Przedmiot: Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu na rynku pracy vs program kształcenia dr n. med. Joanna Bonior Zakład Fizjologii Medycznej IF Wydział Nauk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Z ESPÓŁ S ZKÓŁ S PECJALNYCH NR 8 TWORZĄ SZKOŁY MIESZCZĄCE SIĘ NA TERENIE SZEŚCIU ŁÓDZKICH SZPITALI W jego skład wchodzą: Publiczne Gimnazjum nr 62 Szkoła.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA Katedra Rachunkowości.
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Cm-uj.krakow.pl nssu.cm.uj.edu.pl Stan realizacji inwestycji pn. „Nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego Kraków-Prokocim”
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Medycyna personalizowana z perspektywy systemowej
Co to jest spacer edukacyjny?
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Sylabusy.
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Człowiek w systemie transportowym
Politechnika Opolska Początek
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
Transport i spedycja WPROWADZENIE mgr inż. Marcin Hajdul
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Praktyczna nauka zawodu + Profesjonalne usługi doradcze
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rachunkowość i Rewizja Finansowa II stopień Katedra rachunkowości
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Przedmiot: Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu na rynku pracy vs program kształcenia dr n. med. Joanna Bonior Zakład Fizjologii Medycznej IF Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum Konferencja: „Współpraca Uniwersytetu Jagiellońskiego z pracodawcami” r., Collegium Novum, Kraków

Cel: Przedstawienie i omówienie przedmiotu „Absolwent na rynku pracy” w świetle działań Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM związanych z jakością kształcenia ukierunkowaną na efektywne wejście i/lub sprostanie rosnącym wymaganiom rynku pracy w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia.

Geneza i okoliczności powstania przedmiotu: 1. Współpraca z Biurem Karier UJ. 2. Projekt Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej „Pierwsza Praca”. 3. Pierwsze w Uniwersytecie „Badania Losów Absolwentów Wydziału Ochrony Zdrowia Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego”. 4. Podręczniki i skrypty.

Cel modułu: Przygotowanie Absolwentów Wydziału Nauk o Zdrowiu do efektywnego wejścia i/lub sprostania rosnącym wymaganiom rynku pracy w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia.

Efekty kształcenia dla modułu kształcenia (1): 1. Wiedza. 2. Umiejętności kognitywne i praktyczne. 3. Kompetencje społeczne.

Kierunki, rodzaj i liczba godzin zajęć dydaktycznych, liczba punktów ECTS przypisana modułowi: 1. Studia stacjonarne II stopnia: Kierunek Pielęgniarstwo. Kierunek Położnictwo. Kierunek Fizjoterapia. Kierunek Zdrowie Publiczne. Kierunek Ratownictwo Medyczne. 2. Studia niestacjonarne II stopnia: Kierunek Pielęgniarstwo. + praca własna studenta

Stosowane metody dydaktyczne: 1. Metody podające. 2. Metody problemowe. 3. Metody eksponujące. 4. Metody programowane. 5. Metody praktyczne.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów (1): 1. Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia uzyskanych przez studentów zakresie każdego modułu tematycznego: Formatywna. Sumatywna.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów (2): 2. Metody sprawdzania efektów kształcenia uzyskanych przez studentów zakresie każdego modułu tematycznego: Ocena wiedzy teoretycznej. Ocena umiejętności kognitywnych i praktycznych Ocena kompetencji społecznych/postaw. Ocenianie ciągłe.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów (3): 3. Kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów zakresie każdego modułu tematycznego.

Forma i warunki zaliczenia modułu: 1. Formy pomiaru/oceny pracy studenta prowadzone w zakresie każdego modułu tematycznego: Odpowiedź ustna. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Projekty i ćwiczenia praktyczne. Ocenianie ciągle. Ocena formatywna i sumatywna. 2. Dodatkowo: Autorska ankieta oceniająca przedmiot, na potrzeby jego ewaluacji. Obecność.

Treści merytoryczne – projekt autorski (1): 1. Planowanie kariery zawodowej w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia. 2. Metody skutecznego poszukiwania pracodawców i wolnych miejsc pracy w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia w Polsce i w Europie. 3. Jak odnaleźć się na współczesnym rynku pracy w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia?

Treści merytoryczne – projekt autorski (2): 5. Procedury rekrutacyjne. 6. Przygotowanie się do i rozmowa kwalifikacyjna. 7. Sztuka autoprezentacji. 8. Zarządzanie czasem pracy i planowanie kariery. 9. Asertywność w życiu zawodowym i prywatnym. 10. Kompetencje społeczne. 11. Media Relations. 12. Zakładam własną firmę.

Ocena i ewaluacja przedmiotu, uelastycznianie programu: 1. Autorski kwestionariusz ankiety. 2. USOS. 3. Lider zawodowy.

Feedback: 1. Autorski kwestionariusz ankiety. 2. USOS. 3. Indywidualna korespondencja mailowa z komentarzami: Np.: „Aktualnie pracuję na stanowisku pielęgniarki przełożonej, zajęcia pozwoliły mi na opanowanie sztuki autoprezentacji, umiejętności koniecznej dla mnie”; „Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych pod konkretnego pracodawcę spowodowało zakwalifikowanie mnie do dalszych etapów rekrutacji, zakończonej sukcesem”. I inne. 4. Indywidualne konsultacje.

Współpraca (1): 1. Podmioty wewnętrzne. Biuro Karier UJ. Studenckie Koło Naukowe, działające przy Zakładzie Pielęgniarstwa Klinicznego Instytutu Pielęgniarstwa i Położnictwa WNZ UJ CM, np.: - Konferencja: „Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu – formy poszukiwania pracy”, Panel: „Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu na aktualnym rynku pracy.”, Kraków 2011 r.

Współpraca (2): 2. Otoczenie społeczno–gospodarcze: Szpital Uniwersytecki w Krakowie. MARR, np.: - konsultacje - Biuro Karier UJ oraz Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zapraszają studentów i absolwentów UJ do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt.: „Zacznij zarabiać na innowacjach”, Kraków 2012 r. - Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza na Konferencję: „Neurotechnologie jako przykład procesy transferu wiedzy z nauki do biznesu w działalności inwestycyjnej MARR S.A.”, Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II, Kraków 2013 r.

Współpraca (3): MOIPiP w Krakowie. Psychologami i psychoonkologami z Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie Oddział w Krakowie, 5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką w Krakowie – Oddział Medycyny Paliatywnej, Hospicjum Św. Łazarza w Krakowie, np. - Szkolenie: „Komunikacja z Pacjentem onkologicznym na wszystkich etapach leczenia. Szkolenie przeznaczone dla pielęgniarek i studentów pielęgniarstwa.”, Kraków 2013 r. Instytucjami zatrudniającymi w sektorze usług medycznych i ochrony zdrowia za granicą, ze szczególnym uwzględnieniem rynku unijnego. Grupa Modus, Kraków.

Wydział – analiza i określanie nisz na rynku pracy: 1. Nowy kierunek elektroradiologia. 2. Perspektywicznie plan – utworzenie Platformy zawierająca informacje o miejscach pracy oferowanych przez szpitale i placówki służby zdrowia na terenie całego kraju.

Dziękuję za uwagę