Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania
Projekty zostały przygotowane w ramach realizacji „Programu rozwoju sieci szaletów miejskich w Poznaniu” - ich zasadniczym celem jest podniesienie jakości przestrzeni publicznej w Poznaniu polegające na zwiększeniu ilości publicznych toalet o wysokim standardzie oraz zdecydowanej poprawie ich dostępności w rejonach największego zapotrzebowania. podstawą Projektów są wyniki prac Zespołu, który przygotował Program rozwoju sieci szaletów miejskich w Poznaniu, Projekty oparte zostały na zleconym przez Zespół opracowaniu prof. UAM dr hab. W Ratajczaka, dr A. Stacha i dr J. Weltrowskiej – Jęch pt. „Problem lokalizacji toalet publicznych w Poznaniu”, zadaniem Projektów jest realizacja celów ogólnych ww. Programu. Cel projektów
W opracowaniu wykorzystano różnorakie dane dotyczące liczby i rozkładu ludności na obszarze Poznania, dużych centrów handlowych, dworców PKP, PKS i MPK, kin, muzeów i teatrów, obiektów gastronomicznych, urzędów publicznych, zabytków, szkół wyższych, targowisk, basenów i kąpielisk, stadionów i hal sportowych, cmentarzy, przystanków komunikacji publicznej, liczby pasażerów rozpoczynających i kończących podróż na konkretnym przystanku w godzinach szczytu itd. Wykorzystano źródła udostępnione przez: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji, Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, Zarząd Transportu Miejskiego, Zarząd Zieleni Miejskiej, Urząd Miasta Poznania. Źródła danych
Analizie poddano następujące obiekty: toalety miejskie, centra handlowe, zabytki, obiekty gastronomiczne, przystanki, obiekty kultury, hotele, urzędy, dworce, szkoły wyższe, targowiska, baseny i kąpieliska, parki, stadiony, cmentarze. Elementy analizy przestrzennej
Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu W opracowaniu założono, że ustalenie konkretnego miejsca lokalizacji toalety publicznej wymaga zastosowania jednej z metod znanych na gruncie teorii lokalizacji obiektów usługowych. Po przeprowadzeniu serii analiz próbnych ustalono, że w badaniu najbardziej efektywną będzie metoda centrograficzna.
Zestawienie lokalizacji istniejących toalet miejskich, centrów handlowo-usługowych z 500 m strefą buforową, parkingów buforowych i stadionu Lecha z proponowanymi, na podstawie analizy rozkładu przestrzennego ludności, zagęszczenia obiektów i natężenia ruchu w transporcie publicznym, nowymi lokalizacjami toalet. Wyniki analizy: Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu
Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu W opracowaniu założono, że ustalenie konkretnego miejsca lokalizacji toalety publicznej wymaga zastosowania jednej z metod znanych na gruncie teorii lokalizacji obiektów usługowych. Po przeprowadzeniu serii analiz próbnych ustalono, że w badaniu najbardziej efektywną będzie metoda centrograficzna. Lokalizacje nowych toalet założone w Projekcie budowy toalet automatycznych W oparciu o wykonane opracowanie Zespół wytypował priorytetowe lokalizacje dla założonych 8 nowych toalet (kolejność wg założonego priorytetu realizacji), które przyjęto w Projekcie: okolica skrzyżowania ul. Roosvelta i Mostu Teatralnego okolica skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi i ul. Dolnej Wildy okolica skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi i ul. Garbary okolica skrzyżowania ul. Hetmańskiej i ul. 28 Czerwca 1956 r. okolica pętli autobusowej na Starołęce okolica głównego wejścia na cmentarz komunalny na Junikowie okolica skrzyżowania ul. Żeromskiego i Dąbrowskiego okolice pętli tramwajowej przy ul. Warszawskiej
Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu W opracowaniu założono, że ustalenie konkretnego miejsca lokalizacji toalety publicznej wymaga zastosowania jednej z metod znanych na gruncie teorii lokalizacji obiektów usługowych. Po przeprowadzeniu serii analiz próbnych ustalono, że w badaniu najbardziej efektywną będzie metoda centrograficzna. Standard założony w Projekcie budowy automatycznych toalet