Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, 22.10.2009r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Oddział.
Advertisements

Rozliczanie wniosków o płatność w ramach projektów POIiŚ Wola Ducka - Otwock, września 2013r.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Zasady sporządzania raportów cząstkowych Szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa z Programu.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
BO! Małopolska czeka na Twój pomysł i głos!. Zasady Składanie Wniosków WeryfikacjaGłosowanie Ogłoszenie Wyników Ewaluacja ZADANIA POWIATOWE ZADANIA SUBREGIONALNE.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Certyfikacji i Funduszy Europejskich Kwalifikowalność wydatków w projektach POWT Rzeczpospolita Polska – Republika.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kontrola trwałości projektów realizowanych w ramach RPO WK-P.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
Z MNIEJSZANIE NIERÓWNOŚCI W STOPNIU UPOWSZECHNIENIA EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ Spotkanie informacyjne konkurs nr 10/POKL/9.1.1/2010 Toruń, 17 czerwca 2010.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Jak to się robi ? Instrukcja wypełnienia dzienniczka treningowego, na podstawie danych z GARMIN-a Forerunner 305.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Centralny system teleinformatyczny projekty DDOM Grzegorz Kuczyński DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH I e-ZDROWIA MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa, 16 czerwca.
Kontrole w projektach Biuro Koordynacji Projektów Poznań, r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres formalno-techniczny Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA – KRÓTKI KURS
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapisy na dyżur wakacyjny do oddziałów przedszkolnych
Zapis prezentacji:

Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów

Generator Wniosków Płatniczych – co to jest i skąd go wziąć?? To narzędzie informatyczne służące sporządzaniu wniosków o płatność w ramach PO Kapitał Ludzki Dostępny jest na stronie oraz (prawa strona – generatory wniosków) Należy go zainstalować na komputerze Aktualna wersja wersja pełna – gdy generator jest instalowany po raz pierwszy wersja aktualizacyjna –gdy na komputerze zainstalowana była wcześniejsza wersja programu

Generator Wniosków Płatniczych – GWP za każdym razem gdy chcemy utworzyć lub otworzyć istniejący wniosek o płatność – czynimy to za pomocą generatora (skrót na pulpicie)

W celu ułatwienia wypełniania wniosku o płatność można tworząc pierwszy wniosek o płatność skorzystać z opcji importu danych z wniosku o dofinansowanie Następnie należy – zakładka projekt: uzupełnić numer umowy Wniosek za okres – wpisać zgodnie z harmonogramem płatności, który jest załącznikiem do umowy o dofinansowanie

Zakładka Beneficjent: nazwa beneficjenta i adres siedziby– kopiuje się z wniosku o dofinansowanie należy uzupełnić dane osoby wypełniającej postęp rzeczowy oraz postęp finansowy (czasami jest to ta sama osoba) Ważne by były to osoby, które faktycznie to robią Zakładka - oświadczenie Wpisujemy datę wypełnienia wniosku o płatność, oraz miejsce -Poznań

Zakładka finanse-tabela nr 4 postęp finansowy projektu: Z wniosku o dofinansowanie wczytane zostały nazwy zadań oraz kwoty przeznaczone ogółem na zadanie Należy uzupełnić do każdego zadania : w tym wydatki personelu (z kolumną nr 3 czekamy do momentu wczytania załącznika nr 1) Zakładka finanse – tabela nr 5 Postęp rzeczowy realizacji projektu Z wniosku o dofinansowanie wczytane zostały nazwy zadań W kolumnie nr 2 (stan realizacji) wpisujemy działania zrealizowane = zapłacone w ramach zadania Jeśli zadanie nie jest realizowane – wpisujemy: „nie dotyczy” lub „zadanie nie jest realizowane w okresie sprawozdawczym” - nie można zostawić pustych pól

Zakładka finanse-tabela nr 6 uzyskany przychód: Najczęściej w projektach społecznych przychód nie występuje Pamiętamy – odsetki od dotacji stanowią dochód beneficjenta i nie należy ich wykazywać we wniosku o płatność Na dole w generatorze odznaczamy znaczek (by go nie było) wtedy tabela nie jest aktywna Zakładka finanse – tabela nr 7 Korekty finansowe Wypełniana wtedy, kiedy jakiś wydatek np. w wyniku kontroli, w zatwierdzonych wnioskach o płatność, zostanie uznany za niekwalifikowalny Jeśli nie mamy korekt finansowych na dole w generatorze odznaczamy znaczek (by go nie było) wtedy tabela nie jest aktywna

Zakładka finanse-tabela nr 8 źródła finansowania wydatków: Wypełnia się automatycznie po wczytaniu załącznika nr 1 Zakładka finanse – tabela nr 9 Rozliczenie wkładu własnego i dofinansowania Całkowita wartość projektu – wczytuje się z wniosku o dofinansowanie Środki przekazane w formie zaliczki- to co już otrzymaliśmy z Instytucji Wdrażającej (WUP, MPiPS) Kwota dotychczas rozliczonych środków- wypełniamy tylko w sytuacji gdy mamy zatwierdzony poprzedni wniosek o płatność Kwota rozliczana niniejszym wnioskiem (wypełnia się automatycznie po wczytaniu załącznika nr 1) Pamiętamy – gdy jest wkład własny z budżetu miasta – wypełniamy odpowiednią kolumnę

Zakładka finanse-załącznik nr 1 Nazwy zadań – wypełnione automatyczne na dole zaznaczamy, że koszty pośrednie rozliczane są na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków Aby ułatwić księgowej sporządzanie i wypełnianie załącznika możemy go eksportować do excela Po wypełnieniu w excelu możemy go importować do generatora uwaga, aby import był możliwy: Format daty wystawienia dokumentu i zapłaty Gdy jest więcej niż jedna data zapłaty, wpisujemy i tak tylko jedną (reszta w pamięci) – ponieważ tylko wtedy można to wczytać do generatora, pozostałe daty uzupełniamy w generatorze Nie wypełniamy – kolumny A (zadanie)

Zakładka finanse-załącznik nr 1 Po przygotowaniu załącznika nr 1 przez księgową – dokonujemy jego importu do generatora Pamiętamy aby jeśli jest więcej niż jedna data zapłaty – musimy ją uzupełnić klikamy na komórkę z datą zapłaty – otwiera się okienko z datami, dodajemy „+” wiersz, klikamy lewym klawiszem myszki na datę aż nam się pojawi możliwość rozwinięcia daty, wybieramy z kalendarza właściwą datę, odhaczamy, ze jest dobrze – w tym momencie w załączniku nr 1 w kolumnie data zapłaty nie widzimy dat tylko, daty będą widoczne w pdfie

Wracamy do tabeli nr 4 Po uzupełnieniu zał. nr 1 wczytane zostały kwoty poniesione na zadania w danym okresie rozliczeniowym, Sami musimy wyliczyć ile wydatków w okresie rozliczeniowym w danym zadaniu stanowią wydatki na personel Finanse – tabela nr 8 wypełniła się automatycznie –ale jeśli dokonujemy korekt w załączniku nr 1 – to tabelę 8 trzeba sprawdzić i ewentualnie poprawić Finanse – tabela nr 9 – z wyjątkiem wiersza pierwszego i kolumny ogółem – pozostałe dane wpisujemy ręcznie

Zakładka - Harmonogram płatności Dodajemy „+” tyle wierszy ile mamy transz Nie uwzględniamy okresu rozliczeniowego Do sporządzenia harmonogramy wykorzystujemy harmonogram płatności będący załącznikiem do umowy W projektach – gdzie jest wkład własny finansowy – do planowanych wydatków należy dodawać wkład własny planowany do poniesienia w danym okresie – ponieważ planowane wydatki muszą dać całkowitą wartość projektu Daty okresów rozliczeniowych – wpisujemy z kalendarza

Zakładka - Informacje tabela nr 11. Planowany przebieg realizacji projektu do czasu złożenia następnego wniosku o dofinansowanie- opisujemy jakie działania są przewidziane – na podstawie harmonogramu realizacji projektu z wniosku o dofinansowanie tabela 12. Informacja nt. trudności/problemów tabela 13. Zgodność realizacji z politykami horyzontalnymi – zaznaczamy, że tak.

Zakładka - załączniki Zaznaczamy te załączniki, które nas dotyczą, czyli Tabela (ewentualnie brak wydatków) Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia (tzw. załącznik nr 2) Wyciągi bankowe

Przed nagraniem wniosku na płytę: Dokonujemy walidacji – czyli klikamy na sprawdź – generator nas poinformuje o błędach, ostrzeżeniach, ale tylko niektórych Jeśli wszystko jest w porządku możemy sprawdzić w zakładce suma kontrolna – sumę kontrolną danego wniosku Następnie klikamy zapisz lub zapisz jako – zależy gdzie chcemy zapisać Eksport do pdfa – zapisujemy plik w formacie pdf Zamykamy generator wniosków płatniczych

Złożenie wniosku: Wersja papierowa wydrukowana z pliku pdf – podpisana pod oświadczeniem przez osobę upoważnioną oraz pod załącznikiem nr 1 osobę, która sporządzała zał. nr 1 (np. Księgowa) Wypełniony i wydrukowany załącznik nr 2 Wyciągi bankowe (jeśli nie są generowane elektronicznie to musza być potwierdzone za zgodność z oryginałem) Płyta na której znajdują się wniosek o płatność wersja xml, wniosek o płatność wersja pdf, załącznik nr 2 Dodatkowo załączamy 3 oświadczenia: O kwalifikowalności VAT O poniesieniu kosztów w Polsce/za granicą O niefinansowaniu projektu z innych źródeł Oraz o ile to wymagane formularz PEFS

Złożenie wniosku: zgodnie z umową o dofinansowanie w ciągu 5/10 dni roboczych od zakończenia okresu rozliczeniowego W ciągu 30 kalendarzowych od zakończenia realizacji projektu Do instytucji, z którą podpisaliśmy umowę o dofinansowanie Zawsze bierzemy potwierdzenie złożenia (np. Na piśmie przewodnim lub na kopii wniosku dla beneficjenta)

Najczęściej popełniane błędy: brak na płycie wersji pdf i xml Brak płyty Brak załączników (nr 2, PEFS, wyciągi bankowe) Błędne kwoty w oświadczeniach (3 wymagane) Tabela nr 4 –brak lub błędnie wyliczone koszty personelu tabela nr 5 - Postęp rzeczowy niespójny z postępem finansowym, wpisywanie zadań, które nie zostały zapłacone W przypadku wyciągów bankowych niegenerowanych elektronicznie, brak potwierdzenia za zgodność z oryginałem przez bank Wpisanie kwoty jako dotychczas rozliczonych z niezatwierdzonych wniosków o płatność (tab.4, tab. 8, tab. 9)

Najczęściej popełniane błędy: Harmonogram płatności-planowane wydatki wraz z kwotą rozliczaną nie stanowią całkowitej wartości projektu lub przekraczają wartość projektu Uwzględnianie w harmonogramie realizacji projektu okresu rozliczeniowego wydatki wskazane w załączniku nr 1 nie zawierają się w okresie rozliczeniowym Załącznik nr 1 – wynagrodzenia – podanie kwot netto Rozbieżności w wydatkach wskazanych w załączniku nr 1 a tym co widnieje na wyciągach bankowych