Zapotrzebowanie na kwalifikacje językowe w opinii pracodawców prof. dr hab. Z. Hasińska dr K. Gilga dr K. Sipurzyńska-Rudnicka Akademia Ekonomiczna im.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Poziom bezrobocia rejestrowanego Stopa bezrobocia. Źródło: GUS. pomorskie 9,1% warmińsko – – mazurskie 16,5% zachodniopomorskie 13,3% kujawsko – – pomorskie.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Seminarium dotyczące wprowadzonych zmian w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz nowego okresu programowania na lata
Konferencja naukowa pt.: ROZWÓJ SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W BIAŁYMSTOKU A POTRZEBY RYNKU PRACY Białystok, r. Przemiany na rynku pracy jako wyznacznik.
Raport z badania rynku pracy w sektorach prywatnym i spółdzielczym na terenie powiatu łęczyńskiego zrealizowanego na zlecenie Powiatowego Urzędu Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Oferta „Fundacji Przedsiębiorczość” – wsparcie rozwoju firmy Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa.

„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Stopa bezrobocia mierząca odsetek siły roboczej. RYNEK PRACY Rynek pracy – jest jednym z rynków funkcjonujących w gospodarce Rynek pracy jest ogólnie.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Powiatowy Urząd Pracy w Biłgoraju LOKALNY RYNEK PRACY W KONTEKŚCIE ZAWODÓW Z BRANŻ: DRZEWNEJ, ODZIEŻOWEJ I CHEMICZNEJ.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZBADANIE POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO SUBREGIONU RADOMSKIEGO Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 2.6 Regionalne.
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JAK ZDOBYĆ PRACĘ?. JAK PISAĆ CV?  Zaczynamy od danych osobowych: Imię, nazwisko, adres zamieszkania, aktualny numer telefonu, data urodzenia ewentualnie.
JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ (ocena poziomu i kierunki doskonalenia)
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
USTAWA O POMOCY PAŃSTWA W WYCHOWYWANIU DZIECI Program Rodzina 500 +
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Wałbrzych, Liczba bezrobotnych absolwentów w powiatach i podregionach województwa dolnośląskiego Liczba zarejestrowanych bezrobotnych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
J u s t y n a T e r e l a k doradca zawodowy
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Zapis prezentacji:

Zapotrzebowanie na kwalifikacje językowe w opinii pracodawców prof. dr hab. Z. Hasińska dr K. Gilga dr K. Sipurzyńska-Rudnicka Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu

Rynek pracy aglomeracji wrocławskiej Stan i perspektywy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa

PRZEDMIOT PROJEKTU Badania i analizy dotyczące stanu aktualnego i perspektyw rynku pracy aglomeracji wrocławskiej CEL GŁÓWNY BADAŃ dostosowanie oferty edukacyjno – szkoleniowej do potrzeb rynku pracy

ZESPOŁY I OBSZARY BADAWCZE Potrzeby kadrowe System edukacji Mobilność pracowników

GŁÓWNE KIERUNKI BADAŃ W OBSZARZE POTRZEBY KADROWE Przewidywania dotyczące stanu zatrudnienia Przewidywane przyjęcia i zwolnienia pracowników: –w ujęciu ilościowym, –w ujęciu jakościowym. Zatrudnienie absolwentów i jego uwarunkowania Potrzeby szkoleniowe zakładów pracy Oczekiwania kwalifikacyjne pracodawców

Przekroje badań Przekrój terytorialny: Aglomeracja wrocławska M. Wrocław (powiat grodzki) i następujące powiaty: milicki, oleśnicki, oławski, strzeliński, średzki, trzebnicki, wołowski i wrocławski Przekrój czasowy: Kategorie badanych firm: Mikro (1-9 osób) Małe i średnie ( osób) Duże (powyżej 249 osób) Grupy zawodowe: Grupy wielkie (kod 1-cyfrowy) Grupy elementarne (kod 4-cyfrowy)

Oczekiwania kwalifikacyjne pracodawców w aglomeracji wrocławskiej 1.Miejsca pracy trudne do obsadzenia w roku 2004 według elementarnych grup zawodów oraz przyczyn nieobsadzenia 2. Braki w kwalifikacjach pracowników reprezentujących określone grupy zawodowe

Miejsca pracy trudne do obsadzenia wg wielkich grup zawodowych w aglomeracji wrocławskiej w roku 2004

Miejsca pracy trudne do obsadzenia w aglomeracji wrocławskiej w roku 2004 według przyczyn ich nieobsadzenia Typ firm Główna przyczyna trudności w obsadzeniu miejsca pracy Brak kandydatów do pracy Nieodpowiedni e kwalifikacje kandydatów do pracy Zbyt wysokie oczekiwania kandydatów zakresie płacy i warunków pracy Inne Brak odp. Miejsca pracy trudne do obsadzenia ogółem liczba miejsc pracy trudnych do obsadzenia Duże MŚP Mikro Firmy ogółem Duże w % ogółu wskazanych miejsc pracy trudnych do obsadzenia 37,027,85,60,029,6100 MŚP22,247,811,14,814,1100 mikro17,357,13,25,117,3100 Firmy ogółem 22,348,57,94,416,9100

Ranking kategorii braków w kwalifikacjach pracowników ze względu na liczbę dokonanych przy nich wskazań Lp.KATEGORIA BRAKÓWLiczba wskazań Odsetek wskazań 1Wiedza specjalistyczna28411,2 2Umiejętności specjalistyczne2309,1 3Staż pracy, doświadczenie zawodowe, przygotowanie praktyczne 2048,1 4Poziom wykształcenia1997,9 5Inne formalne uprawnienia1797,1 6Sumienność, dyscyplina, odpowiedzialność, solidność, rzetelność, punktualność 1576,2 7Kreatywność, operatywność, inicjatywa, samodzielność1305,1 8Pracowitość, chęć do pracy, zaangażowanie1285,1 9Umiejętności interpersonalne (komunikatywność, otwartość, asertywność) 1224,8 10Inne postawy wobec pracy1084,3 11Inne (w obszarze formalnych uprawnień)893,5 12Dyspozycyjność i elastyczność753,0

Ranking kategorii braków w kwalifikacjach pracowników ze względu na liczbę dokonanych przy nich wskazań c.d. Lp.KATEGORIA BRAKÓW W KWALIFIKACJACHLiczba wskazań Odsetek wskazań 13Inne (w obszarze umiejętności ogólne i specjalistyczne)692,7 14Dokładność, staranność, precyzja662,6 15Uczciwość632,5 16Inne (w obszarze wiedza ogólna i specjalistyczna)612,4 17Inne (w obszarze cechy osobowościowe)612,4 18Kultura osobista (życzliwość, takt, sympatyczność, umiejętność zachowania się), 592,3 19Znajomość języka obcego572,3 20Umiejętność pracy w zespole i kierowania zespołem562,2 21Prawo jazdy532,1 22Obsługa komputera401,6 23Wygląd zewnętrzny i kondycja fizyczna220,9 24Wykształcenie w zawodzie130,5 Dokonane wskazania na powyższe kategorie ogółem

ANALIZA EFEKTYWNOŚCI PROGRAMÓW RYNKU PRACY W ZAKRESIE PODWYŻSZANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH BEZROBOTNYCH (NA OBSZARZE DZIAŁANIA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY WE WROCŁAWIU)

Stopa ponownego zatrudnienia netto (S1) Liczba bezrobotnych, którzy w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu programu wyrejestrowani zostali z powodu podjęcia pracy S1 = x100% Ogólna liczba bezrobotnych, którzy program ukończyli Stopa ponownego zatrudnienia brutto (S2) Liczba bezrobotnych, którzy w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu programu wyrejestrowani zostali z różnych powodów S2 = x100% Ogólna liczba bezrobotnych, którzy program ukończyli

Stopa ponownego zatrudnienia uczestników szkoleń indywidualnych i grupowych Typ szkolenia Liczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Ogółem szkolenia ,154,5 Szkolenia grupowe ,453,9 Szkolenia indywidualne 15361,475,2

Stopa ponownego zatrudnienia uczestników szkoleń zawodowych i miękkich Typ szkoleniaLiczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Ogółem szkolenia ,154,5 Szkolenia zawodowe ,558,3 Szkolenia tzw. mi ę kkie ,048,8

Ranking szkoleń z blokiem językowym Temat szkolenia Liczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Spawanie stali węglowych metodą MAG (135 W01) i metodą E(111 W01) z umiejętnością czytania rysunków technicznych i znajomością podstaw języka angielskiego lub niemieckiego Przedstawiciel handlowy z blokiem językowym Kompleksowa obsługa biura z blokiem językowym (sekretariat, księgowość, kadry i płace) + praktyka 6-tygodniowa u pracodawcy Asystent menedżera ds. mediów i reklamy w specjalnościach projektant komunikacji w mediach oraz projektant reklamy z minimum dwumiesięczną praktyką, w zakładach pracy (w pełnym wymiarze czasu pracy) i blokiem językowym-język angielski

Ranking szkoleń z blokiem językowym c.d. Temat szkolenia Liczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Specjalista ds. promocji i sprzedaży produktu z obsługa komputera, kas fiskalnych oraz blokiem językowym. WORK SHOP - zajęcia praktyczne Spedytor - logistyk z 2-tygodniowa praktyka u pracodawcy oraz blokiem językowym Asystent ds. obsługi klienta w punkcie sprzedaży detalicznej i hurtowej z fakturowaniem, obsługa komputera, kasy fiskalne + blok językowy Kompleksowa obsługa biura z blokiem językowym (sekretariat, księgowość, kadry i płace) Spedytor-logistyk z obsługą komputera, znajomością programu użytkowego CELINA, blokiem językowym oraz 4-tygodniową praktyką u pracodawcy

Ranking szkoleń z blokiem językowym c.d. Temat szkolenia Liczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Prowadzenie recepcji z elementami zarządzania hotelem pensjonatem z miesięczną praktyką w hotelu (w pełnym wymiarze czasu pracy) + język Angielski Sekretarka-asystentka szefa z 2-miesięczną praktyką, zawodową u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy) i blokiem językowym Przygotowanie do samodzielnego prowadzenia księgowości (z kadrami) i pomocą publiczną w małej firmie z elementami pracy w biurze rachunkowym z 2-miesięczną praktyką w biurze rachunkowym (w pełnym wymiarze czasu pracy) i blokiem językowym Asystent ds. obsługi klienta w punkcie sprzedaży detalicznej i hurtowej ze znajomością obsługi komputera,kas fiskalnych, fakturowaniem oraz blokiem językowym i praktyką 6-tygodniową u pracodawcy 1436

Ranking szkoleń z blokiem językowym c.d. Temat szkolenia Liczba bezrobotnych skierowanych na szkolenie Stopa ponownego zatrudnienia netto S1 W % Stopa ponownego zatrudnienia brutto S2 W % Projektant medialny w specjalnościach: doradca medialny, operator DTP, technik medialny w środowisku Mac OS z blokiem językowym + 2- miesięczna praktyka w zakładzie pracy Mikroprzedsiębiorca-menadżer na rynku krajowym i unii Europejskiej z blokiem językowym + certyfikat EBC*L Asystent ds. promocji, mikroprzedsiębiorca z blokiem językowym Florystyka z przedsiębiorczością i obsługą kas fiskalnych, znajomością technik sprzedaży, blokiem językowym i 4-tygodniową praktyką u pracodawcy lub w postaci warsztatów Jak założyć i prowadzić własną firmę z blokiem językowym 12825

Dziękujemy za uwagę