SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Część humanistyczna (poniedziałek) Część mat.-przyrod (wtorek) Część językowa (środa) 1)Historia i wos- godz
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Informacje dla zdających. Podstawa Prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty z późn. zmianami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.

W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już nie przewiduje. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy co oznacza, że muszą do niego przystąpić wszyscy uczniowie Przystąpienie do sprawdzianu jest jednym z warunków ukończenia szkoły. Sprawdzianu nie można nie zdać. Wynik ma znaczenie tylko informacyjne i nie powinien być podstawą do prowadzenia jakiejkolwiek selekcji. Każdy uczeń, który ukończył szkołę podstawową, niezależnie od wyników sprawdzianu musi być przyjęty do gimnazjum w swoim rejonie, jeśli nie ukończył 16 roku życia. Uczniowie, którzy do sprawdzianu nie przystąpią w danym roku, muszą powtórzyć ostatnią klasę szkoły podstawowej i przystąpić do sprawdzianu w roku następnym. Z odpowiedniej części sprawdzianu zwolnieni są laureaci olimpiad i konkursów przedmiotowych z j. polskiego, j. angielskiego lub matematyki. Do sprawdzianu nie przystępują uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Dla uczniów, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie mogli przystąpić do sprawdzianu w ustalonym terminie w kwietniu, a także dla tych, którzy wtedy przystąpili, ale przerwali sprawdzian, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wyznacza dodatkowy termin. Dodatkowy sprawdzian odbywa się w szkole nie później niż do dnia 10 czerwca danego roku

Sprawdzian składał się z dwóch części. Obie części były przeprowadzone w formie pisemnej. Część 1. zawierała zadania z języka polskiego i matematyki. Na rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu przewidziano 80 minut W niektórych zadaniach szóstoklasiści wybierali jedną poprawną odpowiedź, a w innych – samodzielnie ją formułowali, np. pisali opowiadanie albo zapisywali rozwiązania zadań z matematyki. Część 2. zawierała zadania z języka obcego nowożytnego ( j. angielski ) Był to język, którego uczeń uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Na rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu przewidziano 45 minut We wszystkich zadaniach szóstoklasiści wybierali jedną poprawną odpowiedź. W szczególnych przypadkach na wniosek rodziców złożony do dyrekcji szkoły do końca września ( popartych np. opinią Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej ) Rada Pedagogiczna może zatwierdzić pewne udogodnienia dla dzieci ( dostosowanie warunków egzaminu ). takie jak wydłużony czas pracy z testem, oddzielna sala, pisanie na komputerze, czytanie tekstu przez nauczyciela Pomiędzy częścią 1 a częścią 2 była krótka przerwa na odpoczynek.

LAUREACI I FINALIŚCI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH ANNA MARIA KOKOTT – Laureatka Woj. Konkursu Języka Niemieckiego EMIL KULIG - Laureat Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego Laureaci nie mogli być zwolnieni z części językowej sprawdzianu, gdyż u nas w szkole obowiązkowym językiem obcym jest język angielski.

Wynik sprawdzianu naszej szkoły 69,4 część I język polski 52,9 część I matematyka 71,5 część II język angielski Średnia wyników ze sprawdzianu dla poszczególnych klas VI A część I ( 64,0 % ) 72,5 / 55,0 j. ang. 75,2 % VI B część I ( 58,6 % ) 66,3 / 50,7 j. ang. 67,8 % W ynik w woj. opolskim 60,9 % 69,2 /52,1 70,7% Wynik w gminie 63,3 % 71,9 /54,3 74,1%

STANINOWY ROZKŁAD WYNIKÓW SZKÓŁ CZĘŚĆ I - 61,3 CZĘŚĆ II - 71,5 STANINCZĘŚĆ 1 j. polski + matematyka CZĘŚĆ 2 j. angielski 1 najniższy – 49 2 bardzo niski47 – 5150 – 55 3 niski52 – 5556 – 60 4 niżej średni56 – 5961 – 65 5 średni60 – 6366 – 71 6 wyżej średni64 – 6772 – 76 7 wysoki68 – 7277 – 82 8 bardzo wysoki73 – 7883 – 89 9 najwyższy

STANINOWY ROZKŁAD WYNIKÓW UCZNIÓW STANINCZĘŚĆ 1 j. polski + matematyka CZĘŚĆ 2 j. angielski 1 najniższy – 28 2 bardzo niski28 – 3530 – 38 3 niski38 – – 50 4 niżej średni48 – 5853 – 65 5 średni60 – 7068 – 80 6 wyżej średni73 – 8083 – 90 7 wysoki83 – 8893 – 95 8 bardzo wysoki90 – 9398 – 98 9 najwyższy

Każdy uczeń, który przystąpił do sprawdzianu, otrzyma zaświadczenie o wynikach, jakie osiągnął, razem ze świadectwem ukończenia szkoły podstawowej (24 czerwca 2016r.). Na zaświadczeniu o szczegółowych wynikach sprawdzianu zostaną podane wyniki procentowe: z części pierwszej z języka polskiego z matematyki z części drugiej z języka angielskiego Szczegółowe informacje dotyczące krajowych wyników tegorocznego sprawdzianu będą dostępne w sprawozdaniu, na stronie internetowej CKE.

WGLĄD DO PRAC EGZAMINACYJNYCH PO SPRAWDZIANIE 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami) USTALANIE WYNIKU § Prace uczniów (słuchaczy) sprawdzają i oceniają egzaminatorzy wpisani do ewidencji egzaminatorów [...], powołani przez dyrektora komisji okręgowej. [...] 5. Wynik sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego ustala komisja okręgowa na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów. 6. Wynik sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego ustalony przez komisję okręgową jest ostateczny. UDOSTĘPNIANIE PRAC DO WGLĄDU § 50. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) albo słuchacza sprawdzona i oceniona praca ucznia (słuchacza) jest udostępniana uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom) albo słuchaczowi do wglądu w miejscu i czasie wskazanym przez dyrektora komisji okręgowej. Miejsce wglądu: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu, ul. Zielińskiego 57 do prac egzam.

OCENA SPRAWDZIANU W WYKONANIU NASZYCH UCZNIÓW JĘZYK POLSKI - badane umiejętności: - Analiza i interpretacja tekstów kultury - Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. - Tworzenie wypowiedzi. Klasa VIA uzyskała znacznie lepszy wynik – 72,5 w porównaniu do klasy VI B - 66,3 był on również lepszy od wyniku uzyskanego przez uczniów w gminie i województwie opolskim. Biorąc jednak pod uwagę średni wynik obu klas to wypadliśmy nieco lepiej niż województwo ale nieco słabiej niż gmina. Wnioski do dalszej pracy: 1. Należy uczulić uczniów, żeby nie oddawali nierozwiązanych testów, 2. Należy przyzwyczajać dzieci do szybkiej pracy z testami w warunkach stresu. 3. Na wszystkich przedmiotach należy zwrócić uwagę na poprawną analizę tabel, tekstów, wykresów oraz poprawną pisownię pod względem językowym zdań i dłuższych wypowiedzi. 4. Doskonalić umiejętność wyszukiwania informacji zawartych w tekście. 5. Zwiększyć liczbę ćwiczeń służących bogaceniu słownictwa uczniów i znajomości popularnych związków frazeologicznych. 6. Doskonalić umiejętność stosowania zasad ortograficznych i interpunkcyjnych.

MATEMATYKA - oceniane była w kategoriach: - Sprawność rachunkowa - Wykorzystanie i tworzenie informacji - Modelowanie matematyczne - Rozumowanie i tworzenie strategii Test z matematyki był trudny, gdyż uczniowie w całym kraju napisali go słabo. Uczniowie klasy VIA napisali ten test lepiej niż klasa VIB oraz powyżej średniej gminy i województwa. Natomiast średni wynik obu klas jest wyższy niż w województwie i nieco niższy niż w gminie WNIOSKI 1. Należy zwracać uwagę na tok i logikę myślenia oraz wyciąganie prawidłowych wniosków 2. Należy pracować nad tym, aby uczniowie uważnie wykonywali obliczenia, gdyż często popełniają w nich błędy 3. Należy przypominać uczniom, aby w zadaniach otwartych zapisywali wszystkie działania, prowadzące do rozwiązania, wpisując sam wynik uczeń nie otrzymuje punktów 4. Należy uczyć dzieci do samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji i przetwarzania tych informacji do zadań praktycznych 5. Należy pilnować systematyczności w odrabianiu zadań domowych, aby utrwalać poznaną na lekcjach wiedzę i nabyte umiejętności

JĘZYK ANGIELSKI - zadania sprawdzały wiadomości oraz umiejętności określone w podstawie programowej w czterech obszarach: - rozumienie ze słuchu, - rozumienie tekstów pisanych - znajomość funkcji językowych - znajomość środków językowych Klasa VIA napisała test znacznie lepiej niż uczniowie klasy VIB. Łączny wynik obu klas wynosi 71,5% poprawnych odpowiedzi, w Gminie Dobrzeń Wielki – 74,1%, a w województwie opolskim - 70,7%. Uzyskany średni wynik powyżej 70 % świadczy o tym, że test z języka angielskiego nie był dla dzieci zbyt trudny. Wnioski do dalszej pracy: 1) Należy ćwiczyć wyszukiwanie informacji w tekstach pisanych i słuchanych. 2) Utrwalać i rozwijać zasób słownictwa, gdyż nieznajomość znaczenia słów i wyrażeń uniemożliwia poprawne wykonanie zadania. 3) Doskonalić rozumienie ze słuchu 4) Ćwiczyć posługiwanie się środkami językowymi adekwatnymi do danej sytuacji. 5) Powtórzyć stopniowanie przymiotników.

PODSUMOWANIE 1) Należy doskonalić na wszystkich przedmiotach czytanie ze zrozumieniem a także słuchanie wypowiedzi w skupieniu, tak aby poznać jej główny sens oraz wyodrębnić szczegóły 2) Utrwalać umiejętność korzystania z różnorodnych źródeł informacji. 3) Zwrócić uwagę na poprawną analizę tabel, wykresów i diagramów. 4) Uczyć poprawnej pisowni zdań oraz dłuższych wypowiedzi pod względem językowym 5) Zwiększyć liczbę ćwiczeń służących bogaceniu słownictwa 6) Nadal zwracać uwagę na ortografię oraz interpunkcję na wszystkich przedmiotach nie tylko na lekcjach języka polskiego. 7) Stwarzać warunki do posługiwania się językiem obcym w różnych sytuacjach dnia codziennego aby doskonalić umiejętność swobodnego komunikowania się. 8) Należy przyzwyczajać dzieci do szybkiej pracy z testami w warunkach stresu oraz przypominać, aby nie pozostawiać zadań bez odpowiedzi

Wstępne informacje CKE o wynikach sprawdzianu przeprowadzonego 5 kwietnia 2016 r

Rozkłady wyników i parametry statystyczne rozkładów wyników sprawdzianu przeprowadzonego w kwietniu 2016 r.