Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMścisław Grzonka Został zmieniony 11 lat temu
1
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Agencja Promocyjna Wojciech Matelski
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek Robert Lewicki Przemysław Kurczewski
2
Plan prezentacji: Charakterystyka branży Analiza SWOT
Analiza benchmarkingowa Wnioski, rekomendacje
3
Charakterystyka branży
Według szacunków domu mediowego Starlink wartość polskiego rynku reklamowego w 2009 roku - 6,945 mld zł (o 11,4 proc. mniej niż w roku). Z prognoz domu mediowego Zenith Optimedia wynika, że w 2010 roku wartość całego rynku reklamy w Polsce wyniesie 7,3 miliarda złotych. Identyfikowany jest spadek sprzedaży największych gazet regionalnych, co może niekorzystnie wpływać na kondycję branży reklamowej. Wartość rynku reklamy – prognoza na 2010 roku (w mln zł.)
4
Analiza SWOT Mocne strony to przede wszystkim wieloletnie doświadczenie w branży – 14 lat, wysoka jakość świadczonych usług. Słabe strony to m. in. niedostateczne zaplecze finansowe na rozwój przedsiębiorstwa i utrzymanie należytego tempa rozwoju oraz lokalizacja. Wśród możliwości wyróżniono m.in. umowy z kolejnymi wydawnictwami oraz dywersyfikację działalności w kierunku reklamy internetowej. Największe zagrożenie to malejące zainteresowanie prasą drukowaną. Strategia firmy jest konserwatywna i konkurencyjna.
5
Analiza benchmarkingowa
Wyniki przedsiębiorstw branży usługowej Agencja Promocyjna Wojciech Matelski Przywództwo (1) 50% 57% Polityka i strategia (2) 48% 54% Zarządzanie ludźmi (3) 49% 32% Zarządzanie zasobami i partnerstwo (4) 53% 63% Zarządzanie procesami (5) 44% Satysfakcja klientów (6) Satysfakcja zatrudnionych (7) 25% Wpływ na otoczenie (8) 43% Efekt końcowy (9) Wyniki spełnienia kryteriów Modelu EFQM (European Foundation for Quality Management) na tle wyników uzyskanych przez inne przedsiębiorstwa.
6
Wnioski, rekomendacje Agencja Promocyjna Wojciech Matelski jest rozwijającym się przedsiębiorstwem, o ustabilizowanej pozycji rynkowej. Rekomenduje się: zadbanie o stworzenie profesjonalnej strony internetowej, która obrazowałaby ofertę firmy zadbanie o wysokie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych wdrożenie specjalistycznego systemu raportowania skorzystanie z nieodpłatnej usługi doradczej o charakterze proinnowacyjnym w ramach transferu technologii. (podczas wdrażania systemu) podjęcie się prowadzenia działalności szkoleniowej, której celem byłoby przygotowanie do zawodu przedstawiciela handlowego rynku medialnego poprzez nabycie umiejętności aktywnej sprzedaży reklamy.
7
Wnioski, rekomendacje Możliwości dofinansowania inwestycji w ramach:
konkursu na Działanie 1.2. „Wsparcie rozwoju MSP” działania 8.2 realizowane w ramach POIG. W związku ze zidentyfikowaną potrzebą dywersyfikacji prowadzonej działalności, w przypadku braku możliwości skorzystania z dofinansowania ze środków UE należałoby rozważyć zasadność skorzystania z komercyjnych kredytów bankowych bądź znalezienia inwestora – współudziałowca.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.