Systemy opieki onkologicznej w wybranych krajach Główne wnioski z raportu przygotowanego przez EY na zlecenie Fundacji Onkologia 2025 Maj 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Paweł Sztwiertnia Dyrektor Generalny INFARMA Rynek Farmaceutyczny w Polsce i Europie Europejski Kongres Gospodarczy, 16 maja, 2012 Katowice.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Leczenie otyłości i nadwagi metodą Balonu Żołądkowego BIB System A. Sawińska A. Wojciechowska Z. Kowalczyk Łódź, sierpień 2007 Pulsmed Bariatric Clinic,
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
11 Poznań, czerwiec 2010 Raport z audytu 111 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Poznaniu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
1. Wrocław, 18 września 2009 Program Onkologiczny przyjęty został przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego w dniu 26 czerwca 2008 r. Uchwałą Nr XXVIII/406/08.
ROLA AOTM W OCENIE PROPOZYCJI RSA PRZEDSTAWIANYCH W RAPORTACH HTA Dr n. med. Wojciech J. Matusewicz Warszawa, RYNEK ZDROWIA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Finansowanie innowacji
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Prognozy zapadalności na nowotwory vs oczekiwana skuteczność działań profilaktycznych – co zrobić można, co zrobić trzeba Joanna Didkowska, Urszula Wojciechowska.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
OBSŁUGA KARTY DILO. Karta diagnostyki i leczenia onkologicznego zawiera: - oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, - oznaczenie.
Zmienne losowe Zmienne losowe oznacza się dużymi literami alfabetu łacińskiego, na przykład X, Y, Z. Natomiast wartości jakie one przyjmują odpowiednio.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
 Indywidualne  Tylko dla określonej grupy – określone kraje (lagging countries „Widespread ”) przemysł (SMEs)  Mające konkretny cel np szkolenie młodych.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
„ PROFILAKTYKA CHORÓB NOWOTWOROWYCH W NOWYM SĄCZU ORAZ W POWIECIE NOWOSĄDECKIM REALIZOWANA W SZPITALU SPECJALISTYCZNYM IM. J. ŚNIADECKIEGO W NOWYM SĄCZU”
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Innowacyjność w medycynie – nowoczesne technologie w służbie zdrowia.
Zapis prezentacji:

Systemy opieki onkologicznej w wybranych krajach Główne wnioski z raportu przygotowanego przez EY na zlecenie Fundacji Onkologia 2025 Maj 2014

2 EY przeprowadził analizę systemów opieki onkologicznej w wybranych pięciu krajach ► Wyniki analizy oraz wnioski z niniejszego raportu mogą stanowić merytoryczne wsparcie dla toczącej się obecnie debaty na temat przyszłości polskiego systemu opieki onkologicznej, a w szczególności: ► prac nad nowym Narodowym Planem Zwalczania Chorób Nowotworowych oraz ► wypracowania systemu współpracy między podmiotami systemu opieki zdrowotnej: regulatora, koordynatora i świadczeniodawców. ► Raport sporządzony został w celu przedstawienia sposobu działania systemów opieki onkologicznej w wybranych pięciu krajach, a zwłaszcza mechanizmów, które wspierają dostępność i efektywność leczenia.

3 Analiza obejmuje pięć krajów: Wielką Brytanię (na podstawie Anglii), Norwegię, Francję, Czechy i Stany Zjednoczone. ► Wielka Brytania i Norwegia są przykładami krajów posiadających najbardziej podobny do polskiego system opieki zdrowotnej ► Francja i Czechy są przykładami krajów posiadających system opieki zdrowotnej rozważany jako docelowy, po upowszechnieniu dobrowolnych prywatnych ubezpieczeń dodatkowych. ► Dodatkowo, analizę dopełnił opis systemu opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych, który często wykorzystywany jest jako pozytywny przykład w debacie dotyczącej systemu leczenia onkologicznego. ► Do analizy wybrano kraje, które charakteryzują się podobnym do polskiego systemem opieki zdrowotnej, lub których system jest rozważany jako docelowy po wprowadzeniu dobrowolnych prywatnych ubezpieczeń dodatkowych.

4 OECD wyróżnia 6 grup krajów, według charakterystyki system opieki zdrowotnej ► Polska, Wielka Brytania i Norwegia należą do grupy, która charakteryzuje się wysokim stopniem regulacji oraz mechanizmami ograniczającymi dostęp do opieki specjalistycznej i dedykowanym jej budżetem. Źródło: OECD 2010

5 Przykład: względna standaryzowana 5-letnia przeżywalność dorosłych kobiet z nowotworem piersi zdiagnozowanym w latach w wybranych krajach. Źródło: Opracowanie własne na podstawie: R. DeAngelis et al., Cancer survival in Europe 1999–2007 by country and age: results of EUROCARE-5—a population-based study, Publikacja online 5 Gru Polska posiada niski współczynnik względnej szansy przeżycia pacjentów z chorobami nowotworowymi na tle Europy

6 Analizowane przez EY kraje stosują wiele mechanizmów, które mają na celu poprawę efektywności leczenia Systemy opieki onkologicznej muszą sprostać zadaniu dostarczenia wysokiej jakości opieki przy jednoczesnym efektywnym wykorzystaniu ograniczonych środków finansowych przeznaczonych na leczenie. W odpowiedzi na to wyzwanie istnieje wiele mechanizmów, które mają na celu poprawę efektywności leczenia, np.:  niezależne instytucje koordynujące system opieki onkologicznej, które w żadnym z analizowanych krajów nie świadczą bezpośrednio usług medycznych  optymalizacja kosztów leczenia poprzez częściowe zastąpienie leczenia szpitalnego opieką ambulatoryjną, dzienną i domową  wyspecjalizowane centra onkologiczne, które w zależności od kraju, zajmują się prowadzeniem badań naukowych i klinicznych, leczeniem nowotworów rzadkich lub stosowaniem najdroższych technologii terapeutycznych, przy czym w żadnym kraju nie występuje zróżnicowanie stawki za usługę w zależności od poziomu referencyjności świadczeniodawcy  multidyscyplinarne zespoły specjalistów działające w ramach jednego podmiotu lub sieci świadczeniodawców, które określają proces leczenia pacjenta i są konsultowane w trakcie leczenia  skoordynowana ścieżka pacjenta onkologicznego uwzględniająca współpracę wszystkich elementów systemu opieki onkologicznej od profilaktyki poprzez diagnostykę i leczenie, aż po opiekę po zakończeniu leczenia i procedury dla wszystkich etapów terapii  koordynatorzy, będący osobami kontaktowymi dla pacjentów onkologicznych i prowadzący ich w procesie leczenia  nowe modele płatności za opiekę onkologiczną: m.in. (1) płatność łączona, (2) płatność za efekt, oraz (3) płatność za koordynację  rozwinięte systemy informacji medycznej umożliwiające analizę i ocenę przebiegu oraz wyników leczenia poszczególnych pacjentów i dokonanie porównań między świadczeniodawcami, jak również różnymi terapiami.

7 Stosowanie zasad koordynowanej opieki zdrowotnej w onkologii na podstawie modelowej ścieżki pacjenta w Anglii ► Rysunek 1. Skoordynowana ścieżka pacjenta z udziałem konsylium lekarskiego oraz opieką keyworker’a (koordynatora) w systemie opieki onkologicznej w Anglii. Źródło: Opracowanie własne na podstawie: NHS Clinical paper, A model of cancer care for cancer services, str. 26.

8 W Anglii dla leczenia onkologicznego nie obowiązują limity oraz określone są maksymalne czasy oczekiwania na świadczenia Maksymalny czas oczekiwania na poszczególne świadczenia onkologiczne w ramach systemu publicznego w przypadku Anglii. Czego dotyczy oczekiwanieCzasRodzaj nowotworu Pomiędzy wizytą u GP a wizytą u specjalisty 14 dniKażdy rodzaj nowotworu Pomiędzy zdiagnozowaniem nowotworu a rozpoczęciem leczenia 31 dniKażdy rodzaj nowotworu Na wizytę u specjalisty z symptomami raka ale bez diagnozy medycznej 2 tygodnieRak piersi Pomiędzy skierowaniem od GPs z podejrzeniem raka a ew. rozpoczęciem leczenia 62 dniKażdy rodzaj nowotworu Pomiędzy skierowaniem będącym efektem badań screeningowych w ramach programu NHS a ew. rozpoczęciem leczenia 62 dniKażdy rodzaj nowotworu Na drugi lub kolejny zabieg chirurgiczny – w sytuacji gdy jest taka konieczność 31 dniKażdy rodzaj nowotworu Na drugą lub kolejną chemioterapię - w sytuacji gdy jest taka konieczność 31 dniKażdy rodzaj nowotworu Na drugi lub kolejny zabieg radioterapeutyczny - w sytuacji gdy jest taka konieczność 31 dniKażdy rodzaj nowotworu ► Czas odgrywa istotną rolę w skutecznym leczeniu chorób nowotworowych. Im szybciej nowotwór zostanie zdiagnozowany i rozpocznie się leczenie tym większe prawdopodobieństwo, że terapia będzie skuteczna. Źródło: OECD (2013), Cancer Care: Assuring quality to improve survival, str.26-29

9 Wydatki na opiekę onkologiczną w poszczególnych kategoriach jako % całkowitych wydatków na onkologię Kraj/Kategoria świadczeń Leczenie szpitalne [%] Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna [%] Inne kategorie [%] Suma [%] Polska a Wielka Brytania b Norwegia c Francja d Czechy d Stany Zjednoczone e Spośród analizowanych krajów w Polsce wciąż najwięcej wydawane jest na relatywnie drogą opiekę szpitalną ► W analizach międzynarodowych podkreśla się często, iż dobrze rozwinięty sektor opieki ambulatoryjnej jest warunkiem koniecznym dla osiągnięcia wyższej efektywności kosztowej leczenia chorób onkologicznych. Źródło: Opracowanie własne na podstawie: a) NFZ, Realizacja świadczeń onkologicznych 2009 – 2011 (dane obejmują także nowotwory in situ oraz nowotwory o niepewnym lub nieznanym charakterze); b) H. Featherstone, L. Whitham, The cost of cancer, Policy exchange, research note, February 2010 [za:] Cancer Reform Strategy 2007 (założono, iż wartość wydatków na leki onkologiczne dzieli się równomiernie pomiędzy leczenie szpitalne oraz inne kategorie, wartość wydatków na radioterapię przypisano w całości ambulatoryjnej opiece specjalistycznej, a wartość wydatków na chirurgię onkologiczną w całości leczeniu szpitalnemu); c) SINTEF, Costs of cancer in the Nordic countries – A comparative study of health care costs and public income loss compensation payments related to cancer in the Nordic countries in 2007; d) R. Luengo-Fernandez et al., Economic burden of cancer across the European Union: a population-based cost analysis, University of Oxford, October 2013 (założono, iż wartość wydatków na leki onkologiczne dzielą się równomiernie pomiędzy leczenie szpitalne oraz inne kategorie); e) T. Rice et al., USA – Health system review, Health Systems in Transition, 2013.

10 Innowacyjne sposoby rozliczania kosztów usług medycznych ► Obecnie w Stanach Zjednoczonych pracuje się nad wprowadzeniem nowych modeli płatności za opiekę onkologiczną: m.in. (1) płatność łączona, czyli płatność za cały etap leczenia składający się z pakietu świadczeń udzielanych przez różnych świadczeniodawców, (2) płatność za efekt, czyli płatność uzależniona od określonych wskaźników, oraz (3) płatność za koordynację, czyli płatność za działania koordynacyjne, integrujące opiekę pomiędzy świadczeniodawcami. ► W ramach szukania możliwości obniżenia kosztów leczenia funkcjonują programy takie jak Survivorship Care, w którym pacjenci nie wymagający aktywnej opieki przenoszeni są do ośrodków podstawowej opieki zdrowotnej. ► Wśród analizowanych krajów szczególnym przypadkiem są Stany Zjednoczone, gdzie wydatki na onkologię są największe (333 EUR per capita rocznie vs EUR w pozostałych analizowanych krajach europejskich oraz 42 EUR w Polsce).

11 Zarządzanie systemem opieki zdrowia w analizowanych krajach wspierane jest przez dedykowane systemy i bazy danych. ► W Anglii oraz Stanach Zjednoczonych funkcjonują jedne z najbardziej rozwiniętych systemów informacji medycznej. ► Innowacyjność angielskiego systemu National Cancer Inteligence Network (NCIN) polega na połączeniu danych o ambulatoryjnych i szpitalnych świadczeniach medycznych oraz rejestru onkologicznego, którego kompletność szacowana jest na 98%. ► Amerykańska National Cancer Database, która jest w posiadaniu danych o 70% zdiagnozowanych przypadków zachorowań na raka, dostarcza dane umożliwiające analizę i ocenę przebiegu oraz wyników leczenia poszczególnych pacjentów i dokonanie porównań między świadczeniodawcami, jak również różnymi terapiami. ► Systemy informacji medycznej są wykorzystywane do zarządzania systemem opieki zdrowotnej, w szczególności do oceny jakości usług poszczególnych świadczeniodawców oraz do ustalania standardów optymalnego leczenia (ścieżek klinicznych oraz najlepszych praktyk). ► Rejestry danych umożliwiające analizę i ocenę wyników leczenia, mają wielkie znaczenie dla zarządzania systemem opieki zdrowotnej, ponieważ umożliwiają wybór najbardziej skutecznych i efektywnych kosztowo terapii.

12 Lokalizacja świadczeniodawców determinowana jest przez gęstość zaludnienia i uwarunkowania geograficzne danego kraju. ► W mniejszych krajach można zauważyć tendencję do centralizacji ośrodków onkologicznych. W dużych krajach zapewnienie odpowiedniego dostępu pacjentów do usług onkologicznych wymaga większej decentralizacji tych usług, w szczególności chemio- i radioterapii. ► We Francji działa 21 Centrów Walki z Nowotworami, sieć ośrodków leczenia nowotworów rzadkich oraz około 90 ośrodków praktykujących wszystkie 3 rodzaje terapii (radioterapię, chemioterapię i chirurgię). ► W Anglii w ramach NHS diagnostyka i leczenie radioterapeutyczne świadczone są w 58 szpitalach. Określony jest również ustawowy maksymalny czas dojazdu pacjentów dla radioterapii - 45 min. ► W największym i najbardziej rozproszonym z analizowanych krajów, Stanach Zjednoczonych, funkcjonuje akredytowanych podmiotów leczenia onkologicznego Dostępność usług onkologicznych jest bardzo zróżnicowana geograficznie. CentralizacjaDecentralizacja ► Przykładem centralizacji ośrodków onkologicznych mogą być Czechy, gdzie działa 13 Kompleksowych Centrów Onkologicznych (CCC) rozlokowanych w największych miastach. ► Specyficznym przypadkiem jest Norwegia, w której funkcjonuje tylko 6 wyspecjalizowanych uniwersyteckich centrów onkologii. Jest to jednak kraj o wyjątkowo niskim poziomie gęstości zaludnienia i dużej rozpiętości geograficznej. Mapa przedstawia przestrzenne rozmieszczenie pacjentów objętych chemioterapią oraz szpitali świadczących chemioterapię w Wielkiej Brytanii Źródło: Chemotherapy Intelligence Unit., Systemic Anti-Cancer Therapy Chemotherapy Dataset- December 2013 update.

13 Sieć London Cancer Network jako przykład poprawy koordynacji kompleksowej opieki onkologicznej ► W ramach London Cancer Network zebrano świadczeniodawców onkologicznych z kilku dzielnic miasta w jedną sieć (klaster). ► London Cancer skupia wszystkich 12 świadczeniodawców w regionie w jedną formalną strukturę zarządczą (m.in. lekarze ogólni, hospicja i świadczeniodawcy opieki paliatywnej, partnerzy akademiccy, organizacje charytatywne). ► London Cancer ma 4 główne cele: ► zapewnienie opieki zorientowanej na pacjenta poprzez analizowanie potrzeb, komunikację, zaangażowanie, informowanie, edukację, wolność wyboru i spersonalizowaną ścieżkę opieki, ► wzrost skuteczności opieki poprzez skoordynowaną ścieżkę pacjenta od wczesnej diagnozy i lokalne podejście, opiekę pochorobową oraz wspieranie samodzielności pacjenta, ► prowadzenie badań dla opieki spersonalizowanej, równy dostęp do badań, odkrywanie nowych metod leczenia i oceny nowych sposobów współpracy z pacjentami, ► zwiększanie wartości poprzez osiąganie ponadprzeciętnych rezultatów dla pacjentów w przeliczeniu na każdego zainwestowanego funta i stałą poprawę w czasie.