Modyfikujemy Koncepcję pracy Szkoły Podstawowej w Spręcowie 19.11.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Zapis prezentacji:

Modyfikujemy Koncepcję pracy Szkoły Podstawowej w Spręcowie

Pierwszy etap – Rada szkoleniowa nauczycieli – czy damy radę?

Trenerka pani Dorota Tomaszewicz rozjaśnia wszystkim w głowach ….

Wielkie skupienie i intensywny początek

Czy trener ma wątpliwości… pan Szymon na pewno poradzi sobie z debatą uczniowską

Zaczęliśmy od wartości

W bólach rodzi się nasza koncepcja

Z wizja i misją poszło nam jak z płatka

Rodzinna szkoła sukcesu  Misja – jesteśmy szkołą bezpieczna, rodzinną z tradycjami dbająca o rozwój i sukces każdego dziecka.  Wizja – dążymy do sukcesu młodego człowieka poprzez jego wszechstronny rozwój w oparciu o tradycje i szacunek dla siebie i drugiego człowieka.  Działamy w oparciu o hasło „ Wyrastamy w zgodzie, mądrości i szacunku do drugiego człowieka.

World Cafe ………. Wśród zaproszonych gości oprócz rodziców i nauczycieli i pracowników szkoły byli między innymi sołtys wsi pan Krzysztof Kulas, pan Leszek Kryszałowicz radny gminy Dywity oraz przedstawiciele Rady Sołeckiej Spręcowa. Spotkanie miało na celu opracowanie koncepcji pracy szkoły. Na początku pani dyrektor Magdalena Wrzosek przedstawiła wypracowane przez Radę Pedagogiczną priorytety, wizję i misję szkoły.?

Następnie członkowie debaty pracowali w grupach metodą „World cafe”. Szukano odpowiedzi na następujące pytania: Co cenimy w naszej szkole? Co nam w niej przeszkadza? Jaki powinien być absolwent szkoły? W jakim kierunku szkoła powinna się rozwijać

Wyniki debaty zostały omówione na forum. Forma warsztatów bardzo przypadła do gustu uczestnikom.

Debata Uczniowska 20 listopada w szkole w analogicznej debacie pod kierunkiem pana Szymona Niestatka wzięli udział uczniowie wszystkich klas. Uczestnicy podeszli do zadania poważnie i z dużym zaangażowaniem.

Co nam w niej przeszkadza? Łazienki (nieumiejętność korzystania z toalety). Krótkie przerwy. Dokuczanie przez starsze dzieci. Brak ławeczek na korytarzach do siedzenia. Jak ktoś komuś robi na złość, robi przykrości, wyzywa innych i mówi brzydkie słowa.

W jakiej szkole chcielibyśmy się uczyć. takiej, w której: moglibyśmy używać urządzeń mobilnych; będą dłuższe przerwy; będą multimedialne podręczniki; będzie więcej wycieczek; będzie radiowęzeł i muzyka na przerwach; będzie sklepik; jest zgoda, nikt się nie bije i chłopcy szanują dziewczyny, a dziewczyny chłopaków.

Kiedy skończę tę szkołę będę… wysportowany; dobrym i mądrym człowiekiem; umiał pisać i liczyć; miał zdolności aktorskie.

Co lubimy w naszej szkole? Wychowanie fizyczne. Dyskoteki i sklepik. Wycieczki. Przerwy. Koleżanki, kolegów i spędzany z nimi czas. Świetlicę i bibliotekę. Dobrych, troskliwych nauczycieli i piękne klasy.

Na koniec  Po debatach utworzono zespół RUN ( rodzice, uczniowie, nauczyciele), który miał za zadanie zespolenie wszystkich wypowiedzi i utworzenie wspólnych priorytetów.  Na podstawie wniosków z debaty została utworzona Koncepcja Pracy Szkoły Podstawowej w Spręcowie na lata

Model absolwenta  ….jest aktywny posiada zainteresowania i rozwija je, jest twórcą i odbiorcą sztuki i kultury, wykazuje się samodzielnością, uczy się przez całe życie  …jest związany z regionem poszerza wiedzę na temat kultury i tradycji regionu, jest wrażliwy na piękno Warmińskiej Ziemi, szanuje swoją szkołę i w przyszłości zapisze tu swoje dziecko do szkoły.  …jest odpowiedzialny podejmuje działania i przewiduje ich konsekwencje, umie samodzielnie rozwiązywać problemy, cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki, zna swoje słabe strony i pracuje nad nimi, dba o zdrowie i kondycję fizyczną  …jest otwarty nie ma problemów z nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami, umie współdziałać w grupie, prezentuje swój punkt widzenia i szanuje poglądy innych  …jest optymistą pozytywnie patrzy na świat, lubi siebie i innych, wierzy w swoje możliwości i sukces, umie odróżniać dobro od zła

 …jest prawy jest uczciwy i prawdomówny, zna zasady dobrego zachowania się i przestrzega ich, zna symbole regionalne, narodowe i religijne i wie jak się wobec nich zachować, szanuje kolegów, nauczycieli  … jest tolerancyjny rozumie, że różnice między ludźmi są zjawiskiem naturalnym, szanuje inne rasy i nacje oraz ich poglądy religijny, jest wrażliwy na potrzeby innych  …jest krytyczny selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia ich wiarygodność i przydatność do określonego celu  …jest świadomy swoich praw i praw innych ludzi zna swoją wartość, swoje prawa, zna i respektuje prawa innych.

Dydaktyka. Zakładane cele mające poprawić efekty kształcenia  organizowanie różnorodnych zajęć dodatkowych i wyrównawczych  włączanie uczniów w realizację projektów edukacyjnych  promowanie i wspieranie uczniów uzdolnionych  systematyczne badanie i analizowanie efektów kształcenia i osiągnięć uczniów  współpracowanie z rodzicami  kształcenie przez doświadczanie i działanie w oparciu o przykłady z życia i lokalne środowisko  wychodzenie z procesem nauczania poza mury szkoły

Działalność opiekuńczo-wychowawcza Zakładane cele mające poprawić efekty działalności opiekuńczo-wychowawczej  kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich  propagowanie zdrowego stylu życia, kultury fizycznej i działań proekologicznych  eliminowanie przejawów agresji i przemocy  udzielanie wsparcia uczniom i rodzicom w rozwiązywaniu problemów  zapewnienie opieki dzieciom przed i po zajęciach lekcyjnych  kultywowanie tradycji regionalnych

Baza szkoły Zakładane cele dotyczące bazy szkoły  utrzymanie budynku w odpowiednim stanie technicznym  dbanie o estetykę obiektu (głównie łazienki i korytarze)  systematyczne wzbogacanie szkoły w sprzęt komputerowy, multimedialny i nowe pomoce dydaktyczne,  modernizacja posesji szkolnej (ogrodzenie, parkingi, plac zabaw, droga wewnętrzna)  pozyskiwanie funduszy zewnętrznych

Organizacja i zarządzanie szkołą Zakładane cele w zakresie usprawnienia funkcjonowania szkoły  aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego zgodnie z obowiązującym stanem prawnym  przejrzystość i dostępność dokumentów szkolnych regulujących działalność placówki  stała i efektywna współpraca z Radą Pedagogiczną  stała i efektywna współpraca z Radą Rodziców  włączanie jak największej liczby rodziców w działalność placówki

Zakładane cele w zakresie budowania pozytywnego klimatu w placówce i funkcjonowania szkoły w środowisku lokalnym  budowanie właściwych relacji ( wzajemnego szacunku) między uczniami, między uczniami i nauczycielami oraz między rodzicami i nauczycielami  dbanie o właściwe relacje między członkami Rady Pedagogicznej  tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym  współpraca ze środowiskiem lokalnym

Kadra szkoły Zakładane cele w zakresie doskonalenia kadry pedagogicznej  aktywny udział kadry szkoły w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia  dobór kierunków doskonalenia kadry do potrzeb placówki  kładzenie nacisku na wykorzystanie zdobywanej wiedzy i umiejętności do podnoszenia efektywności nauczania  wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii  Dziękujemy wszystkim uczestnikom debaty za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas.