Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja Polskiej Izby Handlu Zagrożenia dla polskiego handlu wynikające z rewizji dyrektywy 2001/37/WE Bruksela 12 lipca 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja Polskiej Izby Handlu Zagrożenia dla polskiego handlu wynikające z rewizji dyrektywy 2001/37/WE Bruksela 12 lipca 2012."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja Polskiej Izby Handlu Zagrożenia dla polskiego handlu wynikające z rewizji dyrektywy 2001/37/WE Bruksela 12 lipca 2012

2 Dlaczego zabieramy głos Polska Izba Handlu – główna organizacja reprezentująca handel detaliczny w Polsce: 120 tys. polskich detalistów (zatrudniających ponad 500 tys. osób) handluje papierosami Papierosy stanowią do 40% całkowitego obrotu naszych sklepów Łączny, roczny dochód handlu wynosi prawie 2 miliardy złotych Nielegalny handel zagraża naszej egzystencji – oznacza on bowiem: 8 mld sztuk papierosów rocznie* 3-4 mld PLN straty budżetu państwa rocznie* 250 mln PLN straty handlu z tytułu marży rocznie ** * Niemczyk i Wspólnicy – Raport: Nielegalny rynek wyrobów akcyzowych w Polsce – Pażdziernik 2011 ** Polska Izba Handlu – opracowanie własne

3 Protestujemy przeciwko: 1.Wszelkim regulacjom które prowadzą tylko do wzrostu szarej strefy, a nie mają udokumentowanego efektu zdrowotnego: Standaryzacji paczek i produktu uniemożliwiających rozróżnienie marki Zakazowi dodatków obejmującego tradycyjne składniki oraz dodatki takie jak mentol 2.Ograniczeniom ekspozycji w punktach sprzedaży (nadmiernym i powodującym koszty i trudności dla handlu)

4 Standaryzacja paczek Viceroy LD ZAŁOŻENIA Utrudniona identyfikacja marki Jednakowy kształt paczek i papierosów Jednolite opakowania

5 Zakaz dodatków Zakaz dodatków niezbędnych do wyprodukowania mieszanki typu American Blend –99,9% papierosów konsumowanych w Polsce to American Blend Zakaz obejmuje też tradycyjne dodatki takie jak Mentol –20% papierosów konsumowanych w Polsce to Mentol –Jest to 500 milionów paczek o wartości 5-6 miliardów złotych (z czego 85% to podatki) –Polska poniesie główne koszty tego zakazu – nasz rynek papierosów mentolowych to 40% całej UE

6 Propozycje zmian w Dyrektywie to wzrost szarej strefy! Viceroy Polska: - Standaryzowane opakowania - Brak tradycyjnego smaku - Brak Mentolu Szara strefa: - Tradycyjne opakowania - Tradycyjny smak - Dostępny Mentol - Niska cena

7 Papierosy z przemytu - zagrożenia Dostępność cenowa – 50% ceny sklepowej Brak limitów i informacji o zawartości szkodliwych składników Brak ostrzeżeń zdrowotnych w języku polskim Niekontrolowana sprzedaż nieletnim

8 Konsekwencje wzrostu szarej strefy Standaryzacja opakowań + brak dodatków i mentolu = Wzrost szarej strefy = Spadek obrotu legalnymi produktami = Spadek zapotrzebowania na krajowy tytoń Handlowcy - spadek rentowności albo bankructwo – tysiące punktów sprzedaży Plantatorzy – spadek upraw i zero upraw Burley – plantacji – osób zatrudnionych przy uprawie

9 Jednoznaczne stanowiska Komisja Rolnictwa Sejmu RP: (dezyderat maj 2011, dezyderat maj 2012) Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Komisja Trójstronna Ministerstwo Gospodarki Urząd Patentowy RP Komitet Handlu przy KIG Niezbędna informacja do Komisji Europejskiej gdzie toczą się obecnie prace nad dyrektywą

10 Od 2009 roku całkowity zakaz ekspozycji wyrobów tytoniowych w Irlandii Sprzedawcy mają obowiązek zapewnienia, że produkty tytoniowe są trzymane w zamkniętych szafach do których dostęp ma tylko obsługa sklepu Wszyscy sprzedawcy papierosów podlegają rejestracji Zakaz ekspozycji

11 Rzeczywiste skutki zakazu ekspozycji Ekonomiczne: Odpływ handlu do szarej strefy (1 mld Euro strat dla budżetu Irlandii rocznie) Zmniejszone dochody legalnych sprzedawców (544 mln Euro w roku 2010) Dodatkowe koszty dla legalnego handlu Upadek małego lokalnego handlu (bezpośrednio zagrożone 5000 miejsc pracy) nielegalny handel wynosił 25% rynku w Zdrowotne: Wzrost liczby palących o 7% po wprowadzeniu zakazu

12 Aktywny sprzeciw detalistów 9626 przedsiębiorców


Pobierz ppt "Prezentacja Polskiej Izby Handlu Zagrożenia dla polskiego handlu wynikające z rewizji dyrektywy 2001/37/WE Bruksela 12 lipca 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google