Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-Belfer przygotowanie nauczycieli Gimnazjum im. Jana.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-Belfer przygotowanie nauczycieli Gimnazjum im. Jana."— Zapis prezentacji:

1 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-Belfer przygotowanie nauczycieli Gimnazjum im. Jana Pawła II w Niegowie do stosowania e-learningu w nauczaniu i samokształceniu SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE PROJEKT

2 Seminarium Agenda 1.Technologia przyszłością edukacji? 2.Prezentacja założeń projektu 3.Przerwa 4.Prezentacja osiągniętych rezultatów 5.Podsumowanie realizacji projektu

3 Technologia przyszłością edukacji? E-learning i zdalne nauczanie? Proces ewolucji zdalnego nauczania. Kursy korespondencyjne Kursy radiowe i telewizyjne Kursy na kasetach i płytach Kursy poprzez Internet

4 Tworzy się społeczeństwo oparte na wiedzy i kształceniu ustawicznym wykorzystujące komputery jako stały element naszej codzienności. Technologia przyszłością edukacji? E-learning i zdalne nauczanie? Jeżeli chodzi o odpowiedź na nasze pytanie, można się zastanowić nie czy tylko na jak długo ta forma edukacji weszła w nasze życie i co ją zastąpi, ale to już zweryfikuje czas.

5 redukcja kosztów, oszczędność czasu, duża efektywność, łatwość modyfikacji i aktualizacji, dobre monitorowanie i diagnozowanie procesu nauczania, możliwość indywidualizacji treści i sposobu kształcenia, elastyczność w doborze czasu oraz miejsca nauki. Dlaczego e-learning jest coraz popularniejszy? początkowo duży koszt uruchomienia, brak osobistego kontaktu z nauczycielem, problem z motywacją i dyscypliną, konieczność samokontroli, ograniczone możliwości interakcji z innymi uczestnikami. Zalety e-learningu:Wady e-learningu: Technologia przyszłością edukacji?

6 Dlaczego e-learning jest coraz popularniejszy? Do niedawna z tej formy kształcenia korzystały tylko: duże i średnie firmy, niektóre organizacje rządowe, uczelnie wyższe. Przyczyny zmiany na korzyść e-learningu: przewaga zalet, nowe, tanie technologie, większa świadomość. Zalety dydaktyczne i ekonomiczne sprawiły, że e-learning rozwija się coraz dynamiczniej.

7 Prezentacja założeń projektu Informacje o projekcie Projekt E-Belfer – przygotowanie nauczycieli Gimnazjum im. Jana Pawła II w Niegowie do stosowania e-learningu w nauczaniu i samokształceniu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS - PO KL - Priorytet IX – ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH - Działanie 9.4 – Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty). Obejmował szkolenia nauczycieli dotyczące wzrostu kompetencji metodycznych i merytorycznych.

8 Prezentacja realizowanego projektu Cele projektu Cel ogólny: Wzrost kompetencji metodycznych i merytorycznych nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy TIK oraz wskazanie możliwości i sposobów prowadzenia zajęć dydaktycznych z zastosowaniem platformy e-learningowej. Cele szczegółowe: zdobycie wiedzy na temat zasad pracy na platformie e-learningowej, zdobycie umiejętności tworzenia lekcji e-learningowych, zapoznanie z narzędziami informatycznymi do tworzenia lekcji e-learningowych, zapoznanie z metodologią i metodyką budowania kursów e-learningowych, zwiększenie aktywności w zakresie doskonalenia warsztatu pracy i samokształcenia.

9 Prezentacja realizowanego projektu Rekrutacja Rekrutacja w ramach projektu: Termin rekrutacji Regulamin i kryteria udziału w projekcie – opracowano W projekcie udział wzięło 2 nauczycieli i 10 n auczycielek.

10 Prezentacja realizowanego projektu Wykonawca – OSI CompuTrain S.A. prowadzi niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiada bogate doświadczenie w realizacji szkoleń i projektów związanych z oświatą, ponad przeszkolonych nauczycieli w różnych projektach, 4 miejsce w Polsce pod względem liczby przeszkolonych osób i liczby kursów (ranking Teleinfo, 2007), realizator projektów komercyjnych, ale także finansowanych z środków Unijnych oraz Banku Światowego.

11 Prezentacja realizowanego projektu Informacje o projekcie w Internecie

12 Prezentacja realizowanego projektu Beneficjenci 2 nauczycieli i 10 nauczycielek z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Niegowie zamieszkałych w woj. śląskim chcących uzupełnić swoje kompetencje zgodnie z kwalifikacjami zawodowymi.

13 S1S2 E1 S3S4 E2 S5 E3 Prezentacja założeń projektu ZAJĘCIA STACJONARNE E-LEARNING Informacje o szkoleniu Szkolenie było prowadzone w trybie mieszanym (blended learning) łączącym sobie zalety metody szkolenia tradycyjnego i e-learningu. W kursie treści były podzielone na moduły stacjonarne (S) i zdalne (E).

14 Prezentacja założeń projektu Informacje o szkoleniu Realizacja zajęć stacjonarnych: Zajęcia odbywały się w ramach godzin pracy. Prowadził je trener OSI CompuTrain S.A. – Jacek Turlejski Miejsce zajęć – pracownia komputerowa. Realizacja zajęć zdalnych: Zajęcia odbywały na platformie zdalnego nauczania. Moderowane przez trenera OSI CompuTrain S.A. – Grzegorza Nowaka

15 Prezentacja realizowanego projektu Galeria zdjęć

16 Prezentacja osiągniętych rezultatów Założone rezultaty Zdobycie umiejętności: pracy z platformą e-learningową, zastosowania metodologii i metodyki budowania e-kursów, komunikacji z wykorzystaniem dostępnych mediów, samokształcenia za pomocą zasobów Internetu i platformy e-learningowej, pobudzania kreatywności i aktywności w pracy dydaktycznej.

17 Prezentacja osiągniętych rezultatów Produkty i ich ocena Przygotowanie nauczycieli do wykorzystania e-learningu. Zrealizowanie szkolenia obejmującego 100 os./godzin w tym 40 os./godzin szkolenia stacjonarnego i 60 os./godzin e-learningowego. Kurs e-learningowy lub blended learningowy uczestników. Jak je ocenimy

18 Prezentacja osiągniętych rezultatów Prezentacja najlepszych kursów Autor: Joanna Bacior Temat: Comparison of adjectives Stopniowanie przymiotników

19 Prezentacja osiągniętych rezultatów Prezentacja najlepszych kursów Autor: Marzena Mazanek Temat: "Okrągły stół" i upadek komunizmu w Polsce

20 Prezentacja osiągniętych rezultatów Prezentacja najlepszych kursów Autor: Leszek Kawecki Temat: Twierdzenie Talesa

21 Podsumowanie realizacji projektu Rezultaty w statystyce Udział beneficjent ó w w zajęciach stacjonarnych MODUŁ S1MODUŁ S1 M O D U Ł S 1/ S 2 MODUŁ S2MODUŁ S2 MODUŁ S3MODUŁ S3 M O D U Ł S 3/ S 4 MODUŁ S4MODUŁ S4 MO DU Ł S5 MO DU Ł S5 RAZ EM PROC ENT OBEC NOŚCI IMIĘ I NAZWISKO Ilość godz in KOBIETY Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik % Uczestnik ,5% Uczestnik % MĘŻCZYŹNI Uczestnik % Uczestnik % razem procent obecności grupy:99% Analizując tabelę uczestnictwa widzimy, że 9 nauczycielek uzyskało frekwencję 100%, i jedna nauczycielka 87,5%. Dwóch nauczycieli osiągnęło 100% frekwencję. Każdy z uczestników osiągnął wymaganą frekwencję na zajęciach (80%).

22 Podsumowanie realizacji projektu Rezultaty w statystyce Wyniki ankiety ewaluacyjnej Podsumowując możemy powiedzieć, że nauczycielki i nauczyciele bardzo dobrze opanowali zagadnienia, które były realizowane podczas szkoleń w ramach projektu E-belfer...

23 Podsumowanie realizacji projektu Zespół realizujący projekt Moderator: Grzegorz Nowak (OSI CompuTrain S.A.) Wykładowca: Jacek Turlejski (SOD Częstochowa) Specjalista do spraw monitoringu i ewaluacji: Ewa Baryła Specjalista do spraw rozliczeń projektu: Bożena Fiutek Koordynator projektu: Dorota Kołacz

24 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękujemy za współpracę, życzymy udanych wakacji i miłego wypoczynku. W imieniu zespołu realizującego projekt Ewa Baryła Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-Belfer przygotowanie nauczycieli Gimnazjum im. Jana."

Podobne prezentacje


Reklamy Google