Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
,,W przyjaźni z przyrodą”
Advertisements

Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Kalinowo z organizacjami pozarządowymi w 2013 roku XXX Sesja Rady Gminy Kalinowo.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Z ESPÓŁ S ZKÓŁ S PECJALNYCH NR 8 TWORZĄ SZKOŁY MIESZCZĄCE SIĘ NA TERENIE SZEŚCIU ŁÓDZKICH SZPITALI W jego skład wchodzą: Publiczne Gimnazjum nr 62 Szkoła.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
OFERTA OŚRODKA KULTURY. Ośrodek Kultury w Brzeszczach jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz środowiska, w którym istnieje. Jest miejscem.
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
VIII POSIEDZENIE PODKOMITETU MONITORUJĄCEGO do spraw zrównoważonego rozwoju 18 lipca 2011 r. Daglezja, Przysiek.
EM FARMA DZIECIĘCA® EDUKACYJNA FARMA PRZED i SZKOLNA® Chcemy uczyć się pod gołym niebem, bowiem tylko tam sprawnie ukształtujemy nasze ciała i umysły i.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
NASZE NADLE Ś NICTWO NADLE Ś NICTWO BE Ł CHATÓW Pod zarządem Nadleśnictwa Bełchatów znajduje się prawie hektarów lasów. Leśnicy z Nadleśnictwa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Wpływ zróżnicowanej gospodarki przestrzennej
NADLEŚNICTWO RYTEL.
Nadleśnictwo Świdnica
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Edukacja globalna w szkole podstawowej
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”

17 listopada 2010 r. Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi pozytywnie rozpatrzył wniosek gminy Konstantynów Łódzki z dziedziny Edukacji Ekologicznej i podjął decyzję o przyznaniu dotacji na zadanie pn. „Pro-ekologiczny Konstantynów Łódzki” do wysokości ,00 zł. Umowa dotacji nr 304/EE/D/2010 została podpisana 30 grudnia 2010 roku. „Pro-ekologiczny Konstantynów Łódzki” był szeroko rozumianą edukacją ekologiczną, przyrodniczą i obywatelską mającą na celu zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa i podniesienie wiedzy z zakresu ekologii, przyrody, dbania o środowisko naturalne. Głównym celem zadania było kształtowanie proekologicznych postaw i pozytywnych więzi ze środowiskiem przyrodniczym, kształtowanie odpowiedzialności za stan przyrody, rozwijanie zainteresowań zagadnieniami ochrony środowiska i ekologii u wszystkich odbiorców zadania. Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

Edukacja ekologiczna w ramach zadania zrealizowana została poprzez: - zakup książek o tematyce ekologicznej dla dzieci, młodzieży i dorosłych dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Konstantynowie Łódzkim - łącznie 107 książek - wydruk i rozpowszechnianie kalendarza na rok nakład 1000 egzemplarzy - przeprowadzenie warsztatów dla dzieci i młodzieży z konstantynowskich przedszkoli i szkół podstawowych - w tym warsztatów na miejscu w placówkach oraz warsztatów w terenie – łącznie 170 warsztatów Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

Kalendarz W ramach zadania wydrukowano i rozprowadzono 1000 egzemplarzy 13-sto stronicowego kalendarza zawierającego kalendarium z zaznaczeniem ważnych dat związanych z ekologią (daty działań ekologicznych organizowanych w gminie, w kraju i na świecie), hasła ekologiczne, ciekawostki ekologiczne, przyrodnicze, przesłanki na rzecz ochrony środowiska oraz zdjęcia ukazujące walory przyrodnicze Konstantynowa Łódzkiego i jego pro-ekologiczne działania. Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

Książki W ramach zadania zakupiono 107 pozycji książkowych o tematyce ekologiczno – przyrodniczej książek przekazanych zostało do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Konstantynowie Łódzkim filia dla dorosłych - 51 sztuk przekazanych zostało do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Konstantynowie Łódzkim filia dla dzieci Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

W ramach podzadania przeprowadzone zostały warsztaty ekologiczne w placówkach oświatowych gminy, w: - Przedszkolu nr 1, ul. Daszyńskiego 3/5 - Przedszkolu nr 2, ul. Sadowa 8 - Szkole Podstawowej nr 1, ul. Łódzka Szkole Podstawowej nr 2, ul. Lutomierska 4 - Szkole Podstawowej nr 5, ul. Sadowa 5/7

Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi Warsztaty prowadzone były zarówno na miejscu w placówkach jak i w terenie. Warsztaty miały za zadanie wsparcie i urozmaicenie obowiązującej podstawy programowej w placówkach oświatowych, skupiając się na poznawaniu motywów i sposobów ochrony środowiska, kształtowaniu proekologicznych postaw i pozytywnych więzi ze środowiskiem przyrodniczym, odpowiedzialności za jego stan, rozwijaniu zainteresowań dzieci i młodzieży ochroną środowiska i ekologią. Warsztaty obejmowały zaznajomienie dzieci i młodzieży ze światem roślin i zwierząt, z przyrodą nieożywioną a także nauczenie ich dostrzegania i przeżywania piękna przyrody oraz obcowania z nią. Szczególna uwaga została zwrócona na rozwijanie u uczestników warsztatów szacunku i poczucia odpowiedzialności za stan przyrody i pomnażanie zasobów naturalnych środowiska człowieka, wrażliwości na środowisko przyrodnicze, szacunek do niego, racjonalne korzystanie z jego zasobów, dążenie do kontaktu z nieskażonym środowiskiem. Podczas warsztatów zostały również przekazane uczestnikom podstawowe wiadomości o ekosystemach, obiektach i zjawiskach przyrodniczych występujących w najbliższej okolicy, wiadomości na temat przyczyn zanieczyszczania wody, powietrza, gleby i lasów oraz sposobów zapobiegania tym zanieczyszczeniom. Pogłębiane zostały wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi. Poprzez warsztaty w terenie stworzone zostały okazje do bezpośrednich kontaktów dzieci i młodzieży z przyrodą i obserwowania zjawisk przyrodniczych, rozwijania umiejętności dostrzeganie piękna przyrody, kształtowania przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt, kształtowania podstawowych zasad ochrony przyrody, rozwijania umiejętności racjonalnego korzystania z odnawialnych i nieodnawialnych zasobów przyrody, kształtowania poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego, rozwijania aktywnych form wypoczynku na łonie przyrody.

Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi