UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża 2016. Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sporządził: Jacek Kruszewski Szkolenie biblioteczne Wyższej Szkoły Inżynierii i Zdrowia w Warszawie SZKOLENIE BIBLIOTECZNE.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Edukacja przede wszystkim Edukacja przede wszystkim Baza szkolna Wysokie wyniki nauczania = Przyjazna atmosfera pracy i nauki Wysokie wyniki nauczania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach „Szkoły z klasą 2.0”przez uczniów klasy 5b pod opieką wychowawczyni Marzeny Mazurek.
Kształtowanie kompetencji czytelniczych – lektury w szkole podstawowej i gimnazjum Kształtowanie kompetencji czytelniczych – lektury w szkole podstawowej.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ wykorzystujące komputer i Internet.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
„MARZĘ O ZAWODZIE…” Wykona ł a prezentacj ę : Aleksandra Ż ak kl.6c Ze szko ł y podstawowej nr 66 w Warszawie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
"Świecimy przykładem 2009". Konkurs ekologiczny 32 DH POWSINOGI KONARZEWO.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
WITAMY WITAMY W XXXV LO W ŁODZI. ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA STEFANA BATOREGO W ŁODZI ITAMY W XXXV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM im. KRÓLA.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
Szkoła z Klasą Wychowawczyni pani Klaudia Gołoś-Robak.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Co to jest spacer edukacyjny?
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Dlaczego warto czytać?.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża 2016

Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa tajemnicę świata, jak portal do innego świata, sposobem na nudę, czymś ważnym, źródłem wiedzy, pasją. ciekawą historią, z którą można się utożsamiać.

Książka jest dla mnie: zlepkiem kartek, po prostu papierem, niechcianym obowiązkiem.

Promowanie czytelnictwa współpraca z bibliotekarzem

PLEBISCYT NA NAJPOPULARNIEJSZĄ KSIĄŻKĘ LISTA SZKOLNYCH BESTSELLERÓW ROKU 1. Syzyfowe prace - Stefan Żeromski 2. Dziady – Adam Mickiewicz 3. My, dzieci z dworca ZOO – Christiane F. 4. Przed świtem - Stephenie Mayer 5. Trzy metry nad niebem – Federico Moccia 6. Pamiętnik narkomanki – Barbara Rosiek 7. Tam gdzie spadają anioły – Dorota Tyrakowska 8. Używane serce - Catherine Ryan Hyde 9. Wilkołak, dlaczego ja ? – Steve Feasey 10. Szeptem – Becca Fitzpatrick 11. Alchemik – Paulo Coelho 12. Eon, Eona – Alison Goodman

Konkurs na rymowankę promującą czytanie i bibliotekę Książka dobra sprawa, Zawsze przyda Ci się rada. Więc do biblioteki leć, Aby większą wiedzę mieć. Czytaj książki, kolego, Przecież to nic złego! Czytaj książki, będziesz wielki, To jest lepsze niż cukierki.

Nocny Maraton Czytania

Nieustający Konkurs Czytelniczy

Lekcje biblioteczne Nowości w naszej bibliotece Book-talking Polecam książkę z domowej biblioteki Książka mojego dzieciństwa

Gadająca ściana „Co polecasz do przeczytania” „Co teraz czytasz?”

Tę książkę musimy omówić….. Uczniowie proponują utwór, który warto omówić na lekcji, uzasadniają swój wybór, wspólnie wybierają tekst do omówienia na lekcji.

Udział w Ogólnopolskim Konkursie Literatury Fantasy "ŹRÓDŁA MARZEŃ - SOURCES OF DREAMS" 2016

Metody pracy z tekstem literackim i nieliterackim

Diagnoza tempa i techniki czytania w klasie I gimnazjum Wyniki przeprowadzonej diagnozy przebadanych – 30 uczniów, 5 uczniów (17 %) czyta na poziomie klasy II/III szkoły podstawowej, 19 uczniów (63%) na poziomie uczniów klasy V/VI, 6 uczniów (20 %) – czyta płynnie i starannie Zajęcia biblioteczne - poprawa tempa i techniki czytania, - kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

Co w prasie piszczy? Charaktery Świat wiedzy Newsweek Polityka Focus National Geographic Polska Tygodnik Powszechny dodatki do gazet Streszczanie (ustne i pisemne) Określanie problematyki tekstu Nadawanie tytułów akapitom,

ANALIZA wybranych, reprezentatywnych, ważnych FRAGMENTÓW TEKSTÓW LITERACKICH

Przeczytać i przeżyć Uczniowie: wypowiadają się, przedstawiając subiektywne wrażenia, dzielą się swoimi przeżyciami i skojarzeniami związanymi z tekstami, wskazują, co dla nich w tekście wydaje się istotne, na co warto zwrócić uwagę.

Prezentacja na lekcji książek autora omawianej na lekcji lektury

Ćwiczenia językowe wyjaśnianie słów niezrozumiałych dla uczniów, wyszukiwanie słów – kluczy, odczytanie metaforycznych znaczeń, określenie funkcji środków językowych,

ŻYWA KSIĄŻKA Projekt realizowany w ramach programu etwinning Projekt zakłada wspólne pisanie hiper powieści. Każdy z uczestników będzie jej współautorem. Do pisania będzie można dołączyć w dowolnym momencie. Uczestnicy tworzyć będą historie związane z bohaterami, miejscami, przedmiotami, które pojawią się we wcześniej zredagowanym tekście. Opowieści będą mogły być utrzymane w dowolnej konwencji, w wybranej formie gatunkowej. Uczniowie zaprojektują również okładkę i wykonają ilustracje do pisanej przez siebie powieści.

PLANOWANE AKCJE Flash mob, Włączenie się w akcję „Narodowego czytania”, Cała szkoła czyta uczniom, Mistrz Pięknego Czytania, Poczytam Ci Mamo, poczytam Ci Tato.

PoczytajMy

KLUB CZYTAJĄCEGO RODZICA

„Kto czyta książki, żyje podwójnie” Umberto Eco Dziękuję za uwagę!