Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The."— Zapis prezentacji:

1 Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The MRS Consultancy w imieniu grupy badawczej projektu Enable

2 Cele 1.Identyfikacja i zrozumienie obszarów zainteresowań kobiet z grupy docelowej. Zakres tematyczny wpłynął na rozwijane w projekcie programy. 2.Identyfikacja pomysłów zgodnych z zainteresowaniami kobiet oraz wskazanie przez nie pożądanych konceptów. 3.Rozwój narzędzi cyfrowych pokrywających się kontekstowo z osobistymi zainteresowaniami, w celu zapewnienia dużej efektywności procesu uczenia się. 4.Gromadzenie narzędzi i sposobów zaznajamiania kobiet z komputerem, oraz aplikacji tych narzędzi w dalszej nauce.

3 Przebieg Projektu Enable BADANIA Osoby indywidualne MŚP Instytucje kształcenia zawodowego Zaangażowanie uczestników Rozwój oprogramowania Wsparcie w obsłudze Platformy e- learningowej Rozwój narzędzi Szkolenie Liderów Wsparcie online i offline Testowanie Analiza wniosków Evaluacja Zalecenia, Wskazywanie drogi

4 Przebieg badań Ustalenie grup docelowych Ustalenie wspólnych koncepcji Badanie stosowności konceptów w grupach docelowych Rozwijanie koncepcji i pilotaż

5 Metodologia Cztery fazy badań Ustalenie grup docelowych – każdy kraj się na nie zgodził Ustalenie koncepcji podczas warsztatów specjalistów, wybranie konceptów które mogły być odpowiednie dla grup docelowych Badanie koncepcji – grupy docelowe – wywiady 1:1 – max 8 osób na kraj partnerski. Rozmowa na temat umiejętności i zainteresowań tych osób Rozwijanie koncepcji i pilotaż Najpopularniejsze koncepcje zostały opisane i zobrazowane –Zastosowano kwestionariusz sprawdzający czy wybrane koncepcje są skuteczne i atrakcyjne *Każdy kraj partnerski prowadził badania oddzielnie

6 Warsztaty specjalistów Sesje brainstormingowe Metoda grup fokusowych Wkład z organizacji zajmujących się edukacją/szkoleniami Celem było zarekomendowanie koncepcji które były by atrakcyjne dla grup docelowych i które zaangażowałyby te osoby w proces uczenia się

7 Warsztaty specjalistów – pokrywające się obszary zainteresowań* Opieka nad dziećmi – w różnym wieku Tematy związane z pracą – od tworzenia CV do problemów z powrotem na rynek pracy. Zdrowie – w szerokim zrozumieniu tego pojęcia Zakupy – gdzie robić zakupy, jak kupować online Komunikacja – z osobami o podobnej sytuacji (chat dla niezatrudnionych kobiet), w Polsce i za granicą Projektowanie –Moda –Projektowanie wnętrz –Make up –Projektowanie ogrodu Pojawiły się też inne pomysły które mogły zostać przekute w inne koncepcje – opowiadanie historii, astrologia, wymiana umiejętności, zarządzanie czasem, itp

8 Grupy docelowe Kobiety powracające na rynek pracy Włochy – kobiety powracające do pracy i mniejszości etniczne Wielka Brytania – kobiety z Somalii Kobiety nie posiadające umiejętności IT i nie posiadające żadnego przeszkolenia formalnego. W rzeczywistości warunek o nieposiadaniu żadnych umiejętności okazał się problematyczny. Każda z osób badanych posługiwała się telefonem komórkowym Liczby przedstawione poniżej pochodzą z badań przeprowadzonych przez partnerów

9 Grupy docelowe wg partnerów Kraj partnerskiLiczba uczestników Grecja8 Włochy6 Polska7 Rumunia8 Wielka Brytania6 Razem35

10 Grupy docelowe wg wieku wiekLiczba uczestników Total35

11 Grupy docelowe wg edukacji EdukacjaLiczba uczestników Nie ukończona szkoła średnia 15 szkoła średnia/technikum13 wyższa edukacja (nie uniwersytet) 4 Uniwersytet3 inne0 razem35

12 Grupy docelowe - problemy Grupy docelowe pokrywają się z zawartymi w oryginalnej propozycji projektu, jednak podczas badań stwierdzono duże zróżnicowanie kulturowe. Najczęstsze różnice: –Wiek –edukacja –Pochodzenie etniczne: język, stan cywilny –Poziom umiejętnośći ICT

13 Wywiady z uczestnikami Koncepcje zaproponowane przez specjalistów zostały porównane i wybrano najlepsze pomysły do omówienia w wywiadach 1:1 Podczas wywiadów zbadano te pomysły i porównano je z doświadczeniami, umiejętnościami i potrzebami badanych. Przedstawione poniżej koncepcje to pomysły które sprawdziły się w wywiadach u większości z partnerów

14 Wywiady z uczestnikami Opieka nad dziećmi –Duże różnice w wieku/potrzeb dzieci w zależności od potrzeb danych kobiet –Lokalne wsparcie dla kobiet opiekujących się dziećmi –Dostęp do oficjalnych informacji Komunikacja –W niektórych przypadkach komunikacja z krajem ojczystym, lub integracja w nowych społecznościach –Z przyjaciółmi i znajomymi –Wymiana wiedzy i umiejętności Praca; –jak wygląda rynek pracy –Baza ofert pracy –Przygotowywanie CV Zdrowie –Poszukiwanie wsparcia w najbliższej okolicy –Dostęp do oficjalnych informacji Projektowanie wnętrz –Różne stylizacje wnętrz/domu Uroda/makijaż –Odkrywanie nowego stylu Moda –Styl –Rozmiary –Zakupy online

15 Wywiady – wspólne koncepcje Zmiana otoczenia – projektowanie wnętrz Odkrywanie nowego stylu – moda i uroda Zakupy online – jak to zrobić Makijaż – jak będziesz wyglądać zdanym makijażem Nawiązywanie kontaktów – co i jak należy robić Wymiana umiejętności – naucz innych to co ty potrafisz, oraz, ucz się od innych Powrót do pracy – jak wygląda rynek, czego się obecnie spodziewać Autoprezentacja – CV, rozmowy o prace

16 Vive la difference! różne pomysły z danych krajow Tworzenie www (włoskie firmy not-for-profit) Zarządzanie czasem (Polska) Horoskopy (Rumunia) Sztuka i rękodzieło dla dzieci (Grecja Kontakty z krajem ojczystym (Włochy, UK) Kontakty ze społeczeństwem w nowym kraju – integracja społeczna w UK, Grecji, Włoszech Opowiadanie historii (UK) Gotowanie (UK) Gry edukacyjne(Grecja)

17 Wnioski Osoby uczestniczące w wywiadach miały bardzo zróżnicowane zaplecze kulturowe/finansowe/wiekowe Mimo tego, głównymi obszarami zainteresowań były: –Opieka nad dziećmi –Zdowie –Praca –Dom –Moda –Uroda Temat certyfikacji szkoleń nie był spójny w całym partnerstwie, dla niektórych uczestników formalny certyfikat był istotny, dla innych niepotrzebny. Kobiety z uboższych środowisk nie wskazały potrzeby certyfikatu, co może ulec zmianie gdy zdobędą doświadczenie. Potrzebne jest wsparcie dla kobiet z uboższych środowisk. Zależne jest to od lokalnej sytuacji. Wsparcie dla grup narodowych może płynąć z różnych źródeł –Centra pomocy –Wsparcie kolegów/trenerów/mentorów. Wsparcie może być online lub na żywo. –Istotne jest zapewnienie działania programów nie tylko podczas kursu, ale również w domu

18 Rekomendacje z badań Narzędzie do projektowania – idealnie program doprojektowania który mógłby posłużyć do różnych celów –Oparty o grafikę a nie tekst –Pozwalający wyrażać kreatywność użytkownika –Czytelny i łatwy w obsłudze, oparty o wskazówki w formie obrazu –Oferujący nagrodę za starania –Interaktywny –Wspierający uczenie się (z możliwością akredytacji lub certyfikacji)

19 Dokonywanie wyboru Zespół Enable rozważył zalecenia z badań w kontekście mozliwości technicznych. W trakcie warsztatów w Nowym Sączu wybrano 2 koncepcje które później zostały przetestowane z grupami docelowymi Dla początkowego zaangażowania użytkowników Page designer – projektant stron Personal stylist – osobisty stylista (koncept podnoszący kwalifikacje Photoskills (Picasa) był dostępny tylko dla osób które zostały zaangażowane)

20 Przykład kwestionariusza

21 Informacje zwrotne od użytkowników Page Designer uważany jest za potencjalnie bardziej przydatny na dłuższą metę, ponieważ jest narzędziem otwartym i kobiety miały wiele różnych pomysłów na wykorzystanie go. Wnioskiem ogólnym jest fakt, że kobiety mogą wykorzystywać to narzędzie zgodnie z własnymi zainteresowaniami. To collect useful information (on any interesting subject), as a diary, a blog, or a scrapbook; in my leisure time, just for fun; to make photo albums if possible; to share information that is interesting to me with my friends/family (such subjects as news, politics, etc.); to make recipes… Elastyczność narzędzia Page Designer może też pozwolić na szkolenie większego zakresu umiejętności IT, ponieważ pozwała na naukę zarówno bardzo prostych jak i bardziej skomplikowanych rzeczy. Grupa badawcza zarekomendowała dalsze rozwijanie tego programu. Grupa uznała za istotne również to, aby: Narzędzie było w odpowiednim języku Zapewnione było początkowe wsparcie w użytkowaniu programu


Pobierz ppt "Odkrywanie jak zaangażować osoby nie uczące się w edukację - wykorzystanie technik badania rynku z potencjalnymi studentami Prezentuje Roy Smith z The."

Podobne prezentacje


Reklamy Google