Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Katowice, 15 maja 2012. Olaf Rurak Dyrektor Departamentu Marketingu Europejski Fundusz Leasingowy Leasing dla start-up w ramach unijnego Programu ramowego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Katowice, 15 maja 2012. Olaf Rurak Dyrektor Departamentu Marketingu Europejski Fundusz Leasingowy Leasing dla start-up w ramach unijnego Programu ramowego."— Zapis prezentacji:

1 Katowice, 15 maja 2012

2 Olaf Rurak Dyrektor Departamentu Marketingu Europejski Fundusz Leasingowy Leasing dla start-up w ramach unijnego Programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP)

3 Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP) Główny cel Instrumentów finansowych dla MŚP: ułatwienie małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) dostępu do finansowania zewnętrznego w każdej fazie ich rozwoju: na etapie zakładania, w fazie startu, w fazie ekspansji oraz na dalszych etapach działalności. Instrumenty finansowe dla MŚP

4 SMEG – SME Guarantee Facility System poręczeń dla MŚP Cele: Gwarancje na rzecz instytucji finansowych Regwarancje na rzecz systemów gwarancyjnych Instytucja wdrażająca: Europejski Fundusz Inwestycyjny (EFI) Europejski Fundusz Leasingowy jest pierwszą w Polsce i drugą w Europie firmą leasingową, która otrzymała poręczenie z EFI Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP) SMEG – System poręczeń dla MŚP

5 Wsparcie EFL dla MŚP Instrumenty leasingowe w EFL Łączna liczba klientów Liczba klientów z sektora MŚP Liczba podpisanych umów 34 mld PLNWartość sfinansowanych inwestycji

6 Zdywersyfikowane źródła finansowania Europejski Program Modernizacji Polskich Firm Wsparcie poręczeniowe CIP Nowy produkt finansowy EFL Instrumenty leasingowe w EFL EFL i zewnętrzne źródła finansowania

7 Planowany wolumen umów leasingu objętych poręczeniem: 45 mln PLN do połowy 2012 roku Poręczenie z EIF: 50% straty na każdej niespłaconej umowie leasingu Instrumenty leasingowe CIP w EFL Zasady funkcjonowania poręczenia

8 Spełniający unijną definicję MŚP, tj.: Średnioroczne zatrudnienie poniżej 250 pracowników Roczne obroty poniżej 50 mln EUR lub suma bilansowa poniżej 43 mln EUR Branże preferowane: Służba zdrowia Architekci Prawnicy i doradcy podatkowi Wykluczenia: Rolnictwo i rybołówstwo Górnictwo, wydobycie i obrót paliwami Firmy prowadzące działalność w sektorze transportu drogowego na zakup środków transportu Instrumenty leasingowe CIP w EFL Podstawowe warunki objęcia poręczeniem - Klient

9 Przedmiotem finansowania leasingu mogą być: pojazdy osobowe i lekkie ciężarowe do 3,5 t wyposażenie biur (sprzęt komputerowy, urządzenia biurowe, klimatyzacja, meble) specjalistyczny sprzęt medyczny pojazdy ciężarowe powyżej 3,5t. (dla firm spoza branży transportowej – np. dla branży budowlanej na własne potrzeby) Waluta – PLN Wpłata własna od 0 proc. Okres umowy: miesięcy w leasingu operacyjnym miesięcy w leasingu kapitałowym Limit udzielonego kredytu minimalny próg: 80 tys. PLN na sprzęt komputerowy maksymalnie: 350 tys. PLN na samochody dla branż preferowanych Instrumenty leasingowe CIP w EFL Podstawowe warunki objęcia poręczeniem - Transakcja

10 Szybka decyzja leasingowa Obniżony wkład własny kredytobiorcy ( większości przypadków nawet 0 proc.) Unikatowa usługa dla start-upów - rzadko oferowana na rynku Brak opłaty za korzystanie z zabezpieczenia w postaci poręczenia EIF Obniżona cena leasingu w stosunku do oferty bez poręczenia (poręczenie pozwala obniżyć marżę na ryzyko) Instrumenty leasingowe CIP w EFL Korzyści dla klienta

11 Leasing na start! działa od 4 lipca 2011 Zawarliśmy umowy na ok 30 mln PLN Najczęstszym przedmiotem umowy jest samochód osobowy o średniej wartości 60 tys. PLN netto Najczęściej występujący klienci to firmy z branż: Wolne zawody - zwłaszcza branża medyczna Handel hurtowy Usługi IT 11 Instrumenty leasingowe CIP w EFL

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Katowice, 15 maja 2012. Olaf Rurak Dyrektor Departamentu Marketingu Europejski Fundusz Leasingowy Leasing dla start-up w ramach unijnego Programu ramowego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google