EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

 PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W ZABRZU NA LATA  PROGRAM PROMOCJI ZDROWIA W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 41 W.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Żywność ekologiczna określenie żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego z dbałością o wyeliminowanie używania nawozów sztucznych i pestycydów.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Bezpieczeństwo i kameralność Serdeczna atmosfera Wyspecjalizowana kadra pedagogiczna, podwyższająca ciągle swoje kwalifikacje Wysoki poziom nauczania.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Prezentację przygotował:
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
VII Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Sosnowcu.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Poglądy Materia jest niezniszczalna i wieczna, wszystko składa się z atomów wszystko składa się z atomów i próżni, atomy mają pewną swobodę i próżni,
Sprawozdanie z realizacji programu realizowanego w roku szkolnym 2015/2016 w klasach 0a, 0b.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Ucz i ucz się z TIK!.
Metoda projektu.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
Zapis prezentacji:

EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i uszlachetnimy nasze dusze […] Ernest Thompson Seton

OGRODY EDUKACYJNE EDUKACJA EKOLOGICZNA DLA NAJMLODSZYCH Jeszcze kilkanaście lat temu, ogrody uprawne były podstawą funkcjonowania wielu ówczesnych szkół i placówek wychowawczych, później ta piękna idea wychowawcza wyparta „łatwiejszymi” rozwiązaniami zanikła i została prawie całkowicie zapomniana. Osobiście doświadczyłam funkcjonowania takiego systemu ucząc się i mieszkając w internacie szkoły średniej gastronomicznej w Gołdapi w latach , gdzie całe żywienie szkoły i internatu opierało się na owocach pracy uczniów czyli plonach z farmy - ogrodu, który uprawiała młodzież kształcąca się w tej szkole. Ogrody te przede wszystkim uczyły pracy, odpowiedzialności i samodyscypliny, bowiem każdy uczeń miał swoje przydzielone grządki do uprawiania i zadania z tym związane a tym samym uczył się ogrodnictwa i uprawy, przetwórstwa i żywienia oraz miał zapewniony kontakt z NATURĄ, z ziemią i wypełniony czas. Młodzi ludzie wspólnie spędzając czas na łonie Natury budowali dobre i przyjacielskie relacje między sobą i uczyli się zasad życia rzetelnej i uczciwej pracy, szacunku do ziemi, zieleni i żywności. Edukacja jaką wyniosłam z tej szkoły do dzisiaj przynosi dobre i wartościowe owoce w moim życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym, łącząc moją odwzajemnioną miłość do ogrodów i Natury z pasją do kuchni i żywienia.

EDUKACYJNE OGRODY DZISIAJ Dzisiaj Edukacyjne Ogrody Szkolne poszły w zapomnienie, żywność kupuje się na bazarach i mało kto wie i interesuje się tym, jak są one naprawdę uprawiane, skąd pochodzą i co zawierają, zaś nasze dzieci i młodzież nie ma zielonego pojęcia o tym co je i nie mając żadnego kontaktu z Naturą i z ziemią nie potrafi współistnieć z zielenią, ze środowiskiem naturalnym i nie mając podstawowej wiedzy ani świadomości co to takiego jest to naturalne środowisko, mimowolnie z nadmiaru niezagospodarowanego czasu wolnego staje się wandalami, którzy zupełnie nieświadomi tego co robią niszczą i tak skromną i ubogą a jednocześnie niezbędną do życia zieleń w mieście. Edukacyjne Ogrody Szkolne mają na celu przywrócić kontakt i zbudować szacunek do środowiska naturalnego, do zieleni i nauczyć młodych ludzi zgodnego z Naturą współistnienia oraz pracy i połączyć to z nauką. EOS to również budowanie świadomości ekologicznej i żywieniowej od najmłodszych lat.

FARMY SZKOLNE W krajach Unii Europejskiej w przedszkolach i szkołach coraz częściej powstają i rozwijają się Szkolne Ogrody Edukacyjne, które wspierają wyżywienie a wielokrotnie i żywią całą placówkę ucząc uczniów samowystarczalności i gospodarności, pracy, samodyscypliny, bawiąc i budując świadomość ekologiczną poprzez doświadczanie i kontakt z naturą już od najmłodszych lat. Ekologiczne farmy i ogrody szkolne to nie tylko źródło zdrowej, naturalnej, organicznej i ekologicznej żywności dla szkół, lecz także nauka na łonie natury, poprawa wizerunku przedszkoli i szkół oraz dodatkowe samodzielnie zagospodarowane i tak bardzo potrzebne przyszkolne tereny zielone i edukacyjne i w polskich przedszkolach i szkołach powinno ich powstawać jak najwięcej dla dobra przyszłych pokoleń.

Edukacyjna Farma Szkolna Projekt Edukacyjnej Farmy Szkolnej zapewni: Własną, Zdrową i ekologiczną, organiczną i naturalną żywność; Wykorzystanie odpadów zielonych – liści, gałęzi, łodyg kwiatów itp, co automatycznie zmniejszy koszty utrzymania ogrodu terenu szkolnego, wywożenia i utylizacji odpadów; Wzmocni relacje wewnątrz szkolne; Poprawi wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny szkoły- przedszkola; Budowanie świadomości ekologicznej i żywieniowej u dzieci i młodzieży; Naukę i zabawę pod gołym niebem, na łonie Natury; Warsztaty ekologiczne, ogrodnicze i żywieniowe dla dzieci i rodziców; Zintegruje dzieci i ich rodziców z przedszkolem - szkołą.

Wartości dodane Edukacyjna Farma Szkolna buduje: Świadomość współistnienia z Natura od najmłodszych lat; Świadomość ekologiczną; Poczucie wspólnoty i współodpowiedzialności dzieci i młodzieży za zieleń i szkołę; Szacunek do żywności, zieleni, otoczenia, miejsca, w którym żyjemy; Tworzy ekologiczną przestrzeń zieleni szkolnej; Daje wytchnienie, spokój i relaks uczniom i nauczycielom poprzez kontakt z naturą i z kojącą zielenią; Aktywizuje dzieci i młodzież do pracy i odpowiedzialności. Generuje możliwości rozwoju młodych talentów.

Edukacja Projekt Edukacyjnych Ogrodów Szkolnych to warsztaty i szkolenia w zakresie: Wizji Ogrodów Szkolnych, Ogrodów żywieniowych, Ogrody Funkcjonalnych, Mini Ogrodów Wertykalnych, Eko Żywności i żywienia, Budowanie Świadomości Ekologicznej, Wiedzy o roślinach, Kontakt dziecka z Natura.

Koszty Eksploatacji Koszty eksploatacji EOS pokrywane będą ze środków własnych placówek oświatowych publicznych i prywatnych oraz jednostek budżetowych finansujących szkoły publiczne oraz ze środków i funduszy z pozyskanych dotacji przeznaczonych na inicjatywy edukacyjne, ekologiczne oraz szkolenia i warsztaty. Praca w utrzymaniu i uprawach w zakresie pracy i edukacji dzieci i uczniów.

Ewa Milewska tel: