Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem Michał Kociankowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem Michał Kociankowski."— Zapis prezentacji:

1 Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem Michał Kociankowski

2 Obraz zmieniony Oddziaływanie manipulujące Manipulacja, czyli coś dzieje się ze zdolnością do widzenia prawdziwego stanu rzeczy. Celowa zmiana obrazu świata (lub jego części) u osoby lub grupy w celu wywołania określonego ich zachowania. Zachowanie niezależne Zachowanie kontrolowane Manipulacja, czyli co? Przez obraz świata Przez język, zakres pojęć Przez mechanizmy poznawcze Przez schematy zachowań społecznych Przez obraz ja Obraz prawdziwy

3 Prawda sens logiczny sens ontologiczny sens etyczny Prawidłowe przejście od jednych tez do kolejnych Właściwa ocena, co jest i było, a czego nie było i nie ma Stan lepszy, szlachetniejszy, bardziej zasługujący na uznanie Mimo różnego sensu najczęściej przyjmuje się te perspektywy łącznie Prawda fakto-logiczno-etyczna Fikcyjny obraz świata prowadzący do błędów i strat Prawdziwy obraz świata prowadzący do samych korzyści Niekorzystny Nie prawdziwy Prawdziwy Korzystny

4 Jest taki (nie)mądry podział reklam REKLAMA WIZERUNKOWA Tłumaczy lub pokazuje o co chodzi w marce, działa na emocje, używa symboli i metafor, często jest ładna, dynamiczna i ciekawa REKLAMA PRODUKTOWA Przekonuje do zakupu produktu, odwołuje się do myślenia, operuje argumentami, czasem jest nudna lub żenująca, bywa natarczywa WARTOŚCI WYŻSZE WARTOŚCI INSTRUMENTALNE KORZYŚCI EMOCJONALNE KORZYŚCI FUNKCJONALNE ATRYBUTY WARTOŚCIUJĄCE ATRYBUTY OPISOWE Ekspozycja innowacji produktowej Atrakcyjne ilustrowanie idei marki Brandowany abstrakcyjny humor Sugestywna prezentacja problemu Vizir Ikea Ty tu urządzisz, Danio Mały Głód Plus Mumio Danacol

5 Skuteczne strategie komunikacji Atlas Strategiczny, Marek Staniszewski, Oni to już mają – dołącz do nich! Tylko popatrz, co nas wspiera Jak wiele mógłbyś stracić… Dla wyjątkowych ludzi Czy nie tego właśnie szukałeś? Idealne dopasowanie To musi być to! Inni Ci tego nigdy nie dadzą Tylko popatrz, jak to działa Masz problem – mamy rozwiązanie Czy wiesz, jak bardzo się staramy? Niemożliwe – nie dla nas Poczuj się wolny Razem możemy wszystko Dzięki nam możesz więcej Spojrzyj inaczej na swój problem Nasza wada jest zaletą Dzięki nam przełamiesz bariery Omija Cię coś ważnego Choć o tym nie wiesz, mamy coś specjalnie dla Ciebie NIEDOSTĘPNOŚĆ POWSZECHNOŚĆ WZAJEMNOŚĆ AUTORYTET ZAANGAŻOWANIE LUBIENIE

6 Konsumenci Na czym się skupić w życiu, aby cokolwiek z niego mieć? Są wychowani do pewnych wzorców i idei Nie za bardzo ogarniają otaczającą rzeczywistość Mimo wszystko chcą być zadowoleni z siebie i życia Błogostan: Poczucie szczęście Poczucie bezpieczeństwa Poczucie spełnienia Sukces życiowy to kwestia subiektywnej oceny Auto-manipulacja to bardzo przydatna zdolność przystosowawcza!

7 System rynku, reklamy i konsumpcji daje możliwość przeskakiwania szczebli drabiny dzięki błędom w ocenie sytuacji. NIECH ŻYJĄ BŁĘDY! Po co to wszystko? Świat wyobrażeń i dążeń (niejasny, ale nie musi podlegać weryfikacji) Rzeczywistość (niby jest jedna, ale trudno to zweryfikować) Zbyt ostre widzenie to prosta droga do szaleństwa. Aparatura poznawcza człowieka służy do możliwie bezbolesnego pogodzenia tych sfer, a nie do ich rozpoznania i zrozumienia Co to daje?

8 Niekorzystny Nie prawdziwy Prawdziwy Korzystny Fikcyjny obraz świata prowadzący do błędów i strat Prawdziwy obraz świata prowadzący do samych korzyści Prawdziwy obraz świata prowadzący do nieszczęśliwości Fikcyjny obraz świata prowadzący do szczęścia


Pobierz ppt "Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem Michał Kociankowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google