystania widma na szczeblu UE

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [10] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Harmonogram działań w polityce wykorzystania widma 2006 (1) Działania: propozycje w sprawie spójnej elastyczności w odniesieniu do częstotliwości przeznaczonych do dostarczania usług łączności elektronicznej (WAPECS) propozycja dotycząca wspólnego formatu praw wykorzystania widma w kontekście odsprzedaży praw do widma

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [11] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Harmonogram działań w polityce wykorzystania widma 2006 (2) Środki harmonizacji: przyjęcie decyzji KE harmonizującej wykorzystanie tzw. „dodatkowego zakresu częstotliwości IMT-2000” przyjęcie jednej lub więcej decyzji KE harmonizujących wykorzystanie zastosowań ultraszerokopasmowych (UWB) przyjęcie decyzji KE zapewniającej ramy harmonizacji dostępu do widma dla dużej liczby urządzeń krótkiego zasięgu (SRD) uchylenie dyrektywy w sprawie ERMES i przyjęcie decyzji KE harmonizującej wykorzystanie zakresu częstotliwości wcześniej przeznaczonego dla tego systemu przywoławczego

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [12] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Harmonogram działań w polityce wykorzystania widma 2007 (1) Działania: propozycje dotyczące kwestii związanych z widmem, obejmujące przyznawanie licencji, w przeglądzie ram prawnych łączności elektronicznej z 2002 r. propozycje skoordynowanego wykorzystania części radiodyfuzyjnej dywidendy cyfrowej, w następstwie zakończenia konferencji ITU RR-06. wprowadzenie podejścia w całej UE do widma bezlicencyjnego wdrażanie usprawnień w procesie zarządzania zakłóceniami wyznaczenie priorytetów UE na konferencję WRC-07

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [13] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Harmonogram działań w polityce wykorzystania widma 2007 (2) Środki harmonizacji: zastosowania szerokopasmowego dostępu bezprzewodowego oraz zastosowania ruchome satelitarne zastosowania bezprzewodowe pomocnicze i medyczne zastosowania bezprzewodowe dla inteligentnych samochodów

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. [14] Polityka wykorzystania widma radiowego w UE Harmonogram działań w polityce wykorzystania widma Rok 2008 skoordynowane wprowadzenie w UE odpowiednich wyników konferencji ITU WRC-07 Rok 2009 wdrożenie w krajach nowych reguł łączności elektronicznej Rok 2010 pełne ustanowienie funkcjonującego rynku UE dla większej części widma Rok 2012 zakończenie wyłączania nadawania analogowego w UE