Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej"— Zapis prezentacji:

1 PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej
TEORIA I PRAKTYKA

2 STEVE BALLMER: EKONOMISTA
JOHN McCAIN: POLITYK STEVE BALLMER: EKONOMISTA

3 BRITNEY SPEARS: PIOSENKARKA O.J. SIMPSON: SPORTOWIEC

4 ARNOLD SCHWARZENEGGER: KULTURYSTA, AKTOR, POLITYK
JESSE VENTURA: ZAPAŚNIK, POLITYK

5 BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP
LANCE ARMSTRONG: KOLARZ BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP

6 JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY
JAN PAWEŁ II: PAPIEŻ JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY

7 NOTHING SUCKS LIKE AN ELECTROLUX
CHINESE REPUBLIC vs REPUBLIC OF CHINA PAŃSTWO PRUSKIE JEST POŚMIEWISKIEM EUROPY

8 PUBLIC RELATIONS – FUNKCJA ZARZĄDZANIA, KTÓRA BADA NASTAWIENIE OTOCZENIA, OKREŚLA STRATEGIE I PROCEDURY JEDNOSTEK LUB ORGANIZACJI WOBEC INTERESU PUBLICZNEGO ORAZ PLANUJE I WYKONUJE PROGRAM DZIAŁANIA W CELU UZYSKANIA ZROZUMIENIA I AKCEPTACJI OTOCZENIA

9 JEDNOSTKA P SPOŁECZEŃSTWO GRUPA R ZBIOROWOŚĆ

10 ELEMENTY PUBLIC RELATIONS
1. PROBLEM 2. POMYSŁ JAK GO ROZWIĄZAĆ 3. BADANIA I ANALIZA, PLANOWANIE 4. WDRAŻANIE PLANU W ŻYCIE 5. OBSERWACJA EFEKTÓW – REAKCJA OTOCZENIA 6. KONTYNUACJA DZIAŁAŃ LUB POWRÓT DO PKT 2

11 REKLAMA PROMOCJA PUBLIC RELATIONS PUBLICITY

12 „NIE WAŻNE JAK O TOBIE PISZĄ – WAŻNE ŻEBY O TOBIE W OGÓLE PISALI”

13 Gdzie przydaje sie pr ? w biznesie w polityce w życiu codziennym

14 PR UŁATWIA KOMUNIKACJĘ

15 PR NAPRAWIA BŁĘDY

16 PR KREUJE RZECZYWISTOŚĆ

17 PR REDEFINIUJE POJĘCIA

18 wrażenie, które uzyskujemy w zależności od stanu naszej wiedzy i zrozumienia faktów (dotyczących ludzi, produktów lub sytuacji) wiZERUNEK pozytywny negatywny

19 Rodzaje wizerunku Odbicie lustrzane — sposób, w jaki postrzegamy swój własny wygląd Obecny wizerunek — sposób, w jaki ludzie z zewnątrz oceniają organizację lub osobę Wizerunek organizacji —sposób, w jaki dana jednostka prezentuje się na zewnątrz, (historia firmy, jej reputacja i stabilność finansowa) Złożoność wizerunków — czasem w skład firmy wchodzą różne oddziały, z których każdy posiada odrębny wizerunek

20 firmy prezentujące odpowiedzialną postawę wobec klientów, efektywnie rozwiązujące problemy dotyczące produktów lub usług, reagujące na zgłaszane przez klientów uwagi oraz zachowujące jawność we wzajemnych relacjach wiarygodność jestem wiarygodny jestem niewiarygodny

21 CZARNY PR– ŚWIADOMIE ZAPLANOWANE DZIAŁANIE INFORMACYJNE NA SZKODĘ INNEGO PODMIOTU. JEST TO DZIAŁANIE, KTÓRE WYKORZYSTUJE INFORMACJE PRZECIWKO OSOBIE/INSTYTUCJI BEZ ICH ZGODY. JEGO CELEM JEST PODWAŻENIE CZYJEJŚ POZYCJI NA RYNKU – OSŁABIENIE WIARYGODNOŚCI I WIZERUNKU

22 SAMUEL ADAMS P.R.L. ‘DZIADEK TUSKA’ ZUPKI AMINO

23 BLACK PUBLIC RELATIONS
KAMPANIA OSZCZERSTW POLITYCZNA ŚMIERĆ PRZYKLEJANIE ETYKIETY

24 GEORGE WALLACE SCOTTSBORO BOYS ELIOT SPITZER MARTIN L. KING

25 PR W DYPLOMACJI - TYTULATURA
CELE TYTUŁOWANIA; FORMY TYTUŁOWANIA – ZASADY OGÓLNE; TYTUŁ MOŻE PRZYSŁUGIWAĆ PRAWNIE, OFICJALNIE LUB HONOROWO; TYTULATURA PAŃSTW; TYTULATURA NAJWYŻSZYCH PRZEDSTAWICIELI PAŃSTW; TYTULATURA W KORESPONDENCJI (OFICJALNEJ I NIEOFICJALNEJ)

26 TYTULATURA - PRZYKŁADY
BENEDYKT XVI JUAN CARLOS BARACK OBAMA

27 TYTULATURA - PRZYKŁADY
KARDYNAŁ DZIWISZ KAROL MUSIOŁ

28 ADRESACI PUBLIC RELATIONS
GRUPY WEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY ZEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY TRADYCYJNE GRUPY PRZYSZŁOŚCIOWE GRUPY ZWOLENNIKÓW GRUPY PRZECIWNIKÓW

29 PROBLEMY PUBLIC RELATIONS
BRAK PRAWDZIWYCH SPECJALISTÓW BRAK WIARYGODNOŚCI BRAK BEZPIECZEŃSTWA PRACY DEPRECJONOWANIE WARTOŚCI PR

30 Przyczyny ewolucji pr konflikty i konfrontacje społeczne
duży wpływ opinii publicznej rozwój dużych korporacji rosnąca świadomość społeczna rozwój internetu

31 Historia public relations
STAROŻYTNOŚĆ: GRECJA – AGORA, SOFIŚCI, WSPANIALI MÓWCY RZYM – PERSWAZJA, IGRZYSKA, PIERWSZE WIADOMOŚCI

32 Historia public relations
OŚWIECENIE: GRZEGORZ XV – KOLEGIUM PROPAGANDY NIEMCY – TYGODNIKI KUPIECKIE FRANCJA I ANGLIA – PRASA RZĄDOWA

33 Historia public relations
STANY ZJEDNOCZONE: THOMAS JEFFERSON – PREKURSOR POJĘCIA PR „ROZBÓJNICZE PRZEDSIĘBIORSTWA” POJAWIENIE SIĘ MUCKRAKERS

34 Historia public relations
IVY LEE – OJCIEC PUBLIC RELATIONS

35 PIONIERZY public relations
EDWARD BERNAYS HAROLD BURSON

36 Historia public relations
STANY ZJEDNOCZONE: KOMITET CREELA BIURO INFORMACJI WOJENNEJ AMERYKAŃSKA AGENCJA INFORMACYJNA ROZWÓJ WIELKICH FIRM KONSULTINGOWYCH W ZAKRESIE PR

37 Historia public relations
POLSKA: PROPAGANDA RZĄDOWA POLSKIE STOWARZYSZENIE PUBLIC RELATIONS (1995) ZWIĄZEK FIRM PUBLIC RELATIONS ROZWÓJ PRYWATNYCH PRZEDSIĘBIORSTW = ROZWÓJ PUBLIC RELATIONS

38 OPINIA NA TEMAT U.S.A. PAŃSTWO 2010 KENIA 94% STANY ZJEDNOCZONE 85%
NIGERIA 81% KOREA POŁUDNIOWA 79% POLSKA 74% FRANCJA 73% INDIE 66% JAPONIA WIELKA BRYTANIA 65% NIEMCY 63% BRAZYLIA 62% HISZPANIA 61% INDONEZJA 59% CHINY 58% ROSJA 57% MEKSYK 56% LIBAN 52% ARGENTYNA 42% JORDANIA 21% EGIPT 17% PAKISTAN TURCJA

39 PROPAGANDA w ameryce DOKTRYNA WYJĄTKOWOŚCI
ZIMNA WOJNA - AFROAMERYKANIE I WOJNA ŚWIATOWA – WOLNOŚĆ SŁOWA II WOJNA ŚWIATOWA - NEUTRALNOŚĆ

40 PROPAGANDA KOMUNIZMU CZARNY PR WOBEC IMPERIALIZMU
PROMOWANIE WŁASNYCH WARTOŚCI ZASIANIE STRACHU WYOLBRZYMIANIE RZECZYWISTOŚCI

41 PROPAGANDA PR LUDZKIE OBLICZE POLITYKÓW OCZERNIANIE PRZECIWNIKA
KREOWANIE BOHATERÓW WYOLBRZYMIANIE FAKTÓW

42 Kampanie prezydenckie
1920 1928 1944 1948 1960 1976 1980 1992 2008

43 PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS
KONFERENCJA PRASOWA WYWIAD PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS SPONSORING LOBBYING REKLAMA

44 KONFERENCJA PRASOWA RYZYKOWNA GRA: BRAK TREŚCI
FAWORYZOWANIE DZIENNIKARZY SZYBKIE TEMPO ZŁY CZAS DNIA NIEODPOWIEDNIE MIEJSCE NIEDOPOWIEDZENIA BRAK RAM CZASOWYCH

45 WYWIAD SŁOWO SIĘ RZEKŁO: KONIECZNE PRZYGOTOWANIE
ZWIĘZŁOŚĆ, BEZPOŚREDNIOŚĆ PRAWDA I TYLKO PRAWDA FAKTY I ARGUMENTY MÓWIENIE OFICJALNIE KONTROLOWANE ROZLUŹNIENIE

46 PRZEMÓWIENIE, PREZENTACJA
RÓŻNE OKAZJE: INAUGURACJA I PRZEMÓWIENIA POLITYKÓW ORĘDZIE, HOMILIA ODCZYT MOWA SĄDOWA SYTUACJA KRYZYSOWA PROMOCJA I REKLAMA AUTOPREZENTACJA

47 LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY
LOBBYING DOSTARCZANIE WE WŁAŚCIWYM CZASIE I ODPOWIEDNIM MIEJSCU PRZYGOTOWANYCH MATERIAŁÓW I INFORMACJI, TAK ABY MOGŁY ONE ZMIENIĆ NA KORZYŚĆ LOBBUJĄCYCH DECYZJĘ OŚRODKÓW WŁADZY LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY

48 REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW
INFORMACJA PRZEKAZANA W PERSWAZYJNY SPOSÓB. POLEGA NA PROMOCJI DANEJ OSOBY/INSTYTUCJI/PRODUKTU W CELACH MARKETINGOWYCH REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW

49 ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
FINANSOWANIE OSOBY, ORGANIZACJI LUB WYDARZENIA W CELU PROMOWANIA WIZERUNKU SPONSORA. NAJCZĘŚCIEJ UZYSKUJE SIĘ ROZGŁOS, POZYTYWNE ODCZUCIE INNYCH WZGLĘDEM SIEBIE, DOTARCIE DO GRUPY ODNIESIENIA. ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA


Pobierz ppt "PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google