Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski."— Zapis prezentacji:

1 FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski

2 Pierwszy kontakt z klientem Zarządzanie relacją z klientem Prezentację produktów Obsługę trudnego klienta Między innymi:

3 Umiejętność zrozumienia potrzeb klienta Umiejętność proponowania kreatywnych rozwiązań, odnoszących się do tych potrzeb Finalizacja sprzedaży w ramach obopólnie korzystnego porozumienia

4 Siebie Firmę Produkt/ usługę

5 Potrzeby i chęci: potrzeba kupienia czegoś, bez specjalnych chęci (np. szczepionka) sama chęć kupienia czegoś bez ewidentnej potrzeby (np. coś słodkiego) jak również jeden i drugi czynnik (np. lepszy samochód używany do pracy)

6 Co uświadamia klientowi ryzyko związane z zakupem? Wielkość planowanego zakupu Liczba decydujących osób Efektywność oferty Ryzyko nowego

7

8 PODSTAWOWE ELEMENTY PIERWSZEGO KONTAKTU

9 20 pierwszych kroków w kierunku klienta 20 pierwszych sekund kontaktu 20 pierwszych wypowiedzianych przez Ciebie słów 20 cm Twojej twarzy (uśmiech, kontakt wzrokowy)

10

11 Mów pewnie i zdecydowanie, odpowiednio głośno i wyraźnie Patrz w oczy drugiej osoby Stój prosto, nie krzyżuj rąk ani nóg Bądź poważny, ale nie ponury

12 MOWA CIAŁA

13 % to standardowy czas utrzymywania kontaktu wzrokowego w rozmowie 60 % może oznaczać zainteresowanie rozmówcy 30 % rozmówca może mieć coś do ukrycia lub może być nieśmiałym

14 Strefa intymna – poniżej 0,5 metra Strefa osobista – pomiędzy 0,5 - 1,5 metra Strefa społeczna – pomiędzy 1,5 – 3,5 metra Strefa publiczna – powyżej 3,5 metra

15 Kojarzona z gestami wielkiej egzaltacji Pozytywna Taka, w której nasze gesty nie są nadinterpretowane emocjonalnie Neutralna Często błędnie używana, zazwyczaj niesie za sobą negatywny stosunek emocjonalny Negatywna

16 Typologia klientów!

17

18 PYTANIA OTWARTE Co Pana zdaniem?, Kto?, Jaki?, Ile?, Gdzie?, Jak?, Kiedy? PYTANIA ZAMKNIĘTE Czy zgadza się Pani...?, Czy może...? PYTANIA SONDUJĄCE Dlaczego...?, Proszę mi powiedzieć coś więcej o...

19 Koncentracja uwagi na rozmówcy Zachowywanie kontaktu wzrokowego Lekkie pochylenie ciała w stronę rozmówcy Używanie zwrotów i dźwięków zachęcających i podtrzymujących rozmowę: mhm, tak, rozumiem Nie zajmowanie się jakimiś innymi czynnościami w trakcie rozmowy Powściąganie się od przedwczesnego wyrażania własnego zdania Empatia czyli emocjonalne postawienie się w miejscu rozmówcy Stosowanie parafrazy i umiejętne zadawanie pytań

20 Jakie mają Państwo pytania?

21 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google