Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 22 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-Portfolio.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Nowoczesne zarzadzanie placówka oświatową Dlaczego warto wprowadzać narzędzia informatyczne do zarządzania.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Awans zawodowy nauczycieli.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sylabusy.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 22 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL

ePortfolioePortfolio

Definicja ePortfolio >> An ePortfolio is (NLII, 2003) “a collection of authentic and diverse evidence, drawn from a larger archive, representing what a person or organization has learned over time, on which the person or organization has reflected, and designed for presentation to one or more audiences for a particular trhetorical purpose” An ePortfolio is (NLII, 2003) “a collection of authentic and diverse evidence, drawn from a larger archive, representing what a person or organization has learned over time, on which the person or organization has reflected, and designed for presentation to one or more audiences for a particular trhetorical purpose” ePortfolio jest (NLII, 2003) kolekcja autentycznych, różnorodnych, wybranych z szerszego zbioru dowodów, reprezentujących to, czego osoba lub instytucja nauczyła się w przeciągu dłuższego czasu, czego jest świadoma(?) i co wybrała do zaprezentowania konkretnemu odbiorcy lub szerszej grupie odbiorców w określonym celu i konkretnym zastosowaniu. ePortfolio jest (NLII, 2003) kolekcja autentycznych, różnorodnych, wybranych z szerszego zbioru dowodów, reprezentujących to, czego osoba lub instytucja nauczyła się w przeciągu dłuższego czasu, czego jest świadoma(?) i co wybrała do zaprezentowania konkretnemu odbiorcy lub szerszej grupie odbiorców w określonym celu i konkretnym zastosowaniu.

Definicja ePortfolio System elektronicznego zarządzania informacją, wykorzystujący elektroniczne media równocześnie oferując serwis. Uczący buduje i obsługuje cyfrowe repozytorium artefaktów. Uczy się przy tym demonstrowania własnych kompetencji i refleksji nad własnym uczeniem się. Także: notowania, selekcjonowania i przechowywania, przyjmowania informacji zwrotnej, refleksji po to, by zrozumieć swój indywidualny rozwój, uczenie się i planowanie własnej kariery. Uczący buduje i obsługuje cyfrowe repozytorium artefaktów. Uczy się przy tym demonstrowania własnych kompetencji i refleksji nad własnym uczeniem się. Także: notowania, selekcjonowania i przechowywania, przyjmowania informacji zwrotnej, refleksji po to, by zrozumieć swój indywidualny rozwój, uczenie się i planowanie własnej kariery.

replikacja publikacja (publikacja jednym kliknięciem) dostępność (autor - zawsze - wszędzie) dostępność (odbiorca: każdy - zawsze - wszędzie) łatwość i szybkość zmian replikacja publikacja (publikacja jednym kliknięciem) dostępność (autor - zawsze - wszędzie) dostępność (odbiorca: każdy - zawsze - wszędzie) łatwość i szybkość zmian podejście holistyczne refleksja i autorefleksja planowanie własnego rozwoju autoprezentacja podejście holistyczne refleksja i autorefleksja planowanie własnego rozwoju autoprezentacja Skąd się wzięło ePortfolio? ee++PortfolioPortfolio

Zalety ePortfolio Uczenie się indywidualne oparte o refleksję, ale w zespole klasowym. Pobudzanie motywacji. Możliwość oceniania uczniów, którzy pracują aktywizującymi metodami (np. projekt, WebQuest). Uczenie się indywidualne oparte o refleksję, ale w zespole klasowym. Pobudzanie motywacji. Możliwość oceniania uczniów, którzy pracują aktywizującymi metodami (np. projekt, WebQuest).

Historia portfolio Teczka prac ucznia w polskiej dydaktyce Akredytacja własnych doświadczeń i kompetencji Suplement do świadectw i zaświadczeń Wspomaganie uczenia się oraz profesjonalnego rozwoju Porównanie z osiągnięciami szkolnymi oraz zewnętrznymi testami Teczka prac ucznia w polskiej dydaktyce Akredytacja własnych doświadczeń i kompetencji Suplement do świadectw i zaświadczeń Wspomaganie uczenia się oraz profesjonalnego rozwoju Porównanie z osiągnięciami szkolnymi oraz zewnętrznymi testami

Gdzie dziś możemy spotkać Portfolio w Polsce? Awans zawodowy nauczycieli, Portfolia artystów (grafików, desiner’ów, projektantów mody), CV różnych osób Osobiste strony WWW Awans zawodowy nauczycieli, Portfolia artystów (grafików, desiner’ów, projektantów mody), CV różnych osób Osobiste strony WWW

Po co nauczycielowi jego własne ePortfolio? Rozszerzone, dynamiczne CV zawierające linki do dostępnej na WWW bazy danych,zawierającej osobiste oraz zawodowe osiągnięcia, wyniki grupowe, referencje oraz wszelkie adekwatne dowody kompetencji osiągniętych w ramach nauki, pracy i szkoleń Refleksja na temat własnej praktyki zawodowej Narzędzie do zarządzania osobistą, indywidualną wiedzą i umiejętnościami. Wiedza organizacyjna. Stały rozwój zawodowy. Rozszerzone, dynamiczne CV zawierające linki do dostępnej na WWW bazy danych,zawierającej osobiste oraz zawodowe osiągnięcia, wyniki grupowe, referencje oraz wszelkie adekwatne dowody kompetencji osiągniętych w ramach nauki, pracy i szkoleń Refleksja na temat własnej praktyki zawodowej Narzędzie do zarządzania osobistą, indywidualną wiedzą i umiejętnościami. Wiedza organizacyjna. Stały rozwój zawodowy.

Po co nauczycielowi uczniowskie ePortfolio? Śledzenie rozwoju ucznia Motywacja do pracy Spersonalizowany kontakt z uczniami Narzędzie do zarządzania grupową wiedzą i umiejętnościami Wiedza organizacyjna do planowania procesu dydaktycznego Śledzenie rozwoju ucznia Motywacja do pracy Spersonalizowany kontakt z uczniami Narzędzie do zarządzania grupową wiedzą i umiejętnościami Wiedza organizacyjna do planowania procesu dydaktycznego

Portfolio jako proces 1. Portfolio robocze (working) 2. Portfolio refleksyjne (reflective) 3. Portfolio strukturalne (connected) 4. Portfolio prezentacyjne (presentation) 1. Portfolio robocze (working) 2. Portfolio refleksyjne (reflective) 3. Portfolio strukturalne (connected) 4. Portfolio prezentacyjne (presentation)

1. (e)Portfolio robocze 1. Budowa – praca nad jego tworzeniem 2. Kolekcjonowanie artefaktów 1. Budowa – praca nad jego tworzeniem 2. Kolekcjonowanie artefaktów

2. (e)Portfolio refleksyjne 1. Autoewaluacja 2. Samorozwój 1. Autoewaluacja 2. Samorozwój 1. CO? (mam) 2. NO TO CO? (z tego wynika) – cele, wnioski) 3. CO TERAZ? (czynić dalej) 1. CO? (mam) 2. NO TO CO? (z tego wynika) – cele, wnioski) 3. CO TERAZ? (czynić dalej)

3. (e)Portfolio strukturalne 1. Zależności między elementami 2. Ścieżki 3. Szukanie powiązań i zastosowań 1. Zależności między elementami 2. Ścieżki 3. Szukanie powiązań i zastosowań

4. (e)Portfolio prezentacyjne 1. Odbiorca 2. CV 3. Informacja zwrotna 4. Ocena jakości i efektywności 5. Wzajemna ocena 1. Odbiorca 2. CV 3. Informacja zwrotna 4. Ocena jakości i efektywności 5. Wzajemna ocena

Planowanie ePortfolio 1. Określić cele i kontekst Portfolio. 2. Określić efekty uczenia się lub opisać normy, które uczący się powinien spełnić, a które należy uwzględnić w Portfolio. 3. Podjąć decyzję o sposobie i formie przechowywania tworzonego Portfolio. 4.Określić środki dostępne na rozwój ePortfolio. 4.Określić środki dostępne na rozwój ePortfolio. 5. jaki sprzęt i oprogramowanie posiadamy? 6. jakie umiejętności technologiczne posiadają uczniowie lub też, które chcemy rozwijać? 1. Określić cele i kontekst Portfolio. 2. Określić efekty uczenia się lub opisać normy, które uczący się powinien spełnić, a które należy uwzględnić w Portfolio. 3. Podjąć decyzję o sposobie i formie przechowywania tworzonego Portfolio. 4.Określić środki dostępne na rozwój ePortfolio. 4.Określić środki dostępne na rozwój ePortfolio. 5. jaki sprzęt i oprogramowanie posiadamy? 6. jakie umiejętności technologiczne posiadają uczniowie lub też, które chcemy rozwijać?

Planowanie ePortfolio (1. Układ) Strona tytułowaStrona tytułowa Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.)Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.) Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen)Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen) Edukacyjne resume (bez danych osobistych)Edukacyjne resume (bez danych osobistych) Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…)Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…) Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów)Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów) Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…)Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…) Strona tytułowaStrona tytułowa Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.)Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.) Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen)Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen) Edukacyjne resume (bez danych osobistych)Edukacyjne resume (bez danych osobistych) Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…)Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…) Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów)Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów) Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…)Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…)

Planowanie ePortfolio (2. Dla uczniów) Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio: Kto jest Twoim odbiorcą? Co zamierzasz zobrazować, pokazać za pomocą artefaktów? Jakie kompetencje chcesz podkreślić? Jakie materiały mogą pomóc nakreślić tak obraz? Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio: Kto jest Twoim odbiorcą? Co zamierzasz zobrazować, pokazać za pomocą artefaktów? Jakie kompetencje chcesz podkreślić? Jakie materiały mogą pomóc nakreślić tak obraz?

Planowanie ePortfolio (3. Dla uczniów) Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio Jak możesz fizycznie pokazać materiały? Jak chcesz zaprojektować swoje ePortfolio? Jak możesz ujednolicić wygląd swojego ePortfolio? Czy łatwo się po nim poruszać (nawigacja)? Czy sprawia profesjonalne wrażenie? Czy chcesz załączyć informacje kontaktowe; jeżeli tak, to jakie? Czy znasz problematykę prawną (prywatność, etc.)? Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio Jak możesz fizycznie pokazać materiały? Jak chcesz zaprojektować swoje ePortfolio? Jak możesz ujednolicić wygląd swojego ePortfolio? Czy łatwo się po nim poruszać (nawigacja)? Czy sprawia profesjonalne wrażenie? Czy chcesz załączyć informacje kontaktowe; jeżeli tak, to jakie? Czy znasz problematykę prawną (prywatność, etc.)?

Jakie są etapy pracy z artefaktami w ePortfolio? GROMADZENIE Gromadź różnorodne artefakty i dowody (opisy) w elektronicznym formacie. WYBÓR Uważnie selekcjonuj artefakty, adekwatnie do celów i standardów oceny eportfolia. REFLEKSJA Stwórz refleksje odniesione do artefaktów (wykorzystaj uwagi „Jak tworzyć refleksję?”). Artefakty powinny być osobiste i istotne dla Ciebie. SYNTEZA – szukanie związków i tworzenie połączeń Połącz odpowiednio refleksje i artefakty w eportfolio. GROMADZENIE Gromadź różnorodne artefakty i dowody (opisy) w elektronicznym formacie. WYBÓR Uważnie selekcjonuj artefakty, adekwatnie do celów i standardów oceny eportfolia. REFLEKSJA Stwórz refleksje odniesione do artefaktów (wykorzystaj uwagi „Jak tworzyć refleksję?”). Artefakty powinny być osobiste i istotne dla Ciebie. SYNTEZA – szukanie związków i tworzenie połączeń Połącz odpowiednio refleksje i artefakty w eportfolio.

Jak tworzyć refleksję? Ostatecznie autorefleksja i dialog z innymi mają prowadzić do spostrzeżeń. Przykładowe pytania zmierzające do refleksji: - Co sądzisz na temat nauczania i ocen, jakie uzyskujesz? - Jakie działania powziąłeś, jakich wyborów dokonałeś? - W czym dostrzegasz sens (jakie jest znaczenie) swojego działania i dokonanych wyborów? - Co pozwala Ci się uczyć i rozwijać? - Jakich zmian możesz dokonać w przyszłości w swoich działaniach? - Co uważasz za społeczną wartość edukacji? - Jaką rolę zawodową w danej dziedzinie widzisz dla siebie w przyszłości? Ostatecznie autorefleksja i dialog z innymi mają prowadzić do spostrzeżeń. Przykładowe pytania zmierzające do refleksji: - Co sądzisz na temat nauczania i ocen, jakie uzyskujesz? - Jakie działania powziąłeś, jakich wyborów dokonałeś? - W czym dostrzegasz sens (jakie jest znaczenie) swojego działania i dokonanych wyborów? - Co pozwala Ci się uczyć i rozwijać? - Jakich zmian możesz dokonać w przyszłości w swoich działaniach? - Co uważasz za społeczną wartość edukacji? - Jaką rolę zawodową w danej dziedzinie widzisz dla siebie w przyszłości?

Jak patrzeć na ePortfolio? Do dalszej refleksji i oceny Pytanie: Czy moje obecne artefakty i refleksje najlepiej pozwalają wykazać moje kompetencje? Jakie nowe artefakty mam z tym półroczu do dodania? Dalsza edycja i wybór Pytanie: Co z artefaktów i refleksji należy usunąć? Czy moje eportfolio zawiera artefakty i refleksje, które mogą pokazać mój rozwój w czasie? Do dalszej refleksji i oceny Pytanie: Czy moje obecne artefakty i refleksje najlepiej pozwalają wykazać moje kompetencje? Jakie nowe artefakty mam z tym półroczu do dodania? Dalsza edycja i wybór Pytanie: Co z artefaktów i refleksji należy usunąć? Czy moje eportfolio zawiera artefakty i refleksje, które mogą pokazać mój rozwój w czasie?

ePortfolio jako przykład (metody pracy i oceniania) Co takiego ma ePortfolio…. wzmocnienie motywacji do uczenia się i rozwoju głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami. samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie. wzmocnienie motywacji do uczenia się i rozwoju głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami. samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie. … czego nie ma tradycyjny proces dydaktyczny?

Przykłady ePortfolio mój blog moje społeczne sieci moje obrazy, muzyka itp. moje hiperlinki edukacyjne artefakty inne artefakty ePortfolio

Przykładowe ePortfolia inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio w Bloggerze, PL)inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio w Bloggerze, PL)inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio – statyczna strona WWW, ANG) (osobiste ePortfolio – statyczna strona WWW, ANG) piotr.szlagor.net (blog i eportfolio w Bloggerze, PL)piotr.szlagor.net (blog i eportfolio w Bloggerze, PL)piotr.szlagor.net piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html (ciekawy wpis tamże)piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html (ciekawy wpis tamże)piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG)eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG)eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia z innego amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG) (eportfolia z innego amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG) electronicportfolios.org/ALI/samples.html (przykłady b. różnch typów ePortfolio, ANG)electronicportfolios.org/ALI/samples.html (przykłady b. różnch typów ePortfolio, ANG)electronicportfolios.org/ALI/samples.html inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio w Bloggerze, PL)inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio w Bloggerze, PL)inka.eportfolio.kn.edu.pl (osobiste ePortfolio – statyczna strona WWW, ANG) (osobiste ePortfolio – statyczna strona WWW, ANG) piotr.szlagor.net (blog i eportfolio w Bloggerze, PL)piotr.szlagor.net (blog i eportfolio w Bloggerze, PL)piotr.szlagor.net piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html (ciekawy wpis tamże)piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html (ciekawy wpis tamże)piotr.szlagor.net/2009/09/cenna-lekcja-o-eportfolio.html eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG)eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG)eportfolio.citytech.cuny.edu/ePortfolio_examples.shtml (eportfolia z innego amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG) (eportfolia z innego amerykańskiego college’u wg wspólnego schematu, ANG) electronicportfolios.org/ALI/samples.html (przykłady b. różnch typów ePortfolio, ANG)electronicportfolios.org/ALI/samples.html (przykłady b. różnch typów ePortfolio, ANG)electronicportfolios.org/ALI/samples.html

Netografia (kopalnie wiedzy) electronicportfolios.com (elektroniczne portfolia Helen Barrett - kopalnia wiedzy, ANG)electronicportfolios.com (elektroniczne portfolia Helen Barrett - kopalnia wiedzy, ANG)electronicportfolios.com eportfolio.enauczanie.com (ePortfolio w edukacji, rozwoju i karierze - kopalnia wiedzy, PL)eportfolio.enauczanie.com (ePortfolio w edukacji, rozwoju i karierze - kopalnia wiedzy, PL)eportfolio.enauczanie.com (portal projektu MOre Self-Esteem with my ePortfolio; sporo informacji, PL) (portal projektu MOre Self-Esteem with my ePortfolio; sporo informacji, PL) electronicportfolios.com (elektroniczne portfolia Helen Barrett - kopalnia wiedzy, ANG)electronicportfolios.com (elektroniczne portfolia Helen Barrett - kopalnia wiedzy, ANG)electronicportfolios.com eportfolio.enauczanie.com (ePortfolio w edukacji, rozwoju i karierze - kopalnia wiedzy, PL)eportfolio.enauczanie.com (ePortfolio w edukacji, rozwoju i karierze - kopalnia wiedzy, PL)eportfolio.enauczanie.com (portal projektu MOre Self-Esteem with my ePortfolio; sporo informacji, PL) (portal projektu MOre Self-Esteem with my ePortfolio; sporo informacji, PL)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL