Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Informacja Ministra Edukacji Narodowej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Informacja Ministra Edukacji Narodowej"— Zapis prezentacji:

1 Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Warszawa, 28 września 2018 r.

2 CBOS – ocena systemu edukacji po roku od wprowadzenia reformy (Komunikat z Badań nr 122/2018)
Czy uważa Pan(i), że system edukacji z ośmioletnią szkołą podstawową, czteroletnim liceum ogólnokształcącym oraz pięcioletnim technikum jest lepszy niż wcześniej obowiązujący – z sześcioletnią podstawówką, trzyletnim gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym i czteroletnim technikum?

3 Liczba godzin zajęć edukacyjnych
w ciągu 5 lat edukacji – w starym i nowym systemie – nie uległa zmianie.

4 Czas spędzony w szkole OECD Tabela D1 (Instruction time in compulsory general education)
Według najnowszego opracowania OECD „Education at a Glance 2018” polscy uczniowie cyklu lower secondary (czyli w przybliżeniu: dwóch ostatnich klas szkoły podstawowej) spędzają w szkole obowiązkowo średnio 827 pełnych godzin zajęć obowiązkowych rocznie średnia dla państw OECD wynosi 913 godzin średnia dla 22 państw Unii Europejskiej objętych badaniem sięga 894 godzin

5 Deklarowana liczba godzin tygodniowo
Prace domowe Źródło: PISA 2015 Results. Policies and practices for successful schools. OECD, 2016, Tabela Deklarowana liczba godzin tygodniowo przedmioty przyrodnicze matematyka język ojczysty język obcy inne łącznie Polska 3.1 3.4 3 4.9 4 18.4 średnia OECD 3.2 3.8 3.9 17.1 Deklarowana przez uczniów uczestniczących w badaniu 2015 średnia czasu przeznaczanego na naukę (poza obowiązkowymi zajęciami szkolnymi, wliczając w to zadania domowe, korepetycje czy zajęcia dodatkowe) jest w Polsce nieznacznie wyższa od średniej dla krajów OECD, na co ma wpływ dłuższy czas przeznaczany na naukę języków obcych poza szkołą.

6 Prace domowe Źródło: PIRLS 2016 Wyniki międzynarodowego badania osiągnieć czwartoklasistów w czytaniu Tabela 4.20 Rozkłady procentowe częstości zadawania pracy domowej z czytania i średnie polskich osiągnięć w czytaniu Jak często zadaje Pani / Pan uczniom do przeczytania tekst jako pracę domową? Średnia osiągnięć Polska Świat Nie zadaję czytania jako pracy domowej 553,3 1 7 Rzadziej niż raz w tygodniu 556,8 25 14 Raz lub dwa razy w tygodniu 570,5 43 30 Trzy lub cztery razy w tygodniu 567,3 22 20 Codziennie 550,8 9 29 Razem 559,7 100

7 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Informacja Ministra Edukacji Narodowej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google