Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Skuteczny savoir – vivre w biznesie, czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Skuteczny savoir – vivre w biznesie, czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych."— Zapis prezentacji:

1

2 Skuteczny savoir – vivre w biznesie, czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych.

3 Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej?

4 pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści łatwiej o awans, podwyżkę Wygląd zewnętrzny i styl zachowania są Kluczem do sukcesu

5 Główne zasady savoir – vivre.

6 Dobry wizerunek podstawą autoprezentacji.

7 Zasady skutecznego marketingu osobistego: Gruntowna analiza własnego potencjału Uwidocznienie swoich zalet Efekt pierwszego wrażenia Efektywna komunikacja niewerbalna Skuteczna komunikacja werbalna Pewność siebie Entuzjazm z rzeczy wykonywanych Efekt samospełniającej się przepowiedni

8 Efekt pierwszego wrażenia Koło Mehrebiana

9 Komunikacja właściwa

10 Kanały przesyłania sygnałów w komunikacji niewerbalnej i ich znaczenie

11 Złe nawyki mowy ciała podczas wystąpień publicznych

12 Kluczowe słowa w komunikacji podczas wystąpień publicznych

13 Pewność siebie Prawidłowa postawa ciała Dobry kontakt wzrokowy Wyrazistość i odpowiednia modulacja głosu Oryginalność własnego zachowania

14 Wystąpienia publiczne Główne zasady wystąpień publicznych

15 Zasady wystąpień publicznych Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Koordynacja i zespolenie komunikacji werbalnej z niewerbalną Umiejętność aktywizowania grupy odbiorców Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Radzenie sobie z tremą i stresem.

16 Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści: 1.Prosta i krótka budowa zdań 2.Właściwa kolejność i odpowiednia struktura 3.Zwięzłość wypowiedzi 4.Pobudzające dodatki: porównania, przykłady, obrazy

17 Aby osiągnąć najlepszy efekt prezentacji należy: Mówić głośno i wyraźnie Różnicować tempo wypowiedzi Stosować przerwy w wypowiedziach Używać bogatego słownictwa

18 Umiejętność aktywizowania odbiorców

19 Określ sytuację, w jakiej prowadzona będzie rozmowa, prezentacja Ilu jest słuchaczy, W jakim wieku są słuchacze Co łączy słuchaczy Jakie są oczekiwania słuchaczy Jakie uprzedzenia mogą mieć słuchacze Czego słuchacze mogą sie obawiać Na czym zależy słuchaczom Czy uczestniczą w prezentacji z własnej inicjatywy, czy nie Czym można ich zaskoczyć Odczytuj znaki zainteresowania widowni

20 Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Zasada 60/40 Pozostałe metody

21 Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji

22 Brak wyraźnie określonych założeń i układu prezentacji, Zbyt długa, niezrozumiała treść Złe rozplanowanie czasu Nerwowe zachowanie Odwracanie się do słuchaczy Dążenie do absolutnej perfekcji prowadzącego Niedopasowany strój

23 Cechy profesjonalnego wystąpienia Nie przepraszaj słuchaczy za brak doświadczenia Nie jąkaj sie i nie wahaj. Zgubiwszy wątek, zachowaj spokój Nie zniżaj głosu kończąc każde zdanie. Nie odbiegaj od przesłania, które masz przekazać

24 Walka ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznych.

25 Sposoby zwalczania tremy i stresu: Starannie przygotuj i przemyśl prezentację Przygotuj notatki i materiały, Myśl pozytywnie o tym, co robisz Przećwicz swoje wystąpienie przed lustrem Wyśpij się Bądź odpowiednio wcześnie Sprawdź sprzęt i nagłośnienie Załóż, że widownia jest nastawiona do Ciebie przyjaźnie

26 Tuż przed prezentacją Zrób kilka rozluźniających ćwiczeń fizycznych Rozluźnij mięśnie twarzy Zjedz cukierek miętowy lub owocowy Przećwicz intonację głosu Weź kilka głębokich wdechów

27


Pobierz ppt "Skuteczny savoir – vivre w biznesie, czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google