Infrastruktura transportowa Warszawa, 17.09.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Samodzielne Stanowisko do spraw Sporów Konsumenckich Delegatura we Wrocławiu Delegatura we Wrocławiu Delegatura w Bydgoszczy Delegatura w Bydgoszczy Delegatura.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
POMOC PUBLICZNA dla projektów realizowanych w ramach Poddziałania RPO WP – Efektywność energetyczna – wsparcie dotacyjne Regionalny Program.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
WYKŁAD 8 Inne formy regionalizacji 1. Regionalizm morski Integrująca rola akwenów morskich 1. Fizyczno-geograficzne regiony morskie 2. Morskie regiony.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego listopad 2012 POMOC PUBLICZNA Podstawowe zagadnienia POMOC PUBLICZNA Podstawowe zagadnienia.
Prawa kobiet w XXI wieku
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
POMOC PUBLICZNA W DZIAŁANIU 6.4 PO IG Warszawa
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
 Indywidualne  Tylko dla określonej grupy – określone kraje (lagging countries „Widespread ”) przemysł (SMEs)  Mające konkretny cel np szkolenie młodych.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
„Inicjatywa JEREMIE – pozadotacyjna forma wsparcia wielkopolskich firm” Tadeusz Wojtaszak Kierownik Działu Sprzedaży Poznań, r.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
ETYKA I PRZESTĘPSTWA NA RYNKU FINANSOWYM
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Reggio Emilia i Bolonia – dobre praktyki w komunikacji miejskiej
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Planowanie przestrzenne i Zarządzanie Mobilnością
Aktualne sprawy akwakultury – PO „Rybactwo i morze”
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Obowiązek informacyjny względem pasażerów (art. 9)
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zasady Działania Unii Europejskiej
Zapis prezentacji:

Infrastruktura transportowa Warszawa,

Aéroports de Paris T-128/98, C-82/01 Leipzig Halle T-443/08 i T-455/08, C-288/11 P

SAT Fluggesellschaft C ‑ 364/92 FENIN C–205/03 P

Koncepcja „infrastruktury ogólnej” Infrastruktura dostępna dla wszystkich na równych zasadach, wolna od pomocy publicznej Wytyczne lotniskowe z 1994 r. – pkt 12: The construction or enlargement of infrastructure projects (such as airports, motorways, bridges) represents a general measure of economic policy which cannot be controlled by the Commission under the Treaty rules on state aids. Komunikat Komisji - Reinforcing Quality Service in Sea Ports: A Key for European Transport z 1997 r. Investments in such infrastructure are normally considered by the Commission as general measures, being expenditures incurred by the state in the framework of its responsibilities for planning and developing a transport system in the interests of the general public provided the infrastructure is de jure and de facto open to all users, actual or potential, in accordance with Community legislation. Wytyczne morskie z 2004 r. – pkt 2: Inwestycji w infrastrukturę zazwyczaj nie traktuje się jako pomocy publicznej w rozumieniu art. 87 ust. 1 Traktatu, o ile państwo gwarantuje wszystkim zainteresowanym przewoźnikom swobodny i równy dostęp do danej infrastruktury.

1.Związek pomiędzy budową infrastruktury a jej późniejszym wykorzystaniem a.SA – Cable Car for London (decyzja Komisji z dnia r.) >opłata za przewóz pasażerów b.SA Øresundsbro (decyzja Komisji z dnia r.) >opłaty, pokrywające cały koszt projektu >międzygałęziowa konkurencja >polityka cenowa i handlowa Budowa infrastruktury jako działalność gospodarcza (po Leipzig Halle)

1.Prerogatywy państwa a.pkt 35 AG >policja, >służba celna, >straż pożarna 2.Brak rynku – ogólnodostępna infrastruktura a.SA – Øresundsbro >dostępna bez opłat >służy całemu społeczeństwu >brak komercyjnego wykorzystania (brak rynku na zarządzanie i eksploatację dróg) Budowa infrastruktury – brak działalności gospodarczej (po Leipzig Halle)

Eventech C-518/13

Występowanie pomocy na różnych poziomach Właściciel Operator infrastruktury Użytkownik końcowy

1.Brak liberalizacji rynku a.N 356/2002– brytyjska infrastruktura kolejowa (decyzja Komisji z dnia r.) 2.Potencjalne zakłócenie konkurencji a.C-280/00 – wyrok w sprawie Altmark 3.Brak zakłócenia konkurencji a.SA – port w Lauwersoog (decyzja Komisji z dnia r.) Wpływ na konkurencję i wymianę handlową

Zgodność pomocy z rynkiem wewnętrznym Porty morskie LotniskaAutostradyKolej Intermodalne terminale Porty śródlądowe TFUE X art c X art c X art b X art. 93 SGEI X Decyzja Zasady ramowe X Decyzja Zasady ramowe X Zasady ramowe Wytyczne sektorowe X wytyczne AG Kolej – zazwyczaj nie wiąże się z udzielaniem pomocy publicznej Infrastruktura transportu miejskiego – brak utrwalonej praktyki decyzyjnej KE

1.pkt 1 preambuły GBER a.Komisja planuje w szczególności opracowanie kryteriów dla infrastruktury portów i lotnisk do grudnia 2015 r. 2.art. 56 GBER a.pomoc inwestycyjna na infrastrukturę lokalną >nie dotyczy infrastruktury portów morskich, śródlądowych i lotniczych 3.art. 13 lit. a GBER a.pomoc regionalna >nie może być udzielana w sektorze transportu i związanej z nim infrastruktury Infrastruktura transportowa a GBER

Dziękuję za uwagę Izabela Kopcińska Główny Specjalista