dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak Egzamin ACERT – część ustna dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
Plan prezentacji: 1. Struktura egzaminu ustnego 2. Proces tworzenia pytań 3. Przygotowanie studentów 4. Kryteria ewaluacji
1. Struktura egzaminu ustnego pytanie z zakresu materiału ogólnego; pytanie z zakresu materiału specjalistycznego.
Przykłady a) 1A.E-books have become increasingly popular in recent years. Convince your partner that e-books are better than traditional books. Take into account, for example, functionality, beauty, form, durability, ease of use. 1B. E-books have become increasingly popular in recent years. Convince your partner that traditional books are better than e-books. Take into account, for example, functionality, beauty, form, durability, ease of use.
2. Proces tworzenia pytań kryteria dotyczące pytań ogólnych: - pytanie powinno być otwarte lub półotwarte; - pytanie nie może wymagać od zdających specjalistycznej wiedzy; - pytanie nie może faworyzować żadnego z kierunków; - pytanie powinno mieć charakter popularnonaukowy; - pytanie powinno być sformułowane w taki sposób aby między studentami nawiązał się dialog lub aby doszli do konkretnego konsensusu; - ma umożliwić wypowiedź dwóch stron; - pytanie musi być sformułowane na poziomie B2 pod względem słownictwa i struktur gramatycznych; - pytanie nie może poruszać tematów tabu.
2. Proces tworzenia pytań b) kryteria dotyczące pytań specjalistycznych: powinny być precyzyjnie sformułowane tak aby student poprawnie zrozumiał problem, który ma za zadanie omówić; powinny odnosić się tylko i wyłącznie do zagadnień technicznych zawartych w programie nauczania dla danego kierunku powinny być odpowiednio skonkretyzowane i zawężone (nie mogą dotyczyć otwartych, szeroko pojętych problemów); powinny umożliwiać udzielenie wyczerpującej odpowiedzi w przewidzianym dla studenta czasie; powinny zawierać takie polecenia jak: zdefiniuj …, opisz …, wyjaśnij …, narysuj schemat i opisz …, podaj przykłady …, wyjaśnij procesy …, zidentyfikuj …, porównaj …, scharakteryzuj …, przedstaw …, itd.
3. Przygotowanie studentów do części ustnej egzaminu ACERT a) materiał przygotowujący studentów do części ogólnej egzaminu ustnego: realizowany w ramach zajęć dydaktycznych oraz w ramach pracy własnej studenta; na stronie CJK dostępna lista zagadnień na podstawie których układane są pytania; zagadnienia podzielone na cztery główne kategorie: nowe technologie, praca, styl życia oraz podróże/turystyka; zbiór tekstów i zajęć tematycznych dostępnych w bibliotece CJK zbiór wyrażeń podtrzymujących interakcję. b) materiał przygotowujący studentów do odpowiedzi na pytanie specjalistyczne jest realizowany w ramach programu nauczania na danym kierunku.
4. Kryteria ewaluacji treść przekazu; poprawność językowa; bogactwo językowe; d) wymowa i intonacja.
4. Kryteria ewaluacji
4. Kryteria ewaluacji
4. Kryteria ewaluacji
Dziękujemy za uwagę