Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Skuteczny savoir – vivre w biznesie,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Skuteczny savoir – vivre w biznesie,"— Zapis prezentacji:

1 Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych.

2 Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej?

3 pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów
Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej? pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści łatwiej o awans, podwyżkę Wygląd zewnętrzny i styl zachowania są Kluczem do sukcesu

4 Główne zasady savoir – vivre.

5 Dobry wizerunek podstawą autoprezentacji.

6 Zasady skutecznego marketingu osobistego:
Gruntowna analiza własnego potencjału Uwidocznienie swoich zalet Efekt pierwszego wrażenia Efektywna komunikacja niewerbalna Skuteczna komunikacja werbalna Pewność siebie Entuzjazm z rzeczy wykonywanych Efekt samospełniającej się przepowiedni

7 Efekt pierwszego wrażenia
Koło Mehrebiana

8 Komunikacja właściwa

9 Kanały przesyłania sygnałów
w komunikacji niewerbalnej i ich znaczenie

10 Złe nawyki mowy ciała podczas wystąpień publicznych

11 Kluczowe słowa w komunikacji podczas wystąpień publicznych

12 Pewność siebie Prawidłowa postawa ciała Dobry kontakt wzrokowy
Wyrazistość i odpowiednia modulacja głosu Oryginalność własnego zachowania

13 Wystąpienia publiczne Główne zasady wystąpień publicznych

14 Zasady wystąpień publicznych
Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Koordynacja i zespolenie komunikacji werbalnej z niewerbalną Umiejętność aktywizowania grupy odbiorców Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Radzenie sobie z tremą i stresem.

15 Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści:
Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści: Prosta i krótka budowa zdań Właściwa kolejność i odpowiednia struktura Zwięzłość wypowiedzi Pobudzające dodatki: porównania, przykłady, obrazy

16 Aby osiągnąć najlepszy efekt prezentacji należy:
Mówić głośno i wyraźnie Różnicować tempo wypowiedzi Stosować przerwy w wypowiedziach Używać bogatego słownictwa

17 Umiejętność aktywizowania odbiorców

18 Określ sytuację, w jakiej prowadzona będzie rozmowa, prezentacja
Ilu jest słuchaczy, W jakim wieku są słuchacze Co łączy słuchaczy Jakie są oczekiwania słuchaczy Jakie uprzedzenia mogą mieć słuchacze Czego słuchacze mogą sie obawiać Na czym zależy słuchaczom Czy uczestniczą w prezentacji z własnej inicjatywy, czy nie Czym można ich zaskoczyć Odczytuj znaki zainteresowania widowni

19 Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych
Zasada 60/40 Pozostałe metody

20 Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji

21 Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji
Brak wyraźnie określonych założeń i układu prezentacji, Zbyt długa, niezrozumiała treść Złe rozplanowanie czasu Nerwowe zachowanie Odwracanie się do słuchaczy Dążenie do absolutnej perfekcji prowadzącego Niedopasowany strój

22 Cechy profesjonalnego wystąpienia
Nie przepraszaj słuchaczy za brak doświadczenia Nie jąkaj sie i nie wahaj. Zgubiwszy wątek, zachowaj spokój Nie zniżaj głosu kończąc każde zdanie. Nie odbiegaj od przesłania, które masz przekazać

23 Walka ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznych.

24 Sposoby zwalczania tremy i stresu:
Starannie przygotuj i przemyśl prezentację Przygotuj notatki i materiały, Myśl pozytywnie o tym, co robisz Przećwicz swoje wystąpienie przed lustrem Wyśpij się Bądź odpowiednio wcześnie Sprawdź sprzęt i nagłośnienie Załóż, że widownia jest nastawiona do Ciebie przyjaźnie

25 Tuż przed prezentacją Zrób kilka rozluźniających ćwiczeń fizycznych
Rozluźnij mięśnie twarzy Zjedz cukierek miętowy lub owocowy Przećwicz intonację głosu Weź kilka głębokich wdechów

26 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Skuteczny savoir – vivre w biznesie,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google