Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Narodowa Strategia Spójności
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 9 marca 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego Etap Wdrażania Projektu.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Mój region w Europie Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie inwestycji przedsiębiorstw.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Wsparcie dotacyjne w ramach
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej (Dz. Urz. UE C 74, )
Kredyt na innowacje technologiczne
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Zapis prezentacji:

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych listopad 2009 Warsztaty Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Działanie 2.3 Technologie komunikacyjne i informacyjne dla MSP Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu województwa mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 1

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Jest jednym z 16 programów regionalnych, które realizują Strategię Rozwoju Kraju na lata 2007-2015 oraz Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie (Narodowa Strategia Spójności) Jest odzwierciedleniem polityki rozwoju prowadzonej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, której podstawę stanowi Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2020 roku. Realizacja RPO WM przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności regionu i zwiększenia spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej Województwa Mazowieckiego. Program jest zarządzany na poziomie regionalnym, a Instytucją Zarządzającą RPO WM jest Zarząd Województwa Mazowieckiego.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Główny cel: zwiększenie konkurencyjności regionu, zwiększenie spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej województwa mazowieckiego Cele szczegółowe: rozwój gospodarki regionu, w tym gospodarki opartej na wiedzy, poprawa i uzupełnienie istniejącej infrastruktury technicznej, aktywizacja miast oraz obszarów atrakcyjnych turystycznie, poprawa infrastruktury społecznej warunkującej rozwój kapitału ludzkiego w regionie.

RPO WM 2007-2013 Priorytet I: Tworzenie warunków dla rozwoju potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości na Mazowszu. Priorytet II: Przyspieszenie e-Rozwoju Mazowsza. Priorytet III: Regionalny system transportowy. Priorytet IV: Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka. Priorytet V: Wzmacnianie roli miast w rozwoju regionu. Priorytet VI: Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji. Priorytet VII: Tworzenie i poprawa warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego. Priorytet VIII: Pomoc Techniczna

Podział środków EFRR – 1 831 496 698 euro w latach 2007 - 2013

Priorytet II - Przyspieszenie e-Rozwoju Mazowsza Rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez wsparcie przedsięwzięć wynikających ze Strategii e-Rozwoju Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Cele szczegółowe: Przeciwdziałanie wykluczeniu informacyjnemu. Rozwój e - usług dla obywateli. Rozwój technologii komunikacyjnych i informacyjnych dla MSP.

Działanie 2.3 Technologie komunikacyjne i informacyjne dla MSP Priorytet I - Tworzenie warunków dla rozwoju potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości na Mazowszu Działanie 2.3 Technologie komunikacyjne i informacyjne dla MSP Celem Działania jest rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych w MSP. Rozwój gospodarczy regionu związany jest silnie z poziomem innowacyjności firm sektora ICT oraz zdolnością firm z branż użytkujących ICT do wykorzystania tych technologii w produkcji oraz usługach.

Przykładowe rodzaje projektów zastosowania i wykorzystania technologii informatycznych w przedsiębiorstwie, w tym: zintegrowanych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP (Enterprise Resource Planning); systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientem klasy CRM (Customer Relationship Management). usług doradczych dotyczących zastosowania i wykorzystania technologii informatycznych w przedsiębiorstwie; budowy lub przebudowy infrastruktury telekomunikacyjnej w firmie. Wsparcie otrzymają mikro i małe przedsiębiorstwa działające na rynku minimum 12 miesięcy. Wsparcie średnich przedsiębiorstw – bez ograniczenia czasu działalności.

Minimalny wkład własny Typ Beneficjentów Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa Minimalny wkład własny 40% - w przypadku udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej 40% - w przypadku udzielania pomocy de minimis 50% - w przypadku udzielania pomocy na usługi doradcze

Koszty kwalifikowalne Do wydatków kwalifikowalnych, wyłącznie w przypadku przyjęcia projektu do realizacji, mogą zostać zaliczone koszty niezbędne do realizacji celów projektu, zgodne z zasadami określonymi w Krajowych wytycznych, w szczególności: przygotowanie dokumentacji technicznej: koncepcja budowlana, projekt budowlany, projekt wykonawczy, itp., przygotowanie biznes planu, budowa, rozbudowa lub modernizacja pomieszczeń i infrastruktury technicznej niezbędnej dla realizacji projektu (np. pomieszczenia na serwery), prace instalacyjne, w tym prace związane z zapewnieniem dostępu do Internetu (okablowanie, podłączenie do łączy szerokopasmowych), zakup i ubezpieczenie sprzętu komputerowego: komputery, serwery, sprzęt i oprogramowanie związane z podpisem elektronicznym (np. karty i czytniki kart chipowych), zakup baz danych oraz oprogramowania, wraz z jego konfiguracją, wydatki na stworzenie węzłów infrastruktury teleinformatycznej, tworzenia serwisów internetowych,

zapewnienie bezpieczeństwa przesyłania danych (np zapewnienie bezpieczeństwa przesyłania danych (np. systemy firewall, IDS, antywirusowe, kontroli dostępu do zasobów systemu), zakup niezbędnego wyposażenia stanowiącego integralną część projektu, zakup materiałów niezbędnych do realizacji projektu, projekty pilotażowe, wkład rzeczowy (np. grunt, budynki, itd.) jest kwalifikowalny pod warunkiem, że jest zgodny z ogólnymi postanowieniami dotyczącymi wydatków kwalifikowalnych, w szczególności związanych z zakupem gruntów i budynków, wartość aportu wniesionego przez Beneficjenta do projektu musi być wyceniona i potwierdzona w oparciu o oficjalne taryfy ustanowione przez niezależny organ lub przez niezależnego eksperta zewnętrznego, usługi informatyczne, pod warunkiem, że pozostają w bezpośrednim związku z celami realizacji projektu, korzystanie z udostępnianej obcej infrastruktury informatycznej przeznaczonej do realizacji analogicznych funkcji w ramach danego projektu, przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją, koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z jego realizacją.

Warunki kwalifikowalności wkładu niepieniężnego są następujące: Wkład niepieniężny Wkład niepieniężny wniesiony na rzecz projektu przez Beneficjenta publicznego lub prywatnego w postaci dóbr lub usług, stanowi wydatek kwalifikowany. Warunki kwalifikowalności wkładu niepieniężnego są następujące: wkład niepieniężny polega na wniesieniu nieruchomości, urządzeń, materiałów (surowców), ekspertyz lub nieodpłatnej pracy wykonywanej przez wolontariuszy, wartość wkładu niepieniężnego może zostać w niezależny sposób wyceniona oraz - jeśli zaistnieje taka konieczność – zweryfikowana, w wyniku realizacji projektu nieruchomość zmieni swoje przeznaczenie lub funkcje. W przypadku wniesienia przez Beneficjenta wkładu niepieniężnego do projektu, współfinansowanie z EFRR nie może przekroczyć wartości całkowitych wydatków kwalifikowalnych pomniejszonych o wartość wkładu niepieniężnego.

Dokumentacja niezbędna do przygotowania projektu Do współfinansowania kwalifikują się wydatki poniesione na opracowanie dokumentacji związanej z przygotowaniem projektu, o ile jej opracowanie jest niezbędne do przygotowania lub realizacji projektu tj.: biznes planu lub studium wykonalności, oceny oddziaływania na środowisko, mapy lub szkice lokalne sytuujące projekt, inna niezbędna dokumentacja techniczna lub finansowa, z wyjątkiem wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie projektu.

Podatek od towarów i usług Podatek od towarów i usług (VAT) może być uznany za wydatek kwalifikowalny tylko wtedy, gdy został faktycznie poniesiony przez Beneficjenta, który nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku VAT. Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w świetle Ustawy o VAT (Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535). Beneficjent w oświadczeniu deklaruje czy w ramach realizowanego projektu będzie miał możliwość odzyskania podatku VAT poniesionego w związku z realizacją projektu.

Pomoc publiczna w RPO WM 2007-2013 Regionalna Pomoc Inwestycyjna Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 11 października 2007 r. w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach regionalnych programów, z późn. zm.

Regionalna Pomoc Inwestycyjna Mapa pomocy regionalnej Warszawa: 30% woj. Mazowieckie poza m.st. Warszawa: 40% + 20% mikro i małe + 10% średnie przedsiębiorstwa Kwalifikowalność: od dnia złożenia wniosku

Regionalna Pomoc Inwestycyjna Nowa inwestycja: inwestycja w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne (inwestycja w transfer technologii poprzez nabycie praw patentowych, licencji, know- how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej) związane z: utworzeniem nowego przedsiębiorstwa, rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów, zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Regionalna Pomoc Inwestycyjna Rozpoczęcie inwestycji prace związane z realizacją nowej inwestycji w przypadku mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców mogą się rozpocząć po złożeniu przez beneficjenta pomocy wniosku przez rozpoczęcie prac związanych z realizacją nowej inwestycji należy rozumieć podjęcie prac budowlanych lub pierwszego prawnie wiążącego zobowiązania do zamówienia ruchomych środków trwałych, z wyłączeniem wydatków związanych z przygotowaniem i opracowaniem dokumentacji projektowej

Pomoc publiczna w RPO WM 2007-2013 Pomoc de minimis Wielkość pomocy ze strony państwa, która nie wymaga jej wcześniejszego notyfikowania do Komisji Europejskiej. Maksymalna wysokość wsparcia nie może przekroczyć 60% wydatków kwalifikowanych. Pułap pomocy de minimis brutto wynosi 200 000 EUR w okresie bieżącego roku kalendarzowego i dwóch poprzednich lat kalendarzowych, dla przedsiębiorstw z sektora transportowego, pułap pomocy wynosi 100 000 EUR. Zasady udzielania pomocy de minimis reguluje Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 2 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych (Dz. U. z 2007 r., Nr 185, poz. 1317).

Pomoc de minimis Pomoc ma na celu wspieranie rozwoju gospodarczego i społecznego regionu. Pomoc jest udzielana na projekty realizowane w województwie objętym danym regionalnym programem operacyjnym. Do wydatków kwalifikowanych zalicza się wszystkie wydatki związane z realizacją projektu ponoszone od 1 stycznia 2007r. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do pomocy udzielanej na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego udzielanej podmiotom prowadzącym działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarowego. Do wydatków kwalifikowanych zalicza się wszystkie wydatki związane z realizacją projektu, spełniające kryteria kwalifikowalności wydatków, określone w art. 5 pkt. 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

Finansowanie projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach RPO WM Refundacja Zaliczka

Refundacja Będzie dokonywana na warunkach określonych umową o dofinansowanie projektu, zgodnie z harmonogramem wydatków w niej określonym oraz na podstawie Wniosku o płatność, składanego nie częściej niż raz na miesiąc, za okres pełnego miesiąca i nie rzadziej niż raz na kwartał (do 10 dnia miesiąca po upływie kwartału). Odnosi się do wydatków faktycznie poniesionych. Dokumentowana będzie załączonymi do Wniosku o płatność dokumentami szczegółowo określonymi w wykazie wymaganych załączników do tego dokumentu. MJWPU weryfikuje Wniosek o płatność i w przypadku jego pozytywnej weryfikacji, wypłaca środki w terminie do 32 dni od momentu złożenia go przez beneficjenta. MJWPUdokonuje przelewu środków na wyodrębniony dla projektu rachunek bankowy, wskazany w umowie o dofinansowanie projektu i Wniosku o płatność.

Zaliczka Wypłacana jest beneficjentowi na realizację bieżącego zadania lub jego etapu, określonego w harmonogramie rzeczowo - finansowym. Dofinansowanie w formie zaliczki dokonywane jest: zgodnie z przepisami art. 208 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, na warunkach określonych umową o dofinansowanie projektu, zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym, na podstawie składanego do MJWPU Wniosku o płatność zaliczkową, nie częściej niż raz na miesiąc, z tym że ostatni Wniosek o płatność zaliczkową w danym roku winien być złożony do 30 listopada,

Zaliczka Wypłata środków w formie zaliczki może być udzielona maksymalnie do wysokości 95% całkowitej wartości dofinansowania, pozostałe 5% środków zostanie wypłacone w formie refundacji poniesionych przez beneficjenta wydatków, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, Beneficjent składa Wniosek o płatność zaliczkową w momencie rzeczywistego zapotrzebowania na środki na dane zadanie lub etap zadania, określony w harmonogramie rzeczowo - finansowym. Będzie to podlegało weryfikacji przy rozliczaniu wydatków i może skutkować podjęciem działań dyscyplinujących zgodnie z zapisami umowy.

Zaliczka MJWPU weryfikuje Wniosek o płatność zaliczkową i w przypadku jego pozytywnej weryfikacji wypłaca środki w terminie do 8 dni roboczych od momentu złożenia go przez beneficjenta. MJWPU dokonuje przelewu środków na wyodrębniony dla projektu rachunek bankowy dla zaliczki, wskazany w umowie o dofinansowanie projektu i Wniosku o płatność zaliczkową. Beneficjent po otrzymaniu zaliczki, reguluje zobowiązania wobec kontrahenta i rozlicza zaliczkę w terminie do 10 dni roboczych od jej otrzymania, poprzez złożenie Wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami. Za datę rozliczenia przyjmuje się datę złożenia Wniosku w siedzibie MJWPU wraz z potwierdzeniem zwrotu niewykorzystanej kwoty dotacji. Beneficjent zobowiązany jest również do prowadzenia wyodrębnionego rachunku bankowego dla środków własnych.

Zaliczka Otrzymanie kolejnej transzy zaliczki uwarunkowane jest rozliczeniem poprzedniej zaliczki w 100%, o czym beneficjent zostanie poinformowany przez MJWPU. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty zaliczki beneficjent zobowiązany jest zwrócić środki na wskazany w umowie o dofinansowanie rachunek bankowy. Beneficjent, który nie rozliczył terminowo otrzymanej zaliczki (w tym nie zwrócił niewykorzystanej zaliczki) następne transze dotacji będzie mógł uzyskać jedynie w formie refundacji wydatków. Beneficjent, który otrzymał dotację rozwojową w danym roku w formie zaliczki, w przypadku gdy jej nie wydatkował w danym roku, jest zobowiązany do zwrotu niewydatkowanych środków w terminie do 10 stycznia roku następnego.

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych listopad 2009 Dziękuję Państwu za uwagę www.mazowia.eu infolinia 0 801 101 101 e-mail: punkt_kontaktowy@mazowia.eu Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu województwa mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 27