ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. Wyniki finansowe za I półrocze 2015 roku Centrum Medyczne ENEL-MED S.A.
Advertisements

MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 6: Zjawisko tarcia i jego wpływ na pracę ciągników i maszyn rolniczych (1 godz.) 1. Zjawisko tarcia 2. Tarcie ślizgowe.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Powierzchnia o szczególnych walorach przyrodniczych prawnie chroniona w latach Rodzaj powierzchni Ogółem
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
DARY SYBERII DLA ZDROWEGO UŚMIECHU. UŚMIECH – jest najważniejszym elementem w kontaktach międzyludzkich i jest wizytówką współczesnego człowieka!
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
POMOC PUBLICZNA W DZIAŁANIU 6.4 PO IG Warszawa
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Menu Jednomiany Wyrażenia algebraiczne -definicja Mnożenie i dzielenie sum algebraicznych przez jednomian Mnożenie sum algebraicznych Wzory skróconego.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Ewidencja finansowo- księgowa Biblioteka Pedagogiczna.
Katarzyna Rychlicka Wielomiany. Katarzyna Rychlicka Wielomiany Przykłady Wykresy funkcji wielomianowych Równania wielomianowe Działania na wielomianach.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
Sprawność systemu rynkowego
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
Przychody i koszty działalności
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Plan działania Polskiej Organizacji Turystycznej na 2018 rok - cele, zadania, priorytety Jacek Janowski Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i.
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Zapis prezentacji:

ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona przez K. Cieślaka jako praca licencjacka „Podróże dziennikarskie jako instrument promocji kraju”, WSHGiT Warszawa, 2009, na podstawie sprawozdań POIT -Nie ujęto podróży organizowanych z rynków, na których POT nie posiada Przedstawicielstw -Analizowane podróże organizowane były w partnerstwie z miastami, ROTami, branżą --materiał należy traktować poglądowo gdyż wyniki niektórych podróży są publikowane z rocznym poślizgiem --analiza dotyczy publikacji o Polsce wyłącznie na podstawie podróży dziennikarskich nie obejmując wszystkich innych publikacji w wyniku pracy PR Ośrodków POT

Podróże dziennikarskie odgrywają bardzo ważną rolę w promowaniu Polski za granicą. Z roku na rok do Polski przybywa coraz więcej dziennikarzy, w roku 2007 zostało wysłanych przez POIT-y 416 dziennikarzy a rok później 517 POIT- Polski Ośrodek Informacji Turystycznej, przedstawicielstwo POT

Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 łącznie (wszystkie rynki objęte działaniami POIT razem) ProduktRynki razem Warszawa93 Kraków179 Wrocław41 Poznań16 Mazury31 Gdańsk362 Góry49 Morze31 Kultura54 Inne184 O czym pisano w wyniku podróży ?

Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 (część 1) O jakich miastach/regionach pisano na poszczególnych rynkach w wyniki podróży? Produkt Rynek AustriaBelgiaFrancjaHiszpaniaHolandiaJaponiaNiemcy Warszawa Kraków Wrocław Poznań Mazury Gdańsk Góry Morze Kultura Inne

Produkt Rynek RosjaSzwecjaUkrainaWęgryWielka BrytaniaWłochy Warszawa Kraków Wrocław Poznań Mazury Gdańsk Góry Morze Kultura Inne Struktura rodzajowa produktów w latach 2007 i 2008 (część 2) O jakich miastach/regionach pisano na poszczególnych rynkach w wyniku podróży?

STRUKTURA KOSZTOWA Analizując strukturę kosztową, korzystając ze sprawozdań POIT z lat 2007 i 2008 wyliczono koszty ośrodka POIT oraz podmiotów współfinansujących (np. ROT), przeznaczone na promocję poprzez organizowanie podróży dziennikarskich.

Koszty oraz ilość dziennikarzy razem Ośrodek Liczba wysłanych dziennikarzy Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi w euro Liczba wysłanych dziennikarzy Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Wiedniu (Austria) Wiedeń - Austria Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Brukseli (Belgia) Bruksela - Belgia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Paryżu (Francja) Paryż - Francja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży POIT w Londynie (Wielka Brytania) Londyn - Wielka Brytania Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Madrycie (Hiszpania) Madryt - Hiszpania Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszt w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Amsterdamie (Holandia) Amsterdam - Holandia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Tokio (Japonia) Tokio - Japonia Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Berlinie (Niemcy) Berlin - Niemcy Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Moskwie (Rosja) Moskwa - Rosja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Sztokholm (Szwecja) Sztokholm Szwecja Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Kijowie (Ukraina) Kijów - Ukraina Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€ 2007nie dotyczy Nie dotyczy Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Budapeszt (Węgry) Budapeszt - Węgry Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

Struktura kosztowa podróży ośrodka POIT w Rzym (Włochy) Rzym - Włochy Rok Ilość wysłanych dziennikarzy Podmioty współfinansujące, koszty w Euro Koszty Ośrodka w EuroRazem Efektywność zaangażowania 1€

ANALIZA EFEKTYWNOŚCI W tabelach jest wskazana efektywność zaangażowania 1 euro. Kwotę tą obliczono poprzez podzielenie sumy kosztów Ośrodka POT oraz podmiotów współfinansujących poniesionych na organizację podróży przez sumę wartości reklamowej reportaży według cen reklamy w euro (bez stosowania mnożnika). Organizacja podróży dla ekip telewizyjnych znacznie podnosi koszty ale także zwiększa wartość reklamową emisji

Analiza efektywności – rynki razem Ośrodek Liczba opublikowanych reportaży Wartość reportaży wg cen reklamy w euro Liczba opublikowanych reportaży Wartość reportaży wg cen reklamy w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem Reportaże wyłącznie w wyniku podróży

Analiza efektywności, Wiedeń (Austria) Wiedeń – Austria Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Bruksela (Belgia) Bruksela - Belgia Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV i Radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Paryż (Francja) Paryż - Francja Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Londyn (Wielka Brytania) Londyn – Wielka Brytania Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Madryt (Hiszpania) Madryt - Hiszpania Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Amsterdam (Holandia) Amsterdam - Holandia Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Tokio (Japonia) Tokio - Japonia Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EURO Liczb a Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Berlin (Niemcy) Berlin - Niemcy Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Moskwa (Rosja) Moskwa - Rosja Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO Analiza efektywności, Sztokholm (Szwecja) Sztokholm - Szwecja Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Kijów (Ukraina) Kijów – Ukraina Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO 2007 Brak OśrodkaNie dotyczy nie dotyczy Analiza efektywności, Budapeszt (Węgry) Budapeszt - Węgry Rok Opublikowane reportaże prasoweReportaże wyemitowane w TV Reportaże wyemitowane w radiu Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Analiza efektywności, Rzym (Włochy) Rzym - Włochy Rok Opublikowane reportaże prasowe Reportaże wyemitowane w TV Razem wartość reportaży wg cen reklamy w EURO Liczba Wartość wg cen reklamy w EUROLiczba Wartość wg cen reklamy w EURO

Porównanie kosztów do cen reklamy Ośrodek Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi Wartość reportaży wg cen reklamy, w euro Koszt ośrodka wraz z podmiotami współfinansującymi Wartość reportaży wg cen reklamy, w euro Wiedeń Bruksela Paryż Londyn Madryt Amsterdam Tokio Berlin Moskwa Sztokholm Kijównie dotyczy Budapeszt Rzym Razem

Podróże dziennikarskie w ocenie branży turystycznej Na podstawie sondażu wśród przedstawicieli biur podróży, hotelarzy, restauratorów

. Podróże dziennikarskie w ocenie branży turystycznej Wartość efektywności poszczególnych instrumentów promocji według specjalistów z branży

Ilość firm skorych do wsparcia POT w promocji Polski za granicą (w %)

Czynniki wpływające na efektywność podróży dziennikarskich

Czy jest odpowiednia ilość zapraszanych dziennikarzy do Polski ?