Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zarządzanie strategiczne

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zarządzanie strategiczne"— Zapis prezentacji:

1 Zarządzanie strategiczne
Dr inż. Aleksander Gwiazda Wykład 3 Kultura organizacji a wyzwania strategiczne

2 Plan wykładu Wprowadzenie Cechy kultury organizacji ???

3 Pojęcie kultury organizacji
Wprowadzenie Pojęcie kultury organizacji Całokształt stosunków społecznych i wypracowanych wzorów zachowań, mających powtarzalna formę, określa się jako kulturę organizacji.

4 Tożsamość organizacji
Wprowadzenie Tożsamość organizacji Kultywując swoją kulturę organizacja kreuje swoja tożsamość rynkową, dzięki której staje się rozpoznawalna. Pozwala to zaliczyć tożsamość organizacji do jej silnych stron.

5 Tożsamość europejska Wprowadzenie
Organizacja bazuje na podziale zadań i funkcji. Jedni wyznaczeni są do myślenia, inni do pracowania. Jedni odpowiadają za jakość, inni za ilość. Jedni zlecają, inni wykonują.

6 Tożsamość japońska Wprowadzenie
Organizacja stanowi wspólnotę. Wszyscy odpowiadają za kreowanie jakości i ilości. Wspólnota również wymusza i nagradza za inicjatywę każdego. Organizacja zatem jest zbiorowym obowiązkiem. Mobilizuje każdego do działania.

7 Tożsamość japońska Wprowadzenie
Organizacja stanowi wspólnotę. Wszyscy odpowiadają za kreowanie jakości i ilości. Wspólnota również wymusza i nagradza za inicjatywę każdego. Organizacja zatem jest zbiorowym obowiązkiem. Mobilizuje każdego do działania.

8 Metafory kultury organizacji
Wprowadzenie Metafory kultury organizacji Do metafor kultury organizacji zaliczyć należy: metaforę teatru metaforę pola walki metaforę rynku

9 Rola kultury narodowej
Wprowadzenie Rola kultury narodowej Organizacja nie jest odizolowaną całością. Jej pracownicy zachowują nadal swoje cechy narodowe. Zatem nie można przeszczepić jednego modelu kultury organizacji do innego otoczenia kulturowego.

10 Zakres pojęcia kultura organizacji
Cechy kultury organizacji Zakres pojęcia kultura organizacji Do zakresu pojęcia kultury organizacji zaliczane są: wierzenia wartości normy mity rytuały tabu

11 Wierzenia Cechy kultury organizacji
Wierzenia to opinie o funkcjonowaniu własnego środowiska organizacji. - tylko grupa może rozwiązać wszystkie problemy

12 Wartości Cechy kultury organizacji
Wartości to narzucane grupie określone preferencje. najważniejsze jest bezpieczeństwo jakość kształtuje wizerunek firmy

13 Normy Cechy kultury organizacji
Normy to reguły zachowań odnoszące się do członków danej społeczności donoszenie na kolegów jest naganne nadgodziny są pożądane

14 Mity Cechy kultury organizacji
Wyidealizowane przekazy dotyczące historii danej organizacji. Rolą mity jest wyjaśnianie zjawisk zachodzących w danych organizacjach. mit samouka osiągającego wyżyny mit o sposobie zwalniania pracowników

15 Rytuały Cechy kultury organizacji
Rytuały wywodzą się z mitów. Ich celem jest cementowanie jedności społeczności organizacji. Mają one charakter działań powtarzalnych metafizycznym charakterze. Barbórka, majówki organizacji

16 Tabu Cechy kultury organizacji
Tabu to obszary strachu w organizacji. Związane są one z wieloma obszarami jej funkcjonowania. Najczęściej próbuje się je ignorować. zamachy blokady

17 Podsumowanie Współczesne organizacje muszą rozwijać swoją kulturę aby nie zginąć na globalny polu walki. Kulturę tworzy system różnorodnych elementów o różnych funkcjach.

18 Dziękuję z uwagę


Pobierz ppt "Zarządzanie strategiczne"

Podobne prezentacje


Reklamy Google