Wartość projektów dofinansowanych z UE – realizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich Wartość całkowita podpisanych umów – 359 929 063,50 zł Dofinansowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Konferencja prasowa 14 lutego 2007
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
System ewaluacji NPR i NSRO
Rola Instytucji Audytowej
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Katowice, 19 marca 2008 r. Sektorowy Program Operacyjny Transport Janusz Mikuła Podsekretarz Stanu w MRR Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
System wdrażania RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89)
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 89/91, Olsztyn Tel. (89) , Fax (89) Urząd Marszałkowski.
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za I półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Prezentacja wyników audytu rocznego IA Paweł Krawański Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
„Modernizacja drogi powiatowej Nr PO 143R Gawłuszowice – Mielec km ÷ w miejscowościach Gawłuszowice i Kliszów” Wartość zrealizowanych robót.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Zapis prezentacji:

Wartość projektów dofinansowanych z UE – realizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich Wartość całkowita podpisanych umów – ,50 zł Dofinansowanie z UE ,60 zł Dofinansowanie z Budżetu Państwa ,00 zł – „Przebudowa ulicy Głogowskiej w Poznaniu od autostrady A2 do węzła Górczyn – etap I ,00 zł - „Budowa mostu Cybińskiego miedzy Śródką a Ostrowem Tumskim w Poznaniu” zł

Sektorowy Program Operacyjny Transport Projekt SPOT/2.2/62/04 „Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu” Wartość umowy zł - dofinansowanie z UE – 75 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – 2008 Projekt SPOT/2.2/57/04 „Przebudowa ulicy Głogowskiej w Poznaniu od autostrady A2 do węzła Górczyn – etap I od autostrady A2 do strumienia Junikowskiego” Wartość umowy – zł - dofinansowanie z UE – 40 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – 2008 Projekt SPOT/2.2/126/05 „Remont i przebudowa ul. Głogowskiej w Poznaniu na odcinku od wiaduktu Górczyńskiego do ul. Rawickiej” Wartość umowy – zł - dofinansowanie z UE – 75 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – projekt zakończony – obecnie na etapie rozliczania z Ministerstwem Transportu

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Projekt Z/2.30/I/1.6/23/05 „Budowa trasy tramwajowej od ul. Jana Pawła II do ul. Podgórnej w Poznaniu” Wartość umowy – ,86 zł - dofinansowanie z UE – 50 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – Projekt Z/2.30/I/1.6/24/05 „Zintegrowany system sterowania ruchem na ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu” Wartość umowy – zł - dofinansowanie z UE – 50 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – projekt zakończony – obecnie na etapie rozliczania z Wojewodą Wielkopolskim Projekt Z/2.30/III/3.3.1/559/06 „Budowa mostu Cybińskiego miedzy Śródką a Ostrowem Tumskim w Poznaniu” Wartość umowy – zł - dofinansowanie z UE – 75 % wydatków kwalifikowanych oraz dofinansowanie z Budżetu Państwa 10 % Lata realizacji 2006 – 2007 Projekt Z/2.30/I/1.1.1/557/06 „Modernizacja ul. Polskiej w Poznaniu na odcinku od ul. Bukowskiej do ul. Dąbrowskiego” Wartość umowy – ,62 zł - dofinansowanie z UE – 75 % wydatków kwalifikowanych Lata realizacji – 2005 – projekt zakończony – obecnie na etapie rozliczania z Wojewodą Wielkopolskim

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport

SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY TRANSPORT priorytet II – Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa działanie Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu

Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na przebudowie następujących obiektów inżynierskich znajdujących się w ciągu miejskich dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu: Most Przemysła I Wiadukt Dolna Wilda Wiadukt Górczyński zachodni Wiadukt Franowo „Przebudowa obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu” – SPOT/2.2/57/04

Rezultaty Projektu to: – polepszenie komfortu podróżowania, – poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprzez przebudowę obiektów inżynierskich (podniesienie klasy ich nośności) wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego i przebudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, – likwidacja kolein i nierówności nawierzchni jezdni, – poprawa stanu nawierzchni jezdni (wg SOSN A, B, C, D): z kat. D na kat. A.

Oddziaływania Projektu: - przyczynienie się do wzrostu atrakcyjności Aglomeracji Poznańskiej jako potencjalnego miejsca dla realizacji nowych inwestycji poprzez poprawę warunków podróżowania, - poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu, - zmniejszenie szkodliwych skutków spowodowanych nadmiernym hałasem komunikacyjnym oraz zanieczyszczeniem powietrza

Plan orientacyjny lokalizacji inwestycji

MOST PRZEMYSŁA I

Projekt jest wdrażany w oparciu o podręcznik procedur dla projektu realizowanego w ramach programu SPOT Dokument ten został opracowany w oparciu o: Ogólne zasady zarządzania funduszami strukturalnymi dla Sektorowego Programu Operacyjnego Transport - Podręcznik dla Beneficjentów Końcowych (marzec 2005) Wytyczne dla Beneficjentów Sektorowego Programu Operacyjnego Transport dotyczące przygotowania wewnętrznych procedur zarządzania i kontroli projektu (edycja II, czerwiec 2005)

Zestawienie wydatków jest dokładne, a wyniki zostały uzyskane z systemu księgowania, W procesie przetargowym zastosowano regulacje krajowe z zakresu zamówień publicznych, Zadeklarowane wydatki zostały faktycznie poniesione, Monitorowany jest fizyczny i finansowy postęp wykonania danego kontraktu zawartego w ramach realizacji projektu, Nie zachodzi przypadek nakładania się pomocy z funduszy europejskich, Oryginały dokumentów poświadczających wydatki są i będą dostępne przez okres co najmniej 3 lat od wypłaty przez Komisję Europejską płatności końcowej dla Programu Operacyjnego Transport. Beneficjent końcowy odpowiada m.in. za to, że:

System kontroli realizacji projektu Kontrola projektu - odbywa się w kilku poziomach poprzez: wyznaczonych inspektorów nadzoru Zarządu Dróg Miejskich monitorowanie na bieżąco przebiegu inwestycji zgodnie z prawem budowlanym oraz zawartą umową. Wydział Funduszy Europejskich Zarządu Dróg Miejskich w zakresie potrzebnym do sporządzania okresowych (półrocznych, rocznych i końcowego) sprawozdań z realizacji projektów. Audytora wewnętrznego Zarządu Dróg Miejskich celem zapewnienia prawidłowości przebiegu wewnętrznych procedur. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie nadzoru nad jednostką Zarząd Dróg Miejskich. Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli Urzędu Miasta Poznania celem zapewnienia zgodnego z wewnętrznymi procedurami przebiegu realizacji projektów w obu jednostkach (ZDM i Urząd Miasta). Inspekcje terenowe realizacji projektu.

Podręcznik procedur określa podział zadań związanych z programem pomiędzy poszczególne komórki jednostki, zakres czynności i odpowiedzialności na stanowiskach związanych z wykonywaniem poszczególnych zadań, opis procedur związanych z wykonywaniem wszystkich zadań związanych z wdrażaniem projektu, listy kontrolne określające szczegółowy zakres porównania stanu faktycznego z pożądanym, instrukcje obiegu dokumentów programowych i finansowych, instrukcje prowadzenia ewidencji, baz danych oraz sporządzanych sprawozdań.

Urząd Miasta Poznania Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: Do zakresu działania Wydziału należy całość spraw związanych z koordynacją wdrażania projektu, w tym: – nadzór i monitorowanie wdrażania projektów zgodnie z podpisanymi umowami,podręcznikiem procedur oraz przepisami UE i polskimi, – nadzór nad jednostką realizującą zadania - Zarządem Dróg Miejskich, – akceptowanie dokumentów formalnych związanych z realizacją Projektu przed podpisaniem ich przez Prezydenta Miasta Poznania w tym: okresowych sprawozdań z realizacji projektu, wniosków o płatność, – zapewnienie obsługi i prawidłowych warunków dla przeprowadzania kontroli i wizytacji zewnętrznych podczas realizacji projektu.

Urząd Miasta Poznania Wydział Finansowy: Do zakresu działania Wydziału należy: – obsługa rachunków bankowych założonych przez Beneficjenta Końcowego do przyjmowania środków z Funduszu Strukturalnego i dokonywanie płatności, – współpraca z GKM i Zarządem Dróg Miejskich w zakresie prowadzenia sprawozdawczości projektów, w szczególności dostarczanie danych finansowych do okresowych (półrocznych, rocznych i końcowego) sprawozdań z realizacji projektu oraz wniosków o płatności, – prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, w tym wymaganej ewidencji i sprawozdawczości wynikającej z prawa polskiego i UE, – przechowywanie dokumentacji związanej z zarządzaniem finansowym.

Urząd Miasta Poznania Biuro Prawne Do zakresu działania Biura należy – opiniowanie dokumentów związanych z zarządzaniem projektem, – doradztwo prawne w sprawach związanych z realizacją projektu. Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli Urzędu Miasta Poznania Do zakresu działania Biura należy: – współudział w działaniach kontrolnych przeprowadzanych przez jednostki zewnętrzne, – weryfikacja mechanizmów kontrolnych na polecenie Prezydenta lub zgodnie z planem kontroli, lub planem audytu.

Zarząd Dróg Miejskich Wydział Przygotowania Inwestycji Do zakresu działania Wydziału należy: – opracowywanie dokumentacji przetargowej, – udział w komisji przetargowej, – koordynacja prac związanych z podpisywaniem umów na zadania objęte projektem, – zapewnienie prawidłowości opisywania faktur oraz zgodnie z harmonogramem płatności realizacja płatności na rzecz wykonawcy i współdziałanie z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta w zakresie występowania z zapotrzebowaniem na środki, – współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich przy przygotowywaniu okresowych (kwartalnych, rocznych i końcowego) sprawozdań z realizacji projektu oraz wniosku o płatność.

Zarząd Dróg Miejskich Wydział Realizacji Inwestycji Zarządu Dróg Miejskich Do zakresu działania Wydziału należy: – zapewnienie realizacji prac budowlanych zgodnie z Prawem Budowlanym oraz zgodnie z harmonogramami realizacji projektu, – sprawdzanie wykonanych robót pod względem jakościowym i ilościowym, – udział w odbiorach zadań, – akceptowanie i potwierdzanie dokumentów rozliczeniowych w zakresie rzeczowym i finansowym z wykonawcą zadania w tym: faktur protokołów odbioru robót dokumentacji powykonawczej

Zarząd Dróg Miejskich Wydział Finansowo-Księgowy Zarządu Dróg Miejskich Do zakresu działania Wydziału należy: – obsługa wydzielonych kont bankowych dla realizacji projektu, – współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich w zakresie przygotowania okresowych (kwartalnych, rocznych i końcowego) sprawozdań z realizacji projektu, – prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, w zakresie rozliczeń z wykonawcami w tym wymaganej ewidencji i sprawozdawczości wynikającej z prawa polskiego i UE, – współpraca z Wydziałem Funduszy Europejskich w zakresie przygotowania wniosku o płatność – przechowywanie dokumentacji finansowo-księgowej.

Zarząd Dróg Miejskich Wydział Funduszy Europejskich Do zakresu działania wydziału należy koordynacja całości zadań realizowanych w Zarządzie Dróg Miejskich w tym: – przygotowanie wniosku o płatność, – przygotowanie okresowych (kwartalnego, rocznego, końcowego) sprawozdań z realizacji projektu, – organizacja działań promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją projektu, – prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, – współpraca z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej we wszystkich sprawach związanych z realizacją projektu (w tym zakresie sprawozdawczości oraz wnioskowania o płatność), – koordynacja prac związanych z archiwizacją dokumentów związanych z realizacją projektu.

Zarząd Dróg Miejskich Wydział Zamówień Publicznych Do zadań wydziału należy: - koordynacja prac związanych z przeprowadzaniem - przetargów na zadania, - organizacja przetargu na zadania realizowane w ramach projektu, - przechowywanie dokumentów przetargowych i umów.

Archiwizacja dokumentów Zgodnie z Podręcznikiem w trakcie realizacji projektu wszystkie jednostki organizacyjne UMP i ZDM przechowują dokumentację „bieżącą” powstałą w trakcie obsługi projektu w jednostkach macierzystych. Po zakończeniu realizacji cała dokumentacja będzie przechowywana w oznakowanych logo SPOT szafach w UMP.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Piotr Wiśniewski Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich Zarząd Dróg Miejskich Tel