Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLubomir Baca Został zmieniony 11 lat temu
1
PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY
2
I. Założenia ogólne. II. Etapy tworzenia WPI. III. Metodologia prac i zakres działania Zespołu Koordynacyjnego ds. WPI. IV. Korzyści i znaczenie wieloletniego planowania inwestycyjnego.
3
Wieloletni Program Inwestycyjny jest: programem gospodarczym w zakresie zamierzeń inwestycyjnych miasta Puławy na kolejne 5 lat; instrumentem realizacji Strategii Rozwoju Miasta Puławy; punktem odniesienia przy tworzeniu WPF, budżetu oraz przy pozyskiwaniu środków zewnętrznych na inwestycje; dokumentem strategicznym sporządzanym przy udziale społeczeństwa lokalnego; programem postępującym i kroczącym tworzonym na bazie wniosków inwestycyjnych.
4
Etapy procesu tworzenia/aktualizacji WPI: I. Ogłoszenie o przystąpieniu do opracowania/aktualizacji WPI: marzec; II. Nabór wniosków inwestycyjnych: marzec-sierpień; III. Ocena nowych wniosków inwestycyjnych: wrzesień; IV. Aktualizacja zadań już ujętych w WPI: maj-październik; V.Opracowanie i przedstawienie Prezydentowi Miasta sporządzonego WPI: listopad; VI. Przekazanie WPI pod obrady Rady Miasta: grudzień.
6
Ocena nowych wniosków inwestycyjnych Analiza i weryfikacja priorytetów inwestycji już ujętych w WPI wyznaczonych przez jednostki realizujące oraz Wydział PI Główne zadania Zespołu Koordynacyjnego ds. WPI Prace nad tworzeniem WPI prowadzone są przez Zespół Koordynacyjny powoływany przez Prezydenta Miasta w każdym roku aktualizacji WPI.
7
Zgodność ze strategią i programami rozwoju Udział zewnętrznych źródeł finansowania Aktywizacja rozwoju gospodarczego Wpływ na środowisko naturalne Wpływ na budżet miasta KRYTERIA OCENY NOWYCH WNIOSKÓW INWESTYCYJNYCH: pkt 0 – 3 – 5 Zasięg oddziaływania Metodologia oceny nowych wniosków inwestycyjnych
9
Metodologia oceny nowych wniosków inwestycyjnych Kwalifikacja nowych inwestycji na ostatni rok programowania Hierarchizacja nowych inwestycji na końcu działów klasyfikacji budżetowej wg uzyskanej punktacji Możliwość skierowania nowej inwestycji do wcześniejszej realizacji (ważne uwarunkowania prawne, społeczne i finansowe)
10
Metodologia aktualizacji inwestycji już ujętych w WPI Aktualizacja inwestycji w zakresie rzeczowo- finansowym, okresu realizacji oraz realności wykonania Wyznaczenie cech i priorytetu inwestycji Jednostki realizujące zadania inwestycyjne
12
CECHY ZADANIA INWESTYCYJNEGO WYZNACZAJĄCE PRIORYTET INWESTYCJI: rozpoczęte i wymagające kontynuacji; gotowość instytucjonalno-prawna i dokumentacyjna; decyzje administracyjne utracą ważność w najbliższym roku; powiązanie z innymi inwestycjami; istnieją przesłanki do pozyskania funduszy zewnętrznych; realizacja inwestycji umożliwi pilne osiągnięcie celów wyznaczonych w strategii rozwoju; duże poparcie społeczne; największa efektywność i pozytywne oddziaływanie w skali całego miasta.
13
PRIORYTET I Inwestycja bardzo pilna, bezwzględnie konieczna do rozpoczęcia realizacji w I roku programowania WPI Inwestycja posiadająca wszystkie lub zdecydowaną większość CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO
14
PRIORYTET II Inwestycja pilna, konieczna do rozpoczęcia realizacji w kolejnych latach programowania WPI Inwestycja posiadająca minimum 50% CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO
15
PRIORYTET III Inwestycja może czekać, proponowana do rozpoczęcia realizacji w ostatnich latach programowania WPI Inwestycja posiadająca mniej niż 50% CECH ZADANIA INWESTYCYJNEGO
16
Metodologia aktualizacji inwestycji już ujętych w WPI Weryfikacja priorytetów inwestycji Propozycje Wydziału PI Decyzja Zespołu ds. WPI
18
PRZYKŁADOWE KORZYŚCI Z WIELOLETNIEGO PLANOWANIA INWESTYCYJNEGO lepsza informacja o realizowanych i planowanych do realizacji inwestycjach w m. Puławy; czytelne procedury określania potrzeb inwestycyjnych; możliwość czynnego uczestniczenia w procesie planowania poprzez składanie wniosków inwestycyjnych (konsultacje społeczne). dla mieszkańców
19
wyraźnie określone cele i priorytety polityki inwestycyjnej m. Puławy; większa wiarygodność miasta jako partnera gospodarczego. narzędzie kontroli realizowanej polityki inwestycyjnej miasta i deklaracji politycznych; czytelne procedury określania potrzeb inwestycyjnych w m. Puławy. dla inwestorów dla radnych
20
możliwość uszeregowania inwestycji wg pożądanej kolejności ich realizacji w powiązaniu z Wieloletnią Prognozą Finansową; usprawnienie procesu inwestycyjnego poprzez właściwe rozłożenie w czasie i przygotowanie zadań pod względem finansowo- rzeczowym – zwłaszcza zadań czasochłonnych i kosztownych; usystematyzowana praca według przyjętych standardów. dla urzędników
21
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.