1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część IV.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Zgłoszenie problemów zdrowotnych 4 Przerwanie części ustnej egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2009.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2017 Na podstawie OKE Jaworzno Opracowanie Własne:
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
OKE w Krakowie Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI 2008.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zapis prezentacji:

1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II

2 Program konferencji Część I Przygotowanie sesji egzaminacyjnej 2008/2009 Egzamin gimnazjalny z języków obcych nowożytnych E-learning na platformie edukacyjnej OKE Część II i III Wykorzystanie wyników egzaminów dla doskonalenia jakości kształcenia Część IV Edukacyjna wartość dodana i jej wykorzystanie do kierowania rozwojem szkoły

3 Wykorzystanie wyników egzaminów (sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego) w roku szkolnym 2007/2008 dla doskonalenia jakości kształcenia

4 Raporty na stronach Raporty na stronach Wyniki szkół na stronie Obsługa internetowa egzaminów OBIEG Zakładka / Materiały: – indywidualne wyniki uczniów – zestawienia wyników w szkołach – statystyki – pliki programu MS Excel. Wyniki egzaminów – źródła danych

5 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Opracowanie: dr Maria Krystyna Szmigel Zapraszamy do lektury !

6 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły Drukowany materiał Zakładka Wyniki szkół na stronie CKE Strona wynikiegzaminow.pl

7 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły

8 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasach VI szkół podstawowych w 2008 roku OKE w Krakowie

9 Liczba szkół w 2008 r. Liczba uczniów OgółemW % ZwolnieniLaureaci lubelskie ,9% ,3% 5099 małopolskie ,8% ,0% podkarpackie ,3% ,7% 6993 ogółem Podstawowe dane statystyczne w 2008 roku

10 Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardówNumery zadań w teście Czytanie1025% 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10,11,12,13 Pisanie101025% 24.2, 25 Rozumowanie820% 4,15,19, 20, 21, 22.1, 23.1 Korzystanie z informacji410% 8, 14, 24.1 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 820% 7, 16, 17, 18, 22.2, 23.2 Koncepcja sprawdzianu 2008 zapisana w planie testu Jasne jak słońce

11 Kartoteka testu uporządkowana według czynności najlepiej opanowanych przez uczniów

12 Czy w naszych szkołach/klasach także te same zadania sprawiły najwięcej trudności uczniom?

13 Osiągnięcia uczniów według zadań egzaminacyjnych w 2008 r. Zadania zamknięte 1-20, zadania otwarte 21-25

14 OBIEG/Materiały/Startystyki

15 OBIEG/ Materiały/EXCEL

16

17 Ustalamy najsłabiej opanowane umiejętności w klasach

18 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w 2008 roku

19 OgółemCzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce lubelskie małopolskie 6776, podkarpackie Polska Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w procentach

20 Porównaj wynik w szkole z wynikiem w kraju i zapisz wnioski wynikiegzaminow.pl

21 Sprawdzane umiejętności Osiągnięcia uczniów w % ChłopcyDziewczęta Czytanie 74,5577,7+ Pisanie 52,7866,5+ Rozumowanie 69,1971,2+ Korzystanie z informacji 58,6562,3+ Wykorzystanie wiedzy w praktyce 57,8658,2+ Ogółem63,1168,2+

22 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności i płci

23 Stopień skali (Stanin) W % Opis dydaktyczny skali Uczniowie 14najniższy Uczniowie o niskim potencjale 27bardzo niski 312niski 417niżej średni Uczniowie o średnim potencjale 520średni 617wyżej średni 712wysoki Uczniowie o wysokim potencjale 87bardzo wysoki 94najwyższy Normalizacja wyników w skali standardowej dziewiątki

24 Wyniki sprawdzianu w 2008 r. dla obszaru OKE Kraków Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o wysokich osiągnięciach Uczniowie o średnim potencjale

25 Jak rozkładają się wyniki uczniów w szkole? Skorzystaj z zakładki Wyniki szkół na stronie lub wynikiegzaminow.plwynikiegzaminow.pl

26 Wyniki uczniów w skali znormalizowanej Stanin w % do 11 0 do 90 do 130 do 100 do do do 1314 do 1811 do 1416 do 1916 do do do 1819 do 2315 do 1920 do 2321 do do 2421 do 2519 do 2324 do 2920 do 2324 do 2726 do do 2826 do 2924 do 2830 do 3224 do 2728 do 3129 do do 3130 do 3329 do 3233 do 3528 do 3132 do 3433 do do 3434 do 3533 do 3536 do 3732 do 3435 do 3636 do do 3636 do do 3737 do do 4038 do do 4038 do 4039 do 40 Sprawdź rozkład wyników we własnej szkole i wyciągnij wnioski dotyczące opanowania umiejętności w każdej z trzech grup uczniów wyróżnionych ze względu na osiągnięcia (niskie, średnie, wysokie)

27 Procentowy rozkład wyników uczniów w szkole na tle...

28 Tabela 15. Łatwość sprawdzanych umiejętności a wynik ucznia w skali standardowej dziewiątki Stopień skali (Stanin)/ procent populacji Przedziały punktowe CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzysty- wanie wiedzy w praktyce 1 (4%)0 do 11(4,3%) Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnię- ciami 2 (7%)12 do 15 (6,9%) (12%)16 do 20 (13,6%) (17%)21 do 24 (15,1%) Uczniowie o średnim potencjale 5 (20%)25 do 28 (18,9%) (17%)29 do 31 (18,9%) (12%)32 do 34 (14,1%) Uczniowie o znacznym potencjale 8 (7%)35 do 36 (6,8%) (4%)37 do 40 (5%) Różnica między osiągnięciami uczniów z 9.(najwyższy) i 1.(najniższy) stanina W procentach punktów Osiągnięcia uczniów w procentach według sprawdzanych umiejętności w skali standardowej dziewiątki

29 Wyniki szkół w skali znormalizowanej Stanin ,2-20,0 7,2-20,8 7,3 do 19,812,0 do 24,310,0 do 19,812,7 do 24,313,5 do 25,0 220,1-21,9 20,9-22,6 19,8 do 21,624,4 do 26,019,9 do 21,424,4 do 25,725,1 do 26,5 322,0-23,3 22,7-24,1 21,6 do 23,126,1 do 27,421,5 do 22,925,8 do 27,026,6 do 27,8 423,4-24,7 24,2-25,4 23,1 do 24,527,5 do 28,723,00 do 24,327,1 do 28,227,8 do 29,0 524,8-26,1 25,5-26,8 24,6 do 26,128,8 do 30,024,3 do 25,628,3 do 29,429,1 do 30,3 626,2-27,5 26,9-28,2 26,2 do 27,530,1 do 31,325,7 do 27,129,5 do 30,530,3 do 31,5 727,6-29,0 28,3-29,7 27,6 do 29,131,4 do 32,627,2 do 28,630,6 do 31,731,6 do 33,0 829,1-30,9 29,8-31,7 29,2 do 31,132,7 do 33,928,6 do 30,131,8 do 32,933,1 do 34,3 931,0-38,0 31,8-39,5 31,2 do 37,634,0 do 37,930,2 do 36,633,0 do 38,034,4 do 38,5 Jaką pozycję w tej skali zajmuje nasza szkoła?

30 Refleksyjny praktyk w szkole stara się, żeby analiza wyników przeprowadzana przez szkołę nie była tylko opisem stanu, a interpretacją, dającą się przełożyć na dydaktykę, w interpretacjach nie ucieka w usprawiedliwienia, szukając „winnych” w uwarunkowaniach środowiskowych i organizacyjnych, zastanawia się nad tym, jak metody pracy wpływają na wynik egzaminu.