Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Szkoła Podstawowa nr 120 w Łodzi im. Konstytucji 3 Maja Łódź, ul. Centralna 40 Tel. (42) Tel. komórkowy
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
GRY PLANSZOWE W EDUKACJI MATEMETYCZNEJ Arkadiusz Mroczyk.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
SZKOŁA PRZYJAZNA 6-LATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka J. Paweł II.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Ramowy rozkład dnia: DZIECI STARSZE
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
Sześciolatek w obliczu zmian
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
6-LATEK W SZKOLE.
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Podstawa programowa WF założenia
ul. Grzybowska Warszawa
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018

Placówka i cele wychowania przedszkolnego

O placówce Przedszkole nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu jest publiczną, ogólnodostępną placówką oświatową, obejmującą działaniami wychowawczo – opiekuńczymi i dydaktycznymi 168 dzieci w wieku 2,5 - 6 lat oraz 16 dzieci hospitalizowanych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej – Szpitalu Klinicznym nr 1 w Zabrzu w 2 przedszkolnych oddziałach szpitalnych zlokalizowanych w: - Klinice Chirurgii Wad Rozwojowych Dzieci i Traumatologii,- Klinice Gastroenterologii, Alergologii i Zaburzeń Rozwoju Wieku Dziecięcego,- Klinice Nefrologii, Endokrynologii i Chorób Metabolicznych Wieku Dziecięcego,- Klinice Hematologii Dziecięcej i Chemioterapii.

Nasza baza Przedszkole nr 33 w Zabrzu usytuowane jest w centrum miasta, jednak z dala od głównych ulic. Wkomponowane jest w dwa wieżowce przy ulicy Sobieskiego, tworząc łącznik między nimi. Nasze zalety to: Jedyna w swoim rodzaju estrada! Przytulnie urządzone saleBogato wyposażony ogród zabaw

Cele wychowania przedszkolnego Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji; budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe; kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek; rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych; troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych; budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych; wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne; kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej; zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

Polityka jakości Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu

Cele polityki jakości Zapewnienie warunków dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych określonych przez standardy ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania Utrzymanie zadowolenia dzieci i rodziców / prawnych opiekunów na satysfakcjonującym poziomie. Zapewnienie dzieciom możliwości osiągnięcia poziomu wiedzy i umiejętności koniecznych do uzyskania dojrzałości szkolnej. Zapewnienie możliwości rozwoju cech osobowości dziecka zgodnie z przyjętym przez dom rodzinny i przedszkole - wzorcem zachowań etyczno - moralnych. Dostosowanie szkoleń i jej tematyki do potrzeb systemu zarządzania jakością oraz przepisów prawa dotyczących obszarów funkcjonowania przedszkola. Systematyczna modernizacja bazy przedszkola zgodnie z wymaganiami prawa

Wizja. Gotowość szkolna Wychowanek przedszkola jest wyposażony w zasoby, pozwalające zmierzyć się z wymaganiami, stawianymi w szkole i dorosłym życiu. Przygotowany jest do przeżywania sukcesu, ale i do radzenia sobie z trudnościami. Ogólna sprawność ruchowa. Odporność na choroby i zmęczenie. Dojrzałość fizyczna Zdolność do przeżywania różnorodnych uczuć. Panowanie nad emocjami. Dojrzałość emocjonalna Umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych. Przestrzeganie reguł życia społecznego. Dojrzałość społeczna Ciekawość świata. Chęć i umiejętność uczenia się. Dojrzałość umysłowa

Misja. W Przedszkolu najważniejsze jest dziecko. Pierwszorzędną wartość stanowi dla nas troska o podopiecznych, ich rozwój, aktywność i beztroskie dzieciństwo: Nasz Absolwent Czyta proste teksty. Orientuje się w schemacie ciała i przestrzeni. Zna cyfry i znaki matematyczne, potrafi liczyć, porządkować i klasyfikować. Jest sprawne manualnie i grafomotorycznie. Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka. Potrafi kontaktować się z innymi dziećmi i dorosłymi. Współdziała z dziećmi, nauczycielami i innymi osobami w przedszkolu. Potrafi dopasowywać zachowanie adekwatnie do sytuacji. Nauka radzenia sobie z własnymi emocjami oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych Szanuje zabawki. Potrafi organizować zabawy dla siebie i innych. Zna i przestrzega reguł różnych gier planszowych. W trakcie działania jest twórczy. Zapewnienie dziecku możliwości odnalezienia swego miejsca w grupie rówieśniczej Dba o czystość osobistą. Samodzielnie się ubiera. Zna zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, zachowania w miejscach publicznych. Jest sprawny ruchowo. Dbanie o zdrowie dzieci.

Nasz absolwent Absolwent jest radosny, aktywny i twórczy dba o swoje bezpieczeństwo i zdrowy styl życia jest samodzielny i komunikatywny. Mówi o problemach, pokonuje trudności przestrzega zasad i norm społecznych rozwija umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne szanuje środowisko przyrodnicze, dostrzega piękno otaczającej rzeczywistości aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola i rodziny ma świadomość własnej tożsamości, czuje się Polakiem i Europejczykiem posiada wiedzę umiejętności niezbędne do podjęcia obowiązków szkolnych

Priorytetowe kierunki pracy Przedszkola na rok szkolny 2015/2016

Priorytetowe kierunki pracy przedszkola na rok szkolny 2015/2016. Obrane kierunki pracy Zabawa jako fundamentalna forma realizacji podstawy programowej Budzenie zaciekawienia książką i czytaniem poprzez aktywność literacko –teatralną oraz realizację programu literackiego l. Wygotskiego „Klucz do uczenia się”.

Ramowy rozkład dnia Rozkład dnia 6.30 – 8.15Schodzenie się dzieci do sali zajęć, kontakty z rodzicami, zabawy i gry w małych grupach, kontakty indywidualne z dziećmi, głośne czytanie dzieciom, przygotowanie materiałów do zajęć, czynności organizacyjno- porządkowe 8.15 – 8.20Ćwiczenia poranne 8.20 – 8.30Zabiegi higieniczne 8.30 – 8.50Śniadanie 8.50 – 9.00Czynności porządkowe 9.00 – 11.40Zajęcia kierowane z całą grupą zaplanowane przez nauczyciela, zabawa ruchowa, zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, zabawy dydaktyczne, stwarzanie sytuacji do zabaw na powietrzu, spacery i wycieczki, zabawy podejmowane z własnej inicjatywy dziecka, zabawy i gry stolikowe. Sytuacje okolicznościowe ( np. teatrzyki, imprezy rodzinne) – 12.20Przygotowanie do obiadu. Obiad – 14.00Leżakowanie najmłodszych – 12.30Czynności organizacyjno- porządkowe Relaksacja – dzieci starsze – 14.00zabawy ruchowe w sali lub na podwórku przedszkolnym, zabawy podejmowane z własnej inicjatywy dziecka, zabawy i gry stolikowe, utrwalanie wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem dostępnego środowiska edukacyjnego – 14.25Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek – 16.30Zabawy i gry stolikowe Zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka ( w tym pobyt na podwórku przedszkolnym) Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu

Monitorowanie wdrażania koncepcji. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań środowiska lokalnego. Tworzenie koncepcji przy współpracy Rodziców i Rady Pedagogicznej. Wdrażanie koncepcji w Przedszkolu. Modyfikowanie założeń koncepcji w adaptacji do zmieniającego się otoczenia Bieżące monitorowanie wdrażania koncepcji.

Dziękuję za uwagę.