CZERWIEC, 2015R..  POMOC W WYPEŁNIANIU CZASU WOLNEGO NIEKTÓRYCH GRUP SPOŁECZNYCH JAK SENIORZY, NIEPEŁNOSPRAWNI, DZIECI I MŁODZIEŻ  EDUKOWANIE SPOŁECZNO-PRAWNE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Advertisements

Moja firma z pożyczką PO KL 6.2. Chcesz otworzyć własną firmę? Brak Ci środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Chcesz zdobyć wiedzę niezbędną.
CELOWOŚĆ POWSTANIA STOWARZYSZENIA.. PROBLEMY PO PRZEGRANYCH WYBORACH Ustawowe ograniczenia w zatrudnieniu na terenie gminy Rosnąca tendencja krytyki dotychczasowych.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
WOLONTARIAT w MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBRYM MIEŚCIE Dobre Miasto
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Koluszkach Dyrektor mgr inż. Waldemar Puczyński.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
„Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych” Henry Dawid Thoreau NR KRS
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
w powiatach malborskim i sztumskim”
Szkoła Promująca Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Marszałek Województwa Podkarpackiego
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Masz Okazję – Pomóż Sobie
Zapis prezentacji:

CZERWIEC, 2015R.

 POMOC W WYPEŁNIANIU CZASU WOLNEGO NIEKTÓRYCH GRUP SPOŁECZNYCH JAK SENIORZY, NIEPEŁNOSPRAWNI, DZIECI I MŁODZIEŻ  EDUKOWANIE SPOŁECZNO-PRAWNE I KULTUROWE  SZERZENIE OŚWIATY ZDROWOTNEJ  PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI PROFILAKTYCZNEJ ZAGROŻEŃ PATOLOGII SPOŁECZNEJ  PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ ZAPOBIEGANIA MARGINALIZACJI OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM  KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI MŁODYCH LUDZI  ROZWIJANIE IDEI WOLONTARIATU  WSPIERANIE RODZICÓW W WYCHOWYWANIU DZIECI  INTEGROWANIE ŚRODOWISKA LOKALNEGO  ORGANIZOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ NA RZECZ SENIORÓW, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, DZIECI I MŁODZIEŻY

 PROJEKTY  KAMPANIE SPOŁECZNE, PRAWNE, ZDROWOTNE, HISTORYCZNE  SZKOLENIA  KLUBY WSPARCIA  AKTYWIZACJĘ GRUP SPOŁECZNYCH

STOWARZYSZENIE PODJĘŁO STARANIA O UZYSKANIE STATUSU ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO /SPRAWA W KRS/

 WSPÓLNIE Z OŚRODKIEM POMOCY SPOŁECZNEJ I POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE WSPARTO 15 OSÓB /6 DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z RODZICEM I 3 DOROSŁYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH  ZORGANIZOWANO WYJAZD DO OŚRODKA REHABILITACYJNO-WYPOCZYNKOWEGO „JAGODA” W SARBINOWIE. REHABILITACJA TRWAŁA 14 DNI.

Ocena w skali od 1 do 5 / przy czym 1 oznacza nieodpowiednia, 5 bardzo dobra/ wystawiona 2- tygodniowemu pobytowi nad morzem Czy podróż autobusem do Sarbinowa i z powrotem do miejsc zamieszkania zapewniła komfort jazdy?

Proszę pomyśleć i napisać co wniosła w Pani/Pana/Pani dziecka życie rehabilitacja 14 dniowa w Sarbinowie? Lp.Wypowiedź respondenta 1. Wypoczynek psychiczny, pozytywne przebywanie z ludźmi. Pobyt bardzo wpłynął na moje zdrowie, na moje stawy, nadciśnienie, kręgosłup. 2. Wyjazd na turnus rehabilitacyjny zmienił nasze życie i Dominka. Dominik odpoczął i zaczął „otwierać się”, nawiązywać kontakty z ludźmi. Wskazywał na swojej ulubionej maskotce – tygrysku części ciała i nazywał je. Przemiany, które dokonały się u naszego dziecka to najtrudniejsza rzecz do przełamania w autyzmie. 3. Rehabilitacja, wyjazd do Sarbinowa wniósł w nasze życie miłe wspomnienia i chęć podróżowania oraz więcej optymizmu. 4. Wyjazd był przede wszystkim wypoczynkiem, „naładowaniem baterii na cały rok”. Wyjazd pomógł też w nawiązywaniu nowych znajomości wśród uczestników. 5.Satysfakcja, zadowolenie, odpoczynek od zajęć domowych. 6.Rehabilitacja 14 dniowa w Sarbinowie wniosła w moje życie wiele miłych wspomnień oraz to, że ćwiczenia rehabilitacyjne przyczyniły się do lepszej sprawności fizycznej.

UMOŻLIWIONO DOBRY POZIOM FUNKCJONOWANIA, POPRAWIONO JAKOŚĆ ŻYCIA I ZINTEGROWANO GRUPĘ

 PROWADZENIE CO MIESIĄC WARSZTATÓW Z 17 RODZIN /21 OSOBAMI – RODZICAMI/ DOTKNIĘTYCH KRYZYSEM PRZEZ PSYCHOLOGA W OKRESIE OD KWIETNIA 2014 DO 30 LISTOPADA 2014

Ankietowani w zdecydowanej większości wyrażają opinię, że usługi zrealizowane przez psychologa spełniły ich oczekiwania / 37,5 % zdecydowanie tak, 50 % raczej tak, 12,5 % nie udzieliło odpowiedzi/. Prawie wszyscy opiniodawcy /87,5 %/ chętnie uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez psychologa popierając to zdaniem, że „ miło było porozmawiać o swoich problemach i problemach innych osób”, „zdobyłam dużo wiedzy”. Te wypowiedzi respondentów przekładają się na ocenę wystawioną całemu projektowi, w którym pod uwagę brano przystępne prowadzenie zajęć, poczęstunek, opiekę nad dziećmi, miejsce prowadzonych warsztatów, czas trwania, godzinę. 62,5 % ankietowanych wystawiło ocenę dobrą a 37,5 % ocenę bardzo dobrą, przytaczając wypowiedzi „miła atmosfera, pani psycholog dobrze prowadziła zajęcia, godzina odpowiednia”. Dla 87,5 % respondentów wiedza zdobyta na warsztatach pozwoli na poprawienie kontaktów z członkami rodziny. Natomiast dla 12,5 % nie zostanie wykorzystana na wzmocnienie kontaktów z rodziną, ponieważ respondent odpowiedział, że „ nie chce mieć kontaktu z rodziną”. 62,5 % ankietowanych stwierdziło, że zdobyło nowe umiejętności np. z „ wychowywania dzieci, lepszego rozumienia partnerki”, „ z spostrzegania i rozumienia innych osób”, a 25 % zanegowało to pytanie o nabywanie na warsztatach nowych umiejętności. Natomiast 12,5 % nie udzieliło odpowiedzi. Jednym z otwartych pytań w ankiecie było pytanie o wartości wyniesione z warsztatów z psychologiem i ankietowani wymieniali: „ dużo wiedzy, którą można wykorzystać w życiu”, „ nauczyłam się lepiej rozmawiać z dziećmi i partnerem i rozwiązywać problemy”, „ nauczyły mnie otwartości i spokoju”. Konkluzja: Projekt „Wiedza zmienia życie” dotowany ze środków Wojewody Wielkopolskiego skierowany dla rodzin, klientów pomocy społecznej, jako specjalistyczne wsparcie poprawił w jakiejś części funkcjonowanie tych rodzin, pozwalając im na nabycie nowych kompetencji w relacjach ze swoimi rodzinami.

 DWUKROTNE WYJAZDY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI DO TEATRU MUZYCZNEGO W POZNANIU NA SPEKTAKLE „MAYDAY”, „PHANTOM”  DOTACJA PCPR W POZNANIU ZE ŚRODKÓW PFRON 3900,00  8% POPULACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W GMINIE KLESZCZEWO SKORZYSTAŁO NA PROJEKCIE

DOTACJA POWIATU POZNAŃSKIEGO 2854,40 ŚRODKI STOWARZYSZENIA OD DARCZYŃCÓW 2131,46  80 SENIORÓW Z GMINY KLESZCZEWO  15 SENIORÓW Z GMINY KÓRNIK  14 SENIORÓW Z GMINY KOSTRZYN

W badaniu zwrócono 62% ankiet spośród uprawnionych. Opiniodawcy są zadowoleni z popołudnia w dniu 3 października 2014 roku spędzonego w sali widowiskowej Ośrodka Kultury w Kleszczewie na koncercie operetkowym z nutką humoru w wykonaniu 3 solistów Poznańskich. Graficznie przedstawia tę wypowiedź wykres nr 1. Czy jest Pani/Pan zadowolona/y z koncertu operetkowego ? Zdecydowana większość respondentów /88,7%/wystawiła temu projektowi notę bardzo dobrą, a oceniano: miejsce, koncert, czas, poczęstunek, organizację. Natomiast pozostali ankietowani /11,3%/ przydzieliło projektowi jako całości ocenę dobrą. Jest to potwierdzeniem ukontentowania z tego dnia. Na pytanie czy wezmą udział w podobnym koncercie, wszyscy opiniodawcy wyrazili się pozytywnie /100% zdecydowanie tak/. Podsumowanie: Seniorzy z Gminy Kleszczewo oraz Kostrzyn i Kórnik lubią spotkania z kulturą a dowodem na to jest zorganizowany dla nich koncert operetkowy z nutką humoru.

 EDUKACJĘ /DWUKROTNE WYKŁADY  UMOŻLIWIENIE WYJŚCIA Z DOMU  INTEGRACJĘ SPOŁECZNĄ  PRZETARTO SZLAK WZBOGACENIA SPOŁECZNO-KULTUROWO-ZDROWOTNEGO 64 SENIORÓW Z GMINY KLESZCZEWO

DOTACJA WÓJTA GMINY KLESZCZEWO 1685,18 WKŁAD OSOBOWY 3400

Jak często chciałaby/chciałby Pani/Pan spotykać się w Klubie Seniora? Klub działał po południu w godzinach od do Czy Pani/Pana zdaniem była to właściwa pora? Seniorzy z Gminy Kleszczewo mają potrzebę bycia aktywnym i w formie ekspresywnej /z wyboru/ chcą ją zaspokajać a Klub Seniora zainicjowany w roku 2014 jest instrumentem pomocnym w tej aktywności.

 ZAJĘCIA CO DWA TYGODNIE ZE SPECJALISTAMI ZINTEGROWAŁY GRUPĘ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W GMINIE KLESZCZEWO PODWYŻSZAJĄC JAKOŚĆ ŻYCIA  5,6% POPULACJI NIEPEŁNOSPRAWNYCH SKORZYSTAŁO Z WARSZTATÓW JAKO POŻYTECZNEGO WYPEŁNIANIA IM CZASU WOLNEGO 9 DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH, 7 RODZICÓW, 20 DOROSŁYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH

DOTACJA WÓJTA GMINY KLESZCZEWO 5574, WKŁAD OSOBOWY

KILKA DANYCH Z BADAŃ  DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE Na pytanie co wniosły w życie uczestników warsztaty odpowiedzi są następujące: „ Poznawanie nowych osób, z którymi zaprzyjaźniliśmy się, to dobry pomysł na pomoc w wypełnianiu czasu wolnego osobom niepełnosprawnym”, „Zrozumiałam, że są jeszcze osoby, które chcą współpracować z naszymi dziećmi, interesują się naszymi problemami i chcą im poświęcić czas”, „Urozmaicenie życia; córka z niecierpliwością oczekiwała na następne spotkanie”, „ Dla córki było to bardzo ciekawe doświadczenie, dzięki któremu mogła się bawić, pracować w grupie i rozwijać swoje umiejętności zarówno ruchowe, plastyczne i muzyczne. Także dla mnie było to oderwanie się od trosk codzienności”. Respondenci uznali, że projekt mieści się w pojęciu rehabilitacji społecznej, bo umożliwiał osobom niepełnosprawnym uczestnictwo w życiu społecznym. Można przytoczyć argumenty: „ …Dzięki warsztatom córka mogła nauczyć się przebywania także z osobami z innymi upośledzeniami, wzajemnej akceptacji. Otworzyła się na drugą osobę”, „ Córka czuła się swobodnie i spokojnie w towarzystwie innych uczestników”, bądź „ To rehabilitacja społeczna, moje dziecko wyraża to uśmiechem, radością i chęcią przyjazdu na spotkanie” i „ Zajęcia wypełniały synowi czas pozytywną energią, chętnie przychodził”. Warsztaty dla dzieci niepełnosprawnych, w których uczestniczyli rodzice są sensowne, integrują i wprowadzają nowe pomysły na twórcze wypełnianie czasu wolnego.

KILKA DANYCH Z BADAŃ  DOROŚLI NIEPEŁNOSPRAWNI Na pytanie co wniosły w życie uczestników warsztaty odpowiedzi są następujące: „ Trochę ruchu przy muzyce, wspólne oglądanie ciekawego filmu, relaksacja przy muzyce, przebywanie ze znajomymi”, „ Czas spędzony na warsztatach był odskocznią od codzienności” czy „ Udział w warsztatach biorę drugi rok, jestem zadowolona z każdego spotkania, o ile było mi dane dotrzeć. Szanuję to, co robi się dla niepełnosprawnych a zarazem dziękuję.”, i „ Wyjście z domu, bycie z osobami, którzy też są niepełnosprawni, możliwość wymiany doświadczeń, lekka rozmowa w gronie uczestników.” Respondenci uznali, że projekt mieści się w pojęciu rehabilitacji społecznej, bo umożliwiał osobom niepełnosprawnym uczestnictwo w życiu społecznym. Zdecydowana większość zrelaksowała się, chociaż i była „porażką” dla jednej osoby. Warsztaty dla dorosłych osób z niepełnosprawnością mimo głosów niezadowolenia są sensowne dla zdecydowanej większości, integrują i wprowadzają nowe pomysły na twórcze wypełnianie czasu wolnego, stanowią narzędzie rehabilitacji

DWUKROTNE SPOTKANIA W KLUBIE WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z OSOBAMI TOWARZYSZĄCYMI