„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wychowanie do życia w rodzinie
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Podstawa prawna Art. 22 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z poźn. zm.) Ustawa z dnia 19 marca 2009.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Co to jest spacer edukacyjny?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Program nauczania dla zawodu
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole” Lilianna Iwona Zabierowska doradca metodyczny biologii

ZAŁOŻENIA: DEFINICJA ZESPOŁU I FORMY DZIAŁANIA ZESPOŁOWEGO. PODSTAWA PRAWNA POWOŁYWANIA ZESPOŁÓW W SZKOLE. ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU.

„Zespół i praca zespołowa”- czas 10 min. Ćwiczenie 1. „Zespół i praca zespołowa”- czas 10 min. Proszę ustalić w grupie, jak należałoby zdefiniować zespół i pracę zespołową. Propozycje definicji proszę napisać na kartce i przedstawić na forum.

Zespół to mała grupa osób, która ma wspólny cel, uzupełnia się umiejętnościami, a członkowie czują się odpowiedzialni za rezultaty wspólnej pracy. Praca zespołowa to taki rodzaj działań zbiorowych, gdzie wykonanie pewnych uporządkowanych zbiorów czynności i operacji powierza się określonej grupie osób lub gdy grupa osób wykonuje zespołowo zadania zlecone indywidualnie dla każdego z nich. /B.House/. Praca zespołowa jest to podstawowa forma organizacji pracy, przez którą rozumiemy określony stopień organizacyjnego zespolenia wykonawców w procesie pracy dla wykonania określonych zadań. /A.Sejhiewicz/.

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej Podstawa prawna powoływania zespołów w szkole Ustawa o systemie oświaty Ustawa – Karta Nauczyciela Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz organizacji kuratoriów oświaty w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół

„Zespół a prawo oświatowe”- czas 20 min. Ćwiczenie 2. „Zespół a prawo oświatowe”- czas 20 min. Proszę przeanalizować zapisy rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym i odszukać, te które mówią, że nauczyciele powinni pracować zespołowo.

FORMY DZIAŁANIA ZESPOŁOWEGO zespoły o specjalizacji jednorodnej zespoły o specjalizacji różnorodnej

„Zespoły w mojej placówce”- czas 10 min. Ćwiczenie 3. „Zespoły w mojej placówce”- czas 10 min. Proszę podać przykłady zespołów działających w Państwa placówce.

PRZYKŁADY ZESPOŁÓW ZADANIOWYCH W SZKOLE Zespół nauczycieli uczących w jednej klasie Zespól nauczycieli uczących Janka Kowalskiego Zespoły wychowawcze Zespoły przedmiotowe Zespoły zadaniowe np. do opracowania wyników egzaminów zewnętrznych Zespoły problemowe np. do przeciwdziałania wagarom Zespól nauczycieli prowadzących projekt edukacyjny Zespół pomocnych (krytycznych) przyjaciół Zespól nauczycieli doskonalących się Zespól do spraw ewaluacji wewnętrznej Zespół do spraw projektów edukacyjnych

CECHY PRACY ZESPOŁOWEJ Łączenie zawodów i specjalności Współpraca: zorganizowane działanie zmierzające do realizacji wspólnego celu oraz pełnienie funkcji w zależności od kwalifikacji, umiejętności, zdolności i aktualnych możliwości Partnerstwo: możliwość i chęć udzielania sobie pomocy oraz zbiorowa odpowiedzialność za rezultaty

„Narodziny zespołu problemowego”- czas 20 min. Ćwiczenie 4. „Narodziny zespołu problemowego”- czas 20 min. Proszę podane sformułowania uporządkować tak, aby odzwierciedlały kolejne etapy tworzenia i pracy zespołu problemowego.

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU ZDIAGNOZOWANIE PROBLEMU ZDEFINIOWANIE CELU OKREŚLENIE DOWODÓW NA REALIZACJĘ CELÓW POWOŁANIE ZESPOŁU USTALENIE ZASAD WYZNACZENIE RÓL WYZNACZENIE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA WYKONANIE ZADANIA ZAPLANOWANIE DZIAŁAŃ PRZYPOMNIENIE ZASAD USTALENIE TERMINÓW DZIAŁANIE MONITOROWANIE EWALUACJA

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ