Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach"— Zapis prezentacji:

1 Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Regionalne szkolenie wprowadzające do kursu internetowego „Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie” w projekcie Akademia uczniowska wrzesień 2011

2 Akademia uczniowska Program Akademia uczniowska realizowany jest przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej. We współpracy z Partnerami: Międzynarodowym Instytutem Biologii Molekularnej i Komórkowej oraz Polsko - Amerykańską Fundacją Wolności Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty i wdrażany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

3 Akademia uczniowska 300 gimnazjów z pięciu województw;
Trzy kolejne roczniki uczniów rozpoczynających naukę we wrześniu: 2009, 2010 i 2011; Uczniowie zgłoszeni do Programu biorą w nim udział przez cały okres swojej nauki w gimnazjum; Łącznie Program obejmie ok uczniów; Przeszkolonych zostanie ok nauczycielek i nauczycieli. 3

4 Cele Akademii uczniowskiej
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów zgodnie z wymaganiami podstawy programowej: naukowo-technicznych matematycznych umiejętności uczenia się społecznych Oczekiwany skutek: lepsze wyniki w nauczaniu 4

5 Realizacja programu w szkole
Nowe metody nauczania na lekcjach Szkolne koła naukowe (SKN) Wzajemne nauczanie Wycieczki edukacyjne 5

6 Szkolne Koła Naukowe 12 godzin zajęć pozalekcyjnych w semestrze i 2 godziny prezentacji w trakcie lekcji Grupa uczniów od 12 do 15 osób – podział na 3 zespoły realizuje różne zadania Do udziału w SKN zapraszani są wszyscy uczniowie niezależnie od zdolności, umiejętności czy płci W SKNie biorą udział uczniowie z jednego poziomu Prowadzenie przez nauczyciela/nauczycielkę jednego z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, matematyka)

7 Szkolne Koło Naukowe Dzięki udziałowi w SKN uczniowie:
Poznają metody eksperymentalne uczą się korzystać z procedur badawczych w przedmiotach matematyczno-przyrodniczych wcielają się w rolę nauczyciela przygotowujac zajęcia dla koleżanek i kolegów

8 Wsparcie dla nauczycieli
Kursy internetowe Szkolenia regionalne Platforma internetowa programu Pomoce dydaktyczne

9 Kurs internetowy Sprawdzona metoda szkoleniowa: Wiedza merytoryczna
Prowadzenie nauczyciela przez kolejne moduły Sprawdzenie poznanych metod w trakcie SKN Wparcie mentora Pomoc eksperta

10 EiWN semestr I Wprowadzane typy doświadczeń: eksperyment
gra dydaktyczna Moduł I - Doświadczenia nauczyciela 3 X – 23 X 2011 Moduł II - Doświadczenie grupy pierwszej 24 X – 13 XI 2011 Moduł III - Doświadczenie grupy drugiej 14 XI – 11 XII 2011 Moduł II – Wzajemne nauczanie 12 XII 2011 r. – 15 I 2012

11 EiWN semestr II Wprowadzane typy doświadczeń: obserwacja
zajęcia z pytaniem problemowym Moduł V - Doświadczenia nauczyciela 16 I – 19 II 2012 Moduł VI - Doświadczenie grupy pierwszej 6 II – 18 III 2012 Moduł VII - Doświadczenie grupy drugiej 19 III – 29 IV 2012 Moduł VIII – Wzajemne nauczanie 30 IV – 27 V 2012

12 Szkolenia regionalne Prezentacje procedur eksperymentów naukowych
Uzupełnienie szkoleń internetowych Prezentacje procedur eksperymentów naukowych Prowadzenie przez partnerów akademickich Projektu

13 Platforma internetowa Programu
Prezentacja projektów szkolnych kół naukowych Umożliwienie komunikacji i współpracy online zespołów uczniowskich i nauczycieli Bezpośrednie wsparcie merytoryczne Wsparcie nauczycieli gimnazjów w pracy z uczniami metodą projektu Wsparcie szkół gimnazjalnych w prowadzeniu projektu gimnazjalnego

14 Zadania na rok szkolny 2011/2012
Wypełnienie i przekazanie do CEO dokumentacji uczestnika projektu Udział w rocznym kursie internetowym „Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie” Terminowe sprawozdawanie pracy z uczniami na platformie kursu Realizacja minimum 1 SKN w semestrze Uzupełnienie informacji o prowadzonych zajęciach SKN w Panelu administracyjnym AU Terminowe przesyłanie dokumentów potrzebnych do rozliczenia kursu

15 Umowa i wynagrodzenie Warunki wypłaty:
Kwota wynagrodzenia: 720 zł/brutto Warunki wypłaty: przeprowadzenie 12 godzin SKN terminowe zamieszczenie na platformie kursu kompletnych sprawozdań po czterech modułach i otrzymanie do nich pozytywnego komentarza od mentora uzupełnienie w Panelu administracyjnym AU informacja o SKNie: harmonogram lista uczniów Sprawozdanie Termin wypłaty: styczeń – luty 2012 czerwiec – lipiec 2012 15 15 15 15 15 15

16 Dalsza współpraca Prowadzenie zajęć SKN z kolejnymi grupami uczniów do roku szkolnego 2013/2014 Organizacja wycieczek edukacyjnych Możliwość udziały w kolejnych kursach i szkoleniach 16 16 16 16 16 16

17 Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach"

Podobne prezentacje


Reklamy Google