Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzemysław Grabowiecki Został zmieniony 10 lat temu
1
PUBLIC RELATIONS w kulturze amerykańskiej
TEORIA I PRAKTYKA
2
STEVE BALLMER: EKONOMISTA
JOHN McCAIN: POLITYK STEVE BALLMER: EKONOMISTA
3
BRITNEY SPEARS: PIOSENKARKA O.J. SIMPSON: SPORTOWIEC
4
ARNOLD SCHWARZENEGGER: KULTURYSTA, AKTOR, POLITYK
JESSE VENTURA: ZAPAŚNIK, POLITYK
5
BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP
LANCE ARMSTRONG: KOLARZ BILL GATES: EKONOMISTA, FILANTROP
6
JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY
JAN PAWEŁ II: PAPIEŻ JUREK OWSIAK: DZIAŁACZ SPOŁECZNY
7
NOTHING SUCKS LIKE AN ELECTROLUX
CHINESE REPUBLIC vs REPUBLIC OF CHINA PAŃSTWO PRUSKIE JEST POŚMIEWISKIEM EUROPY
8
PUBLIC RELATIONS – FUNKCJA ZARZĄDZANIA, KTÓRA BADA NASTAWIENIE OTOCZENIA, OKREŚLA STRATEGIE I PROCEDURY JEDNOSTEK LUB ORGANIZACJI WOBEC INTERESU PUBLICZNEGO ORAZ PLANUJE I WYKONUJE PROGRAM DZIAŁANIA W CELU UZYSKANIA ZROZUMIENIA I AKCEPTACJI OTOCZENIA
9
JEDNOSTKA P SPOŁECZEŃSTWO GRUPA R ZBIOROWOŚĆ
10
ELEMENTY PUBLIC RELATIONS
1. PROBLEM 2. POMYSŁ JAK GO ROZWIĄZAĆ 3. BADANIA I ANALIZA, PLANOWANIE 4. WDRAŻANIE PLANU W ŻYCIE 5. OBSERWACJA EFEKTÓW – REAKCJA OTOCZENIA 6. KONTYNUACJA DZIAŁAŃ LUB POWRÓT DO PKT 2
11
REKLAMA PROMOCJA PUBLIC RELATIONS PUBLICITY
12
„NIE WAŻNE JAK O TOBIE PISZĄ – WAŻNE ŻEBY O TOBIE W OGÓLE PISALI”
13
Gdzie przydaje sie pr ? w biznesie w polityce w życiu codziennym
14
PR UŁATWIA KOMUNIKACJĘ
15
PR NAPRAWIA BŁĘDY
16
PR KREUJE RZECZYWISTOŚĆ
17
PR REDEFINIUJE POJĘCIA
18
wrażenie, które uzyskujemy w zależności od stanu naszej wiedzy i zrozumienia faktów (dotyczących ludzi, produktów lub sytuacji) wiZERUNEK pozytywny negatywny
19
Rodzaje wizerunku Odbicie lustrzane — sposób, w jaki postrzegamy swój własny wygląd Obecny wizerunek — sposób, w jaki ludzie z zewnątrz oceniają organizację lub osobę Wizerunek organizacji —sposób, w jaki dana jednostka prezentuje się na zewnątrz, (historia firmy, jej reputacja i stabilność finansowa) Złożoność wizerunków — czasem w skład firmy wchodzą różne oddziały, z których każdy posiada odrębny wizerunek
20
firmy prezentujące odpowiedzialną postawę wobec klientów, efektywnie rozwiązujące problemy dotyczące produktów lub usług, reagujące na zgłaszane przez klientów uwagi oraz zachowujące jawność we wzajemnych relacjach wiarygodność jestem wiarygodny jestem niewiarygodny
21
CZARNY PR– ŚWIADOMIE ZAPLANOWANE DZIAŁANIE INFORMACYJNE NA SZKODĘ INNEGO PODMIOTU. JEST TO DZIAŁANIE, KTÓRE WYKORZYSTUJE INFORMACJE PRZECIWKO OSOBIE/INSTYTUCJI BEZ ICH ZGODY. JEGO CELEM JEST PODWAŻENIE CZYJEJŚ POZYCJI NA RYNKU – OSŁABIENIE WIARYGODNOŚCI I WIZERUNKU
22
SAMUEL ADAMS P.R.L. ‘DZIADEK TUSKA’ ZUPKI AMINO
23
BLACK PUBLIC RELATIONS
KAMPANIA OSZCZERSTW POLITYCZNA ŚMIERĆ PRZYKLEJANIE ETYKIETY
24
GEORGE WALLACE SCOTTSBORO BOYS ELIOT SPITZER MARTIN L. KING
25
PR W DYPLOMACJI - TYTULATURA
CELE TYTUŁOWANIA; FORMY TYTUŁOWANIA – ZASADY OGÓLNE; TYTUŁ MOŻE PRZYSŁUGIWAĆ PRAWNIE, OFICJALNIE LUB HONOROWO; TYTULATURA PAŃSTW; TYTULATURA NAJWYŻSZYCH PRZEDSTAWICIELI PAŃSTW; TYTULATURA W KORESPONDENCJI (OFICJALNEJ I NIEOFICJALNEJ)
26
TYTULATURA - PRZYKŁADY
BENEDYKT XVI JUAN CARLOS BARACK OBAMA
27
TYTULATURA - PRZYKŁADY
KARDYNAŁ DZIWISZ KAROL MUSIOŁ
28
ADRESACI PUBLIC RELATIONS
GRUPY WEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY ZEWNĘTRZNEGO OTOCZENIA GRUPY TRADYCYJNE GRUPY PRZYSZŁOŚCIOWE GRUPY ZWOLENNIKÓW GRUPY PRZECIWNIKÓW
29
PROBLEMY PUBLIC RELATIONS
BRAK PRAWDZIWYCH SPECJALISTÓW BRAK WIARYGODNOŚCI BRAK BEZPIECZEŃSTWA PRACY DEPRECJONOWANIE WARTOŚCI PR
30
Przyczyny ewolucji pr konflikty i konfrontacje społeczne
duży wpływ opinii publicznej rozwój dużych korporacji rosnąca świadomość społeczna rozwój internetu
31
Historia public relations
STAROŻYTNOŚĆ: GRECJA – AGORA, SOFIŚCI, WSPANIALI MÓWCY RZYM – PERSWAZJA, IGRZYSKA, PIERWSZE WIADOMOŚCI
32
Historia public relations
OŚWIECENIE: GRZEGORZ XV – KOLEGIUM PROPAGANDY NIEMCY – TYGODNIKI KUPIECKIE FRANCJA I ANGLIA – PRASA RZĄDOWA
33
Historia public relations
STANY ZJEDNOCZONE: THOMAS JEFFERSON – PREKURSOR POJĘCIA PR „ROZBÓJNICZE PRZEDSIĘBIORSTWA” POJAWIENIE SIĘ MUCKRAKERS
34
Historia public relations
IVY LEE – OJCIEC PUBLIC RELATIONS
35
PIONIERZY public relations
EDWARD BERNAYS HAROLD BURSON
36
Historia public relations
STANY ZJEDNOCZONE: KOMITET CREELA BIURO INFORMACJI WOJENNEJ AMERYKAŃSKA AGENCJA INFORMACYJNA ROZWÓJ WIELKICH FIRM KONSULTINGOWYCH W ZAKRESIE PR
37
Historia public relations
POLSKA: PROPAGANDA RZĄDOWA POLSKIE STOWARZYSZENIE PUBLIC RELATIONS (1995) ZWIĄZEK FIRM PUBLIC RELATIONS ROZWÓJ PRYWATNYCH PRZEDSIĘBIORSTW = ROZWÓJ PUBLIC RELATIONS
38
OPINIA NA TEMAT U.S.A. PAŃSTWO 2010 KENIA 94% STANY ZJEDNOCZONE 85%
NIGERIA 81% KOREA POŁUDNIOWA 79% POLSKA 74% FRANCJA 73% INDIE 66% JAPONIA WIELKA BRYTANIA 65% NIEMCY 63% BRAZYLIA 62% HISZPANIA 61% INDONEZJA 59% CHINY 58% ROSJA 57% MEKSYK 56% LIBAN 52% ARGENTYNA 42% JORDANIA 21% EGIPT 17% PAKISTAN TURCJA
39
PROPAGANDA w ameryce DOKTRYNA WYJĄTKOWOŚCI
ZIMNA WOJNA - AFROAMERYKANIE I WOJNA ŚWIATOWA – WOLNOŚĆ SŁOWA II WOJNA ŚWIATOWA - NEUTRALNOŚĆ
40
PROPAGANDA KOMUNIZMU CZARNY PR WOBEC IMPERIALIZMU
PROMOWANIE WŁASNYCH WARTOŚCI ZASIANIE STRACHU WYOLBRZYMIANIE RZECZYWISTOŚCI
41
PROPAGANDA PR LUDZKIE OBLICZE POLITYKÓW OCZERNIANIE PRZECIWNIKA
KREOWANIE BOHATERÓW WYOLBRZYMIANIE FAKTÓW
42
Kampanie prezydenckie
1920 1928 1944 1948 1960 1976 1980 1992 2008
43
PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS
KONFERENCJA PRASOWA WYWIAD PRZEMÓWIENIE I PREZENTACJA NARZĘDZIA PUBLIC RELATIONS SPONSORING LOBBYING REKLAMA
44
KONFERENCJA PRASOWA RYZYKOWNA GRA: BRAK TREŚCI
FAWORYZOWANIE DZIENNIKARZY SZYBKIE TEMPO ZŁY CZAS DNIA NIEODPOWIEDNIE MIEJSCE NIEDOPOWIEDZENIA BRAK RAM CZASOWYCH
45
WYWIAD SŁOWO SIĘ RZEKŁO: KONIECZNE PRZYGOTOWANIE
ZWIĘZŁOŚĆ, BEZPOŚREDNIOŚĆ PRAWDA I TYLKO PRAWDA FAKTY I ARGUMENTY MÓWIENIE OFICJALNIE KONTROLOWANE ROZLUŹNIENIE
46
PRZEMÓWIENIE, PREZENTACJA
RÓŻNE OKAZJE: INAUGURACJA I PRZEMÓWIENIA POLITYKÓW ORĘDZIE, HOMILIA ODCZYT MOWA SĄDOWA SYTUACJA KRYZYSOWA PROMOCJA I REKLAMA AUTOPREZENTACJA
47
LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY
LOBBYING DOSTARCZANIE WE WŁAŚCIWYM CZASIE I ODPOWIEDNIM MIEJSCU PRZYGOTOWANYCH MATERIAŁÓW I INFORMACJI, TAK ABY MOGŁY ONE ZMIENIĆ NA KORZYŚĆ LOBBUJĄCYCH DECYZJĘ OŚRODKÓW WŁADZY LOBBY – GRUPA OSÓB REPREZENTUJĄCYCH WSPÓLNE INTERESY
48
REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW
INFORMACJA PRZEKAZANA W PERSWAZYJNY SPOSÓB. POLEGA NA PROMOCJI DANEJ OSOBY/INSTYTUCJI/PRODUKTU W CELACH MARKETINGOWYCH REKLAMA MUSI SKUTECZNIE ODDZIAŁYWAĆ NA ODBIORCÓW
49
ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
FINANSOWANIE OSOBY, ORGANIZACJI LUB WYDARZENIA W CELU PROMOWANIA WIZERUNKU SPONSORA. NAJCZĘŚCIEJ UZYSKUJE SIĘ ROZGŁOS, POZYTYWNE ODCZUCIE INNYCH WZGLĘDEM SIEBIE, DOTARCIE DO GRUPY ODNIESIENIA. ELEMENTEM SPONSORINGU JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.