Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka Matt Wójcik Michał Kociankowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka Matt Wójcik Michał Kociankowski."— Zapis prezentacji:

1 Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka Matt Wójcik Michał Kociankowski

2 WSPÓŁCZESNY KONSUMENT Coraz mniej lojalny Coraz bardziej cyniczny oraz wyedukowany Coraz częściej rozpuszczony/ zdemoralizowany Coraz mniej zaangażowany, letni Coraz bardziej osaczony marketingowo oraz zagubiony Coraz częściej ma krótką listę bardzo do siebie podobnych marek Coraz częściej blokuje standardowe kanały komunikacji Coraz mniej lojalny Coraz bardziej cyniczny oraz wyedukowany Coraz częściej rozpuszczony/ zdemoralizowany Coraz mniej zaangażowany, letni Coraz bardziej osaczony marketingowo oraz zagubiony Coraz częściej ma krótką listę bardzo do siebie podobnych marek Coraz częściej blokuje standardowe kanały komunikacji Marketing staje się coraz bardziej aktywizujący, coraz silniej wciąga konsumenta w relacje

3 Pozycjonowanie Osobowość Korzyści Wizerunek użytkownika NIE TYLKO DWIE STRONY, ALE RÓWNIEŻ RELACJA MIĘDZY NIMI Wizerunek siebie oraz marki Poszukiwane korzyści Aspiracje Czym są relacje - sposób, w jaki dwie lub więcej rzeczy są powiązane oraz oddziałują na siebie

4 ELEMENTY SKŁADOWE POZYCJONOWANIA* * John Murray Atrybuty produktu Korzyści funkcjonalne Osobowość marki Esencja przekazu USP Relacja z marką konsument

5 DRABINA RELACJI FAN PARTNER OBOJĘTNY MARKAMARKA WRÓG obojętność zależność partnerstwo wrogość + -

6 PARTNER - PARTNER MARKA PARTNER Daje konkretne korzyści Marka rozumie odbiorcę – jego język, potrzeby, problemy, dążenia Budzi zaufanie Nie jest tylko dla wybranych, egalitarna Podejmuje zobowiązania i ich dotrzymuje Szanuje drugą stronę/ konsumenta Dopasowuje się do konsumenta Aktywna, oferuje wybór, kreatywna Dobrze wpisana w czasoprzestrzeń swego konsumenta Wysoka responsywność

7 FAN - IDOL MARKA IDOL Wyrazisty charakter (zwłaszcza emocjonalny) Proponuje styl życia/ wyraźny pakiet wartości Budzi podziw, zachwyt, pasję, miłość Kultowa (jest, dąży) Dla wybrańców, dla tych co wiedzą Kluczem są korzyści emocjonalne Przestrzeń emocjonalnych poszukiwań Bywa arogancka, zarozumiała, pewna siebie, nie kłania się Dookreśla tożsamość oraz aspiracje konsumenta Kreuje wzorzec postępowania, odczuwania Brandocentryk

8 PÓJDŹMY RAZEM NA SPACER Pieski też mają coś z tego. Spacer i nowe znajomości.

9 JAK DALEKO MOŻNA SIĘ POSUNĄĆ? GB sponsoruje Na zawsze, jedność Wyraża jej styl

10 JESTEM NAJLEPSZA !!! Jak mówią, że najlepsze, to nie dają mi wyboru, narzucają...

11 ZAPROJEKTUJ, STAŃ NA STARCIE Mydelniczka jest bardzo blisko Ciebie

12 DO PARTNERA MOŻNA SIĘ PRZYTULIĆ JAK CZĘSTO PRZYTULASZ SIĘ DO SWEGO MISIA?

13 POROZMAWIAJMY ALE...

14 JAKIE GADŻETY?

15 SŁOWA, OBIETNICE OD PARTNERA Zawsze tam, gdzie Ty Mówi językiem Twojego ciała Nie mów do mnie mały Idealne połączenie Twoja... Brak Ci słów, patrz, pstryknij, wyślij OD IDOLA... zaimponujesz jej czymś tak malutkim zaczniesz marzyć... Tylko najlepsi... Przewaga dzięki technice

16 KONSEKWENCJA DLA BADACZY JAKOŚCIOWYCH

17 RELACJA W PROJEKCJI Jaki jest ten świat? Jak się tam czuję? Co on mi daje? Czego on wymaga? Jacy ludzi tam mieszkają? Jak on będzie się zmieniał? Jak ten świat ma się do mojego życia, aspiracji? Czy mi odpowiada? Dlaczego? Co bym w nim zmienił, aby był bardziej dla mnie? Collage, personalizacja, rysunek, planeta, Chiński Portret, itd..

18 RELACJA W ETNOGRAFII Nasza marka będzie wchodzić w relację w tym mieszkaniu !!! JAK ZACHOWA/ ZACHOWUJE SIĘ MARKA ORAZ ODBIORCA? JAKA JEST POMIĘDZY NIMI RELACJA?

19 WYWIAD EKSPERYMENTALNY ??? Nie nie ma jej obok Kiedy ona jest przy nim Vs.

20 Zmienia się konsument oraz marketing. Uwzględnienie aspektu relacji pozwala nam lepiej wyjaśnić oraz zarządzać mieszanką marki.


Pobierz ppt "Lojalność w świetle analizy relacji konsument - marka Matt Wójcik Michał Kociankowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google