PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CZELINIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Awans zawodowy nauczycieli.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CZELINIE

. Świat stawia przed nami wiele nowych wyzwań związanych z rozwojem cywilizacji. W takim świecie funkcjonuje dziś szkoła, a w niej uczniowie Wyzwaniem dla dzisiejszej szkoły jest przygotowanie uczniów do świadomego życia w nowoczesnym społeczeństwie. Jedną z form rozwijania kreatywności u dzieci jest wyposażenie je w umiejętność posługiwania się nowoczesną technologią na co dzień, budowanie pewności siebie. Budzenie poczucia, że chcą, mogą i potrafią wykorzystać swój potencjał oraz otworzyć się na zachodzące zmiany. Dzięki udziałowi w projekcie EDUSCIENCE uczniowie naszej szkoły otrzymali taką szansę.

W Projekcie „Eduscience” biorą udział uczniowie obecnej klasy trzeciej pod opieką pani Joanny Bocheńskiej. Szkolnym administratorem projektu jest pani Marzenna Obolewicz. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Czelinie mogą zdobywać wiedzę w zupełnie inny sposób niż dotychczas.

Przewodnikiem uczniów w odkrywaniu nowej wiedzy i umiejętności matematyczno - przyrodniczych jest nauczyciel, który nie tylko zna i wykorzystuje gotowe zasoby platformy EDUSCIENCE, ale również tworzy własne rozwiązania na potrzeby zajęć. W procesie edukacyjnym wykorzystuje technologię informacyjno - komunikacyjną w tym tablicę interaktywną z oprogramowaniem. Wprowadza uczniów w świat wiedzy uwzględniając indywidualne style uczenia się każdego z nich. Za aktywną pracę p. Joanna Bocheńska zajęła trzecie miejsce w konkursie „Najlepszy zasób na platformie e – learningowej EDUSCIENCE.

Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

Nauczyciel tworzy zasoby na platformie e- lerningowej, które służą uatrakcyjnianiu zajęć.

W treść lekcji włączane są m.in. gry i quizy

Uczniowie systematycznie korzystają z lekcji on -line z naukowcami.

Uczniowie korzystają również ze stacji monitoringu przyrodniczego – wyniki rejestrują na platformie. Systematyczne badania prowadzone w ramach monitoringu przyrodniczego nie tylko poszerzają wiedzę i umiejętności uczniów, ale również wpływają na kształtowanie ich postaw odpowiedzialności, wytrwałości w realizacji zadań długofalowych, współpracy w zespole.

Sukcesy w konkursach „Monitoring przyrodniczy” W roku 2013 uczniowie klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej w Czelinie zajęli pierwsze miejsce - w kategorii klas I – III- w konkursie „MONITORING PRZYRODNICZY WIOSNĄ”. Uczniowie codziennie prowadzili monitoring przyrodniczy pod kierunkiem wychowawczyni - pani Joanny Bocheńskiej. Do obserwacji meteorologicznych i przyrodniczych wykorzystywali otrzymany z projektu zestaw przyrządów pomiarowych. Dane z obserwacji dzieci umieszczały w formie raportu na portalu EDUSCIENCE

W 2014 r. uczniowie naszej Szkoły po raz kolejny zajęli pierwsze miejsce w konkursie „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” organizowanym w ramach projektu EDUSCIENCE. Uczniowie – pod kierunkiem wychowawczyni, pani Joanny Bocheńskiej- prowadzili codzienne obserwacje meteorologiczne i przyrodnicze, a dane z obserwacji w postaci raportów umieszczali na portalu. Dzięki zaangażowaniu i wytrwałości uczniów nasza Szkoła otrzymała wspaniałe nagrody: kolejną tablicę interaktywną oraz zestaw programów multimedialnych, natomoiast uczniowie dyplomy i książki na temat metod skutecznego uczenia się.

N Nasze wysiłki zostały nagrodzone dyplomami wręczonymi podczas uroczystego apelu.

EDUSCIENCE to nie tylko zajęcia w szkołach. W ramach Projektu organizowane są Festiwale Nauki i Pikniki Naukowe EDUSCIENCE oraz wycieczki dydaktyczne do obserwatoriów geofizycznych i spotkania z naukowcami.

3 i 4 października 2013 r. uczniowie drugiej klasy Szkoły Podstawowej w Czelinie uczestniczyli w dwudniowej wycieczce dydaktycznej zorganizowanej w ramach Projektu EDUSCIENCE. Przed budynkiem Obserwatorium Astrogeodynamicznego Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk uczniowie z Czelina spotkali się z grupą ze Szkoły Podstawowej w Hanulinie. Obie grupy zostały powitane przez panów dydaktyków zatrudnionych w Projekcie i zaproszone na zajęcia. Podczas zajęć uczniowie poznawali wybrane obszary działalności Obserwatorium, z zaciekawieniem słuchali informacji m.in. na temat rozmieszczenia i wykorzystania sztucznych satelitów Ziemi oraz zasady działania lasera i GPS, oglądali filmy na temat możliwości badania śladów życia na Marsie, a także obejrzeli potężny teleskop, konstruowali model satelity BRITE.

Na drugi dzień wycieczki zaplanowano zwiedzanie kompleksu zamkowego w Kórniku. W zamku mieści się muzeum oraz Biblioteka Działyńskich. Dzieci z zainteresowaniem oglądały przepiękne wnętrza i słuchały niezwykle ciekawej opowieści pani przewodnik o historii zamku i jego mieszkańcach.

Niezwykła lekcja w Arboretum Instytutu Dendrologii PAN w Kórniku

Realizując założenia projektu dążymy do tego, aby dzięki zmienionej formule uczenia wzrosło zainteresowanie wśród naszych uczniów naukami matematyczno-przyrodniczymi, informatycznymi oraz technicznymi. Zachęcamy uczniów do tego, aby brali udział w realnym procesie badawczym, obserwowali otaczający ich świat, stawiali sobie pytania i samodzielnie szukali na nie odpowiedzi, aby byli w stanie przenieść metody badawcze na grunt szkolny.

Wiedza i umiejętności zdobyte przez uczniów z użyciem nowoczesnych metod i ze wsparciem nowoczesnych technologii są dużo bardziej trwałe i efektywne, co potwierdzają także doświadczenia zdobyte podczas realizacji projektu EDUSCIENCE. Efekty używania nowoczesnej technologii w naszej szkole są niewątpliwie pozytywne, do czego przyczynia się korzystanie podczas zajęć z tablic interaktywnych wraz z innymi technologicznymi nowościami.

EFEKTY 1. W odniesieniu do uczniów:  zwiększenie zainteresowania naukami matematyczno - przyrodniczymi,  rozwój umiejętności posługiwania się technologiami informatyczno - komunikacyjnymi,  wzrost poziomu kompetencji kluczowych : matematyczno – przyrodniczych i społecznych ( w szczególności umiejętności pracy w zespole),  wytworzenie nawyku systematycznej obserwacji i opisywania otaczającej przyrody w ramach prowadzonego monitoringu przyrodniczego,  pogłębienie umiejętności wykorzystywania obserwacji naukowych w praktyce życia codziennego,  wzrost wiary we własne możliwości i poprawa umiejętności radzenia sobie w nowych sytuacjach.

2. W odniesieniu do nauczycieli:  udoskonalenie kompetencji merytorycznych poprzez dostęp do zasobów najnowszej wiedzy przedmiotowej oraz kontakt z naukowcami,  wzrost umiejętności planowania i organizowania działań dydaktycznych i wychowawczych,  udoskonalenie umiejętności skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno - komunikacyjnych,  wzbogacenie warsztatu pracy o nowatorskie zasoby edukacyjne oraz innowacyjne metody i formy pracy,  wzrost umiejętności projektowania nowoczesnych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz efektywnego planowania własnej pracy.

3. W odniesieniu do szkoły:  doposażenie bazy dydaktycznej w nowoczesne pomoce i materiały edukacyjne (szkoła pozyskała trzy tablice interaktywne z oprogramowaniem, jedną na potrzeby realizacji projektu, natomiast pozostałe dwie jako nagrody w konkursie "Systematyczność monitoringu przyrodniczego" oraz zestawy programów edukacyjnych),  uatrakcyjnienie i podniesienie skuteczności procesu edukacyjnego poprzez opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania wykorzystując interaktywną platformę edukacyjną,  podniesienie jakości pracy zespołowej nauczycieli i uczniów,  udoskonalenie umiejętności planowania pracy nauczycieli w związku z potrzebami / wyzwaniami otoczenia szkoły (bliższego i dalszego) oraz z indywidualnymi potrzebami i możliwościami uczniów, przeniesienie metod naukowo - badawczych na codzienną rzeczywistość szkolną,  promocja szkoły w środowisku lokalnym i pozalokalnym dzięki wdrożeniu i realizacji innowacji EDUSCIENCE oraz dzięki osiągnięciom (informacje o realizacji projektu znajdują się na stronie szkolnej, stronie Gminy Mieszkowice oraz na portalu informacyjnym powiatu gryfińskiego igryfino.pl)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ