Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 7.1 RPO WL na lata Dariusz Król Dyrektor Departamentu Wdrażania EFRR Urząd Marszałkowski Województwa.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Gospodarka i polityka gospodarcza - między raportem „Państwo i my” a zarysem strategii rządu Grzegorz Gorzelak Seminarium „Dobre rządzenie” GAP, Kraków,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Kryteria wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Bożena Wrzeszcz-Zwada Dyrektor Departamentu Zarządzania.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
POP i SIR POK1 i POK2.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Województwa Podlaskiego
Zapis prezentacji:

Cel konferencji

BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE

Decentralizacja promocji produktu ( NTO odpowiedzialne za wizerunek?) konsorcja produktowe (integracja) niska efektywność wymagająca coraz precyzyjniej dostosowania rynków, produktów, instrumentów marketingowych w wyniku badań ilościowych i jakościowych elastyczność budżetu marketingowego względem rezultatów- monitoring Ujednolicenie przekazu poprzez key visual, RTB, USP, Big Idea… ZJAWISKA MOGĄCE MIEĆ WPŁYW NA BADANIA

Jak jesteśmy postrzegani, jaki jest obraz produktu? Jaki turysta zechce do nas przyjechać i po co? Dlaczego ma przyjechać do nas a nie gdzie indziej? Czy spełnimy jego oczekiwania? Czy dysponujemy infrastrukturą? Czy jesteśmy konkurencyjni? Czy promocja jest opłacalna? Jak się wyróżnić od konkurencji? Ile zarobimy? Czy turysta ma gdzie i na co wydać pieniądze? Czy znamy odpowiedź na poniższe pytania?

 KONSUMENT  PRODUKT  EFEKTYWNOŚĆ KOMUNIKACJI  DYSTRYBUCJA  CENA Przedmiot badań Struktura, wielkość popytu turystycznego i podaży

Są już znane takie próby

bazuje na 9 miarach: 1.ilość pobytów 2.wpływy, 3.koszt inwestycji w promocję 4. sezonowość 5.rozkład przestrzenny ruchu turystycznego, 6.wskaźnik wzrostu ekonomicznego rynku emisyjnego, 7. potencjał ewolucji wzrostu przyjazdów z rynku 8. elastyczność jako reakcja rynku emisyjnego na koniunkturę 9.stopień partnerstwa publiczno-prywatnego w promocji Metoda punktowa – Matryca Ewolucji Rynków Wieloczynnikowa ocena rynku. Przykład…

Wieloczynnikowa matryca ilościowo-jakościowa dla wybranych produkt ó w wojew ó dztwa podkarpackiego Wybrane produkty PE- Potencjał ekonomiczny produktu (RT) Szacunko wa wielkość ruchu turystyczn ego w tys. Obraz produktu Stopień komercjali zacji Efekt ekonomicz ny dla regionu Możliwości recepcyjne produktu Perspekty wa rozwoju produktu Letnie pobyty wypoczynkowe Z SSWZZ Piesze wędr ó wki S5-10ZNDWD Pobyty w uzdrowiskach W35-45SSWSZ [1] [1] Skala: W-wysoki, Z-znaczny, S-średni, D-dostateczny, N- niski PE – Potencjał ekonomiczny produktu. Zdolność do generowania dochod ó w dla regionu. RT- szacunkowa wielkość ruchu turystycznego.0 – Obraz; postrzeganie produktu na rynku zewnętrznym. SK- stopień komercjalizacji. Poziom sprzedaż produktu prze biura podr ó ży. EE- efekt ekonomiczny jakom wypadkowa potencjału ekonomicznego produktu i wielkości przyjazd ó w. MRR – możliwości recepcyjne- wielkość bazy, infrastruktury i usług dla produktu. PR – perspektywa rozwoju. Wypadkowa trend ó w w popycie i podaży turystycznej oraz innych zjawisk mogących mieć wpływ na produkt i jego sprzedaż.

Czy korzystamy i wyciągamy wnioski ze znanego nam stanu wiedzy o zjawiskach?

turystyka kulturalna, turystyka aktywna i specjalistyczna, turystyka przyrodniczo-krajoznawcza, turystyka edukacyjno-rekreacyjno-aktywna dzieci i młodzieży, turystyka wiejska, agroturystyka i ekoturystyka, turystyka hobbystyczna, turystyka weekendowa, turystyka biznesowa, turystyka kulturowo-etniczna Najważniejsze segmenty wybrane z punktu widzenia rozwoju turystyki miasta i regionu? (przykład zapisu z jednej ze strategii). Czy poprawny??!!

braku technik standaryzacyjnych w strategiach narodowych i regionalnych wyboru produktów « na wyczucie » presji lokalnej na promocję produktu braku metod porównywalnych złego wyboru strategicznego - braku priorytetów braku konsekwencji w promocji (czasowej) błędów w ocenie możliwości komercjalizacji słabego stosowania benchmarkingu w ocenie produktu własnego Niewystarczającego rozpoznania rynku i pozycjonowania złego zestawu instrumentów marketingowych w stosunku do rynku i produktu nie promować « na siłę » niepełnych produktów działania w „pojedynkę” Czego unikać

Czy wierzyć statystyce?? Wierzyć ale ją rozumieć Wyjazdy zagraniczne z kraju X w tys. osób dane krajoweDane IPK Razem wyjazdy Zróżnicowanie procesów na rynku może powodować błędne wnioskowanie. Przykładowo… W Niemczech 31,9% turystόw korzysta z pośrednictwa biur podrόży, w Wielkiej Brytanii 25,9% a przykładowo we Francji ten wskaźnik wynosi zaledwie 11,9%. Wskaźnik wyjazdόw za granicę na co najmniej 4 doby jest zrόżnicowany (w Niemczech wynosi 64%, w Wielkiej Brytanii 58,6% a we Francji jedynie 17.1%) i uzasadnia rόżnice w strukturach organizacyjnych przemysłu turystycznego

Rola POT inicjowanie badań marketingowych transfer wiedzy gromadzenie wiedzy z regionów integracja środowiska nauki i przemysłu turystycznego Czego POT nie będzie robił badań wielkości ruchu turystycznego badań o charakterze podstawowym badań jakościowych o zasięgu lokalnym i regionalnym