Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Regionalne szkolenie wprowadzające do kursu internetowego Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w projekcie Akademia uczniowska wrzesień 2011 Akademia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Regionalne szkolenie wprowadzające do kursu internetowego Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w projekcie Akademia uczniowska wrzesień 2011 Akademia."— Zapis prezentacji:

1 Regionalne szkolenie wprowadzające do kursu internetowego Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w projekcie Akademia uczniowska wrzesień 2011 Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach

2 Program Akademia uczniowska realizowany jest przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej. We współpracy z Partnerami: Międzynarodowym Instytutem Biologii Molekularnej i Komórkowej oraz Polsko - Amerykańską Fundacją Wolności Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty i wdrażany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Akademia uczniowska 2

3 3 300 gimnazjów z pięciu województw; Trzy kolejne roczniki uczniów rozpoczynających naukę we wrześniu: 2009, 2010 i 2011; Uczniowie zgłoszeni do Programu biorą w nim udział przez cały okres swojej nauki w gimnazjum; Łącznie Program obejmie ok uczniów; Przeszkolonych zostanie ok nauczycielek i nauczycieli. Akademia uczniowska

4 4 Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów zgodnie z wymaganiami podstawy programowej: naukowo-technicznych matematycznych umiejętności uczenia się społecznych Oczekiwany skutek: lepsze wyniki w nauczaniu Cele Akademii uczniowskiej

5 5 Nowe metody nauczania na lekcjach Szkolne koła naukowe (SKN) Wzajemne nauczanie Wycieczki edukacyjne Realizacja programu w szkole

6 12 godzin zajęć pozalekcyjnych w semestrze i 2 godziny prezentacji w trakcie lekcji Grupa uczniów od 12 do 15 osób – podział na 3 zespoły realizuje różne zadania Do udziału w SKN zapraszani są wszyscy uczniowie niezależnie od zdolności, umiejętności czy płci W SKNie biorą udział uczniowie z jednego poziomu Prowadzenie przez nauczyciela/nauczycielkę jednego z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, matematyka) Szkolne Koła Naukowe 6

7 Dzięki udziałowi w SKN uczniowie: Poznają metody eksperymentalne uczą się korzystać z procedur badawczych w przedmiotach matematyczno-przyrodniczych wcielają się w rolę nauczyciela przygotowujac zajęcia dla koleżanek i kolegów Szkolne Koło Naukowe 7

8 Kursy internetowe Szkolenia regionalne Platforma internetowa programu Pomoce dydaktyczne Wsparcie dla nauczycieli 8

9 Sprawdzona metoda szkoleniowa: Wiedza merytoryczna Prowadzenie nauczyciela przez kolejne moduły Sprawdzenie poznanych metod w trakcie SKN Wparcie mentora Pomoc eksperta Kurs internetowy 9

10 Wprowadzane typy doświadczeń: eksperyment gra dydaktyczna Moduł I - Doświadczenia nauczyciela 3 X – 23 X 2011 Moduł II - Doświadczenie grupy pierwszej 24 X – 13 XI 2011 Moduł III - Doświadczenie grupy drugiej 14 XI – 11 XII 2011 Moduł II – Wzajemne nauczanie 12 XII 2011 r. – 15 I 2012 EiWN semestr I 10

11 Wprowadzane typy doświadczeń: obserwacja zajęcia z pytaniem problemowym Moduł V - Doświadczenia nauczyciela 16 I – 19 II 2012 Moduł VI - Doświadczenie grupy pierwszej 6 II – 18 III 2012 Moduł VII - Doświadczenie grupy drugiej 19 III – 29 IV 2012 Moduł VIII – Wzajemne nauczanie 30 IV – 27 V 2012 EiWN semestr II 11

12 Uzupełnienie szkoleń internetowych Prezentacje procedur eksperymentów naukowych Prowadzenie przez partnerów akademickich Projektu Szkolenia regionalne 12

13 Prezentacja projektów szkolnych kół naukowych Umożliwienie komunikacji i współpracy online zespołów uczniowskich i nauczycieli Bezpośrednie wsparcie merytoryczne Wsparcie nauczycieli gimnazjów w pracy z uczniami metodą projektu Wsparcie szkół gimnazjalnych w prowadzeniu projektu gimnazjalnego Platforma internetowa Programu 13

14 Wypełnienie i przekazanie do CEO dokumentacji uczestnika projektu Udział w rocznym kursie internetowym Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie Terminowe sprawozdawanie pracy z uczniami na platformie kursu Realizacja minimum 1 SKN w semestrze Uzupełnienie informacji o prowadzonych zajęciach SKN w Panelu administracyjnym AU Terminowe przesyłanie dokumentów potrzebnych do rozliczenia kursu Zadania na rok szkolny 2011/

15 15 Umowa i wynagrodzenie Kwota wynagrodzenia: 720 zł/brutto Warunki wypłaty: przeprowadzenie 12 godzin SKN terminowe zamieszczenie na platformie kursu kompletnych sprawozdań po czterech modułach i otrzymanie do nich pozytywnego komentarza od mentora uzupełnienie w Panelu administracyjnym AU informacja o SKNie: harmonogram lista uczniów Sprawozdanie Termin wypłaty: styczeń – luty 2012 czerwiec – lipiec 2012

16 16 Dalsza współpraca Prowadzenie zajęć SKN z kolejnymi grupami uczniów do roku szkolnego 2013/2014 Organizacja wycieczek edukacyjnych Możliwość udziały w kolejnych kursach i szkoleniach

17 Dziękujemy za uwagę Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach 17


Pobierz ppt "Regionalne szkolenie wprowadzające do kursu internetowego Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w projekcie Akademia uczniowska wrzesień 2011 Akademia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google