dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Rady dla Słuchacza przygotowującego się do egzaminu maturalnego z języka polskiego.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
PREZENTACJA - krok po kroku
Tweak of the Week. Supporting Polish EAL students.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
PORADA PRAWNA - SCHEMAT BUDOWY NA POTRZEBY ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Certyfikowany egzamin końcowy ACERT
INFORMATOR O EGZAMINIE MATURALNYM Z HISTORII OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015 opracowanie: Danuta Haller.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MATURA 2018.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Raport postępu lub stanu
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak Egzamin ACERT – część ustna dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak

Plan prezentacji: 1. Struktura egzaminu ustnego 2. Proces tworzenia pytań 3. Przygotowanie studentów 4. Kryteria ewaluacji

1. Struktura egzaminu ustnego pytanie z zakresu materiału ogólnego; pytanie z zakresu materiału specjalistycznego.

Przykłady a) 1A.E-books have become increasingly popular in recent years. Convince your partner that e-books are better than traditional books. Take into account, for example, functionality, beauty, form, durability, ease of use.   1B. E-books have become increasingly popular in recent years. Convince your partner that traditional books are better than e-books. Take into account, for example, functionality, beauty, form, durability, ease of use.

2. Proces tworzenia pytań kryteria dotyczące pytań ogólnych: - pytanie powinno być otwarte lub półotwarte; - pytanie nie może wymagać od zdających specjalistycznej wiedzy; - pytanie nie może faworyzować żadnego z kierunków; - pytanie powinno mieć charakter popularnonaukowy; - pytanie powinno być sformułowane w taki sposób aby między studentami nawiązał się dialog lub aby doszli do konkretnego konsensusu; - ma umożliwić wypowiedź dwóch stron; - pytanie musi być sformułowane na poziomie B2 pod względem słownictwa i struktur gramatycznych; - pytanie nie może poruszać tematów tabu.  

2. Proces tworzenia pytań b) kryteria dotyczące pytań specjalistycznych: powinny być precyzyjnie sformułowane tak aby student poprawnie zrozumiał problem, który ma za zadanie omówić; powinny odnosić się tylko i wyłącznie do zagadnień technicznych zawartych w programie nauczania dla danego kierunku powinny być odpowiednio skonkretyzowane i zawężone (nie mogą dotyczyć otwartych, szeroko pojętych problemów); powinny umożliwiać udzielenie wyczerpującej odpowiedzi w przewidzianym dla studenta czasie; powinny zawierać takie polecenia jak: zdefiniuj …, opisz …, wyjaśnij …, narysuj schemat i opisz …, podaj przykłady …, wyjaśnij procesy …, zidentyfikuj …, porównaj …, scharakteryzuj …, przedstaw …, itd.

3. Przygotowanie studentów do części ustnej egzaminu ACERT a) materiał przygotowujący studentów do części ogólnej egzaminu ustnego: realizowany w ramach zajęć dydaktycznych oraz w ramach pracy własnej studenta; na stronie CJK dostępna lista zagadnień na podstawie których układane są pytania; zagadnienia podzielone na cztery główne kategorie: nowe technologie, praca, styl życia oraz podróże/turystyka; zbiór tekstów i zajęć tematycznych dostępnych w bibliotece CJK zbiór wyrażeń podtrzymujących interakcję. b) materiał przygotowujący studentów do odpowiedzi na pytanie specjalistyczne jest realizowany w ramach programu nauczania na danym kierunku.

4. Kryteria ewaluacji treść przekazu; poprawność językowa; bogactwo językowe; d) wymowa i intonacja.

4. Kryteria ewaluacji

4. Kryteria ewaluacji

4. Kryteria ewaluacji

Dziękujemy za uwagę