Konferencja pt: „ Podsumowanie Prezydencji w Zachodniopomorskiej Sieci Lokalnych Grup Rybackich, sprawowanej przez LGR „ Partnerstwo Jezior” w Choszcznie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
NABÓR WNIOSKÓW NA WYBÓR STOWARZYSZENIA DO REALIZACJI LSROR W RAMACH OSI PRIORYTETOWEJ 4 Termin: od 30 października 2009 r. do 30 marca 2010 r. Wysokość.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Komitet Monitorujący PROW , Grupa Robocza ds. RLKS, Podgrupa ds. podejścia LEADER i RLKS Krzysztof Kwatera, Członek Komitetu Monitorującego PROW,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Dirow.pl Perspektywa rozwoju obszaru z uwzględnieniem funduszy unijnych na lata Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Dolnoodrzańska Inicjatywa.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
KRAINA WIELKICH JEZIOR MAZURSKICH
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Regulamin działania KM RPO WP
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Regionalny Program Operacyjny
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Konferencja pt: „ Podsumowanie Prezydencji w Zachodniopomorskiej Sieci Lokalnych Grup Rybackich, sprawowanej przez LGR „ Partnerstwo Jezior” w Choszcznie Działania Podgrupy Roboczej PO „Rybactwo i Morze” Irmina Olejnik-Czerwonka Barlinek, 1 października 2013

Nowości z Brukseli  Rozporządzenie o Europejskim Funduszu Morskim i Rybackim znajduje się w fazie projektu.  W lipcu 2013 r., na posiedzeniu Rady UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa przyjęto podejście ogólne projektu rozporządzenia o EFMiR.  W październiku 2013 r. rozpoczęcie tzw. trilogów pomiędzy KE, Radą UE oraz PE – uzgodnienie ostatecznego tekstu najwcześniej r.

Za to w Polsce ….  Umowa Partnerstwa dokument określający kierunki interwencji w latach trzech polityk unijnych: - Wspólnej Polityki Rolnej, - Polityki Spójności, - Wspólnej Polityki Rybołówstwa.

Polska ciąg dalszy ….. Umowa Partnerstwa zawiera m.in.: - cele i priorytety interwencji w ujęciu tematycznym i terytorialnym wraz z podstawowymi wskaźnikami, - opis stopnia uzupełniania się działań finansowanych z Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej i Wspólnej Polityki Rybołówstwa - układ programów operacyjnych - zarys systemu finansowania i wdrażania

Program Operacyjny „Rybactwo i Morze”  Projekt PO RYBY został zatwierdzony przez kierownictwo resortu.  Powołano Grupę roboczą Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi ds. opracowania dokumentów programowych.  Projekt dokumentu został skierowany do konsultacji społecznych.  Powołano Zespół roboczy ds. opracowania zakresu LSR na lata

Rola i struktura grupy roboczej o Grupa Robocza przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi została powołana do „pomocy” o Skład Grupy Roboczej

 Funkcjonowanie Grupy Roboczej  KPLGR posiada razem 4 przedstawicieli w Grupie Roboczej (2 członków grupy i 2 zastępców)  Przedstawiciele KPLGR zostali przydzieleni do 2 podgrup tematycznych d/s rozwiązań systemowych i CLLD

 Uczestnictwo w Grupie Roboczej – możliwości: - udział w tworzeniu przyszłego Programu Operacyjnego, - określanie założeń i proponowanych działań w zakresie na jaki pozwoli docelowa wersja EFMiR, - uczestnictwo w innych podgrupach

Skład Zespołu roboczego ds. opracowania zakresu lokalnych strategii rozwoju na lata :  Joanna Gierulska, MRiRW  Jolanta Perkowska, MRiRW  Mariusz Bednarz, Dyrektor Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego  Justyna Durzyńska, Dyrektor Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego  Mirosława Mochocka, Z-ca Dyrektora Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego; Kierownik Biura PROW  Piotr Szymański, Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego  Inga Kawałek, LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi  Krzysztof Kwatera, LGD Dolina Raby  Witold Magryś, Śląski Związek Gmin i Powiatów  Andrzej Szczodry z LGR Zalew Szczeciński

Czego nie wiemy !  Pracujemy na projekcie EFMiR  Nie znamy kwoty środków finansowych dostępnej dla Polski w latach  Nie znamy % udziału przyszłej osi IV na lata

 Wskaźnik rybackości,  Polska: 12 grup rybackich ze średnim budżetem ok. 20 mln zł….  Minimalnie 2 gminy - 30 tys. mieszkańców,  Założenia strategii województwa.

Instrument RLKS w projekcie PO RYBY Środek 4.1. Realizacja lokalnych strategii rozwoju o Usługi doradcze (art. 29) o Partnerstwa między naukowcami a rybakami (art. 30) o Promowanie kapitału ludzkiego i dialogu społecznego (art. 31) o Ułatwianie różnicowania działalności i tworzenia miejsc pracy (art. 32) o Nowe formy dochodów (art. 32a) o Tworzenie lub rozwój systemów sprzedaży produktów rybołówstwa jako działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej (art. 40 ust. 1 lit. a)

Instrument RLKS w projekcie PO RYBY Środek 4.2. Zrównoważony rozwój obszarów rybackich - Wsparcie z EFMR na rzecz zintegrowanego rozwoju lokalnego (koszty pomocy przygotowawczej, koszty bieżące i animacja LSR); - Realizacja lokalnych strategii rozwoju (patrz środek 4.1!); - Działania prowadzone w ramach współpracy

Analiza SWOT dla RLKS

Identyfikacja potrzeb na podstawie analizy SWOT  Zwiększenie wsparcia na rzecz dywersyfikacji działalności i zróżnicowania źródeł dochodów.  Zintensyfikowanie współpracy pomiędzy sektorem B+R a sektorem rybołówstwa.  Popularyzacja produktów rybnych i walorów obszarów zależnych od rybactwa.  Zmniejszenie barier związanych z przekwalifikowaniem zawodowym,

RLKS – obszary wewnętrznej dyskusji  Zasady dotyczące wyboru LGD zostaną ustalone nie tylko przez Departament Rybołówstwa ale i przez pozostałe instytucje zaangażowane w programowanie nowej perspektywy finansowej. Wynika to z konieczności przeprowadzenia jednego konkursu na wybór LGD dla wszystkich funduszy, wyrażonej w projektach rozporządzeń wspólnotowych  Przepisy krajowe regulujące zasady wdrażania RLKS, w tym kwestie związane z wyborem LGD oraz zakresem umów określających sposób i warunki realizacji LSR powinny zostać umiejscowione w jednej ustawie oraz ewentualnie rozporządzeniach wydanych na podstawie delegacji w niej zawartych.

Zagrożenia  Ilość grup rybackich i obszar wdrażania,  Kwalifikowalność wydatków,  Opóźnienie czasowe  Sprzeciw dla koncepcji monofunduszowej  Przeniesienie do Osi 2 działań typowo rybackich

Zainteresowanie IZ RPO wprowadzeniem instrumentu RLKS –robocze informacje przekazane przez MRR  4 regiony zamierzają wykorzystać instrument RLKS z zastrzeżeniem, że ostateczne zapisy zostaną dokonane po ukształtowaniu się zasad RLKS na poziomie krajowym (Kujawsko-pomorskie, Podlaskie, Zachodniopomorskie, Łódzkie)  2 regiony stawiają decyzję na dalszy etap prac z uwagi na trwające uzgodnienia na poziomie krajowym (Lubelskie i Lubuskie)  1 region (Dolny Śląsk) wskazuje, że zapisy dot. RLKS są „w opracowaniu”, czyli również decyzja w sprawie wykorzystania instrumentu może być pozytywna

Zainteresowanie IZ RPO wprowadzeniem instrumentu RLKS – robocze informacje przekazane przez MRR  1 region (Wielkopolska) wskazał, że nie będzie realizować RLKS  5 regionów (Mazowsze, Opolskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Pomorskie) nie wspomniały w swoich RPO o instrumencie RLKS czyli najprawdopodobniej nie zamierzają realizować tego instrumentu  W 2 regionach (Podkarpackie, Małopolska) pojawia się RLKS jednak nie ma odniesienia w zakresie wykorzystania instrumentu RLKS zgodnie z art rozporządzenia Common Provisions.

Dziękuję za uwagę Irmina Olejnik-Czerwonka Stowarzyszenie LGR „Partnerstwo Jezior”