Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie stylów życia jako element tworzenia strategii komunikacji i promocji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie stylów życia jako element tworzenia strategii komunikacji i promocji."— Zapis prezentacji:

1 Badanie stylów życia jako element tworzenia strategii komunikacji i promocji

2 Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy Przykłady wyników Cena i czas

3 Pierwsze takie badanie w Polsce połączenie technik ilościowych i jakościowych, elementy technik etnograficznych jednoczesne gromadzenie danych na temat wartości, postaw i zachowań konsumenckich CAŁOŚCIOWY OBRAZ POLSKICH KONSUMENTÓW SZCZEGÓŁOWA WIEDZA NA TEMAT WARTOŚCI, POSTAW, STYLU ŻYCIA CAŁOŚCIOWY OBRAZ POLSKICH KONSUMENTÓW SZCZEGÓŁOWA WIEDZA NA TEMAT WARTOŚCI, POSTAW, STYLU ŻYCIA koncentracja na stylu życia, wartościach, mentalności konsumentów pierwsze przekrojowe badanie stylu życia zapoczątkowane w 1997 roku

4 Optymalne połączenie technik analiza wiedzy o konsumentach z różnych źródeł ogólnopolskie badanie ilościowe na reprezentatywnej próbie n=1600 jakościowe wywiady indywidualne w wyróżnionych segmentach szczegółowy kwestionariusz psychograficzna analiza segmentacyjna WNIKLIWY OPIS SEGMENTÓW BAZA DANYCH DO DALSZYCH ANALIZ

5 Badanie Style Życia to źródło informacji wspierających proces tworzenia strategii komunikacji i promocji

6 Zastosowania strategia komunikacji Określenie kontekstu komunikacji tło światopoglądowe i emocjonalne na którym odbierany jest przekaz Identyfikacja postaw i wartości wartości i postawy typowe dla określonych grup konsumentów Optymalizacja grup docelowych odnalezienie najbardziej obiecujących grupach i doprecyzowanie ich definicji Tworzenie założeń strategii komunikacji określenie wartości, emocji i stylistyki odnajdywanie pól minowych

7 Zastosowania strategia komunikacji cd. Odnajdywanie unikalnych cech grupy celowej identyfikowanie cech/ charakterystyk, na których można oprzeć trafną i unikalna komunikację Śledzenie zmian postaw / wartości rozpoznawanie zmian postaw, wartości o oczekiwań grupy celowej dla lepszego dopasowania komunikacji Poszukiwanie nowych pomysłów identyfikowanie nowych treści, potrzeb, postaw, zachowań, do których można odwołać się tworząc / odświeżając komunikację

8 Obszary analizy danych Demografia Psychografia Relaks, czas wolny Status materialny Postawy konsumenckie Zachowania konsumenckie Konsumpcja mediów

9 Główne narzędzia i analizy Obraz społeczeństwa Segmentacja ogółu konsumentów Opis i analiza porównawcza wybranych grup Segmentacja grup konsumenckich Kategoryzacja postaw, zachowań TargetScan - identyfikowanie grupy celowej wg założeń pozycjonowania marki Analiza trendów Ścieżki rozwoju konsumentów

10 Przykład główne segmenty polskich konsumentów The Top (6%, ok. 1,9 mln) Pozytywistki i Emancypantki (12,6%, ok. 3,9 mln) Panowie Kowalscy (19,4%, ok. 6,1 mln) Dzieci Pop-Kultury (11,2%, ok. 3,5 mln) Aspirujące Królowe Disco-Polo (10,3%, ok. 3,2 mln) Mamuśki (19,6%, ok. 6,1 mln) Tradycjonaliści (20,9%, ok. 6,5 mln)

11 Przykład dla wybranej grupy: ja realne vs ja idealne JA REALNE TOWARZYSKI(A) WESO Ł Y(A) ZARADNY(A) INTELIGENTNY(A) AMBITNY(A) PRACOWITY(A) PEWNY(A) SIEBIE PRZEDSI Ę BIORCZY(A) SPRYTNY(A) ATRAKCYJNY(A) OPIEKU Ń CZY(A) REALIST(K)A WRA Ż LIWY(A) OPTYMIST(K)A SATYSFAKCJA ASPIRACJA AUTO-PERCEPCJA CECHY NAJMNIEJ WA Ż NE JA IDEALNE

12 Ciężko pracujący Towarzyski Odpowiedzialny Ambitny Opiekunczy Energiczny Wesoły Praktyczny Pomaga innym KONSUMENCI KATEGORII O DOCHODACH ŚREDNIA pln WSZYSCY KONSUMENCI KATEGORII Przykład dla wybranej grupy: przypisywane sobie cechy

13 Michał Kociankowski, Cena, czas, kontakt CZAS dni w zależności od skali analiz CENA podstawowy opis segmentów konsumenckich: 2000 EUR raporty opisowe: EUR analizy segmentacyjne, strategiczne: EUR


Pobierz ppt "Badanie stylów życia jako element tworzenia strategii komunikacji i promocji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google