NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015 PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

STOWArzyszenie zrównoważonego rozwoju i przedsiębiorczości społecznej
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Istota i przesłanki badań marketingowych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
badania rynku turystycznego
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Konsultacje społeczne projektu strategii
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
OD „KULTURY I WRAŻLIWOŚCI” DO WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Biblioteka jako trzecie miejsce
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa gospodarka – kluczowe trendy Dominik Batorski.
ELEMENTY OTOCZENIA SPOŁECZNO- DEMOGRAFICZNEGO
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Podnoszenie kwalifikacji kadr jako główny kierunek działania regionalnych organizacji turystycznych prof. SGH dr hab. Magdalena Kachniewska WARSZAWA_09_12_2015.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa wykraczająca poza więzi rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
„Srebrna gospodarka” oraz Wielkopolski Program na Rzecz Osób Starszych do 2020 roku Poznań, r.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Wyniki badania ankietowego Marta Petelewicz Katedra Socjologii Ogólnej Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Wisła wzdłuż i w poprzek
Firmy globalne.
Nazwa, logo i motto firmy
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

NOWE TRENDY W TURYSTYCE WARSZAWA_03_11_2015

PROJEKT 2015 Nazwa: „LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Dofinansowanie: środki Ministerstwa Sportu i Turystyki Czas realizacji: Cel główny: Celem głównym realizacji zadania jest wzmocnienie i poprawa jakości funkcjonowania kadr działających na rzecz rozwoju turystyki poprzez organizację spotkań szkoleniowo-warsztatowych. Działanie jest ukierunkowane na wspieranie rozwoju kwalifikacji oraz podniesienie kompetencji zasobów ludzkich.

Nie ma biznesu bez podstawowej wiedzy z zakresu socjologii emocje jako siła napędowa działań zachowania społeczne jako wzór do naśladowania konsumpcja jako atrybut cywilizacji i sposób na wyrażanie własnego ja

Podróżowanie, jak mało która dziedzina ludzkiej aktywności: służy demonstrowaniu statusu społecznego i majątkowego umożliwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji zyskuje pod względem atrakcyjności doświadczeń, kiedy podróżujący mogą na bieżąco dzielić się przeżyciami i komentować je, pozostając w kontakcie ze znajomymi 5

Zmiany… Globalizacja Mcdonaldyzacja Większe obycie w świecie Wzrost poziomu wykształcenia Wzrost tempa życia – wzrost oczekiwań co do tempa zmian otoczenia Nuda - reakcja na powtarzalność i powolność Atrofia więzi – zagubienie w czasie wolnym

Skąd mam wiedzieć co ludzi kręci? Jeśli nie interesują Cię ludzie – nie będziesz interesująca (-y) dla nich Jeśli nie zaczniesz obserwować ludzi – nie zdołasz spełnić ich oczekiwań Ludzie nie zawsze wiedzą, czego chcą i nie zawsze potrafią to wysłowić Ludzie chcą uczestniczyć – nie chcą pozostawać bierni

Co odróżnia prosumenta od konsumenta? poszukuje szerokiej wiedzy o produktach swoją wiedzę chętnie przekazuje innym świadomie podejmuje decyzje zakupowe i jest coraz bardziej ostrożny, jeśli chodzi o odbiór informacji kontrola, aktywność i samodzielność ciekawość, impuls i poszukiwanie nowości chce być współtwórcą produktu - a nawet współuczestnikiem promocji produktu

Prosument w turystyce samodzielnie projektuje wakacje w turystyce porzuca trend 3S (sea, sun, sand) na rzecz 3E (entertainment, excitement, education) pozostaje w nieustannym kontakcie - dzieli się wiedzą, poszukuje informacji i potwierdzenia słuszności własnych wyborów CHCE MIEĆ WPŁYW!!!

Nowe trendy społeczne (1) starzenie się społeczeństw malejąca liczebność gospodarstw domowych coraz późniejsze zakładanie rodziny dziecko w centrum zainteresowania wzrost liczby kobiet pracujących zawodowo wzrost ilości czasu wolnego i zarazem chęć jego oszczędzania

Nowe trendy społeczne (2) zwrot w kierunku zdrowego trybu życia wielokulturowość i transkulturowość przywiązywanie wagi do rozwoju osobistego konflikty pomiędzy tożsamością (etniczną, kulturową) a dążeniem do nowoczesności profesjonalizacja hobby

Kilka trendów konsumenckich (1) homogenizacja vs deglobalizacja i glokalizacja umasowienie konsumpcji vs prosumeryzm eurokonsumpcja etnocentryzm e-konsumpcja konsumpcja hedonistyczna

Kilka trendów konsumenckich (2) serwicyzacja konsumpcji domocentryzm konsumpcja suwerenna i świadoma konsumpcja trwała i zrównoważona slow movements (slow food, slow cities) rytualizacja konsumpcji ( Beaujolais Nouveau ) dematerializacja konsumpcji

Łańcuch wartości w turystyce

Turystyczny produkt sieciowy kompleksowy wieloczynnikowy oparty o współpracę wielu podmiotów współtworzony przez turystów bazujący na efekcie synergii

Czym jest turystyka doświadczeń? emocje, pasje i zainteresowania intensyfikacja wydarzeń maksymalizacja doznań na jednostkę czasu ACE (ang. adventure, culture, ecology) ASI (Activities & Special Interests)

warsztaty kosmetyczne (dla kogo?) domowa „produkcja” kosmetyków

Rok urodzenia Nazwa pokoleniaPrzedział wiekowy w 2014 roku GI Milczące pokolenie Baby Boomers Generacja X Generacja Y Generacja Z13 – 0

Pokolenie Y – dlaczego inne? przemiany społeczno-gospodarcze lat 80. i 90. XX w. w Polsce - transformacja ustrojowa okres potężnych zmian technologicznych pogłębienie przepaści międzypokoleniowej globalizacja: zacieranie barier między krajami, scalanie się kultur, internacjonalizacja, zwiększanie się dostępności do produktów i usług z całego świata dostęp do informacji i wiedzy (dotychczas trudnodostępne)

Cechy pokolenia Y (1) działanie z dużą prędkością, wielozadaniowość podejmowanie przypadkowych działań, uzależnienie od sieci i stałego dostępu do Internetu otwartość na nowości i innowacje brak obaw przed zmianami wyczulenie na niebezpieczeństwo i ryzyko krąg przyjaciół osób poszerzony o świat cyfrowy

Cechy pokolenia Y (2) mobilność, łatwość podróżowania i podejmowania decyzji o zmianie miejsca zamieszkania lub emigracji przemiany zachodzące w modelu rodziny hołdowanie tymczasowości (kredyty, zmiany, nietrwałe więzi) zorientowanie na zabawę i egocentryzm życie pod wyjątkową presją (projekt „Dziecko”) wysoki poziom wykształcenia

Przewidywane obszary wpływu pokolenia Y na rynek turystyczny po stronie popytu: – nowe potrzeby i oczekiwania – zmiany w obszarze trendów konsumenckich – nowe przesłanki podejmowania decyzji nabywczych po stronie podaży: – zmiany na rynku pracy – nowe formy usług – nowe propozycje rynkowe

Konsument nowej generacji potrafi wyszukiwać informacje o produktach i usługach i skutecznie przekazywać je innym stara się świadomie podejmować decyzje zakupowe i chce mieć udział w tworzeniu i promowaniu produktów cenionej marki w dynamiczny sposób poszukuje informacji o produktach wchodzi w interakcję z przekazem reklamowym i innymi użytkownikami sieci publicznie wyraża zdanie na temat firmy i jej działań 24

Word of Mouth Mouse 25

Media społecznościowe (MS) naturalne środowisko dzieci sieci miejsce wypoczynku i zabawy eskapizm w świat fantazji nowości i emocje wszystko za darmo interakcja

Mity na temat promocji w MS: jest za darmo jest tania jest łatwa każdy może założyć „fanpage” i podnieść obroty może być „dodatkiem” do pozostałych form promocji i dystrybucji nie wymaga specjalistycznej wiedzy jest zabawą

Czy sieci społecznościowe to faktycznie coś nowego? spotkania i pogaduchy? plotki i opinie? polecenia i referencje? dyskusja o markach? wyładowanie frustracji? poszukiwanie wiedzy?

Kreowanie siebie

Nie Ty masz pisać o sobie, ale Twoi ambasadorzy – o Tobie Jak znaleźć ambasadorów? Jak zainfekować sieć? Jak sprawić, żeby klienci wracali? Jak powiązać działania w sieci z działaniami w świecie rzeczywistym?

Podsumowanie Biznes to nieustanna praca nad sobą i zdobywanie wiedzy Usługi są dla ludzi – wymagają interesowania się ludźmi. „Turyści” to nie jest nowy gatunek człowieka - nie różnią się od nas, a pomysły przychodzą z bardzo nieprzewidzialnych stron! Nie musisz znać się na wszystkim – biznes to także kooperencja (kooperacja + konkurencja).

Dziękuję za uwagę

Magdalena Kachniewska MAZOWIECKA REGIONALNA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA ul. Nowy Świat 27/ Warszawa tel. 22/ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ