Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM 2014-2020 Podziałanie 2.4.1 II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania realizowane przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata
Advertisements

Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
Przedstawienie założeń konkursu RPWM IZ /15 Olsztyn, 14 grudnia 2015 r.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
15 grudnia 2015 r..  Programowanie perspektywy finansowej Umowa Partnerstwa  Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poddziałanie Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów – projekty ZIT bis Elbląg KONKURS RPWM IZ /16.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w latach
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie na rzecz podniesienia.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Środki dostępne na informatyzację w ramach RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego ul. Kościuszki.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Projekt zmian i kryteria wyboru projektów w Szczegółowym opisie osi priorytetowej 9 Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych Warmii i Mazur RPO WiM.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM Podziałanie II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.

Działanie 2.4 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe (I, II, III typ projektów) Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty ZIT bis Elbląg (I typ projektów)

Poddziałanie Zwiększenie zatrudnialności uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez poprawę jakości kształcenia zawodowego. Cel szczegółowy Programy współpracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z otoczeniem społeczno- gospodarczym (I typ projektów), Tworzenie i/lub rozwój ukierunkowanych branżowo centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego lub innych jednostek organizacyjnych realizujących tego samego typu zadania (II typ projektów), Przygotowanie i realizacja wysokiej jakości usług poradnictwa edukacyjno-zawodowego w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe (III typ projektów). Typy projektów

Poddziałnie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – warunki finansowania Alokacja – EUR EUR (I typ projektów) EUR (II typ projektów) EUR (III typ projektów) Wkład własny 10 % Beneficjenci Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz z wyłączeniem podmiotów zgodnie ze strategią ZIT bis Elbląg dla I typu projektów

Poddziałanie Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – II i III typ projektów Limity i ograniczenia Warunki brzegowe - wsparcie skierowane do szkół dla dorosłych, szkół/placówek prowadzących kształcenie zawodowe, które mogą tworzyć CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU (dotyczy II typu projektów) - zagwarantowanie trwałości inwestycji z EFS (dotyczy II i III typu projektów)

Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Trwałość inwestycji Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Trwałość inwestycji Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross-financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o stosownej treści wskazując, że w odniesieniu do współfinansowanej w ramach projektu infrastruktury zostanie zachowana trwałość projektu. Definicja Kryterium obligatoryjne, zerojedynkowe, weryfikowane na etapie oceny formalnej. Projekty niespełniające danego kryterium są odrzucane na etapie oceny formalnej. Znaczenie

Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Biuro projektu Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Biuro projektu Wnioskodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest opisać posiadane biuro projektu lub zobowiązać się do uruchomienia i prowadzenia takiego biura w okresie realizacji projektu z możliwością udostępnienia pełnej dokumentacji wdrażanego projektu oraz zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Trwałość projektu Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Trwałość projektu Wnioskodawca zapewni funkcjonowanie i realizację zadań utworzonych w ramach projektu CKZiU lub innych zespołów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, przez co najmniej 2 lata od daty zakończenia realizacji projektu. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o stosownej treści, wskazując dodatkowo sposób finansowania placówki po zakończeniu realizacji projektu. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Podmioty w branżach IS/wspierające branże IS Kryteria specyficzne obligatoryjne II typ projektów Podmioty w branżach IS/wspierające branże IS żywność wysokiej jakości ekonomia wody drewno i meblarstwo Obsługa specjalisty- cznych maszyn i urządzeń Nazwa W ramach 4 konkursów zostaną dofinansowane podmioty, które mogą tworzyć CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU, na terenie województwa warmińsko- mazurskiego w branżach służących rozwojowi inteligentnych specjalizacji oraz wspierające branże IS: Definicja Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest zawrzeć informację, że CKZiU lub inne zespoły realizujące zadania zbieżne z zadaniami CKZiU będą tworzone w branżach służących rozwojowi inteligentnej specjalizacji zidentyfikowanych w Strategii Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na rzecz wspierania branż służących rozwojowi IS w zakresie obsługi specjalistycznych maszyn i urządzeń.

Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Współpraca CKZiU ze szkołami z branży Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Współpraca CKZiU ze szkołami z branży Wnioskodawca zakłada współpracę szkół lub placówek prowadzących kształcenia zawodowe w danej branży – 10 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Uwzględnienie powyższego kryterium pozwoli na budowanie sieci współpracy wśród szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w danej branży, co przyczyni się do integracji i wzajemnego racjonalnego wykorzystania posiadanego zaplecza technicznego np. w zakresie wykorzystania warsztatów i pracowni, wykorzystaniu potencjału kadrowego, a także wymianie dobrych praktyk. Definicja Kryterium fakultatywne, punktowe – spełnienie kryterium nie jest konieczne do przyznania dofinansowania ale ma charakter premiujący. Znaczenie

Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Współpraca CKZiU z pracodawcami Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Współpraca CKZiU z pracodawcami Wnioskodawca zakłada współpracę CKZiU lub innych podmiotów realizujących zadania zbieżne z zadaniami CKZiU z pracodawcami/przedsiębiorcami z inteligentnej specjalizacji: - żywność wysokiej jakości w zakresie przetwarzanie mięsa i produkcja wyrobów z mięsa (66% w strukturze zatrudnienia), - ekonomia wody w zakresie zakwaterowania, wypoczynku, sportu (83% w strukturze firm), - drewno i meblarstwo w zakresie produkcji mebli (54% w strukturze zatrudnienia) – 15 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Kryterium zdefiniowane na podstawie dokumentu: Badanie potencjału innowacyjnego i rozwojowego przedsiębiorstw funkcjonujących w obszarze inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego: Żywność wysokiej jakości – raport końcowy, Ekonomia wody – raport końcowy, Drewno i meblarstwo – raport końcowy. Definicja

Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Baza noclegowa Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Baza noclegowa Wnioskodawca zapewnia bazą noclegową dla nauczycieli, uczniów i słuchaczy – 5 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o stosownej treści (posiada lub zapewnia bazę noclegową w miejscu realizacji zadań). Zapewnienie bazy noclegowej pozwoli na efektywne uczestnictwo w zaplanowanym wsparciu. Definicja

Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Doskonalenie nauczycieli Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Doskonalenie nauczycieli Wnioskodawca realizuje działania na rzecz doskonalenia umiejętności zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz kadry wspierającej i organizującej proces nauczania – 5 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Kryterium zostanie uznane za spełnione, gdy Wnioskodawca zapewni realizację co najmniej jednej ze wskazanych form wsparcia: kursy kwalifikacyjne lub szkolenia doskonalące w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem, studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych albo obejmujących zakresem tematykę związaną z nauczanym zawodem, programy walidacji i certyfikacji wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy dydaktycznej, nadawania uprawnień w zawodzie instruktorom praktycznej nauki zawodu, staże lub praktyki w przedsiębiorstwach. Definicja

Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Ośrodek egzaminacyjny Kryteria specyficzne fakultatywne II typ projektów Ośrodek egzaminacyjny Wnioskodawca utworzy i/lub zmodernizuje istniejący wyspecjalizowany ośrodek egzaminacyjny– 5 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Uwzględnienie powyższego kryterium przyczyni się do stworzenia warunków do przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodach. Wyspecjalizowany ośrodek egzaminacyjny ułatwi uczniom/ słuchaczom nabycie i potwierdzenie kwalifikacji potrzebnych na rynku pracy w wysoko wyspecjalizowanym ośrodku kształcenia i szkolenia w poszczególnych obszarach IS. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Okres realizacji Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Okres realizacji Okres realizacji nie krótszy niż 36 miesięcy. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Uwzględnienie powyższego kryterium przyczyni się do utrzymania trwałości wypracowanych przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej rozwiązań w ramach realizowanego w latach 2009/2012 projektu systemowego,,Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej oraz zapewni wsparcie działań Wojewódzkiego Programu Zewnętrznego Wsparcia Szkół w Zakresie Doradztwa Edukacyjno - Zawodowego. Definicja Kryterium obligatoryjne, zerojedynkowe, weryfikowane na etapie oceny formalnej. Projekty niespełniające danego kryterium są odrzucane na etapie oceny formalnej. Znaczenie

Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Jeden projekt - wsparcie co najmniej 70% szkół Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Jeden projekt - wsparcie co najmniej 70% szkół Dofinansowanie otrzyma 1 projekt obejmujący wsparciem co najmniej 70% szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z województwa warmińsko-mazurskiego. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Wyodrębnienie 1 podmiotu, który wsparciem obejmie co najmniej 70% szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w województwie pozwoli na wykorzystanie narzędzi wypracowanych w ramach Pilotażu KOWEZiU oraz zapewni wsparcie działań Wojewódzkiego Programu Zewnętrznego Wsparcia Szkół w Zakresie Doradztwa Edukacyjno – Zawodowego. Ponadto ma na celu wsparcie wdrażania standardu w zakresie realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego, co przełoży się na wyrównanie poziomu doradztwa edukacyjno-zawodowego w większości szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z województwa warmińsko-mazurskiego. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Trwałość inwestycji Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Trwałość inwestycji Projekty związane z zakupem sprzętu lub infrastruktury (w ramach cross-financingu) w szkołach i placówkach edukacyjnych będą finansowane wyłącznie, jeśli zostanie zagwarantowana trwałość inwestycji z EFS. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o stosownej treści wskazując, że w odniesieniu do współfinansowanej w ramach projektu infrastruktury zostanie zachowana trwałość projektu. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Biuro projektu Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Biuro projektu Wnioskodawca w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa warmińsko – mazurskiego. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest opisać posiadane biuro projektu lub zobowiązać się do uruchomienia i prowadzenia takiego biura w okresie realizacji projektu z możliwością udostępnienia pełnej dokumentacji wdrażanego projektu oraz zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu. Definicja

Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Wykorzystanie zasobów i rezultatów Kryteria specyficzne obligatoryjne III typ projektów Wykorzystanie zasobów i rezultatów Projekt wykorzystuje zasoby oraz wypracowane rezultaty i rozwiązania Projektu systemowego Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, pt.,,Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno- zawodowej” i/lub rozwiązania Wojewódzkiego Programu Zewnętrznego Wsparcia Szkół w Zakresie Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Uwzględnienie powyższego kryterium zapewni skuteczną realizację koncepcji zewnętrznego wsparcia szkół w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego, co w efekcie przełoży się na jakość i efektywność usług doradczych świadczonych na rzecz szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe. Ponadto zaangażowanie doświadczonej kadry do realizacji projektu zapewni świadczenie usług doradczych oferowanych na wysokim poziomie i zastosowanie odpowiednich instrumentów wsparcia. Definicja

Kryteria specyficzne fakultatywne III typ projektów Szkolne Punkty Informacji i Kariery Kryteria specyficzne fakultatywne III typ projektów Szkolne Punkty Informacji i Kariery Wnioskodawca zakłada w ramach realizacji projektu utworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery ( SPInKA) w 20% zespołów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe objętych wsparciem – 10 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu. Wprowadzenie doradztwa edukacyjno – zawodowego jest istotnym elementem w procesie edukacyjnym. Utworzenie Szkolnego Punktu Informacji i Kariery ma na celu polepszenie i usprawnienie jakości pracy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe w województwie warmińsko-mazurskim w zakresie doradztwa edukacyjno- zawodowego oraz informacji edukacyjno-zawodowej. Definicja Kryterium fakultatywne, punktowe – spełnienie kryterium nie jest konieczne do przyznania dofinansowania ale ma charakter premiujący. Znaczenie

Kryteria specyficzne fakultatywne III typ projektów Doświadczenie Wnioskodawcy Kryteria specyficzne fakultatywne III typ projektów Doświadczenie Wnioskodawcy Wnioskodawca posiada co najmniej 2 - letnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze merytorycznym, którego dotyczy projekt – 10 pkt. Nazwa Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu, gdzie Wnioskodawca zobowiązany jest opisać posiadane doświadczenie w zakresie świadczenia usług doradczych. Doświadczenie Wnioskodawcy w prowadzeniu działalności w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego, którego dotyczy projekt ma zapewnić świadczenie przez niego usług oferowanych na wysokim poziomie. Wykorzystanie potencjału Wnioskodawcy pozwoli również na realizację kompleksowego projektu, oferującego szeroki wachlarz wsparcia. Definicja

Dziękuję za uwagę Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie