FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Katarzyna Listkiewicz
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
Wykonały: Duszek Ewa Karpińska Katarzyna. Dane firmy Nazwa: BIK TRANSPORT-SERVICE s.c. Adres strony internetowej: Siedziba:
Prezentacja firmy: TSL INTERMODAL Sp.Z o.o. Prezentację przygotowali: Maciej Gołębiewski Mateusz Łukasik.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie zapotrzebowania na pracowników wśród.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Transport Międzynarodowy i Spedycja. Historia firmy Powstanie firmy 2009 Zakup 2 ha gruntów pod budowę 2010 Rozpoczęcie budowy parkingu i serwisu 2011.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Warszawa ul. Czereśniowa 98 / 334
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Sprzedaż produktu lub usługi
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Zapis prezentacji:

FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, r.

FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, r.

1. Dane firmy – Freightliner PL Strona: Siedziba: ul. Jasna 15, Warszawa F. prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oferta:

1. Dane firmy c.d. Oferta

1. Dane firmy c.d. Klienci: - importerzy węgla, elektrownie, elektrociepłownie, - kopalnie, - właściciele bocznic kolejowych, - klienci którzy mają do przewiezienia ładunki niebezpieczne, - firmy budowlane, - inni klienci, którzy chcą przetransportować kruszywo czy węgiel.

2. Historia firmy i oferta W Polsce działalność firmy Freightliner została rozpoczęta w 2005 r. Grupa Freightliner postanowiła wejść na polski rynek, prawdopodobnie po wykonaniu analiz, które pokazały, że będzie zapotrzebowanie na usługi tego typu oraz dlatego, że kilku pracowników, a później pierwszych zarządców firmy jest Polakami i dążyli do tego, aby firma rozwijała się również w Polsce. Firma zaczęła działalność transportową w 1965 r. w Anglii. Założyli ją i wprowadzili na polski rynek Rafał Milczarski i Emil Dembiński, którzy wcześniej pracowali w firmie Freightliner w Wielkiej Brytanii.

2. Historia firmy i oferta c.d. Firma zajmuje się sprzedażą usług przewozu towarów, jest to firma zagraniczna, która weszła na rynek Polski w 2005 r. W Polsce od początku firma zajmowała się tym co obecnie, natomiast w Anglii początkowo firma zajmowała się wyłącznie przewozem kontenerów, później, od 1999 r. przewozami masowymi. Obecnie zajmuje się w Anglii transportem kolejowym dla różnorodnych branż. Natomiast w Polsce FPL oferuje głównie przewozy dla branż przemysłowych (węgiel i kruszywo). W czerwcu roku 2013 firma przejęła spółkę ERS, a komentując to przedstawiciele FPL mówili, że „przejęcie to jest zgodne z częścią polityki inwestycyjnej firmy zarówno rynku brytyjskiego jak i światowego” (

3. Ustrój firmy Freightliner PL jest spółką córką Freightliner z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Firmę reprezentuje zarząd poprzez dwóch członków działających łącznie

4. Konkurencja Konkurencją firmy Freightliner PL jest aż 60 licencjonowanych przewoźników (61 razem z tą firmą, dane z UTK). Konkurują ze sobą oferowanymi cenami przewozów oraz szybkością wykonywania zleceń. Rynek jest zapełniony, więc konkurencja jest duża, chociaż mimo to niemalże połowa przewozów wykonywana jest przez jednego przewoźnika - PKP Cargo. Firma FPL reklamuje się, że posiada lokomotywy przystosowane do jazdy na terenie Polski i Niemiec, dzięki czemu na granicy nie ma potrzeby zmiany pojazdu trakcyjnego. Posiada licencję na przewozy pasażerskie.

5. Zasoby firmy Lokomotywy (kilkanaście) :

5. Zasoby firmy c.d. Wagony (ok. 350): Wagony Freightliner PL zostały wyprodukowane w firmie Greenbriar Europe w Świdnicy w Polsce. 4-osiowa węglarka przeznaczona jest do międzynarodowego transportu węgla i kruszywa (RIV/PPW).

6. Założyciele Rafał Milczarski Ok. 32l, Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Cambridge. Stypendysta m.in. Cambridge European Trust czy brytyjskiej firmy logistycznej Foster Yeoman Ltd. W czasie studiów pracował w Union Bank of Switzerland (w Zurychu) oraz JP Morgan & Co (w Londynie). Po studiach pracował kolejno w firmie Foster Yeoman Ltd. jako Business Development Manager oraz Yeoman Poland sp. z o.o. jako członek zarządu. Założyciel i prezes zarządu spółki Kolej Bałtycka SA. Założyciel firmy Freightliner PL od września 2005 roku do września 2013 r. jej dyrektor zarządzający. Biegle włada językiem angielskim, rosyjskim i niemieckim Emil Dembiński Ok. 40l, Obecnie zajmują stanowiska prezesa i wiceprezesa w firmie Innovum

6. Założyciele c.d. Obecni członkowie zarządu: Paul Smart – członek zarządu grupy FPL, Russell Mears – prezes grupy FPL, St Olaves Grammar School; University of Portsmouth, Od października 2013 w zarządzie. Wojciech Robert Jurkiewicz – dyrektor zarządzający, członek zarządu Absolwent studiów MBA Krzysztof Wróbel – dyrektor finansowy, członek zarządu Certyfikat Księgowy, Politechnika Gdańska, Od maja 2013 w zarządzie. Konstantin Skorik – prezes zarządu London Buisness School, National Technical University of Ukraine ‘Kyiv Polytechnic Institute’, Absolwent studiów MBA, Od 2002 roku w zarządzie, najpierw w Anglii, brał czynny udział w otwieraniu spółki – córki w Polsce.

7. Nasza ocena firmy Spółka Freightliner PL utrzymuje poziom około 2 % udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Jest to przedsiębiorstwo kolejowe średniej wielkości, jednak wydaje nam się, że może się ono jeszcze rozwinąć, ponieważ inwestuje w nowy tabor i szuka nowych rozwiązań, które mają zaoszczędzić czas i pieniądze zarówno firmy jak i klienta. Jako pierwsi w Polsce zamówili nowe lokomotywy i wagony wchodząc na rynek. Strona www jest wygodna w użyciu i estetyczna, jednak zawartych jest na niej bardzo mało informacji, dają one tylko ogólny pogląd na to czym zajmuje się firma, z jakich usług można korzystać oraz jaki ma tabor. Na stronie nie ma również zawartych informacji o zarządzie spółki oraz jej formie prawnej.

Źródło:

PKP CARGO S.A.

1. Dane firmy – PKP CARGO S.A. a.Nazwa PKP CARGO b. Adres www c. Siedziba Warszawa: ul. Grójecka 17 d. Forma prawna Spółka akcyjna

1. Dane firmy c.d. e. Oferta Rynek hutniczy i paliw stałych - węgla kamiennego - koksu - węgla brunatnego - żużli i popiołów Surowce, wyroby i odpady hutnicze - rud żelaza, odpadów żelaza i stali oraz pyłu wielkopiecowego - rud i odpadów metali nieżelaznych - półwyrobów i gotowych wyrobów metalowych - maszyn, urządzeń, taboru szynowego, sprzętu AGD Rynek artykułów budowlanych i chemii – Paliwa płynne i artykuły chemiczne - ropy naftowej i jej przetworów - nawozów sztucznych - artykułów chemicznych – Artykuły budowlane - kamienia wszelkiego - żwiru - piasku - cementu i wapna

Artykuły rolno-spożywcze i drewno - ziemniaki - buraki cukrowe i wysłodki buraczane - zboża - inne płody i przetwory rolne, w tym m.in.: nasiona i owoce oleiste, produkty przemysłu cukrowniczego, produkty przemysłu młynarskiego, słód, kawa, herbata, owoce i warzywa oraz ich przetwory. - drewno i wyroby z drewna, w tym m.in.: drewno surowe, płyty drewnopochodne, galanterię drewnianą, meble. - towary pozostałe, w tym m.in.: ścier z drewna, papier i tekturę, oleje i tłuszcze, napoje, skóry, włókna i wyroby z nich. Towary niebezpieczne Kontenery, samochody i części Przewozy nadzwyczajne Rynek Klientów Zagranicznych Przewozy intermodalne Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

1. Dane firmy c.d. f.Klienci Odbiorcami usług świadczonych przez PKP CARGO są głownie klienci instytucjonalni: krajowe i międzynarodowe przedsiębiorstwa przemysłowe, firmy spedytorskooperatorskie, organizacje handlowe oraz eksporterzy i importerzy. Ogółem PKP CARGO obsługuje ponad 1000 klientow. Do kluczowych odbiorcow usług społki należą między innymi: - producenci węgla kamiennego, - producenci kruszyw, - producenci koksu, - elektrownie i elektrociepłownie, - sektor hutnictwa stali i metali nieżelaznych, - sektor chemiczny, - spedytorzy i inni dostawcy.

2. Historia firmy i oferta W roku 2000 weszła w życie ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Zakładała ona, że od 1 stycznia 2001 roku PKP będzie działać jako spółka akcyjna, której jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Następnym krokiem było stopniowe dzielenie się PKP na mniejsze spółki przewoźników i zaplecza technicznego. W wyniku tego podziału powstały między innymi spółki PKP CARGO, PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity i PKP PLK. 17 maja 2001 roku Zarząd PKP SA przyjął uchwałę o utworzeniu „na bazie Dyrekcji Kolejowych Przewozów Towarowych CARGO spółki akcyjnej pod firmą: PKP CARGO S.A. z siedzibą w Katowicach”.

Oferta Firma nie zajmuje się produkcją, tylko sprzedażą usług przewozu towarów. Pierwotnie frima zajmowała się przewozem ladunków w obszarze naszego kraju, jednak z roku na rok poszerza swą działaność zwłaszcza miedzynarodową. Planuje rozbudować infrastrukturę logistyczną, w tym zwłaszcza siec terminali zlokalizowanych w portach morskich i na przejściach granicznych oraz w największych aglomeracjach w Polsce. Na bazie rozwiniętej sieci terminali kontenerowych i centrów logistycznych spółka pod marką PKP CARGO LOGISTICS będzie rozszerzać wachlarz swoich usług o takie elementy, jak: magazynowanie, konfekcjonowanie, sortowanie, konsolidacja, przygotowywanie dokumentacji spedycyjnej, odprawy celne czy ubezpieczenie towaru. Ponadto PKP CARGO LOGISTICS będzie posiadać potencjał do pełnej realizacji łańcucha transportowego w systemie „door to door”, w tym świadczenia usług transportu samochodowego, jak również do świadczenia usług spedycji i transportu morskiego (usługi promowe) oraz spedycji transportu lotniczego.

Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

2. Historia firmy i oferta Grupa docelowa się powiększyła, ale głównym odbiorcą usług są branże przemysłowe. Celem strategicznym Grupy PKP CARGO LOGISTICS jest uzyskiwanie wzrostu przychodów ze sprzedaży usług na rynkach zagranicznych. Strategia PKP CARGO przewiduje efektywne pozyskiwanie nowych rynków i klientów. Potencjalny obszar pozyskania przewozów to rynki krajów Europy Środkowo - Wschodniej. Kraje te mają stosunkowo krótką historię liberalizacji przewozów kolejowych i tym samym obecności na ich rynkach prywatnych przewoźników. Ekspansja PKP CARGO na rynki zagraniczne musi uwzględniać konkurencyjną działalność innych dużych przewoźników kolejowych z Unii Europejskiej.

W związku z misją i wizją PKP CARGO główne cele strategiczne spółki do roku 2015 zostały określone następująco: → umocnienie pozycji lidera na polskim rynku przewozowym poprzez zwiększenie udziałów w rynku dzięki poprawie konkurencyjności, podniesieniu rentowności i wydajności oraz stałe wzmacnianie relacji biznesowych z klientami; → ekspansja na rynki zagraniczne poprzez budowę własnej sieci międzynarodowych połączeń; → rozwijanie nowych usług logistycznych, takich jak przewozy samochodowe, magazynowanie, obsługa i utrzymanie bocznic; → rozwijanie usług intermodalnych, w szczególności poprzez koordynację procesów przewozowych, terminalowych i obsługowych; → doskonalenie oferty na rynku przewozów rozproszonych, poprzez optymalizację systemu planowania przewozów na stałych ciągach komunikacyjnych (stała siatka połączeń), kompleksową ofertę (łączenie ofert dla różnych technologii przewozu), zwiększenie niezawodności i pewność dostawy oraz precyzyjny system informowania klienta o ładunku; → dalsze stabilne inwestowanie, w szczególności w tabor trakcyjny i wagonowy, w dalszą informatyzację spółki i projekty kapitałowe; → kontynuacja procesu restrukturyzacji.

Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

3. Ustrój firmy Firma nie zmieniała formy prawnej. W roku 2001 strukturę organizacyjną PKP CARGO tworzyło 21 zakładów przewozów towarowych, 2 zakłady przewozów towarowych i przeładunku, 19 zakładów taboru, Centralne Biuro Rozrachunków Zagranicznych w Bydgoszczy (w 2005 roku włączone w struktury Centrali), Centralne Biuro Konstrukcyjne w Poznaniu (w 2005 roku włączone w struktury Centrali) i Zakład Zaopatrzenia CETAKOL (w 2002 roku włączony w struktury Centrali) – łącznie 45 zakładów pracy. Jak wcześniej wspomniano, pierwszy etap restrukturyzacji wszedł w życie 1 stycznia 2009 roku. Skutkował on zmniejszeniem liczby zakładów PKP CARGO z wyżej wspomnianych 42 (w tym 21 zakładów przewozów towarowych, 19 zakładów taboru oraz 2 zakłady przewozów towarowych i przeładunków) do 16 zakładów regionalnych: Zachodniopomorskiego, Pomorskiego, Podlaskiego, Wielkopolskiego, Centralnego, Kujawskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego, Śląskiego, ŚląskoDąbrowskiego, Górnośląskiego, Świętokrzyskiego, Wschodniego, Małopolskiego, Południowego i Podkarpackiego. Zadania biznesowe zaczęły realizować o wiele silniejsze organizacje, z olbrzymim potencjałem kadrowym i zapleczem technicznym, uzbrojone w szerokie kompetencje i narzędzia pozwalające skuteczniej funkcjonować na rynku.

Firmę reprezentuje zarząd Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

Kapitał zakładowy PKP CARGO w chwili zawiązania spółki wynosił zł, podzielonych na 500 akcji imiennych o wartości nominalnej 1000 zł każda. W marcu 2002 roku kapitał zakładowy PKP CARGO został podwyższony do kwoty zł poprzez emisję nowych akcji imiennych o wartości nominalnej 1000 zł każda. Na dzień 1 sierpnia 2011 roku kapitał zakładowy spółki wynosi zł. Akcjonariuszami są Skarb Państwa z udziałami w kapitale w wysokości 91,91% i PKP SA (8,09%). Zgodnie z warunkami zaproszenia opublikowanego przez PKP SA wiosną 2011 roku w sprawie negocjacji do nabycia akcji PKP CARGO „w momencie przeprowadzenia rozważanej transakcji PKP będzie jedynym dysponentem wszystkich akcji PKP CARGO. Szacuje się, że na dzień transakcji liczba akcji wzrośnie do na skutek aportowego podwyższenia kapitału zakładowego”.

4. Jaka jest konkurencja dla tej firmy? Konkurecją firmy PKP Cargo jest 60 innych licencjonowanych przewoźników. Jednak PKP Cargo według danych z UTK ubiegłym roku miało niemal 50% udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Firmy na rynku kolejowym konkurują ze sobą ceną i czasem trwania usługi transportowej.

Udział przewźników wg przewiezionej masy towarów styczeń-grudzień 2013 roku (udział>0,5%). Źródło:

Udział przewoźników wg wykonanej pracy przewozowej styczeń-grudzień 2013 roku (udział>0,5%). Źródło:

5. Jakimi zasobami dysponuje firma? 1. Ludzkimi – zatrudnia ok osób 2. Tabor: Posiada ok lokomotyw elektrycznych (największy udział lokomotyw typu ET22), ok. 300 lokomotyw spalinowych (największy udział lokomotyw typu ST43) oraz ok manewrów spalinowych. PKP CARGO jest również właścicielem bardzo dużej liczby wagonów i kontenerów oraz 13 terminali przeładunkowych

7. Nasza ocena firmy Spółka PKP CARGO utrzymuje poziom około 50 % udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Jest to przedsiębiorstwo kolejowe dużej wielkości. Jest liderem na rynku polskim odnośnie przewozów towarowych. Naszym zdaniem firma rozwija się w dobrym kierunku, z roku na rok zyski firmy rosną wraz ze wzrostem jakosć i różnorodności świadczonych usług. Jeśli firma zrealizuje swoje założenia rozwojowe może stać się jednąz najważniejszych spółek przeworzącej towary w Europie. Strona www jest wygodna w użyciu i estetyczna. Informacje dotyczące spółki naszym zdaniem są wystarczające (główne informacje o oferci i kontakcie z firmą są ogólno dostępne).

Dziękujemy za uwagę Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

Bibliografia PKP CARGO S.A.: „Dziesięć lat PKP CARGO”, Warszawa,