Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w procesie aktywizacji społeczno – zawodowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w procesie aktywizacji społeczno – zawodowej."— Zapis prezentacji:

1 Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w procesie aktywizacji społeczno – zawodowej

2 Osoba niepełnosprawna intelektualnie przy odpowiednim, uwzględniającym stopień jej niepełnosprawności wsparciu, asyście, może i powinna funkcjonować w społeczeństwie na ogólnych zasadach odnoszących się do wszystkich ludzi

3 1. Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich, działanie 1.4, na lata 2004 – 2006, finansowany ze środków EFS 2. Program TRENER PRACY – zatrudnienie wspomagane osób niepełnosprawnych, finansowany ze środków PFRON

4 Warszawa, r Jarosław Giżycko Głogów Poznań Nidzica Kołobrzeg Kamień Pomorski Zgierz Bytom Warszawa

5 Wpis Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (PSOUU) do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia jako: Agencja pośrednictwa pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej Agencja doradztwa personalnego Agencja poradnictwa zawodowego Warszawa, r

6 Centrum DZWONI jest pierwszą w Polsce agencją pośrednictwa pracy dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, wprowadzającą światowe standardy zatrudnienia wspomaganego i wykorzystującą doświadczenia międzynarodowych ekspertów. Głównym celem działalności Centrum jest aktywizacja zawodowa grupy najbardziej wykluczonej z rynku pracy, zaś misją pełnienie roli pomostu między pracodawcą, a osobą niepełnosprawną.

7 Osoby z niepełnosprawnością intelektualną podejmują pracę zarobkową na otwartym rynku pracy Niepełnosprawny pracownik ma zapewnione stałe wsparcie Praca zarobkowa oznacza takie samo wynagrodzenie za pracę, jak w przypadku pracowników sprawnych Każda OSOBA ma dostęp do indywidualnego poradnictwa i wsparcia dostosowanego do jej potrzeb

8 Poprzez swoje działania: Zmieniamy wizerunek osoby niepełnosprawnej intelektualnie w społeczeństwie z biernego odbiorcy pomocy społecznej na aktywnego obywatela; Stwarzamy realną szansę na znalezienie i utrzymanie pracy zarobkowej dla ONI, a tym samym umożliwiamy im niezależność ekonomiczną, wpływamy na poprawę jakości życia i samooceny; Budujemy społeczeństwo obywatelskie, w którym każdy ma równe szanse, prawa i obowiązki;

9 1. Klient – osoba niepełnosprawna intelektualnie 2. Rodzina 3. Pracodawca 4. Współpracownicy

10 Indywidualny Plan Działania – KARIERA ZAWODOWA Indywidualny Plan Działania – KARIERA ZAWODOWA Wsparcie w procedurze zatrudnienia, określenie warunków zatrudnienia (organizacja i wymiar pracy) Wsparcie w procedurze zatrudnienia, określenie warunków zatrudnienia (organizacja i wymiar pracy) Stałe monitorowanie przebiegu pracy, ewentualne szkolenia wyrównawcze Stałe monitorowanie przebiegu pracy, ewentualne szkolenia wyrównawcze Równolegle prowadzenie grup wsparcia dla osób pracujących Równolegle prowadzenie grup wsparcia dla osób pracujących

11 Konsultacje i porady indywidualne Konsultacje i porady indywidualne Spotkania grupowe – wymiana doświadczeń Spotkania grupowe – wymiana doświadczeń Panele informacyjne dotyczące kwestii formalno – prawnych zatrudnienia Panele informacyjne dotyczące kwestii formalno – prawnych zatrudnienia

12 Wyszukiwanie właściwych pracowników Wyszukiwanie właściwych pracowników Szkolenie nowych pracowników Szkolenie nowych pracowników Utrzymywanie dobrych pracowników Utrzymywanie dobrych pracowników

13 Panele informacyjne dotyczące funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną Panele informacyjne dotyczące funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną Budowanie pozytywnych relacji zespołowych Budowanie pozytywnych relacji zespołowych

14

15 Ocena predyspozycji i preferencji zawodowych osób z niepełnosprawnością intelektualną Opracowywanie Indywidualnego Planu Działania (IPD) dla OSOBY Przygotowanie osób do podjęcia zatrudnienia poprzez prowadzenie warsztatów z zakresu poruszania się po rynku pracy Pomoc w wyborze miejsca praktyk zawodowych i zatrudnienia

16 Ocena poziomu umiejętności społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną Motywowanie przyszłych pracowników poprzez prowadzenie warsztatów z zakresu kompetencji społecznych Prowadzenie grup wsparcia dla osób już zatrudnionych Bieżące rozwiązywanie trudności i problemów

17 Weryfikowanie umiejętności osoby w praktyce – prowadzenie 1-2 dniowych warsztatów praktycznych Weryfikowanie umiejętności osoby w praktyce – prowadzenie 1-2 dniowych warsztatów praktycznych Przygotowanie osoby niepełnosprawnej do wchodzenia w rolę pracownika; Przygotowanie osoby niepełnosprawnej do wchodzenia w rolę pracownika; Przeprowadzenie szkolenia na stanowisku pracy; Przeprowadzenie szkolenia na stanowisku pracy; Dążenie do pełnego włączenia pracownika niepełnosprawnego w przedsiębiorstwie; Dążenie do pełnego włączenia pracownika niepełnosprawnego w przedsiębiorstwie; Pomoc w rozwiązywaniu wszelkich problemów zawodowych i społecznych – stały monitoring zatrudnienia Pomoc w rozwiązywaniu wszelkich problemów zawodowych i społecznych – stały monitoring zatrudnienia

18 UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNE DO WYKONYWANIA ZADAŃ STANOWISKO PRACY (ZAKRES CZYNNOŚCI) UMIEJETNOŚCI PRACOWNIKA

19 POZIOM UMIEJĘTNOŚCI WYMAGANYCH W PRACY (OKREŚLONE PRZEZ ANALIZĘ ZADANIA) POZIOM UMIEJĘTNOŚCI OSOBY DEFICYT UMIEJĘTNOŚCI WSPARCIE TRENERA PRACY

20 1249 osób, które skorzystały z usług oferowanych przez Centrum DZWONI 394 osób, które uzyskały pomoc i wsparcie w zatrudnieniu pracy na otwartym pracy 253 firmy, z którymi współpracujemy Falenty,

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33 Brak stałego finansowania projektu, konieczność wnioskowania (niepewność!) o środki finansowe Obawa i lęk rodziców przed utratą świadczeń socjalnych pobieranych przez niepełnosprawne dzieci oraz przed ich zbytnia samodzielnością Trudny rynek pracy; kryzys gospodarczy Stereotyp postrzegania osoby z niepełnosprawnością intelektualną (skutek – trudności w urzędach i instytucjach)

34 Monika Zakrzewska M tel. (022) tel. kom


Pobierz ppt "Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w procesie aktywizacji społeczno – zawodowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google