UCZEŃ AKTYWNYM CZYTELNIKIEM Łomża 2016
Książka jest dla mnie: jak dobry przyjaciel, ucieczką od zmartwień i stresu, od rzeczywistości, tym, co odkrywa tajemnicę świata, jak portal do innego świata, sposobem na nudę, czymś ważnym, źródłem wiedzy, pasją. ciekawą historią, z którą można się utożsamiać.
Książka jest dla mnie: zlepkiem kartek, po prostu papierem, niechcianym obowiązkiem.
Promowanie czytelnictwa współpraca z bibliotekarzem
PLEBISCYT NA NAJPOPULARNIEJSZĄ KSIĄŻKĘ LISTA SZKOLNYCH BESTSELLERÓW ROKU 1. Syzyfowe prace - Stefan Żeromski 2. Dziady – Adam Mickiewicz 3. My, dzieci z dworca ZOO – Christiane F. 4. Przed świtem - Stephenie Mayer 5. Trzy metry nad niebem – Federico Moccia 6. Pamiętnik narkomanki – Barbara Rosiek 7. Tam gdzie spadają anioły – Dorota Tyrakowska 8. Używane serce - Catherine Ryan Hyde 9. Wilkołak, dlaczego ja ? – Steve Feasey 10. Szeptem – Becca Fitzpatrick 11. Alchemik – Paulo Coelho 12. Eon, Eona – Alison Goodman
Konkurs na rymowankę promującą czytanie i bibliotekę Książka dobra sprawa, Zawsze przyda Ci się rada. Więc do biblioteki leć, Aby większą wiedzę mieć. Czytaj książki, kolego, Przecież to nic złego! Czytaj książki, będziesz wielki, To jest lepsze niż cukierki.
Nocny Maraton Czytania
Nieustający Konkurs Czytelniczy
Lekcje biblioteczne Nowości w naszej bibliotece Book-talking Polecam książkę z domowej biblioteki Książka mojego dzieciństwa
Gadająca ściana „Co polecasz do przeczytania” „Co teraz czytasz?”
Tę książkę musimy omówić….. Uczniowie proponują utwór, który warto omówić na lekcji, uzasadniają swój wybór, wspólnie wybierają tekst do omówienia na lekcji.
Udział w Ogólnopolskim Konkursie Literatury Fantasy "ŹRÓDŁA MARZEŃ - SOURCES OF DREAMS" 2016
Metody pracy z tekstem literackim i nieliterackim
Diagnoza tempa i techniki czytania w klasie I gimnazjum Wyniki przeprowadzonej diagnozy przebadanych – 30 uczniów, 5 uczniów (17 %) czyta na poziomie klasy II/III szkoły podstawowej, 19 uczniów (63%) na poziomie uczniów klasy V/VI, 6 uczniów (20 %) – czyta płynnie i starannie Zajęcia biblioteczne - poprawa tempa i techniki czytania, - kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
Co w prasie piszczy? Charaktery Świat wiedzy Newsweek Polityka Focus National Geographic Polska Tygodnik Powszechny dodatki do gazet Streszczanie (ustne i pisemne) Określanie problematyki tekstu Nadawanie tytułów akapitom,
ANALIZA wybranych, reprezentatywnych, ważnych FRAGMENTÓW TEKSTÓW LITERACKICH
Przeczytać i przeżyć Uczniowie: wypowiadają się, przedstawiając subiektywne wrażenia, dzielą się swoimi przeżyciami i skojarzeniami związanymi z tekstami, wskazują, co dla nich w tekście wydaje się istotne, na co warto zwrócić uwagę.
Prezentacja na lekcji książek autora omawianej na lekcji lektury
Ćwiczenia językowe wyjaśnianie słów niezrozumiałych dla uczniów, wyszukiwanie słów – kluczy, odczytanie metaforycznych znaczeń, określenie funkcji środków językowych,
ŻYWA KSIĄŻKA Projekt realizowany w ramach programu etwinning Projekt zakłada wspólne pisanie hiper powieści. Każdy z uczestników będzie jej współautorem. Do pisania będzie można dołączyć w dowolnym momencie. Uczestnicy tworzyć będą historie związane z bohaterami, miejscami, przedmiotami, które pojawią się we wcześniej zredagowanym tekście. Opowieści będą mogły być utrzymane w dowolnej konwencji, w wybranej formie gatunkowej. Uczniowie zaprojektują również okładkę i wykonają ilustracje do pisanej przez siebie powieści.
PLANOWANE AKCJE Flash mob, Włączenie się w akcję „Narodowego czytania”, Cała szkoła czyta uczniom, Mistrz Pięknego Czytania, Poczytam Ci Mamo, poczytam Ci Tato.
PoczytajMy
KLUB CZYTAJĄCEGO RODZICA
„Kto czyta książki, żyje podwójnie” Umberto Eco Dziękuję za uwagę!