Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski. 2 Odbieranie bodźców jest ważne, ale to tylko początek – doznaniom trzeba nadać sens. Potrzeby fizjologiczne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski. 2 Odbieranie bodźców jest ważne, ale to tylko początek – doznaniom trzeba nadać sens. Potrzeby fizjologiczne."— Zapis prezentacji:

1 W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski

2 2 Odbieranie bodźców jest ważne, ale to tylko początek – doznaniom trzeba nadać sens. Potrzeby fizjologiczne Potrzeby bezpieczeństwa Potrzeby przynależności Potrzeby poznawcze Potrzeby estetyczne Potrzeby transcendencji Potrzeby samorealizacji Potrzeby szacunku Ludzie potrzebują różnych rzeczy Ogólnie trafny model, choć w praktyce hierarchie i relacje bywają różne, np.: zaspokajanie potrzeby samorealizacji przez deprywację potrzeby bezpieczeństwa Trzy ważne czynniki napędowe: Doświadczanie Zaangażowanie Identyfikacja Czy to coś nowego?

3 3 Zaangażowanie Doświadczenie Identyfikacja Wszystkie żywe organizmy odbierają jakieś bodźce, ale tylko nieliczne umieją czerpać z tego wiele rodzajów przyjemności. Człowiek umie. Nie ilość, ale jakość odbieranych bodźców jest dziś miarą jakości życia. Ten ma lepiej, kto może sobie zapewnić fajniejsze bodźce. Bodźce są dziś wartością same w sobie. Ludzie potrzebują w życiu poczucia sensu i celu, bo ich zasoby nie są nieograniczone – trzeba jakoś je ukierunkować. Trzeba wiedzieć, co warto. Obiekty, stany, potencjalności związane z celem stają się ważne. Pokonywanie trudności i osiąganie celów daje satysfakcję, czyli zadowolenie z siebie. Aby być zadowolonym z siebie trzeba zrealizować swój potencjał w czymś cennym. Ludzie potrzebują w życiu poczucia przynależności, czyli wiedzy o tym, kim są - przynależność daje tożsamość. Tożsamość pomaga określić cele i kierunki. Tożsamość pozwala być rozpoznanym i budować relacje. Sukces społeczny wymaga odpowiedniej grupy odniesienia.

4 4 Przeżycie, zaangażowanie, tożsamość Nawet przeżyte tylko raz pozostawiają wyraźny ślad w pamięci Bazują na wyraźnych kryteriach przynależności Mają swoje punkty kulminacyjne kiedy manifestuje się cała ich natura Punkty kulminacyjne są spektakularne oddziałują na wiele zmysłów jednocześnie

5 5 MARKI Marki, które mają TO Marki, którym też się udało Marki, które potrafią TO zdobyć Skuteczna marka Zauważona, inna Zapamiętana, godna uwagi Doceniona, uznana za coś ważnego jako nośnik skojarzeń jako najlepsza opcja jako symbol

6 6 kluczowe cechy sytuacja, kontekst, otoczenie reakcje, postawy, zachowania innych uczestnictwo w kulturze odniesienie do ja, obrazu siebie Składniki BEx Nie łatwo to opisać, trudno zbadać a jeszcze trudniej zaplanować. Myślenie poprzez BEx to szansa, aby świadomie budować silne marki

7 7 Widzieliśmy dzika! Dziki mieszkają w lesie – należy ich się tam spodziewać. Dzików jest dość dużo. a jednak Spotkanie dzika to wydarzenie, które się pamięta.


Pobierz ppt "W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski. 2 Odbieranie bodźców jest ważne, ale to tylko początek – doznaniom trzeba nadać sens. Potrzeby fizjologiczne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google