GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Rodzic jako doradca zawodowy
Perspektywa Finansowa
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PRIORYTETY W OBSZARZE OŚWIATY NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 PROGRAM MODERNIZACJI PRACOWNI KOMPUTEROWYCH W GDAŃSKICH PLACÓWKACH. KOMPLEKSOWY PROGRAM PROFILAKTYKI.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA WRPO Interwencja Europejskiego Fundusz Społecznego.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
w części dotyczącej wydatków
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015

GDAŃSK 2030 PLUS STRATEGIA ROZWOJU MIASTA PROGRAMY OPERACYJNE stanowią kluczowy instrument realizacji Strategii.

EDUKACJA Co wynika z diagnozy? 5 rekomendacji cele, działania, zadania, przedsięwzięcia, projekty, inwestycje… musimy przełożyć je na:

Co wynika z diagnozy? Potrzebujemy edukacji wyrównującej szanse edukacyjne Edukacja w niewystarczającym stopniu ma charakter edukacji wyrównującej szanse edukacyjne:  Obserwuje się ostrzejszą selekcję pochodzeniową na pierwszym progu kształcenia (po szkole podstawowej), niż na drugim (po szkole średniej).  Wśród bezrobotnych kobiet, prawie 40% to osoby pozostające bez pracy powyżej 12 miesięcy. Obserwujemy związek między bezrobociem kobiet a wynikami egzaminu szóstoklasisty.  Wyzwaniem dla edukacji staje się napływ imigrantów.  Nadal osoby niepełnosprawne w niepełnym wymiarze mogą korzystać z praw im przysługujących. REKOMENDACJA 1 EDUKACJA

Co wynika z diagnozy? Musimy podnieść jakość pracy placówek gdańskiego systemu edukacji Obserwujemy bardzo zróżnicowaną jakość pracy placówek gdańskiego systemu edukacji:  Problem polaryzacji z różnym nasileniem dotyczy wszystkich szczebli nauczania w gdańskich szkołach - polaryzacja ujawnia się już w wynikach osiąganych przez szkoły podstawowe.  Podporządkowanie szkoły mechanizmowi rozliczania z wyników testów zewnętrznych. REKOMENDACJA 2 EDUKACJA

Co wynika z diagnozy? Musimy podnieść kompetencje dzieci i młodzieży w zakresie rozwoju osobistego Dzieci mają zbyt niskie kompetencje w zakresie rozwoju osobistego:  Uczniowie nie dostrzegają celu nauki na każdym etapie kształcenia. W związku z tym nie przejawiają inicjatywy, pracują w sposób sztampowy, schematyczny, nie potrafią prezentować swoich poglądów i ich bronić, mają trudności z wyrażaniem własnych uczuć i emocji.  Niewystarczający nacisk położony jest na rozwijanie postaw i zachowań obywatelskich oraz kreatywność. REKOMENDACJA 3 EDUKACJA

Co wynika z diagnozy? Musimy upowszechnić uczenie się przez całe życie Dostrzegamy niską świadomość uczniów szkół ponadgimnazjalnych przy podejmowaniu ścieżki rozwoju (zawodowego):  W szkole gimnazjalnej uczniowie nie mają możliwości zastanowienia się nad ścieżką rozwoju osobistego.  Działania w szkołach nie są właściwie zorganizowane, nie są też objęte wsparciem merytorycznym. Brakuje koordynacji pomiędzy wszystkimi etapami kształcenia.  Brakuje doradców, którzy byliby mentorami, przewodnikami, tutorami dla swoich podopiecznych. Brakuje doradztwa edukacyjnego, które byłoby realizowane w nowej formule i uwzględniało wszystkie etapy edukacyjne oraz obejmowało pracę z rodzicami. REKOMENDACJA 4 EDUKACJA

Co wynika z diagnozy? Musimy rozwijać zasoby infrastruktury edukacyjnej Obserwujemy braki infrastrukturalne na każdym etapie edukacji, a szczególnie wczesnodziecięcej:  Wysokie oczekiwania mieszkańców Gdańska związane z dostępnością do żłobków i przedszkoli nie znajdują odzwierciedlenia w ich dostępności. Odsetek dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w Gdańsku jest najniższy spośród 16 miast Polski o liczbie mieszkańców powyżej 200 tys.  Podobna sytuacja dotyczy dostępu do szeroko pojętych usług edukacyjnych.  Istotnym problemem jest również dostępność, warunki i jakość opieki w świetlicach w szkołach podstawowych. REKOMENDACJA 5 EDUKACJA

Cele i Zadania Cel 1. Wyrównanie szans edukacyjnych 1.1 Zwiększenie kompetencji społeczności edukacyjnej (grupa rówieśnicza, rodzice, nauczyciele) dla realizacji pełnej edukacji wyrównującej szanse edukacyjne 1.2 Zbudowanie mechanizmów i poprawienie warunków organizacyjnych wspierających wyrównywanie szans edukacyjnych w ramach gdańskiego systemu edukacji Cel 2. Podniesienie jakości pracy placówek gdańskiego systemu edukacji, wychowania i opieki 2.1 Rozwinięcie systemu wsparcia i nadzoru pracy placówek gdańskiego systemu edukacji, wychowania i opieki 2.2 Poprawienie warunków rozwoju zawodowego i osobistego kadry gdańskiego systemu edukacji, wychowania i opieki 2.3 Wzmocnienie dialogu społecznego w sferze edukacji, wychowania i opieki

EDUKACJACele i Zadania Cel 3. Wspieranie rozwoju osobistego dzieci i młodzieży 3.1 Wzmocnienie roli najbliższego otoczenia ucznia w kształtowaniu ścieżki rozwoju osobistego 3.2 Udoskonalenie procesu odkrywania i rozwijania talentów i predyspozycji osobistych dzieci i młodzieży 3.3 Kształtowanie w procesie edukacji formalnej i nieformalnej postaw młodych gdańszczan 3.4 Zwiększenie zaangażowania podmiotów zewnętrznych (pracodawców, uczelni wyższych, NGO, służb społecznych i innych podmiotów; wolontariat, wymiany międzynarodowe) w procesie rozwijania kompetencji uczniów

EDUKACJACele i Zadania Cel 4. Rozwój kompetencji zawodowych mieszkańców dla sprostania wyzwaniom dynamicznie zmieniającego się świata 4.1 Zwiększenie dostępu do poradnictwa edukacyjno-zawodowego, wspierającego każdego mieszkańca w procesie wyboru ścieżki rozwoju osobistego i zawodowego 4.2 Zwiększenie zaangażowania i wpływu przedsiębiorstw w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego Cel 5. Rozwijanie zasobów infrastruktury edukacyjnej, wychowania i opieki 5.1 Modernizacja i unowocześnianie istniejącej infrastruktury edukacyjnej, wychowania i opieki 5.2 Efektywne zarządzanie infrastrukturą edukacyjną, wychowania i opieki