Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Priorytet 1: Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmocnieniu konkurencyjności regionów Priorytet 2: Wzmocnienie rozwoju regionalnych zasobów ludzkich Priorytet 3: Rozwój lokalny Priorytet 4: Pomoc techniczna
Biuro Funduszy Europejskich ZPORR 2.1 Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie ZPORR 2.1 Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie Typy projektów: praktyki zawodowe dla uczniów szkół ponadgimnzjalnych i studentów prowadzone w przedsiębiorstwach, związane z nabyciem umiejętności praktycznych całoroczne stypendia na kontynuowanie nauki w szkołach ponadgimnzjalnych przeznaczone dla młodzieży pochodzącej z rodzin wiejskich o niskich dochodach w rodzinie WNIOSKODAWCY: jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty i jednostki organizacyjne na podstawie udzielonego im upoważnienia
Biuro Funduszy Europejskich Przykłady projektów program dla uczniów, którzy nie ukończyli szkoły (Badalona, Hiszpania) nieukończenie szkoły oznacza utracone szanse na przyszłość indywidualne ścieżki postępowania lepsze efekty połączenie nauki i aktywności pozalekcyjnej (sportowe, kulturalne) 250 uczestników współpraca z 17 organizacjami (partnerzy i podwykonawcy projektu) „Autobus pracy” (Porto, Portugalia) pierwszym krokiem do podjęcia pracy (praktyki) jest informacja, gdzie są one oferowane poczekalnia i biuro 135 osób znalazło pracę zbieranie informacji o osobach poszukujących pracy (praktyk) w celu opracowania i przeprowadzenia szkoleń przekazywanie informacji różnym podmiotom o innych projektach (URBAN)
Biuro Funduszy Europejskich Inne działania na rzecz oświaty w ramach SPO RZL Inne działania na rzecz oświaty w ramach SPO RZL zmniejszanie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy miastem i wsią w tym dotacje dla szkół na projekty rozwojowe zwiększenie dostępu do edukacji poprzez zakup sprzętu ułatwiającego naukę uczniom niepełnosprawnym oraz wyposażenie internetowych centrów informacji multimedialnej zwiększenie wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz modernizacja bazy dydaktycznej w procesie kształcenia, weryfikacji osiągnięć uczniów oraz doradztwa zawodowego doskonalenie nauczycieli, osób prowadzących szkolenia kadry oraz kadry oświatowej