OBWODNICA SKAWINY wkrótce… Opracowanie: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostradwww.gddkia.gov.pl KIELCE r. BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ NA ODCINKU CHĘCINY-JĘDRZEJÓW.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
SKAWINA – miasto otwarte na BIZNES!. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SAG to obszar.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostradwww.gddkia.gov.pl 12 września 2013r. Działania podejmowane na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
Zachodnia obwodnica Białegostoku OBWODNICA MIEJSKA Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa wraz z przedłużeniem do Baranowickiej, K. Ciołkowskiego,
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Powiat Międzyrzecki „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Białystok, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Aktywność w pozyskiwaniu środków unijnych w Powiecie Leszczyńskim
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Leśle trasy rekreacyjne TPK – część sopocka
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

OBWODNICA SKAWINY wkrótce… Opracowanie: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie

Analiza problemu  Stan techniczny odcinka drogi krajowej nr 44 przebiegający przez Skawinę jest katastrofalny;  Most na rzece Skawince w ciągu drogi krajowej nr 44, jedyny na terenie Gminy, jest w złym stanie technicznym, o nienormatywnej, zaniżonej skrajni i wysokości, który łączy dwie ulice miasta ruchem wahadłowym;  Obecnie jakikolwiek remont nie jest możliwy ze względu na brak alternatywnego objazdu, nawet w obrębie wielu kilometrów. Aktualnie przez większą część dnia miasto jest sparaliżowane;  Gigantyczne korki utrudniają dojazd do zlokalizowanych wzdłuż drogi krajowej nr 44 firm, w tym zakładów o strategicznym dla gospodarki charakterze;  Brak możliwości szybkiego przejazdu z jednej części miasta do drugiej zagraża bezpieczeństwu mieszkańców całej gminy - 42 tys.

Most na rzece Skawince w ciągu Drogi Krajowej 44

Analiza problemu  niedostateczna prędkość ruchu (średnia prędkość przejazdu przez miast o 26 km/h),  zagrożenie ekologiczne (znaczna ilość spalin emitowanych w śródmieściu),  niedostateczna nośność nawierzchni (niedostosowanie parametrów technicznych drogi do natężenia ruchu),  obecność przejazdów kolejowych (wymuszone przestoje trwające łącznie około 200 min. na dobę),  niedostateczna szerokość jezdni,  nadmierna dostępność drogi (43 skrzyżowania i włączenia, 87 bram wjazdowych, 8 przystanków komunikacji zbiorowej i ruch pieszy),  brak czytelności układu transportowego (wspólny przebieg potoków ruchu lokalnego i tranzytowego uniemożliwiający zarządzanie nimi).

Obwodnica w liczbach

Rok 2003 to podjęcie przez władze Gminy działań zmierzających do budowy obwodnicy.

W latach 2005 – 2006 Gmina samodzielnie wykonała przebudowę skrzyżowania obwodnicy Skawiny z drogą krajową 44 oraz I odcinek o długości jednego kilometra. Całkowity koszt realizacji I odcinka to 12 mln zł i stanowi on wkład Gminy w realizację projektu GDDKiA.

I odcinek obwodnicy

W wyniku działań władz miasta w budżecie państwa na 2007 rok, obwodnica centrum Skawiny w ciągu drogi krajowej nr 44 została ujęta w Programie budowy dróg krajowych na lata

20 kwietnia 2007 r. Gmina Skawina podpisała z GDDKiA Porozumienie. W myśl tego dokumentu Gmina przekaże GDDKiA zrealizowany własnym staraniem I odcinek obwodnicy oraz wykona dokumentację techniczną wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę i pozyskaniem potrzebnych na realizację tego celu terenów, dla pozostałych czterech odcinków. GDDKiA zobowiązała się do sfinansowania i zrealizowania całego przedsięwzięcia do końca 2010 r.

Dodatkowo z inicjatywy naszej Gminy wykonaliśmy koncepcję połączenia obwodnicy Skawiny z węzłem Sidzińskim, co było podstawą do dokonania stosownej rezerwy terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Kraków- Sidzina oraz do wprowadzenia do Studium Zagospodarowania Przestrzennego Skawiny.

 Dla pozostałych czterech odcinków Gmina uzyskała w 2007 r. decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji drogowej;  Zgodnie z treścią Porozumienia i na podstawie decyzji ULD zostały dokonane wykupy gruntów i wypłacone odszkodowania oraz dokonano koniecznych wyburzeń budynków leżących na trasie obwodnicy.

Dla II i III odcinka w lipcu 2009 r. uzyskaliśmy pozwolenie na budowę (decyzja NR AB.V-1-436/09). Komplet materiałów do przetargu został przekazany do GDDKiA o. Kraków w lipcu 2009 r.

20 lipca 2009 roku odcinek II i III został skierowany do przygotowania przetargu, który miał być ogłoszony do roku. W dniu r. Dyrektor Oddziału Krakowskiego GDDKiA otrzymał pismo od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych wstrzymujące uruchomienie przetargu na realizację obwodnicy Skawiny. Projektowanie IV i V odcinka zostaje wstrzymane przez GDDKiA w grudniu 2009 r.

Strefy gospodarcze Gmina Skawina, w oparciu o przygotowywaną koncepcję budowy obwodnicy i podpisane w 2007 r. porozumienie z GDDKiA, w 2008 roku rozpoczęła budowę infrastruktury dla dwóch obszarów inwestycyjnych Strefy Aktywności Gospodarczej (120ha) i Skawińskiego Obszaru Gospodarczego (50ha).

Skawiński Obszar Gospodarczy - 50ha

Inwestycja CEZ Polska na terenie Skawiny Brak obwodnicy negatywnie wpływa na bezpieczeństwo energetyczne Małopolski. Elektrownia Skawina nie może rozpocząć realizacji inwestycji polegającej na budowie nowego bloku parowo-gazowego o mocy 430 MW (koszt budowy ok. 2 miliardów złotych ). Obecny stan dróg uniemożliwia dostarczenie elementów konstrukcyjnych na plac budowy!

Lokalizacja nowego bloku gazowo-parowego Elektrowni Nowa Skawina

Wizualizacja nowego bloku gazowo-parowego

 Rozmowy i interwencje Burmistrza  Interwencja Ministra Przemysłu Republiki Czeskiej  Blokada drogi krajowej  Petycje na ręce Premiera  Rezolucje i apele samorządów lokalnych

Rozmowy i interwencje Burmistrza Od sierpnia 2009 roku władze Gminy Skawina interweniowały u Posła RP Jacka Krupy, Jarosława Gowina, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lecha Witeckiego i jego zastępcy Tomasza Rudnickiego, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Radosława Stępnia, Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka, Sekretarza Stanu Ministerstwa Gospodarki Adama Szejnfelda, Wicepremiera Waldemara Pawlaka, Ministra Członka Rady Ministrów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michała Boni oraz Ministra Finansów Jacka Rostowskiego.

Petycje na ręce Premiera z dnia 12 lipca i 17 sierpnia 2010 r. Szanowny Pan Donald Tusk Prezes Rady Ministrów Al. J. Ch. Szucha Warszawa Prosimy o ponowne wprowadzenie zadania związanego z przygotowaniem i budową obwodnicy Skawiny do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – Obwodnica Skawiny z niewiadomych przyczyn została wykreślona z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – Decyzja ta stanowi dla społeczeństwa wyrok(…). Liczymy na Pana pomoc.

Interwencja Ministra Przemysłu Republiki Czeskiej Opierając się na posiadanym przez Gminę Skawina Porozumieniu z GDDKiA, CEZ Polska przygotowuje się do rozpoczęcia inwestycji polegającej na budowie nowego bloku parowo-gazowego o mocy 430 MW. Wobec ryzyka opóźnienia realizacji obwodnicy może się okazać, że tego przedsięwzięcia niestety nie da się zrealizować. W sprawie tej interweniował u Wicepremiera Ministra Gospodarki osobiście Minister Przemysłu Czech na spotkaniu w grudniu 2009 roku w Warszawie.

Blokada drogi krajowej nr 44

Rezolucje i apele samorządów  Apel nr 1/10 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dn  Rezolucja Rady Powiatu Krakowskiego nr II/25/10 z dn  Rezolucja nr 3 Rady Miejskiej w Skawinie z dn r. „Rada Miejska w Skawinie zwraca się z apelem o przesunięcie zadania związanego z przygotowaniem i budową obwodnicy Skawiny z Załącznika nr 2 do Załącznika nr 1 projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata ”.

Wprowadzenie inwestycji budowa obwodnicy Skawiny do Załącznika nr 1a poz. 40, „Lista zadań priorytetowych, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 roku” - uchwała Rady Ministrów Nr 10/2011 z dnia 25 stycznia 2011 r.