PROCEDURA WSPÓŁDZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POLICJI I PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA ZDARZEŃ ZWIĄZANYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ratownictwo z powietrza w Tatrach Opracowanie: dr Artur Woźny.
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
PRAWO MIĘDZYNARODOWE Protokoły dodatkowe do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 roku dotyczące : I KONWENCJA o ochronie osób cywilnych i chorych w.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Zbigniew Leszczyński Komendant Straży Miejskiej m. st. WARSZAWY.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2015r. Warszawa, luty 2016r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
bryg. dr inż. Ireneusz NAWOROL Cz. 1.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI REALIZACJA ZMIAN REALIZACJA ZMIAN ORGANIZACYJNO – FUNKCJONALNYCH W POLICJI.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Policja Polska. Policja to : Umundurowana (słu ż ba mundurowa) i uzbrojona formacja słu żą ca społecze ń stwu i przeznaczona do ochrony bezpiecze ń stwa.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Ewakuacja III stopnia na przykładzie „Planu przygotowania ewakuacji ludności dla Miasta Poznania - ewakuacja III stopnia.” EWAKUACJA Zadanie określone.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. (Art. 2. k.p. ) Obowiązki.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Adrian Batkowski. organy administracji publicznej; urzędy obsługujące organy administracji publicznej; służby, inspekcje, straże w ramach swojej właściwości;
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Czyli często nieuzasadniony strach.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Szkolenie dla opiekunów pożarowych Nestle Waters Direct Oddział Dar Natury.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
DEBATA SPOŁECZNA dotycząca bezpieczeństwa na terenie dzielnicy Ursus Obszar tematyczny: 1.Zagrożenie przestępczością z uwzględnieniem 7 kategorii przestępstw.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
PLANOWANIE I REALIZACJIA SZKOLENIA OBRONNEGO 2016 ROKU.
LMN dla Państwowej Straży Pożarnej. Powołanie zespołu Zarządzeniem nr 8 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 lutego 2006 r. został powołany.
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
Akty terroru w obrębie portów lotniczych i przejść granicznych mjr Zbigniew Michalec.
Ewakuacja z budynków w trybie awaryjnym
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Plany zarządzania kryzysowego.
W dniu 27 lutego 2008r. w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ciechanowie odbyła się narada podsumowująca rok 2007, połączona z przekazaniem.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
UŻYTKOWANIE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie 4, Warszawa.
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Szkolenie Obronne Wrocław, 14 grudnia 2012 r.. OBSZARY KONTROLI W PODMIOTACH LECZNICZYCH, DLA KTÓRYCH MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JEST ORGANEM.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
TEMAT 1: STRUKTURA I ORGANIZACJA KRAJOWEGO SYSTEMU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO autor: Łukasz Kochan Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków.
regulacje NATO i Unii Europejskiej
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Zapis prezentacji:

PROCEDURA WSPÓŁDZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POLICJI I PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA ZDARZEŃ ZWIĄZANYCH Z ZAGROŻENIEM INCYDENTEM BOMBOWYM ORAZ AKTAMI TERRORYSTYCZNYMI. st. bryg. inż. Czesław KOZAK Zastępca Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach insp. mgr Mirosław CYGAN Zastępca Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach

 Incydent bombowy – to sytuacja stwarzająca zagrożenie życia lub zdrowia poprzez podłożenie lub groźbę podłożenia materiału wybuchowego lub urządzenia wybuchowego.  Wybuch – jest sytuacją nagłą i nieodwracalną.  Terroryzm – to szeroki termin oznaczający użycie siły lub przemocy w stosunku do osób lub własności, w celu:  zastraszenia,  przymuszenia,  okupu.

 Podłożenie ładunku wybuchowego, w tym również z zastosowaniem:  materiału promieniotwórczego,  środka mikrobiologicznego,  środka chemicznego.  Uprowadzenie środka transportu:  w komunikacji lotniczej,  w komunikacji lądowej,  w komunikacji wodnej.  Zajęcie obiektu w tym również z przetrzymywaniem zakładników.  Uprowadzenie zakładników. Katalog zagrożeń aktem terrorystycznym:

1.Przyjęcie zgłoszenia, w przypadku uzyskania informacji o incydencie bombowym lub innym akcie terrorystycznym należy zachować spokój i podjąć następujące czynności: włączyć urządzenie rejestrujące (jeżeli istnieje taka możliwość), zapisać dokładnie treść informacji o planowanym zamachu przekazaną przez telefonującego, spróbować uzyskać jak najwięcej informacji (poprzez zadawanie pytań: np. jakiego typu jest to zagrożenie, gdzie znajduje się ładunek wybuchowy, kiedy ma wybuchnąć, jakiego jest rodzaju, co spowoduje jego wybuch, kto umieścił ładunek i dlaczego), odnotować czas zakończenia rozmowy, w przypadku posiadania urządzenia identyfikującego rozmówcę i wyświetlenia numeru bezwzględnie go zapisać.

2.Dysponować odpowiednią ilość sił i środków. Ilość dysponowanych sił i środków uzależniana będzie od rodzaju i miejsca zdarzenia. Dyżurny KPP/KMP Policji kieruje siły i środki w celu zabezpieczenia miejsce zdarzenia. W sytuacjach podejrzenia, że podłożone są materiały lub urządzenia wybuchowe kieruje on również do działań, policjantów z nieetatowej grupy rozpoznania minersko pirotechnicznego. 3.Przekazać informację do odpowiedniego stanowiska kierowania drugiego podmiotu (Policji lub PSP, np. służby dyżurne KPP/KMP Policji, które odebrały zgłoszenie o planowanym incydencie bombowym lub akcie terrorystycznym, przekazują informacje do P/MSK PSP). Informacja ta powinna zawierać wszelkie dane, które udało się pozyskać od osoby dzwoniącej. 4.Przekazanie informacji do stanowiska kierowania szczebla wojewódzkiego (Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa (WSKR) lub Dyżurnego Operacyjnego KW Policji). Służby dyżurne KPP/KMP Policji powiadamiają kierownictwo grupy ds. koordynacji przeciwdziałania aktom terroru z użyciem materiałów wybuchowych oraz innych zdarzeń noszących cechy zamachu terrorystycznego.

5.Alarmować inne służby i podmioty (pogotowie ratunkowe, szpitale, służby techniczne, starostwa powiatowe i urzędy miasta/gminy, itp.). 6.W przypadku uzyskania informacji o konieczności zadysponowania dodatkowych sił i środków, przekazać zapotrzebowanie do stanowiska kierowania szczebla wojewódzkiego. Gdy odnaleziony został materiał lub urządzenie wybuchowe służby dyżurne KPP/KMP wnioskują do dyżurnego KWP Policji o przyjazd Zespołu Minersko – Pirotechnicznego SPAP w Katowicach. 7.Koordynować prowadzone działania. 8.Utrzymywać stałą łączność ze stanowiskami kierowania innych służb i podmiotów. 9.Dokumentować prowadzone działania.

Czy Pan/Pani podłożył(a) bombę ? Kiedy, o której godzinie bomba wybuchnie? Gdzie jest w tej chwili bomba? Jak bomba wygląda? Jakiego typu jest ta bomba? Co spowoduje wybuch bomby? W którym miejscu bomba jest umieszczona? Dlaczego Pan/Pani chce podłożyć bombę? Skąd Pan/Pani telefonuje? Gdzie Pan/Pani się w tej chwili znajduje? Gdzie Pan/Pani mieszka? Jak się Pan/Pani nazywa? Napisać dokładne słowa groźby. Płeć dzwoniącego. Numer telefonu, z którego przyjęto zgłoszenie. Godzina. Data. Czas rozmowy. Zakres informacji pozyskiwanych od osoby zgłaszającej zdarzenie:

w przypadku akcji związanych z niebezpieczeństwem wystąpienia incydentu bombowego (na miejscu nie doszło do wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego) inne niezbędne służby i podmioty alarmują służby dyżurne Komendy Powiatowej/Miejskiej Policji. w sytuacji gdy do służb dyżurnych wpływa informacja o wystąpieniu wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego alarmowanie odpowiednich służb i podmiotów realizuje P/MSK PSP, przy innych aktach terrorystycznych alarmowanie odpowiednich służb i podmiotów realizują służby dyżurne Komendy Powiatowej/Miejskiej Policji lub P/MSK PSP w zależności od rozwoju sytuacji operacyjno – taktycznej. przyjmuje się, że w sytuacji gdy nie dochodzi do wybuchu urządzenia lub materiału wybuchowego odpowiednie służby dyżurne dysponują 1 karetkę pogotowia ratunkowego w celu zabezpieczenia prowadzonych działań. Zasady alarmowania innych służb i podmiotów przez służby dyżurne szczebla powiatowego:

1.W przypadku bezpośredniego przyjęcia zgłoszenia o incydencie bombowym lub innym akcie terrorystycznym przez służby dyżurne szczebla wojewódzkiego, postępować należy analogicznie jak w przypadku procedury dla służb dyżurnych szczebla powiatowego. Po przyjęciu zgłoszenia informacja przekazywana jest do właściwych terytorialnie powiatowych służb dyżurnych. 2.W sytuacji zgłoszenia zaistnienia incydentu bombowego lub innego aktu terrorystycznego przez powiatowe służby dyżurne należy przyjąć zgłoszenie i podjąć dalsze działania. 3.Powiadomić o zdarzeniu kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Policji (Kierownika Zespołu ATK) i Państwowej Straży Pożarnej. 4.Po uzyskaniu zapotrzebowania na dodatkowe siły i środki dysponować odpowiednią ilość sił i środków spoza terenu powiatu. W przypadku ujawnienia materiału lub urządzenia wybuchowego Dyżurny Operacyjny KWP dysponuje na miejsce zdarzenia policjantów z Zespołu Minersko – Pirotechnicznego SPAP w Katowicach. 5.Przekazać informację do nadrzędnych stanowisk kierowania (KCKRiOL i Dyżurnego Operacyjnego KGP).

6.Przekazać informację do Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Śląskiego. 7.W zależności od potrzeb alarmować inne służby i podmioty (pogotowie ratunkowe i specjalistyczne placówki ochrony zdrowia – w uzgodnieniu z Centrum Koordynacji Ratownictwa Medycznego, WIOŚ, PIOŚ, Wojewódzka Inspekcja Nadzoru Budowlanego, służby dyżurne PKP, Dyrekcję Dróg Publicznych i Autostrad, służby techniczne – gazowe, energetyczne, wodociągowe). Alarmowanie innych służb i podmiotów odbywa się analogicznie jak na szczeblu powiatowym. 8.Utrzymywać stałą łączność z powiatowymi służbami dyżurnymi i z kierującymi działaniami. 9.Koordynować i dokumentować prowadzone działania.

ZDARZENIE Niebezpieczeństwo wystąpienia incydentu bombowego lub innego aktu terrorystycznego (nie dochodzi do wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego) Działaniami Kieruje Dowódca Sił Policyjnych 1.Dochodzi do wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego. 2.Na skutek przeprowadzonego aktu terrorystycznego niezbędne jest podjęcie działań ratowniczych. Działaniami Kieruje Dowódca Sił Państwowej Straży Pożarnej (KDR) Ścisła współpraca

1.W przypadku realizacji działań związanych z niebezpieczeństwem wystąpienia incydentu bombowego lub innego aktu terrorystycznego (nie dochodzi do wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego – działania związane z przeszukiwaniem obiektów, terenów lub pomieszczeń, ewakuacją ludzi z obiektów lub terenów) działaniami kieruje dowodzący siłami Policyjnymi. 2.Zadania dowodzącego siłami Policyjnymi: wyznaczenie strefy bezpieczeństwa, izolacja obiektu lub terenu zagrożonego, zarządzenie ewakuacji osób z zagrożonego obiektu lub terenu (może polecić właścicielowi lub administratorowi przeprowadzenie ewakuacji), wyznaczenie stanowiska dowodzenia, wyznaczenie w uzgodnieniu z dowódcą sił PSP oraz innymi podmiotami ratowniczymi rejonu wyczekiwania (koncentracji sił), określenie kierunków ewakuacji osób z zagrożonego obiektu lub terenu, utrzymanie stałego kontaktu z dowódcą zespołu minersko – pirotechnicznego. Akcje związane z niebezpieczeństwem wystąpienia incydentu bombowego lub innego aktu terrorystycznego

3.Zadania dowodzącego siłami Państwowej Straży Pożarnej: zabezpieczenie miejsca prowadzonych działań, zabezpieczenie działań sił policyjnych, udostępnienie specjalistycznego sprzętu (w tym sprzętu spoza PSP, dostępnego na podstawie umów i porozumień), prowadzenie ewakuacji osób z zagrożonych obiektów lub terenów, zorganizowanie miejsca koncentracji sił PSP (miejsce takie musi znajdować się w odpowiedniej odległości od szklanych ścian i lekkich konstrukcji) i ich sprawdzeniu pod kątem bezpieczeństwa (występowanie przedmiotów o podejrzanym wyglądzie). Akcje związane z niebezpieczeństwem wystąpienia incydentu bombowego lub innego aktu terrorystycznego c.d.

1.Akcją ratowniczą kieruje dowodzący siłami Państwowej Straży Pożarnej (KDR) w przypadku gdy : dojdzie do wybuchu materiału lub urządzenia wybuchowego, akcja ratownicza jest prowadzona w następstwie przeprowadzonego aktu terrorystycznego. 2.Zadania kierującego siłami PSP: przeprowadzenie rozpoznania i zidentyfikowania istniejącego zagrożenia, dysponowanie lub żądanie dysponowania dodatkowych sił i środków (również innych służb – w szczególności zespołów ratownictwa medycznego). podział terenu zdarzenia na strefy, przeprowadzenie ewakuacji osób poszkodowanych i zagrożonych w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa dla ich życia i zdrowia (zabezpieczenie ratowników prowadzących ewakuację stosowne do występującego zagrożenia), podjęcie innych niezbędnych działań ratowniczych (w zależności od rodzaju zdarzenia – gaszenie, neutralizacja, uwalnianie poszkodowanych itp.), Akcje związane z wybuchem materiału lub urządzenia wybuchowego lub realizowane w następstwie przeprowadzonego aktu terrorystycznego

dokonanie segregacji poszkodowanych i udzielenie pomocy przedlekarskiej, w przypadku wystąpienia zdarzenia masowego i braku na miejscu akcji zespołów ratownictwa medycznego, wyznaczenie punktów do których ewakuowani (skierowani) zostaną poszkodowani, wyznaczenie, po przybyciu na miejsce działań zespołów ratownictwa medycznego, koordynatora medycznych działań ratowniczych i podjęcie z nim współpracy, pomoc w realizacji działań podejmowanych przez zespoły ratownictwa medycznego (pomoc w transporcie osób poszkodowanych, realizacja czynności z zakresu ratownictwa medycznego zleconych przez koordynatora medycznych działań ratowniczych), przekazywanie pełnych informacji do stanowiska kierowania o sytuacji na miejscu zdarzenia. przekazanie miejsca zdarzenia dowódcy sił Policyjnych, który dowodzi do czasu zakończenia czynności operacyjno procesowych przez zespół (grupę) ATK. Akcje związane z wybuchem materiału lub urządzenia wybuchowego lub realizowane w następstwie przeprowadzonego aktu terrorystycznego c.d.

3.Zadania dowódcy sił Policyjnych: izolacja miejsca prowadzenia działań ratowniczych, zapewnienie możliwości dojazdu sił ratowniczych, wyznaczenie miejsc koncentracji sił i środków ratowniczych skierowanych do działań, zapewnienie bezpieczeństwa ratownikom prowadzącym działania (przeszukiwanie miejsca prowadzonych działań w celu odnalezienia i likwidacji ewentualnych ładunków wtórnych, sprawdzenie wyznaczonych punktów koncentracji, wyznaczonych miejsc dla osób poszkodowanych oraz punktów dowodzenia, pod kątem podłożenia tam wtórnych ładunków wybuchowych). Akcje związane z wybuchem materiału lub urządzenia wybuchowego lub realizowane w następstwie przeprowadzonego aktu terrorystycznego c.d.

1.Przekazywanie informacji do środków masowego przekazu o zaistniałym zdarzeniu i prowadzonych działaniach przez jednostki organizacyjne Policji i Państwowej Straży Pożarnej realizowane jest przez: zespoły prasowe KW Policji i KW PSP. Zakres udzielanych informacji środkom masowego przekazu powinien być spójny (wcześniej uzgodniony) i dotyczyć zakresu działalności odpowiedniej służby (Policji lub Państwowej Straży Pożarnej), kierujących działaniami (Dowódca sił Policyjnych lub Dowódca sił PSP). Przekazują informacje dotyczące organizacji i przebiegu akcji (bezpośrednio na miejscu prowadzenia działań). Przekazywane informacje powinny ze sobą korespondować i dotyczyć zakresu działalności Policji lub PSP. 2.Szczegółowe zasady organizacji i prowadzenia działań regulują procedury wewnętrzne Policji i Państwowej Straży Pożarnej.

Dziękujemy Państwu za uwagę